Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen??

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jul 2015 08:40

Re: Verhuizen??

Zijn reactie: we gaan echt niet verhuizen hoor

Wat jij zegt MissD is ook wel waar, het is een ruim huis, en je hebt inderdaad privacy!
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jul 2015 10:25

Re: Verhuizen??

Gaf hij nog een reden waarom hij zo stellig reageerde?

Is dat een nee voor nu, of voor nooit?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jul 2015 10:30

Re: Verhuizen??

Marin schreef:Gaf hij nog een reden waarom hij zo stellig reageerde?

Is dat een nee voor nu, of voor nooit?


Nee, ging uiteindelijk ook via app, omdat hij moet werken.
Dus moeten het er face to face nog even verder over hebben.
Geen idee of dat voor nu of nooit is.

Wil dat dan liever niet doen als B midden in haar basisschool tijd zit.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 23 Jul 2015 12:25

Re: Verhuizen??

Jammer Lejow, dat hij voor nu niet enthousiast lijkt!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem134

Bericht 23 Jul 2015 14:57

Re: Verhuizen??

Wat jammer dat je man meteen nee zegt... maar goed misschien reageert hij in een gewoon gesprek wel anders. Kan me voorstellen dat hij zo zijn redenen heeft er te willen blijven wonen, net zoals jij om weg te gaan.

Ja dat is toch fijn aan drive-in woningen. Al gaat ons volgende huis (ooit... als we dit ooit verkocht krijgen en ik weer aan het werk ben) toch een "gewoon" huis zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Jul 2015 15:00

Re: Verhuizen??

Had je het mijn man een jaar geleden gevraagd dan had hij hetzelfde geantwoord. Toch schrijf ik dit vanuit een ander huis haha
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jul 2015 15:15

Re: Verhuizen??

MissD schreef:Wat jammer dat je man meteen nee zegt... maar goed misschien reageert hij in een gewoon gesprek wel anders. Kan me voorstellen dat hij zo zijn redenen heeft er te willen blijven wonen, net zoals jij om weg te gaan.

Ja dat is toch fijn aan drive-in woningen. Al gaat ons volgende huis (ooit... als we dit ooit verkocht krijgen en ik weer aan het werk ben) toch een "gewoon" huis zijn.



Ja, daarom, en dat snap ik ook echt.
En wat ik jammer vind, is dat dit huis nooit echt leeg geweest is.
Mijn schoonvader is er uit gegaan, en ik ben er in getrokken.
Langzaam maken we het beetje bij beetje ons huis, maar de slaapkamer is bijv nog exact hetzelfde, en beneden in het washok staan nog dozen met spullen van mijn schoonouders.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Jul 2015 18:02

Re: Verhuizen??

Hij zei wel dat hij niet wilde verhuizen, maar hij begon er gister toch wel een aantal keer zelf over :popcorn:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 24 Jul 2015 19:56

Re: Verhuizen??

Lejow schreef:Hij zei wel dat hij niet wilde verhuizen, maar hij begon er gister toch wel een aantal keer zelf over :popcorn:


Haha wie weet! Zou wel leuk zijn :)
In de tussentijd misschien een dagje besteden aan de spullen van je schoonouders opruimen?

Mijn man zou trouwens ook nooit direct enthousiast reageren op zo'n soort voorstel. Dat moet dan eerst een beetje inwerken en dan na een tijdje doet hij net of heeft hij zelf een briljant plan bedacht. Dat ik het dan in eerste instantie heb voorgesteld is hij al lang vergeten, dus die twijfelachtige eer van het briljante plan gun ik hem dan altijd maar :thumbup:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Jul 2015 20:06

Re: Verhuizen??

ja, moeten we ook doen hoor GP het komt er alleen steeds niet van.

Whaha, ja, soms moet je ze in die waan laten he :D
<<

Anoniem134

Bericht 26 Jul 2015 05:51

Re: Verhuizen??

Is dat ook 1 van de redenen waardoor je zou willen verhuizen, dat het niet helemaal jou/jullie huis is omdat er nog zoveel hetzelfde is.

Haha hier is dat ook altijd, ik stel iets voor R. zegt nee en vervolgens begint hij er ineens zelf over alsof hij een goed plan heeft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2015 07:31

Re: Verhuizen??

Ja en nee, woonkamer is nu echt helemaal van ons. Voor de keuken zijn we hard bezig. B's kamertje is ook veranderd natuurlijk. Maar de hele beneden verdieping is nog exact hetzelfde. Nou kom ik daar amper dus het is niet zo heel erg.
Helemaal in het begin, toen schoonouders meubels er zelfs nog stonden, had ik echt het idee elke dag op visite te zijn in mijn eigen huis.


Ik zie het verhuizen echt wel zitten, het is alleen 50 minuten vanaf het Westland. En dus 50 minuten weg van mijn pa, mijn omaatje en mijn beste vriendin. En dat vind ik echt wel heftig eigenlijk..
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jul 2015 07:57

Re: Verhuizen??

Lejow, loop je niet een beetje op de zaken vooruit? Is je eigen huis makkelijk te verkopen?

En kan je daar niet iets aan doen? Beneden opknappen, uitbouwen, beter inrichten etc?
<<

Anoniem134

Bericht 26 Jul 2015 08:02

Re: Verhuizen??

Ik zou samen gaan zitten en de voor en nadelen van verhuizen/daar blijven wonen op papier zetten. En dan inderdaad gaan kijken naar hoe makkelijk het te verkopen is. En als je er blijft wonen zou ik echt gaan zorgen dat je alles lekker naar je zin kunt maken (zijn wij nu ook hard mee bezig).

Ik wilde graag terug naar waar ik vandaan kom, of naar het dorp waar mijn man vandaan komt. Maar wij zouden bij verkoop zoveel restschuld hebben omdat de huizen hier haast niet verkocht worden of voor een hele lage prijs dat we besloten hebben hier te blijven wonen. Ik vind het trouwens geen probleem dat ik naar mijn familie een half uur moet rijden. Vind het alleen voor T. en N. wel eens jammer dat ze niet zomaar even gauw bij opa/oma/tantes langs kunnen omdat er dan al een stuk gereden moet worden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Jul 2015 11:22

Re: Verhuizen??

Carl schreef:Lejow, loop je niet een beetje op de zaken vooruit? Is je eigen huis makkelijk te verkopen?

En kan je daar niet iets aan doen? Beneden opknappen, uitbouwen, beter inrichten etc?



Ja tuurlijk. Dat schrijf ik ook het is een soort 'fantasie'. En tuurlijk is daar wat aan te doen. Dat kost alleen geld en tijd.

Of het huis makkelijk te verkopen is en voor welke prijs, geen idee. Ben bij die stap nog niet aangekomen. Zal daar ook pas komen als mijn man interesse heeft.
Maar hij zegt ook, hij wil daar gewoon niet weg.
Logisch ook, het huis betekent veel voor hem.

En als je hypotheek tig duizend euro lager is, in eventueel een ander huis, zijn de kosten voor het verbouwen ook beter te behappen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Aug 2016 18:32

Re: Verhuizen??

Daar istie weeeeeeer!!
De kriebels komen weer boven, en ditmaal niet naar die vrienden toe, maar terug naar waar ik vandaan kom.
We hebben natuurlijk gekeken of we iets kunnen veranderen aan de hypotheek en de 'simpelste' manier om met lagere maandlasten te eindigen is verhuizen.
Toen dat als optie genoemd werd, ben ik weer gaan zoeken op funda, en vond ik ontzettend veel leuke huisjes. vlakbij mijn vader, vlakbij mijn vriendinnen.

Maarja, der zit hier net een tering dure keuken in, compleet naar onze wens.. het is het ouderlijk huis van mijn man (flink wat herinneringen aan zijn overleden moeder natuurlijk), we zouden dan beide een stuk reistijd hebben naar het werk, ipv alleen ik.

*zucht*.. maar ook gewoon AAAAARRGHHHHHHHHHH
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Aug 2016 19:01

Re: Verhuizen??

Maar die nieuwe keuken heb je er in een paar maanden toch zo uit...? Lagere maandlasten.
Nu is de kans...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Aug 2016 19:03

Re: Verhuizen??

Sam schreef:Maar die nieuwe keuken heb je er in een paar maanden toch zo uit...? Lagere maandlasten.
Nu is de kans...


That is as true as a cow..
<<

Anoniem315

Bericht 15 Aug 2016 19:07

Re: Verhuizen??

Haha, lastig Lejow. Wij zijn pas verhuisd naar een duurder, groter, vrijstaand huis met veel eigen grond en op een hemels plekje en betalen lagere maandlasten dan tijdens het bewonen van onze hoekwoning.... Het is een erg aantrekkelijke tijd om te verhuizen en je hypotheek aan te passen momenteel. Maar ja, je man moet wel écht willen natuurlijk...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Aug 2016 19:07

Re: Verhuizen??

Pak die cow bij de hoorns.
Wij hebben op een gegeven moment ook gezegd: waarom niet?!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 15 Aug 2016 19:09

Re: Verhuizen??

Die keuken haal je misschien ook wel deels uit je koopsom.

Wij hebben in 2013 een luxe dure keuken laten plaatsen, 2 jaar later in de verkoop. Weleens gezegd als we dat geweten hadden, hadden we die keuken niet genomen.

Zeker weten doen we het niet, maar we denken dat we door de keuken het huis snel kwijt waren. Vergelijkbare woningen in dezelfde prijsklasse met oude keuken stonden langer te koop.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Aug 2016 19:53

Re: Verhuizen??

Heb hier gekeken, de prijzen varieren met zo'n 30.000 euro, en ik kan er nou niet achter komen waarin dat verschil nou zit.
<<

Anoniem255

Bericht 16 Aug 2016 10:17

Re: Verhuizen??

Te koop zetten kan altijd en als je er een goede prijs uithaalt die je graag wil en jullie zijn bereid om verder te rijden... Wat is dan je punt? :D
<<

Anoniem255

Bericht 16 Aug 2016 10:18

Re: Verhuizen??

Oh en ik snap dat het huis van je schoonouders is geweest en dat er veel herinneringen zijn... Maar is dat een reden om dan maar nooit weg te gaan? Herinneringen draag je met je mee.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 16 Aug 2016 10:45

Re: Verhuizen??

De rente is nu zo laag dat ook wij het zelfde bedrag gaan betalen voor een huis dat €220.000 meer kost.
Wij hadden ook een rente van 5,4% en het nieuwe huis 2%
05-05-2005 01-05-2011
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers