Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kitten

<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 02 Okt 2013 09:03

Kitten

Ik wil graag een kitten, maar wat is nu het verstandigst?

Een kitten uit een asiel, via marktplaats of heb je nog andere opties? Niemand in de vriendenkring heeft een nestje, anders was dat een optie geweest. Verder heb ik al van alles gelezen over inenten, ontvlooien en ontwormen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat kunnen jullie me aanraden?
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem19

Bericht 02 Okt 2013 09:23

Re: Kitten

Ik heb raskatten en die komen uit een Cattery (een fokker). Ik kan je dat aanraden maar als je geen raskat wilt houdt dat op haha. Probeer iets te zoeken waar de kittens zo lang mogelijk bij hun moeder blijven, helaas is dit in asiels en marktplaats niet altijd haalbaar maar je kan er altijd op zoeken natuurlijk. Het liefst meer dan 12 weken. Ik zou eerder voor een asiel gaan dan marktplaats.
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Okt 2013 10:24

Re: Kitten

Je wilt perse een kitten?.. Soms kun je 't ook onwijs treffen met een puberkatje. Ik vind Joan hier zo'n mooi verhaal hebben, zal d'r even aansporen haar Poedie verhaal te delen hier! :)
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 02 Okt 2013 10:53

Re: Kitten

Darcy, bedankt voor je tips! Zal straks gaan informeren bij ons dierenasiel.

Bazinga, het liefst wil een jong katje, maar het katje mag ook best iets ouder zijn.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2013 10:57

Re: Kitten

Ik zou zelf naar het asiel gaan. Dat trekt mij persoonlijk het meest. Je kunt dan al een beetje kijken naar de persoonlijkheid van de kat en eigenlijk worden asielkatten alleen maar liever als ze een beetje de ruimte hebben en hun eigen plek hebben.

Een kitten lijkt mij juist heel eng omdat je dan geen enkel idee hebt wat voor persoonlijkheid je in huis neemt.
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Okt 2013 11:02

Re: Kitten

Dan kan je je ook gewoon melden bij 't asiel bij jou in de buurt! Kijken of er iets overeen komt met jouw datingprofiel en of er een match is. (Ik ben voorstanders van een asielkatje adopteren ;) Je helpt er zo'n beestje zoveel mee! En er zijn er zoveel.. Er zit vast wel eentje bij die echt bij jou past!)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Okt 2013 15:47

Re: Kitten

Wij hebben zelf een katje uit het asiel gehaald. Ze dachten in eerste instantie dat ze ongeveer 5 jaar moest zijn maar uiteindelijk was ze nog geen jaar. Ze is achter gelaten in een woning, ik denk als kitten al maar echt heel aanhankelijk. Super lief en knuffelig beestje. Voordeel van asiel is dat de kosten vaak lager zijn dan voor een raskat en vaak heb je een aantal weken om te kijken of het klikt tussen jou en de kat. Ik kan het alleen maar aanraden want je geeft een asieldier toch vaak een beter thuis dan ze hadden.
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Okt 2013 15:48

Re: Kitten

Ik had een uitgebreider, zoetsappiger verhaal verwacht met op z'n minst een foto.. :/ Zit je nog in de trein?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Okt 2013 17:16

Re: Kitten

Hahah, ja! Verhalen typen op een telefoon vind ik toch niet zo handig. Ik ben nu thuis dus tadaaa :D

Afbeelding

In het begin was ze wel heel bang om alleen gelaten te worden en vertoonde ze ook wat gekke trekjes. Zo slikte ze in ons vorige huis heel vaak condens van de ramen en dronk ze niet uit haar waterbakje. Eigenlijk wel heel sneu want ik denk dat dat de enige manier was waarop ze aan vochten konden komen, in het huis waar ze zijn gevonden. Ze vindt het trouwens nog steeds niet heel fijn als één van ons weg gaat, dan gaat ze echt janken. Als we terugkomen is het welkom dan wel vaak weer heel groot en blij :D

Als we 's avonds op bed gaat komt ze standaard op het voeteneind liggen, eigenlijk altijd aan mijn kant van het bed. Wanneer ze doorheeft dat ik wakker ben, komt ze altijd bij me kroepen. In het weekend ligt ze vaak met haar rug tegen mijn rug :heart:

Ok, hier heb je eigenlijk niets aan maar ze is gewoon zo lief! Ik hoor vaak dat asielkatten soms wel een rugzakje hebben maar dat hoeft natuurlijk niet altijd slecht te zijn.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Okt 2013 18:02

Re: Kitten

Het asiel! Onze katten komen uit het asiel. Yuga hebben we als kitten geadopteerd, Nousch toen ze een jaar en 3 maanden was (we hebben haar nog niet zolang). Wat ik erg leuk vind aan een ouder katje is dat je hun karakter kent, ze zijn gesteriliseerd/gecastreerd etc.

Ik zou echt zeker voor een kitten of volwassen katje uit het asiel gaan en absoluut niet via marktplaats.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Okt 2013 20:35

Re: Kitten

3 van onze 4 katten komen uit het asiel. De oudste is gered bij de dierenarts. Zijn baasjes hadden hem daar achter gelaten omdat hij blaasproblemen had/ heeft. De DA moest hem maar in laten slapen. Dat deed hij niet zomaar en hij heeftvhij een nieuw huisje voor hem gezocht.
Terwijl het echt een schat van een beest is. Hij ligt nu lekker tegen me aan op de bank.
De volgende poes was met nestje kittens in het asiel opgenomen en was net een jaar.
De andere 2 als kitten uit het asiel.
Je kunt dan meteen goed kijken welk katje bij je past. Ik ben er op de grond tussen alle katjes gaan zitten en gekeken welke bij je komt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 03 Okt 2013 18:50

Re: Kitten

Asiel!!!!
<<

Anoniem273

Bericht 04 Okt 2013 15:42

Re: Kitten

Asiel, zeker weten. Ik vind het hele erg dat er levende wezens via MP verkocht mogen worden.
<<

Wennes

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 04 Okt 2013 19:48

Bericht 04 Okt 2013 20:07

Re: Kitten

Wij hebben vorige week een kitten via marktplaats gehaald.
Ik wilde echt een kitten die kinderen gewend was. We kregen ook de mogelijkheid om poes terug te brengen als het niet zou gaan. Gelukkig is dat niet nodig geweest en poes wordt overal mee naartoe gesleept door de kids.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Okt 2013 20:10

Re: Kitten

Wennes schreef:Wij hebben vorige week een kitten via marktplaats gehaald.
Ik wilde echt een kitten die kinderen gewend was. We kregen ook de mogelijkheid om poes terug te brengen als het niet zou gaan. Gelukkig is dat niet nodig geweest en poes wordt overal mee naartoe gesleept door de kids.


Mijn kittens uit het asiel waren ook kinderen gewend.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 04 Okt 2013 21:11

Re: Kitten

Je kan ook aangeven aan het asiel dat je op zoek bent naar een kitten die kinderen gewend is. Er verblijven ook kittens/katten in gastgezinnen en er zullen vast ook gastgezinnen zijn met kinderen waar kittens/katten dus ook gewend zijn/raken aan kinderen.

Verder sluit ik me aan bij Aziraphale, ik vind het ook heel erg dat er levende wezens via MP verkocht mogen worden. Het zijn geen producten he.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 48

Bericht 05 Okt 2013 00:24

Re: Kitten

Een andere optie is om nog even te googlen op kitten opvang. Daar zou je je kitten ook vandaan kunnen halen.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 05 Okt 2013 07:17

Re: Kitten

Bedankt voor jullie reacties! :)

Joan, wat een zielige achtergrond maar fijn dat ze het nu zo goed heeft!

Ik ben langs het asiel geweest, maar de kittens zitten allemaal in gastgezinnen, ik moet dan via de website kijken of er een kitten is die me aanspreekt en dan kan ik langsgaan bij het gezin. Maar toevallig heeft een collega van mijn moeder ook een nestje met kittens. Daar ben ik gaan kijken en heb al een lieverd uitgekozen! Ik mag haar morgenmiddag ophalen.
You're gonna hear me roar

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron