Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koekjes bakken en versieren

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 27 Sep 2013 20:27

Koekjes bakken en versieren

Beetje een domme vraag, maar morgen wil ik koekjes bakken met m'n dochter maar nu vraag ik me af, doe je de versiering erop voor dat het in de oven gaat of na het bakken? En hoe plak je het dan vast? En wat kun je er allemaal op doen?
<<

Anoniem30

Bericht 27 Sep 2013 20:28

Re: Koekjes bakken en versieren

Ik zou het naderhand versieren met je kindje. Je kunt wel bv. gemalen smarties/m&ms door het beslag doen, die kun je wel meebakken. Je kunt een mengsel van poedersuiker & water maken, soort suikerwater/glazuur krijg je dan, en dat kun je over je koekje heen gieten en dan bolletjes en versieringen opplakken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Sep 2013 17:59

Re: Koekjes bakken en versieren

Ik koop meestal een zakje glazuur erbij. Even zacht maken in warm water.
Beetje glazuur op een koekje en dan versiersels erop. Bij de action hebben ze vaak doosjes met allerlei versiersels en ook verschillende kleuren glazuur.
Ik heb ook wel eens van die tubetjes glazuur gehad van dr oetker, maar daar moest je erg hard in knijpen. Maar dan heb je wel verschillende kleuren.

Het versieren doen wij altijd na het bakken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 28 Sep 2013 20:17

Re: Koekjes bakken en versieren

Na het bakken idd, wij maken vaak van alles. Chocolade stukjes, nootjes oid moeten wel vantevoren erop als je het door het deeg wilt hebben.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 03 Okt 2013 11:32

Re: Koekjes bakken en versieren

Ja, na het bakken. Ik maak meestal glazuur van poedersuiker met een beetje water, je kunt er eventueel ook kleurstof doorheen doen. Of versieren met gesmolten chocolade, ook lekker!
<<

Anoniem 3

Bericht 03 Okt 2013 14:40

Re: Koekjes bakken en versieren

Na het bakken versieren, al kun je eventueel vooraf ook al wel wat door het deeg doen.
Glazuur is makkelijk te maken van poedersuiker met water en eventueel wat citroensap.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Okt 2013 17:39

Re: Koekjes bakken en versieren

Als je siroop in huis hebt kun je dat ook mengen met poedersuiker, dan krijg je lichtroze glazuur. Kun je ook groene of oranje siroop voor gebruiken om andere kleuren te maken.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Okt 2013 20:39

Re: Koekjes bakken en versieren

Voor hele leuke ideeën moet je eens op Pinterest kijken!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers