Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tortellini

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Okt 2013 13:46

Tortellini

Ik heb een zak tortellini liggen, maar hoe maak ik daar een lekker gezond recept van?
Ik heb nu de vleesvulling, maar recept met de kaasvarianten vind ik ook leuk om te lezen!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem273

Bericht 02 Okt 2013 14:27

Re: Tortellini

Mijn favoriete recept is:

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ie+ravioli
Ik gebruiken kaas tortellini ipv ravioli.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Okt 2013 20:12

Re: Tortellini

Dat recept van Aziraphale heb ik wel eens gemaakt en die vonden wij ook heel lekker!
<<

Anoniem5

Bericht 02 Okt 2013 20:17

Re: Tortellini

Tortellini houden wij eigenlijk altijd heel simpel. Wij eten alleen de kaasvariant, met opgebakken tonijn en gekookte sperziebonen en dan door elkaar husselen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Okt 2013 20:38

Re: Tortellini

Die salade weet ik zo net nog niet. Ik heb nog nooit koude spinazie gegeten. En wat kan er in de plaats van avocado?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Okt 2013 21:01

Re: Tortellini

Wij eten ook wel eens tortellini en roerbakken daar dan verschillende groenten bij: champignons, ui, paprika, courgette, prei, etc. Op ons bord roeren we de tortellini door de wokgroenten en doen daar een schep rode pesto bij die we erdoorheen mengen. De pesto warmt op je bord op. Lekker makkelijk en het smaakt goed.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Okt 2013 21:09

Re: Tortellini

Elsa schreef:Die salade weet ik zo net nog niet. Ik heb nog nooit koude spinazie gegeten. En wat kan er in de plaats van avocado?


Tijd om het uit te proberen dus! Smaakt gewoon als sla.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Okt 2013 21:19

Re: Tortellini

Aziraphale schreef:
Elsa schreef:Die salade weet ik zo net nog niet. Ik heb nog nooit koude spinazie gegeten. En wat kan er in de plaats van avocado?


Tijd om het uit te proberen dus! Smaakt gewoon als sla.


Inderdaad gewoon uitproberen, is echt een super lekkere combi. (met dank aan Azi. voor het plaatsen van de link)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Snirp

Bericht 03 Okt 2013 07:42

Re: Tortellini

Ik ga vanavond tortellini eten!
Maar dan wel die met kaasvulling :)

Ik maak er als volgt een saus bij:
Doosje champignons, wassen, snijden en in 2 el. olie bakken.
Ondertussen een pakje 'Mix voor tagliatelle roomsaus' (van Honig) mixen met 250 ml water en 250 ml melk.
Deze mix bij de champignons in de wok/pan doen en een paar minuten laten doorwarmen.
Vervolgens 350gr. (ontdooide en uitgelekte) diepvriesspinazie erbij doen en als laatste een klein pakje boursin laten smelten erdoor.

Als mijn vriend eens geen zin heeft in vegetarisch, doe ik er nog wel eens hamblokjes doorheen!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Okt 2013 08:28

Re: Tortellini

Ik vind tortellinisoep heel lekker. Super simpel wel.
Ik maak dan een tomatensoepje door een uitje en een teentje knoflook aan te fruiten en daar een groentenbouillonblokje, water en een blikje tomatenblokjes aan toe te voegen en daar kook ik dan de tortellini in. De soep in de kom en dan vervolgens verse Parmezaan er overheen raspen en verse basilicum in reepjes er doorheen doen.

Ook vind ik het zomers lekker koud door een spinazie salade bijvoorbeeld, met rode ui, tomaat en iets van noten.

Vroeger bij mijn ouders aten we regelmatig tortellini met vleesvulling in een saus van room, hamblokjes, knoflook, oregano en een scheutje citroensap.

Als ik alleen ben dan maak ik het vaak simpel en snel klaar met een sugo en lekker wat Italiaanse groenten. Als ik lui ben gooi ik alles in een ovenschaal en kook ik de tortellini in de saus gaar in de oven, lekker met mozzarella bovenop, in een half uurtje is het dan klaar. Ik gebruik dan meestal met kaasvulling.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 03 Okt 2013 14:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Okt 2013 14:47

Re: Tortellini

Wij eten vanavond perline gevuld met ham (verse pasta vd AH, lijkt wel wat op tortellini) en dan roomsaus erbij met courgette blokjes en hamblokjes erdoor. Evt. zijn champignons er ook nog lekker door.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers