Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


{beestje} Fietsen met je hond

<<

Anoniem331

Bericht 30 Sep 2013 16:17

{beestje} Fietsen met je hond

Zoals de titel al zegt, fietsen met je hond, hoe leer je dat je hond aan?
Onze pup is nu 8 maanden geweest, en ik zou het prettig/handig vinden dat ze naast de fiets mee kan lopen.
Maar hoe leer in dat een hond aan? Iemand een idee? Tips?
Ik hoorde laatst van iemand dat je ze dat voor het jaar dan aan moet leren, omdat het anders niet meer wil, maar dat lijkt me een fabel?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 30 Sep 2013 19:03

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Ik weet niet of dit aan te leren is, wij hebben het onze hond gewoon laten doen en dat ging steeds beter.
Leven en laten leven
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 30 Sep 2013 19:17

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Hoe aanleren weet ik niet, maar ik weet wel dat het ontzettend zwaar en vermoeiend is voor een hond. Ga dus niet een enorm stuk met je hond fietsen, maar doe kleine stukjes en bouw het langzaam op
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 30 Sep 2013 19:18

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Voor herdersrassen geldt dat het pas na 2 jaar mag ivm de heupen...ga dat dus ff goed na.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem28

Bericht 30 Sep 2013 19:20

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Hier heeft de hond het pas ver na zijn eerste jaar geleerd. Denk dat ie al wel een jaar of drie was. Wij zijn gewoon gaan fietsen met hem, kort aan de lijn houden, zodat de riem nergens tussen kon komen. In het begin was ie vaak afgeleid, maar dat ging later steeds beter.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Sep 2013 19:44

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Ging best goed ook nog. Even corrigeren inderdaad als ze een andere hond ziet.
Het is trouwens niet de bedoeling om dagelijks 3x met haar een flink stuk te gaan fietsen hoor, maar het is wel een prettige afwisseling na al dat wandelen/lopen.
Ik vraag me trouwens wel af wat het dan zo enorm zwaar maakt? Het is niet dat je vreselijk snel fietst toch? Dat ze het niet bij zou kunnen houden?
<<

Anoniem130

Bericht 30 Sep 2013 19:47

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Ik vind het sowieso alleen voor ren-honden, die echt lekker hun energie kwijt moeten kunnen. Niet voor te kleine honden, honden die niet gebouwd zijn om lang te rennen, honden die te groot/zwaar zijn (is eigenlijk zelfde als hiervoor).

En inderdaad niet te jong en niet te oud en rustig opbouwen. Deels afhankelijk van wat voor hond je nu hebt vind ik het te vroeg.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Sep 2013 20:09

Re: {beestje} Fietsen met je hond

It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem7

Bericht 30 Sep 2013 20:12

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Op de één of andere manier vind ik dat altijd zo zielig om te zien. Beestje moet natuurlijk wel altijd jouw tempo aanhouden. Waar hij tijdens een wandeling nog zelf kan aangeven dat het even wil blijven staan, is het met de fiets echt volledig overgeleverd aan jou. Had ik een hond dan zou ik dát in elk geval nooit doen.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Sep 2013 20:13

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Dankje Sam! Duidelijke site zo!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Sep 2013 20:15

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Tangerine schreef:Dankje Sam! Duidelijke site zo!


Vind ik ook, heb het bij mijn hond gebruikt. Die vindt mee met de fiets geweldig.
Ben wel pas met anderhalf gestart.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Sep 2013 20:17

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Maple schreef:Op de één of andere manier vind ik dat altijd zo zielig om te zien. Beestje moet natuurlijk wel altijd jouw tempo aanhouden. Waar hij tijdens een wandeling nog zelf kan aangeven dat het even wil blijven staan, is het met de fiets echt volledig overgeleverd aan jou. Had ik een hond dan zou ik dát in elk geval nooit doen.


Daarom moet je hem voor het fietsen goed uitlaten. Mijn hond vindt het echt heel leuk om mee te gaan fietsen.
Maar als ik mensen hun hond voort zie slepen of met temperaturen boven d e 20 graden bijvoorbeeld vind ik het ook zielig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 30 Sep 2013 20:21

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Nogmaals; het is niet de bedoeling om de hond flink af te beulen!
Maar dat de hond (mede door het feit dat ze bijna nergens meer los mogen lopen) zijn energie niet alle dagen goed kwijt kan, ga je zoeken naar andere middelen.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Sep 2013 20:22

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Ik kom hier ook vaak een man tegen met een labrador. Hij trapt zelf niet en de hond rent zich het apenzuur. Ja dat vind ik ook zielig!
<<

Anoniem28

Bericht 30 Sep 2013 20:43

Re: {beestje} Fietsen met je hond

onze (kleine) hond vindt het prachtig om even flink te rennen. Als ik de riem pak en naar de schuur loop wordt ie al helemaal gek. Hier deden we het ook veel om de energie kwijt te kunnen toen we nog in de bebouwde kom woonden.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Okt 2013 18:05

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Het is niet goed voor een hond om voor hun eerste jaar "te fietsen" dit is slecht voor de heupen.
2014 2016
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 01 Okt 2013 18:14

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Onze hond vind het heerlijk! Ze sjeest met ons mee :)

Soms sjokt ze een beetje een stuk en dan fiets ik gewoon langzamer, niks zieligs aan. Ze rent trouwens ook gewoon naast me mee als ze los is.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 01 Okt 2013 18:43

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Guus schreef:Onze hond vind het heerlijk! Ze sjeest met ons mee :)

Soms sjokt ze een beetje een stuk en dan fiets ik gewoon langzamer, niks zieligs aan. Ze rent trouwens ook gewoon naast me mee als ze los is.


Ja, bij ons precies zo.
Wij hebben een labrador overigens.
Leven en laten leven
<<

Anoniem185

Bericht 03 Okt 2013 00:14

Re: {beestje} Fietsen met je hond

Zoethout schreef:Ik weet niet of dit aan te leren is, wij hebben het onze hond gewoon laten doen en dat ging steeds beter.
Inderdaad. Mijn hond kan het ook, ook al doe ik het amper. Hij is ook te lui, na 100 meter gaat hij al sjokken. En hij wil iedere keer overal aan gaan ruiken en loopt dan onverstoord toch naar de boom toe waar ik net niet langs wil fietsen en niet stil wil blijven staan. Vervolgens gaat hij daar 10 minuten staan snuiven, tot ik besluit toch van mijn fiets af te komen en hem aan de riem met de fiets in de hand mee te sleuren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers