Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Apr 2015 10:19

Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

In dit topic kun je terecht om anoniem iets te vragen of op te biechten over dingen betreffende zwangerschap of kinderen. Dit kan onder het biechtaccount. Wil je reageren op een biechtje maar dit liever ook anoniem doen? Hiervoor kun je het Anoniem Antwoord acoount gebruiken

Biechtaccount
Gebruikersnaam: Biechtje
Wachtwoord: ikbiechtop

Anoniem Antwoord account
Gebruikersnaam: Anoniem Antwoord
Wachtwoord: anoniemantwoord

Let op: Zowel het Biechtje account als het Anoniem Antwoord account mag alleen in de biechttopics gebruikt worden. Posts onder één van deze accounts buiten deze topics worden verwijderd.

Wees je ervan bewust dat de Burgemeesters IP-adressen kunnen zien en ook kunnen zien welke forummer daarbij hoort. We gaan uiteraard discreet met deze informatie om.

Hou er ook rekening mee dat je als biechtje herkend kunt worden aan je situatie en/of schrijfstijl.


zwangerschap-kinderen-biechttopic-t76.html
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Biechtje schreef:
Suus schreef:
Hoe is het met het biechtje dat vrijdagavond negatief getest had, maar nog niet ongesteld was? Heb je opnieuw getest of ben je toch nog ongesteld geworden?

Gisterenochtend getest. Zo wit als wat, in ieder geval niet zwanger en dat is ook nog niet de bedoeling, dus 'gelukkig' maar.

Baal wel verschrikkelijk dat m`n lichaam zo in de war is. Kan er totaal niet tegen. Ben dus ook nog niet ongesteld. :eyes:

Dat is in elk geval duidelijk, maar wel balen dat je nog niet ongesteld bent dan. Hopelijk heb je snel weer een mooie cyclus en ben je snel zwanger zodra jullie er echt voor gaan!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Apr 2015 13:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het biechtje dat op 21 april positief testte.

Wanneer bel je een verloskundige?
Volgens onze berekening ben ik vandaag 5w 3d.

Ik heb mij al wel aangemeld voor moeders voor moeders en donderdag komen ze langs, als alles dan goed is mag ik gelijk daarmee beginnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Apr 2015 13:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je kunt gewoon al bellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Apr 2015 20:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Zij plannen dan zelf een afspraak met je in.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Apr 2015 19:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Misschien wel een soort taboe, maar toch:
Ik vind het heel erg, maar kheb een voorkeur voor één van m'n kindjes.
De oudste vind 'k helemaal geweldig, hou zóveel van dat manneke en hij is zo leuk!
De jongste houd ik ook wel van, maar veel minder lijkt wel.
Herkenbaar? Groeit dat nog? Jongste is nog geen jaar.
Voel me erg schuldig en probeer 't uiteraard niet te laten merken!
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 29 Apr 2015 19:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Biechtje schreef:Misschien wel een soort taboe, maar toch:
Ik vind het heel erg, maar kheb een voorkeur voor één van m'n kindjes.
De oudste vind 'k helemaal geweldig, hou zóveel van dat manneke en hij is zo leuk!
De jongste houd ik ook wel van, maar veel minder lijkt wel.
Herkenbaar? Groeit dat nog? Jongste is nog geen jaar.
Voel me erg schuldig en probeer 't uiteraard niet te laten merken!

Ik heb bij vlagen ook een voorkeur, maar dan juist voor de baby. De peuter is zó tegendraads de laatste maanden, daar kan ik af en toe echt niks mee. Ik merk ook dat ik eerst baby knuffel als ik thuis kom van mijn werk en daarna peuter pas. Peuter merkt het gelukkig niet en is nog steeds een mamakindje. Het is ook niet zo dat ik mn peuter negeer, als baby in bed ligt en peuter is in een goede bui, dan hebben we echt veel plezier en geniet ik enorm van hem. Maar dat tegendraadse :nopompom:
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 29 Apr 2015 19:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik herken het, maar ik heb het andersom. Mijn oudste is een lief en rustig kind, en ik hou heel veel van haar.
Mijn jongste is een ondeugend boefje, maar ik kan hem soms wel opvreten, de liefde die ik voor hem voel lijkt meer op verliefdheid, en dat had ik al vanaf het moment dat hij geboren is, veel heftiger gevoel dan bij de oudste, die ik bij de geboorte heel lief vond maar niet echt het gevoel had dat het mijn kindje was.
Ik vind het ook best lastig, om het verschil te voelen maar ook om het niet aan hen te laten merken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Apr 2015 19:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Anoniem Antwoord schreef:
Biechtje schreef:Misschien wel een soort taboe, maar toch:
Ik vind het heel erg, maar kheb een voorkeur voor één van m'n kindjes.
De oudste vind 'k helemaal geweldig, hou zóveel van dat manneke en hij is zo leuk!
De jongste houd ik ook wel van, maar veel minder lijkt wel.
Herkenbaar? Groeit dat nog? Jongste is nog geen jaar.
Voel me erg schuldig en probeer 't uiteraard niet te laten merken!

Ik heb bij vlagen ook een voorkeur, maar dan juist voor de baby. De peuter is zó tegendraads de laatste maanden, daar kan ik af en toe echt niks mee. Ik merk ook dat ik eerst baby knuffel als ik thuis kom van mijn werk en daarna peuter pas. Peuter merkt het gelukkig niet en is nog steeds een mamakindje. Het is ook niet zo dat ik mn peuter negeer, als baby in bed ligt en peuter is in een goede bui, dan hebben we echt veel plezier en geniet ik enorm van hem. Maar dat tegendraadse :nopompom:


Ik kan juist niks met de jongste, kan nie wachten tot die groter is en wat kan. En van dat thuiskomen precies hetzelfde hiero! Uitgebreid knuffelen met de oudste en dan denk 'k: Ohja de jongste ook even aandacht geven *schaam* :snik:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mei 2015 16:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik heb afgelopen vrijdag met ochtendurine een zwangerschapstest gedaan, deze was positief. Het was al best een donker streepje voor de periode van zwangerschap. ik vermoed dat ik vandaag 4+1 ben.

Daarna gelijk de clearblue gedaan (ik plas altijd in een potje) en deze gaf aan 1-2 zwanger.

Echter heb ik vandaag een heel klein beetje gekleurd slijm en ook wat rode "draadjes".

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook in het begin gehad een tijdje, maar dat was meer rond de 7 weken meen ik maar ik weet het niet meer precies.

Is dit voor iemand herkenbaar? Ik snap dat het zo vroeg ook nog sneller kan misgaan natuurlijk :(
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mei 2015 16:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Nog even het biechtje van het laatste bericht, ik heb geen buikpijn oid.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Mei 2015 16:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Mijn ervaring is dat een mk vergelijkbaar is met, of meer is dan een normale ongesteldheid. Bij mij ging het gepaard met krampen. Ik zou vermoeden dat dit nog om innestelingsbloed gaat.
L2014 & H2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Mei 2015 16:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd Biechtje! Waarschijnlijk is het wat innestellingsbloed geweest. Geniet van je zwangerschap!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Mei 2015 16:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ohw ja dat ook nog! Gefeliciteerd! ;)
L2014 & H2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mei 2015 20:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Bedankt! :)

Het stelt me wat gerust. Ik heb nog eens goed nagedacht met mijn man en ik bloedde toen ook op deze manier en dat was toch ook vrij in het begin. Maar toen hield het wel een paar weken aan. Hopelijk nu niet, was toen steeds heel blij met de echo's.

Nu krijg ik er ook een met 7 weken. Tenminste, ik ga morgen bellen. Dat is het "geluk" van medische indicatie... Hoewel dat nu ook al sowieso word gedaan meen ik?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Mei 2015 20:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Gefeliciteerd, biechtje! En met 7 weken een echo is niet standaard hoor, ik krijg er pas een in mijn 10e week.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Mei 2015 21:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Aha, ik dacht dat ze sinds mijn vorige zwangerschap de regels hadden aangepast, hoe ik daar nou bij kom?

Ben je ook zwanger suus? Zo ja, gefeliciteerd :)

Ik ben sowieso verwend geweest met echo's in mijn vorige zwangerschap. Ik moest heel vaak naar het ziekenhuis, en mijn nichtje heeft haar eigen verloskundige praktijk dus daar liep ik toen ook.

Toen won ik ook nog een echo bon voor een 3D echo en ik heb meegeholpen aan 2 studies.
Vermoed dat bij deze baby het iets minder zal zijn qua echo's. Ik kon toen echt behangen met de foto's haha.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Mei 2015 07:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Na een zwangerschap waarin ik erg ziek ben geweest, uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging gekregen, ingeleid worden, een heftige bevalling met erg veel bloedverlies, op de O.K. belanden, mijn kind pas een halve dag na de bevalling voor het eerst zien en vervolgens wekenlang niks kunnen en een huilbaby hebben, zit ik er helemaal doorheen.

Ons kind is nu bijna een half jaar oud en het gaat gelukkig een stuk beter met haar na een aantal bezoeken aan een alternatieve arts. Ze heeft het afgelopen half jaar wel dag en nacht gehuild. Ik heb het emotioneel zo zwaar. Het voelt alsof ik ineens geknapt ben, juist nu het allemaal wat beter met onze dochter gaat. Ik heb EMDR gehad, maar ben daarmee gestopt omdat ik het niet kon combineren met de zorg voor mijn kind, het was te heftig. Ik zit nu nog steeds in therapie, wat ik heel zwaar vind. Ik herken mezelf niet meer, voel me falen op alle gebieden, ben het gevoel in mijn lichaam helemaal kwijt, ben angstig, ga zo maar door. Mijn relatie loopt ook niet lekker door dit alles. Daarbij ben ik mijn baan twee maanden geleden ook nog kwijtgeraakt. Het is allemaal gewoon zo veel. Ik heb het gevoel dat niemand me begrijpt. "Alles gaat nu toch goed? Die bevalling is alweer een half jaar geleden. En met je dochter gaat het goed, dat is het belangrijkst." :(

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt die me kan vertellen dat het allemaal goedkomt?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Mei 2015 08:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Je bent inderdaad verwend met echo's de vorige keer :wink:
Ik ben ook heel pril zwanger, 5,5 week nu. Misschien dat ik over twee weken nog wel een echo op eigen verzoek inplan, vind 1 juni nog wel heel lang duren. Helemaal omdat ik echt helemaal geen kwaaltjes heb (maar misschien komt dat nog).

Laatste biechtje, wat heftig allemaal! Geen herkenning hier, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem236

Bericht 04 Mei 2015 08:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Heftig laatste biechtje, je mag mij best een pb sturen, heb in een soortgelijke situatie gezeten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Mei 2015 10:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

HIer een biechtje met een vraag. Als je echt net zwanger bent, 4 weken en een paar dagen, is het dan verstandig om naar de sauna te gaan?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Mei 2015 10:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

De eerste 12 weken wordt het geloof ik afgeraden, zeker als je het niet gewend bent. Infraroodsauna's moet je je hele zwangerschap mijden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 04 Mei 2015 10:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Het wordt inderdaad afgeraden, hetzelfde geld voor een te warm bad.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Mei 2015 10:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Vrijdag een test gedaan van kruidvat, een knalstreep. En de clearblue was 1-2. Vandaag een test gedaan van clearblue, nog steeds 1-2 en de kruidvattest erachteraan, een heel licht streepje.

Toen heb ik de verlospraktijk gebeld en het voorgelegd, en zij zeggen dat ik pas ervan uit mag gaan dat het mis is bij helderrood bloed en krampen. En we hebben een 7 weken echo gepland.

Maar mijn gevoel zegt... Dat streepje was eerst knaldonker en nu zo licht... En waarom is die clearblue nog geen 2-3 geworden...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Mei 2015 18:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Ik biecht op dat ik mijn zoontje van 8 maanden om 19:00 uur in zijn bedje in slaap laat vallen met een flesje melk in zijn handjes als hij dan moe gaat worden hou ik hem voor hem vast.
Anders valt hij in slaap op mij onder de fles en dan wordt hij weer wakker en wil hij niet meer gaan slapen en is het huilen huilen en nog eens huilen. Vaak is het dan half 9 voor hij gast slapen.

Overdag doe ik dit niet dan jengelt hij ook vaak voor het slapen gaan maar dan kan ik het beter hebben en is het niet erg als dit later wordt.
<<

Anoniem113

Bericht 05 Mei 2015 18:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#2

Dit doe ik ook met onze jongste. In bedje de fles want dan valt hij lekker in slaap. Flesje eruit speen er in en ik kan makkelijk weg. Als ik dit niet doe dan is het vaak drama :thumbdown:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster