Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dwarsligging

<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 08:22

Dwarsligging

Gisteravond de 3e groeiecho gehad en daar werd al snel duidelijk dat onze baby dwars ligt terwijl er vrijdag bij de reguliere controle nog gesproken werd over ingedaald en vast. Ik ben hier best van geschrokken, heb er slecht van geslapen vannacht.

Ik begreep dat een draaipoging waarschijnlijk niet mogelijk is omdat de placenta voor ligt. Het kan natuurlijk zijn dat de baby nog draait, maar mijn vertrouwen dat ie dan blijft liggen is even helemaal weg.

Iemand ervaring hiermee?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Apr 2015 08:33

Re: Dwarsligging

Mijn zus heeft dit ook gehad. Uiteindelijk is de baby meerdere keren in stuit gegaan en weer terug. Toen de baby zelf goed was gaan liggen is ze ingeleid.

Wat rot Katrien, moet je nu extra echo's?! Of denken ze sowieso dat de baby niet meer draait?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Apr 2015 08:47

Re: Dwarsligging

Ik heb er ook wel ervaring mee, ook dat er zelfs al een segmentje was ingedaald :) Ik kan me voorstellen dat met jouw geschiedenis je liever hebt dat 'ie gister dan vandaag goed ging liggen, maar als ie vorige week nog goed lag, dan kan 'ie vast makkelijk die kwartslag nog wel maken! Ik ga duimen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem272

Bericht 29 Apr 2015 08:50

Re: Dwarsligging

Ooh wat een zorgen, dat is niet fijn voor je.

Mijn zoon lag met 35 en 36 weken ook niet goed, maar was toen nog volop aan het draaien. Ik heb echt mijn best moeten doen om een uitwendige versie te voorkomen. Met 37 weken is hij nog even goed gaan liggen. Op de valreep.
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 08:54

Re: Dwarsligging

Maddie, dat weet ik nog niet. Als het goed is belt de verloskundige me vandaag (er komt een echoscopiste speciaal voor deze echo's).
Bij een vriendin van ons is de bevalling ook ingedaald na een versie, maar dat gaat waarschijnlijk lastig worden bij mij.

Filoria, ik hoop dat mijn baby een voorbeeld neemt aan jouw zoon.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Apr 2015 10:30

Re: Dwarsligging

De jongste lag ook overdwars, al vanaf een week of 30. Ik heb met 36 weken een draaipoging gehad (met voorliggende placenta). Deze lukte en hij heeft tot ruim 40 weken goed gelegen. Toen bleek bij de controle dat hij weer overdwars lag. Toen heb ik met 41 weken weer een draaipoging gehad die slaagde. Uiteindelijk heb ik wel een geplande keizersnede gehad (niet om deze reden trouwens) en toen hij uit de buik kwam lag hij nog keurig met het hoofd naar beneden
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2015 10:41

Re: Dwarsligging

Wat vervelend Katrien! Hopelijk gaat de kleine alsnog goed liggen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 29 Apr 2015 10:52

Re: Dwarsligging

Mijn jongste wilde ook nooit goed liggen, maar lag altijd overdwars of in stuit. Ik heb meerdere draaipogingen gehad (placenta aan de buikzijde). Uiteindelijk is meneer toch nog zelf goed gaan liggen met 39 weken. Hij is dan wel alsnog met een keizersnede geboren, maar dat had een andere oorzaak.

Maar krijg je met een voorliggende placenta niet sowieso een keizersnede?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Apr 2015 10:56

Re: Dwarsligging

Kissyfur schreef:
Maar krijg je met een voorliggende placenta niet sowieso een keizersnede?


Nee hij moet wel hoog liggen. maar een voorliggende placenta is geen indicatie voor een keizersnee.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 11:18

Re: Dwarsligging

Happydobby schreef:
Kissyfur schreef:
Maar krijg je met een voorliggende placenta niet sowieso een keizersnede?




Dat is als de placenta voor de uitgang ligt. Gelukkig is dat niet aan de orde.
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 11:22

Re: Dwarsligging

Knillis en Kissyfur, dus het kan wel? Draaien als de placenta voor ligt?

Apart dat jouw zoon uiteindelijk dan toch goed lag, Knillis. Ik hoop zo dat deze dat ook gaat doen.

Ik voelde vanmorgen toch weer een kontje onder mijn ribben, maar nu niet meer. Hij/zij heeft nog geen voorkeur dus en ruimte zat blijkbaar.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Apr 2015 11:28

Re: Dwarsligging

Bij ons stond de gyn ook echt verbaasd dat hij met ruim 40 weken weer overdwars was gedraaid. Ik heb met 41 weken de 2e draaipoging gehad en de keizersnede met 41+3.

Mijn placenta lag ook tegen mijn buik aan. Ze hebben eerst heel goed gekeken waar de placenta precies zat en daarna gedraaid. Ging wel heel makkelijk, een klein zetje en hij lag goed. Hij had kennelijk zelfs na de 40 weken nog meer dan genoeg ruimte.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 11:33

Re: Dwarsligging

Dat stelt me gerust, van dat draaien. De baby lag met het hoofdje wel vrij dicht bij de uitgang, dus zo ver hoeven ze niet te draaien dan. Maar goed, laat het kindje eerst maar wat minder makkelijk ronddraaien.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 29 Apr 2015 12:01

Re: Dwarsligging

Mijn dochter lag rond die termijn ook nog overdwars, meer dan genoeg ruimte dus ze draaide nog regelmatig. Een draaipoging had ook helemaal geen zin gehad, doordat ze zelf dus nog zo makkelijk draaide. Rond 37/38 weken bleek ze met hoofdje naar beneden te zijn gaan liggen, maar niet volledig vast ingedaald en met rug de 'verkeerde' kant op dus tijdens de bevalling (met 41+1 na inleiding) heeft ze nog een halve draai moeten maken (auw). Overigens zou je kunnen kijken nog naar moxa therapie of -en dat klinkt raar maar hier lijkt het te hebben geholpen- langere tijd met je billen omhoog en bovenlijf naar beneden te gaan liggen. Dat schijnt ook dwarsliggers soms in de juiste positie te kunnen helpen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 12:04

Re: Dwarsligging

Bedankt voor de tip, Lilou, ik zal eens kijken.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Apr 2015 12:07

Re: Dwarsligging

Oh ja die houding, dat heb ik ook nog geprobeerd. Helaas geen resultaat maar het zag er vast grappig uit :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 29 Apr 2015 12:24

Re: Dwarsligging

Ik zag gister in een serie ook iemand op handen en voeten en de billen omhoog rondjes door de woonkamer lopen, daarna moxa therapie doen, en 's nachts draaide de baby zich :D

De haptonome waar wij in mijn zwangerschap gingen deed ook veel moxabehandelingen, en ze zei dat het heel vaak werkt!

Hopelijk draait baby nog fijn, niet leuk dat je vertrouwen even helemaal weg is, maar wel begrijpelijk.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Apr 2015 13:17

Re: Dwarsligging

Op spinningbaby's staan oefeningen.
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2015 13:19

Re: Dwarsligging

Happydobby schreef:Op spinningbaby's staan oefeningen.

Wat een timing! Ik wilde net vragen of iemand een site weet hiervoor, Google me suf. Thanks.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 29 Apr 2015 15:42

Re: Dwarsligging

Happydobby schreef:
Kissyfur schreef:
Maar krijg je met een voorliggende placenta niet sowieso een keizersnede?


Nee hij moet wel hoog liggen. maar een voorliggende placenta is geen indicatie voor een keizersnee.


Ow, wacht, volgens mij bedoelen we hier twee verschillende dingen. Een voorliggende placenta is iets anders dan de placenta aan de buikzijde. Bij een voorliggende placenta, ligt de placenta over de baarmoedermond.

Bij de jongste had ik ook de placenta aan de buikzijde en ja, het kan dus wel, draaien als de placenta aan de voorzijde ligt.

Edit: Wat Katrien hier dus ook zegt.
Katrien schreef:
Happydobby schreef:
Kissyfur schreef:
Maar krijg je met een voorliggende placenta niet sowieso een keizersnede?


Dat is als de placenta voor de uitgang ligt. Gelukkig is dat niet aan de orde.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Patsy

Bericht 30 Apr 2015 14:24

Re: Dwarsligging

Woensdag moet ik naar de gynaecoloog voor echo en evt draaipoging.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Apr 2015 14:46

Re: Dwarsligging

Heb je al moxatherapie gedaan? Schijnt heel erg vaak te helpen.
04-2014
10-2015
<<

Patsy

Bericht 30 Apr 2015 16:34

Re: Dwarsligging

Nee, ik las dat het kindje daar actiever van wordt zodat het goed draait. Dit kindje is super actief en draait volgens mij continu rondjes, dus dat lijkt me niet zoveel zin hebben. As we speak, draait de baby weer recht, voor zolang het duurt.

Ik geloof er echt geen bal van dat de baby, ook na een draaipoging over een week, goed blijft liggen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Mei 2015 20:06

Re: Dwarsligging

Ligt ie nog overdwars Katrien? Wat als ie zo blijft liggen?
04-2014
10-2015
<<

Linvi

Bericht 01 Mei 2015 20:42

Re: Dwarsligging

Hier heeft de jongste tot de 42 weken zich kunnen draaien... doordat hij niet indaalde en veel ruimte had hebben ze geen draai pogingen gedaan maar afgewacht tot de bevalling begon en dan zouden ze direct kijken hoe hij lag.uiteindelihk ingeleid met 42+1 toen hij keurig met zn koppie o laag lag
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers