Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De recensierubriek

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 23 Nov 2014 12:03

De recensierubriek

De donkere dagen zijn inmiddels aangebroken. Voor 17:00u is het vaak al donker. Terrasjes pakken en tot laat buiten zijn zit er 's avonds eigenlijk niet meer in. Jammer, maar elk seizoen heeft zo zijn charmes. De herfst/wintermaanden staan namelijk vaak in het teken van films kijken, boeken lezen, naar het theater gaan, muziek luisteren, spelletjes spelen en concerten bezoeken.

Hierdoor kwamen wij op het idee om een recensierubriek te starten! Vind jij het leuk om een stukje te schrijven over die ene nieuwe film waar je van de week nog naar toe bent geweest? Je favoriete boek of spel? Of wil je andere enthousiast maken met de theatertour van je favoriete band of musical? Dan ben je bij deze rubriek bij het juiste adres!

Hoe groot je stukje wordt mag je helemaal zelf bepalen. Je kunt het aan de hand van een vragenlijst vertellen, maar een eigen verhaal er van maken mag uiteraard ook. Of wees creatief en geef er je eigen draai aan. Denk bijvoorbeeld aan de volgende aspecten als je een stuk schrijft:

Vragen boek/film/spellen/cd's:
* Koop je vaak boeken/films/spellen/cd's? Bewaar je ze als je ze gelezen/gezien hebt, verkoop je ze, geef je ze weg?
* Wat is je favoriete boek/film/spel/cd? Hoe vaak heb je het boek gelezen / de film bekeken, het spel gespeeld of de cd's beluisterd?
* Lees je veel / Ga je vaak naar de bioscoop? Speel je vaak een spel / luister je vaak cd's? Hoeveel tijd besteed je er aan?
* Hoeveel geld geef je er per week/maand/jaar aan uit?
* Wat voor een cijfer geef je het?

Vragen concerten/theatervoorstellingen:
* Bezoek je vaak concerten/theatervoorstellingen? Hoeveel per maand/jaar?
* Ga je naar grote zalen, het theater, naar festivals? Heb je ook een favoriet?
* Ga je vooral naar bekende artiesten/bands of vind je het ook leuk om onbekende artiesten/bands te zien?
* Hou je van een bepaald genre?
* Hoeveel geld geef je er per maand/jaar aan uit?
* Wat voor een cijfer geef je het?

We willen net als bij de andere rubrieken weer een inschrijflijstje maken, zodat de artikelen elke paar weken gepubliceerd kunnen worden. Bij nieuwe films is dat bijvoorbeeld lastig. Wellicht weet je nog niet dat je morgen naar een nieuwe bioscoopfilm gaat en daar graag een stukje over wil schrijven om jouw ervaringen te delen met anderen en ze enthousiast (of niet) te maken. In overleg is het dan mogelijk dat je rubriek z.s.m. geplaatst wordt. Weet je bijvoorbeeld al dat je in januari naar die ene nieuwe film wil die dan net in de bioscoop is verschenen, meldt dit dan vast, dan kunnen we dat uiteraard gewoon plannen!

Daarnaast willen we jullie vragen om in de openingspost geen spoilers te vermelden. Doe je dat wel, zet het dan even als spoiler in de tekst, dat is wel zo vriendelijk voor de rest. In de rest van het topic mag er gewoon gespoilerd worden zodat het topic door iedereen gebruikt kan worden om ervaringen uit te wisselen. Lees dus niet verder dan de openingspost als je geen spoilers wil lezen.

Heb je nog vragen, stel ze dan in dit topic, stuur mij een PM of stuur een e-mail naar zegmaaryes@gmail.com
Wil je je aanmelden voor deze rubriek? Doe dat dan via de e-mail. Geef hierbij aan waar je je voor wil inschrijven en of je een voorkeur hebt voor een bepaalde periode.

Heel veel succes en veel plezier met deze rubriek!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 23 Nov 2014 13:46

Re: De recensierubriek

Leuk! Ik heb gemaild.

Dit brengt mij meteen op het idee om voortaan in een soort van blogje (maar dan voor mijzelf haha) bij te houden hoe optredens waren. Ik heb al zo veel vette en bijzondere dingen gezien.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 23 Nov 2014 16:19

Re: De recensierubriek

Leuk, Toet! Je hebt inmiddels een mail terug.
Grappig dat we je op ideeën hebben gebracht :D
Misschien kun je nog een echte blog beginnen, dat werkt wel aanstekelijk op dit forum de laatste tijd.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 27 Nov 2014 17:03

Re: De recensierubriek

We zijn benaderd door een externe partij om een artikel te recenseren. Hartstikke leuk! Burgemeester Saar mag deze kans benutten en zal binnenkort het eerste artikel plaatsen. Daarna is het de beurt aan Toet.

Wil jij de volgende zijn die een recensie schrijft over een leuke film, boek etc? Meld je dan gauw aan!
<<

Anoniem140

Bericht 27 Nov 2014 17:15

Re: De recensierubriek

Wat een leuk idee! Ik zal ook eens nadenken of ik misschien iets kan inbrengen.
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 08:40

Bericht 28 Nov 2014 11:23

Re: De recensierubriek

Leuk Miley!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 01 Dec 2014 10:58

Re: De recensierubriek

Normaal gesproken ga ik vaak naar de bios/theater, maar ja crisis he ;-)

Ik heb in Maart weer een theatervoorstelling gepland staan, kan het dan ook nog of is dat te laat?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 01 Dec 2014 11:05

Re: De recensierubriek

Natuurlijk niet! Alleen maar fijn als je je nu al aan kan melden. Zou gewoon een mailtje sturen :)

Restaurants zijn trouwens ook toegestaan! Eigenlijk zo goed als alles waar je een recensie voor kunt schrijven.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 01 Dec 2014 11:30

Re: De recensierubriek

Oke top! Heb gemaild.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 04 Dec 2014 19:34

Re: De recensierubriek

Ik wil me misschien wel aanmelden voor het theaterstuk van Anne Frank. Daar ga ik 20 december heen. Misschien wel leuk om daar een recensie over te schrijven.
Hij draait sowieso nog tot eind april.
<<

Anoniem140

Bericht 05 Dec 2014 07:44

Re: De recensierubriek

Ik ga naar Billy Elliot, wil daar wel wat over schrijven! Gaan wel pas in Januari.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 05 Dec 2014 07:54

Re: De recensierubriek

Winegum en Miley, beiden leuk! We hebben pas vanaf eind januari plek, dus dat komt goed uit.
Sturen jullie een mailtje om data vast te leggen?
Bedankt!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Dec 2014 21:02

Re: De recensierubriek

Ik wil me ook wel aanmelden denk ik! Ben laatst bij Anne geweest en ga in maart voor de 6e keer naar Soldaat van Oranje. Verder staat nog Moeder ik wil bij de revue en Billy Elliot in de planning (ja, wij houden van musicals). Maar ik weet niet zo goed hoe ik zo'n stuk moet opbouwen en of ik er tijd voor heb...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 07 Dec 2014 09:54

Re: De recensierubriek

Leuk dat je interesse hebt, Knillis. Voor de zesde keer naar Soldaat van Oranje, wow! Zo jaloers. Hele mooie musical!

Voor Anne en Billy Elliot worden al recensies geschreven. Als je het leuk vind kun je een recensie schrijven over Soldaat van Oranje en/of Moeder ik wil bij de Revue.

We kunnen je helpen door je een aantal vragen mee te geven zodat je een soort leidraad hebt. Daarnaast zijn er sowieso twee mensen voor jou die een stuk over een musical schrijven. Daar zou je eventueel ook inspiratie uit kunnen halen.

Denk er nog eens rustig over na. Wanneer je het eventueel aanlevert kan geheel in overleg. Daarnaast hoeft het helemaal geen boekwerk te worden.

Mocht je het leuk vinden, stuur ons dan gerust een mailtje, dan kunnen we het eea afspreken :)
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 31 Jan 2015 18:10

Re: De recensierubriek

Vandaag hebben we het stuk van de vierde recensierubriek mogen ontvangen. Aankomende donderdag wordt hij geplaatst. Hierna hebben we nog twee rubrieken in de planning.

Heb jij nog een leuk onderwerp waar jij een recensie over wil schrijven? Stuur ons dan gauw een mailtje en wij plannen je in voor een volgende recensierubriek.
<<

Anoniem140

Bericht 05 Feb 2015 11:18

Re: De recensierubriek

Ik ga in April ook nog naar War Horse met mijn moeder, hier wil ik ook wel wat over schrijven.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 05 Feb 2015 14:14

Re: De recensierubriek

Dat mag altijd, Miley. Hartstikke leuk.
De eerstvolgende vrije plek is 30 april. Weet niet of je het op die tijd red of dat je het liever drie weken na achteren wil plaatsen?

We hebben ook nog een plek vrij voor 19 maart. Is er iemand die nog een leuke recensie over een concert, film, boek, theatervoorstelling o.i.d. wil schrijven?
<<

Anoniem140

Bericht 05 Feb 2015 14:17

Re: De recensierubriek

Dat zou wel lukken 30 april :)
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 05 Feb 2015 14:28

Re: De recensierubriek

Miley schreef:Dat zou wel lukken 30 april :)

Perfect! Dan plan ik je in.
Wil je hem weer naar ons toesturen een week, anderhalve week van te voren als je hem af hebt.
Thnx!
<<

Anoniem140

Bericht 05 Feb 2015 14:29

Re: De recensierubriek

Komt helemaal goed!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 10 Feb 2015 21:44

Re: De recensierubriek

Nou, ik had bijna mijn recensie niet kunnen schrijven...
Ons theater gaat sluiten, en ze wisten niet of het meteen was of pas aan het einde van dit seizoen.
Maar ik kan gelukkig gewoon naar mijn voorstelling gaan ;-)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 10 Feb 2015 21:48

Re: De recensierubriek

Wat fijn zeg! Voornamelijk dat jegewoon naar het theater kunt blijven gaan voorlopig. Wat jammer dat ze bijna dicht gaan zeg.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 04 Mrt 2015 20:56

Re: De recensierubriek

Dimmel heeft zich vandaag aangemeld om een recensie te schrijven voor 19 maart. Hartstikke leuk.
Dat betekent dat de volgende open plek pas weer op 21 mei is. Dat duurt nog een behoorlijke tijd, maar wellicht heb je nog iets in de tussentijd op het programma staan wat leuk is voor deze rubriek.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Mrt 2015 21:05

Re: De recensierubriek

Ik ga aanstaande zondag met mijn neefje van 2,5 naar de theatervoorstelling van Het Zandkasteel. Als er hier moeders/tantes zitten die het leuk vinden wil ik daar wel een stukje over schrijven :)

♥♥
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 04 Mrt 2015 21:07

Re: De recensierubriek

Tot wanneer draait het zandkasteel? Aangezien er pas in mei plek is natuurlijk. Zou zonde zijn als de voorstelling dan al weer ten einde is :smile:
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers