Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overstappen naar energiemaatschappij

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Sep 2013 21:56

Overstappen naar energiemaatschappij

Zitten jullie al lang bij dezelfde maatschappij? Of stappen jullie vaak over?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Sep 2013 22:03

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij zijn dit jaar overgestapt omdat dat meer voordelen gaf. Flinke korting. Ik ben dus van plan na deze 3 jaar weer over te stappen.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Sep 2013 22:05

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Ik kijk ieder jaar welke op dat moment het goedkoopste is. We zijn net vorige maand weer overgestapt van energiedirect naar Eneco, daar krijg je nu als welkomscadeau 100 euro korting op je jaarnota.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 12 Sep 2013 22:26

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Er stnd vandaag iemand aan de deur die idd zei dat ieder jaar voordeliger is ivm korting. Dat wist ik niet..
Er bestond toch een site waarop je makkelijk kon zien waar je hetvgoedkoopst bent?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 13 Sep 2013 01:56

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Ik zit al 6 jaar bij dezelfde energiemaatschappij (ondanks dat ik er altijd gezeur mee heb). Ik ben gewoon te lui in dit geval om uit te zoeken wie er goedkoper is en waar ik geld kan besparen. Hoog tijd om dat eens te gaan doen want dat doe ik met alle andere "leveranciers" ook.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Sep 2013 14:28

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij zaten lang tevreden bij. 1 maatschappij maar zijn nu pas overgestapt omdat er dingen gebeurt zijn tussen ons en de maatschappij.
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 14:34

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Vroeger was het per regio bepaald welke energiemaatschappij je had. In onze regio was dat Essent. Omdat ik nooit problemen heb gehad met Essent en ik hun service heel goed vind, zit ik nog steeds bij Essent. Ik weet niet anders, maar zou ook niet zo snel overstappen naar een andere energiemaatschappij. Op de één of andere manier heb ik het meeste vertrouwen in Essent.

Ik ben trouwens deze week even iets minder te spreken over Essent. Vorige week heb ik mijn meterstanden aangeleverd, deze week wisten ze me al via de website te vertellen dat ik moet bijbetalen en dat dit bedrag voor 26 september op hun rekening moet staan, maar mijn de factuur kan ik pas eind oktober inzien. De klantenservice rade me aan niet eerder te betalen dan wanneer ik weet waar ik voor moet betalen, maar vanaf 26 september gaat wel het incassotraject (Herinnering, aanmaning e.d.) lopen. Dus ik ga maar gewoon betalen... Geen zin in extra kosten.

Sorry, even frustratietje. :nerd:
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 13 Sep 2013 15:10

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij stappen elk jaar over. Via prizewize.nl vergelijken we welke op dat moment het goedkoopst is. We hebben tot nu toe elke keer een leuke welkomskorting gekregen, en dat zijn hele leuke bedragen. Via die website krijgen we ook een paar maanden en een maand van tevoren een herinnering dat het contract bijna afloopt. Dan kan je meteen opzoeken welke dat jaar het goedkoopst is.

Nyx, wat raar dat je eerst moet betalen. Lijkt me dat je recht hebt om de factuur in te zien. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in dat gedoe dat erbij komt als je niet op tijd betaald.
Afbeelding
<<

Khaleesi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 10 Sep 2013 15:46

Bericht 13 Sep 2013 21:33

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Super slim om elk jaar over te stappen. Ik ga ook eens uitzoeken naar welke maatschappij we over gaan stappen. Wil dat al zo lang doen maar ben daar elke keer te lam voor :laughcry: . We zitten al zes jaar of zo bij dezelfde maatschappij.
<<

Nyx

Bericht 14 Sep 2013 14:26

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Eep schreef:Nyx, wat raar dat je eerst moet betalen. Lijkt me dat je recht hebt om de factuur in te zien. Maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in dat gedoe dat erbij komt als je niet op tijd betaald.


De medewerker van Essent zei dat het te maken had met het feit dat ik alles via email doe, dat ik het probleem niet had gehad als ik gewoon post van Essent kreeg. Dikke prima, maar ik ontvang al drie jaar alles via email en nog nooit problemen gehad. Voor krap aan 50 euro wil ik geen problemen, hun aanmaningen kosten 20 euro en dat vind ik toch echt zonde van het geld. Betaal gewoon netjes en ik neem aan dat als er wel een fout zit in hun eindafrekening dat ik het geld wel weer terugkrijg.

Hoorde gisteren van de buurvrouw, die ook bij Essent zit, dat ze een gigantische fout bij haar hadden gemaakt. Ze moest 4000 euro bijbetalen. Dan mag ik nog helemaal gelukkig zijn met mijn 50 euro, of er nu wel of niet een fout in zit. :P
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Sep 2013 15:15

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij stappen ieder jaar over. We zoeken de goedkoopste uit en zetten de overstap in werking. De laatste jaren krijgen we bij de nieuwe maatschappij ook nog een leuke bonus na een jaar. Leuk extraatje!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Khaleesi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 10 Sep 2013 15:46

Bericht 27 Sep 2013 13:10

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Ik ben nu aan het kijken om over te stappen (zit nu nog bij Essent). Als goedkoopste komt Budgetenergie naar voren (en als alternatief energiedirect). Nu ben ik aan het googlen op Budgetenergie en kom alleen maar negatieve verhalen tegen. Dat ze de administratie niet op orde hebben en rekeningen blijven sturen (plus incassokosten) terwijl er al lang betaald is. Nu zit ik weer te twijfelen. Over Energiedirect zijn ze wat positiever maar ook niet heel erg. Laten jullie je leiden door deze verhalen (vaak hoor je alleen de negatieve verhalen)? Hebben jullie ervaring met Budgetenergie of Energiedirect?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 27 Sep 2013 13:54

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij zijn vorig jaar over gestapt van nuon naar electrabel, scheelt zo'n 30 euro per maand.
Laatst kwamen er nog 2 langs van Essent geloof ik en de conclusie was dat ze er echt niet onder kunnen zitten en dat we dus erg goed zitten
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem64

Bericht 27 Sep 2013 14:32

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij zitten al jarenbij essent, en ik durf niet over te stappen. :laughcry:
Heb dus ook nog nooit vergeleken. Misschien maar eens doen. Hebben net de jaarafrekening gehad. 172 bijbetalen....
Kun je dan nu overstappen of moet dat voor een bepaalde periode?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 27 Sep 2013 21:43

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Wij zijn net verhuisd en toen ook overgestapt naar wat het goedkoopste eruit kwam op een vergelijkingssite.
Daarvoor had ik al een paar jaar dezelfde aanbieder. Geen zin om uit te zoeken oefenen ander goedkoper is. Nu wil ik dat wel elk jaar bekijken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 27 Sep 2013 22:21

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Ik snap er niks van! Hoe kan het nou dat jullie allemaal alleen maar goedkoper uit zijn en wij toen we overstapte van Nuon naar Energiedirect we Nuon 450 euro moesten betalen?! :nopompom:
<<

Anoniem122

Bericht 27 Sep 2013 22:23

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Fiebie schreef:Ik snap er niks van! Hoe kan het nou dat jullie allemaal alleen maar goedkoper uit zijn en wij toen we overstapte van Nuon naar Energiedirect we Nuon 450 euro moesten betalen?! :nopompom:


Dan had je waarschijnlijk je tarieven vast staan en heb je je contract "verbroken", dan mogen ze een boete hanteren. Maar de meeste energieleveranciers willen die boete wel voor je betalen als je naar hun overstapt.
<<

Anoniem122

Bericht 27 Sep 2013 22:24

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Sterrin_ schreef:Wij zitten al jarenbij essent, en ik durf niet over te stappen. :laughcry:
Heb dus ook nog nooit vergeleken. Misschien maar eens doen. Hebben net de jaarafrekening gehad. 172 bijbetalen....
Kun je dan nu overstappen of moet dat voor een bepaalde periode?


Als je variabele tarieven hebt, kan je altijd overstappen. Als je je tarieven vast hebt staan in principe ook wel, maar dan kan het zijn dat je een boete moet betalen. Maar je kan altijd kijken welke energieleveranciers deze boete voor je betalen als je naar hun overstapt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Sep 2013 22:25

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Fiebie schreef:Ik snap er niks van! Hoe kan het nou dat jullie allemaal alleen maar goedkoper uit zijn en wij toen we overstapte van Nuon naar Energiedirect we Nuon 450 euro moesten betalen?! :nopompom:


Wanneer ben je overgestapt?
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 12 Aug 2019 11:20

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Dit is al een heel oud topic maar toch wil ik hem even uppen :) Want ik heb een vraag haha
Wij willen overstappen met energiemaatschappij maar als ik via vergelijksites een berekening maak staat er een goedkoper bedrag dan wanneer ik op de website zelf kijk, hoe kan dit?
Wat als het lukt
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Aug 2019 11:24

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Omdat vergelijkingssites gebruik maken van speciale acties die niet op de sites van leveranciers staan.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2019 11:26

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

En ze rekenen soms de bonus er bij in op de vergelijkingssite en op de website van de aanbieder niet. Of andersom.

Altijd de leveringstarieven goed vergelijken, dan weet je het zeker.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Aug 2019 11:27

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Savi schreef:En ze rekenen soms de bonus er bij in op de vergelijkingssite en op de website van de aanbieder niet. Of andersom.

Altijd de leveringstarieven goed vergelijken, dan weet je het zeker.


Dat wilde ik net toevoegen aan mijn reactie.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 12 Aug 2019 11:55

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

En met leveringstarieven bedoelen jullie de hoeveelheid stroom en gas? Dat heb ik namelijk ingevuld zoals we het nu ook hebben, iets hoger aangehouden.
Wat als het lukt
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Aug 2019 11:58

Re: Overstappen naar energiemaatschappij

Pannetoet schreef:En met leveringstarieven bedoelen jullie de hoeveelheid stroom en gas? Dat heb ik namelijk ingevuld zoals we het nu ook hebben, iets hoger aangehouden.


Nee, wat je betaald per kWh en per m3. En san zorgen dat je de tarieven allemaal inclusief of exclusief heffingen en energiebelasting vergelijkt.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers