Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorbel boven in oor

<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 22:50

Oorbel boven in oor

Ja, ik heb er ooit een laten zetten 8/9/10 jaar geleden ongeveer. Toen het helemaal hip was.
In ieder geval, na een jaartje heb ik eigenlijk nooit meer eentje in mijn oor gehad en ik dacht dat het al lang dicht was gegroeid. Voor de grap dacht ik gisteren 'goh eens proberen'. En warempel! Mijn gewone oorbel kon er doorheen gestoken worden!

Dus nu heb ik vanmiddag eentje speciaal voor boven in je oor gekocht met een korter stokje dat niet in je hoofd kan prikken. MAAR. Het stokje bleek dus dikker, want ik kreeg hem er niet doorheen. Uit wanhoop zelfs aan mijn moeder gevraag (ik voelde me weer helemaal kind), maar ook die kreeg het niet voor elkaar. Pure frustratie een paar minuten later, heb ik hem er gewoon keihard doorheen geduwd.

Resultaat. Rood brandend oor, maar mijn oorbel zit! Maar goed, het doet dus keiveel zeer als ik er aan zit, dus ik zit er zo min mogelijk aan. Maar is dit slecht wat ik nu doe? Ik zou zelf denken dat het gewoon even opgerekt moet worden. Of is dat alleen met je onderste lel dat dat kan? Want vanboven zit er natuurlijk kraakbeen... Dat is minder rekbaar lijkt me.

Iemand hier ervaring mee?
<<

Anoniem12

Bericht 25 Sep 2013 22:58

Re: Oorbel boven in oor

Ja een oorbel is 0,8mm en die je nu hebt 1,2mm.

Wat je hebt gedaan is uhm niet echt goed nee, maar het komt waarschijnlijk wel goed zolang er geen bloed aan te pas is gekomen. Voor nu even een paar dagen met rust laten en er niet aanzitten.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Sep 2013 23:01

Re: Oorbel boven in oor

Ik zou toch itt wat rush zegt elke dag 2 maal sterilon of alcohol gebruiken en ze dan ook ronddraaien. Zodat het knopje niet vast groeit en niet ontstoken raakt.
Heb je er wel een zilveren in?
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 23:03

Re: Oorbel boven in oor

Ja, het is een zilveren, en er is geen bloed bij aan te pas gekomen! Dus op zich klinkt dat al redelijk toch? Haha. Gewoon even met rust laten en af en toe draaien? Is sterilon/alcohol nodig als het niet kapot is? Ik heb niet het gevoel dat ik iets kapot heb gemaakt, alleen dat het nu een beetje 'duwt'.
<<

Anoniem12

Bericht 25 Sep 2013 23:03

Re: Oorbel boven in oor

Nooit maar dan ook nooit alcohol of sterilon gebruiken.

Sterilon is veel te agressief en dood ook de goede huidcellen die diie herstel zorgen. Je lichaam kan dit prima zelf.

Echt sterilon is het slechste advies ever bij een piercing of zo'n wondje.
<<

Anoniem12

Bericht 25 Sep 2013 23:04

Re: Oorbel boven in oor

En helemaal NOOIT draaien. Dan draai je het weefsel wat zorgt voor een mooi gaatje alleen maar weer stuk.

Gewoon afblijven.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 23:07

Re: Oorbel boven in oor

Is 0,8 en 1,2 zo'n groot verschil? Ik zag namelijk aan het stokje bijna geen verschil eigenlijk, alleen door het feit dat hij ineens niet paste bedacht ik dat hij groter zou moeten zijn.

Rush, hoe lang moet ik hem er in laten zitten en met rust laten? Tot het geen pijn meer doet als ik het aanraak?
<<

Anoniem12

Bericht 25 Sep 2013 23:10

Re: Oorbel boven in oor

Ja dat is een behoorlijk verschil, zeker op een plaats met kraakbeen want er zit immers geen rek in.

Ik zou die piercing de komende 2-3 weken gewoon helemaal vergeten. Lekker afblijven, je lichaam doet zn werk wel en schoon wordtie wel doordat er met douchen water langs stroomt

Piercings groeien niet vast (tenzij je door ontsteking wild vlees krijgt ofzo) en met draaien draai je ook nog eens viezigheid in het wondje.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 23:11

Re: Oorbel boven in oor

Oke! Dankjewel voor je uitleg!
<<

Anoniem12

Bericht 25 Sep 2013 23:13

Re: Oorbel boven in oor

Succes ermee. Ik denk dat je oor wel een flinke opdonder gehad heeft, maar dat het met geduld wel weer goed komt.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 23:15

Re: Oorbel boven in oor

Rush schreef:Succes ermee. Ik denk dat je oor wel een flinke opdonder gehad heeft, maar dat het met geduld wel weer goed komt.
Ja, eigenlijk had ik het gewoon niet moeten doen. Maar als ik ineens besluit dat ik die oorbel daar in wil hebben dan moet en zal die oorbel daar in komen te zitten... :laughcry:
<<

lenster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 24 Sep 2013 13:24

Bericht 26 Sep 2013 00:31

Re: Oorbel boven in oor

Ik heb in een gewoon gaatje boven in ooit een 1.8 (oude lippiercing) gedrukt. Deed gruwelijk veel pijn, maar inderdaad gewoon afblijven zolang het niet ontsteekt.
Voelde een beetje zoals mn oren stretchen, dus herken t gevoel gelijk. Voelt naar, maar is niet ernstig.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 26 Sep 2013 07:45

Re: Oorbel boven in oor

Ik breek even in :). Ik vroeg me af waar jullie piercings kopen? Ik moet dus zelf de 0,8 mm hebben voor het gaatje bovenin mijn oor, maar kan op veel websites alleen maar piercings van 1,0 mm of dikker vinden...
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 26 Sep 2013 07:49

Re: Oorbel boven in oor

Snowflakes schreef:Ik breek even in :). Ik vroeg me af waar jullie piercings kopen? Ik moet dus zelf de 0,8 mm hebben voor het gaatje bovenin mijn oor, maar kan op veel websites alleen maar piercings van 1,0 mm of dikker vinden...

Neuspiercings zijn 1mm en dat zijn de kleinste voor zover ik weet. Dan zit je 'vast' aan gewone oorbellen.
<<

lenster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 24 Sep 2013 13:24

Bericht 26 Sep 2013 09:38

Re: Oorbel boven in oor

Heb even snel gekeken en hier staan sowieso voor je neus ook 0.8 mm piercings tussen.
Voor je oor kan ik niet zo snel vinden, maar ze zijn er dus wel.
https://www.alloverpiercings.nl/categor ... uspiercing

edit: die ondersten kunnen ook heel goed in je oor volgens mij
Laatst gewijzigd door lenster op 26 Sep 2013 09:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 26 Sep 2013 09:39

Re: Oorbel boven in oor

lenster schreef:Heb even snel gekeken en hier staan sowieso voor je neus ook 0.8 mm piercings tussen.
Voor je oor kan ik niet zo snel vinden, maar ze zijn er dus wel.
https://www.alloverpiercings.nl/categor ... uspiercing

Ohhhh, nou die kunnen ook wel in je oor. :dance:
<<

Anoniem185

Bericht 27 Sep 2013 15:05

Re: Oorbel boven in oor

Hij doet vandaag al minder pijn dan gisteren!

Als ik er niet aan zit voel ik geen pijn meer, gisteren nog wel. Ik kan nu zelfs mijn oor aanraken zonder pijn, maar aan de oorbel zelf moet ik nog niet komen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers