Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doorlopende reisverzekering

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Jan 2015 21:44

Doorlopende reisverzekering

Welke reisverzekering heb jij? Waar ben je specifiek voor verzekering?
Wat zijn voor jou belangrijke aspecten van een verzekering die je graag wil hebben en wat is totaal overbodig?

Ik kreeg net een berichtje dat per februari mijn reisverzekering verhoogt wordt met 2%. Tijd om eens even mijn huidige reisverzekering onder de loep te nemen en ook eens te vergelijken met andere verzekeringen of het niet goedkoper/beter kan.

Ik heb een doorlopende reisverzekering omdat dat voordeliger is dan elke keer een losse verzekering afsluiten. Ik ga een paar keer per jaar op vakantie. Een annuleringsverzekering is voor mij ook zeker belangrijk.

Maar hoe zit het met ongevallenverzekeringen, medische kosten etc? Is dat echt nodig of neem je dat risico voor lief door het niet te nemen. Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jan 2015 22:29

Re: Doorlopende reisverzekering

De ongevallen en medische kosten dekking zou ik zeker behouden. Dat zijn juist de posten die flink in de papieren kunnen lopen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Jan 2015 22:35

Re: Doorlopende reisverzekering

Ik heb hem van ABN Amro, die heb ik genomen omdat ik daar ook bankier. Voordeel vind ik dat wintersport en duiksport sowieso zijn inbegrepen en ik heb annulering en medische kosten ook meeverzekerd (omdat zorg in buitenland veel duurder kan zijn en dan is zorgverzekering niet toereikend). Ongevallen zit er al standaard in. Ik heb het normale pakket van de reisverzekering, je hebt ook nog een uitgebreide variant geloof ik.
<<

Anoniem154

Bericht 07 Jan 2015 22:37

Re: Doorlopende reisverzekering

Ben je aanvullend verzekerd (zorgverzekering)? Dan heb je geen medische kosten module nodig in jouw reisverzekering. Scheelt weer paar euro.


Heb mijn doorlopende recentelijk stopgezet. Voorlopig geen (verre) reisjes. Misschien volgend jaar weer.
Annuleringsverzekering nemen we nooit. Dat risico nemen we, en dat geld hebben we inmiddels wel bespaard...mocht het een keer fout gaan.
<<

Anoniem85

Bericht 07 Jan 2015 22:45

Re: Doorlopende reisverzekering

We hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering.
Reis verzekering vind ik het belangrijk dat medische kosten gedekt worden, juist omdat de zorgverzekering maar vergoedt tot wat de behandeling in Nederland kost. Maar moet eerlijk zeggen dat we het ook uit gemak zo houden, dit jaar gaan waarschijnlijk niet naar het buitenland.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jan 2015 07:20

Re: Doorlopende reisverzekering

Wij hebben een doorlopende reis/annuleringsverzekering bij nationale nederlanden. Wat voor ons belangrijk was; is de dekking van de auto bij pech. Bij nn kon dit worden aangezet, net als wintersport. De voorwaarden van nn zijn hetzelfde als bij de ING, maar de prijs verschilt.

Ik denk dat je je ook moet afvragen of je risicovolle sporten (bergbeklimmen, duiken) wil verzekeren, want niet elke verzekeraar biedt daar een dekking voor aan.
08/2018
05/2021
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 09 Jan 2015 19:20

Re: Doorlopende reisverzekering

Bedankt voor de tips! Ik dacht juist wel dat de zorgverzekering, al dan niet aanvullend, al een heel groot deel van de medische kosten in het buitenland dekt.

Risicovolle sporten en wintersport is hier niet aan de orde, dus die hoef ik niet in mijn pakket te hebben.Daarnaast is het verzekeren van geld niet belangrijk (cash), maar elektronica (telefoon/camera/laptop etc.) wel.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2018 21:44

Re: Doorlopende reisverzekering

Even een oud topic uppen....

Waar hebben jullie je doorlopende reisverzekering afgesloten? Ik ben er nu in aan het verdiepen en ik twijfel nog even waar ik het af wil sluiten. Ik ben ook aan het kijken naar onze andere verzekeringen, want misschien krijgen we nog stapelkorting en misschien is er nog ruimte om dingen wat goedkoper te maken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2018 08:58

Re: Doorlopende reisverzekering

Ik heb al mijn verzekeringen bij Meeus ondergebracht. Ook mijn doorlopende reisverzekering met wintersportdekking.
Ik heb stapel korting omdat ik andere verzekeringen er ook bij heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jan 2018 09:11

Re: Doorlopende reisverzekering

Wij zijn over naar Schox (valt onder Zicht) omdat zijn voor het duiken in het buitenland ook goede dekking hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Jan 2018 09:28

Re: Doorlopende reisverzekering

Ik zit inmiddels bij de SNS/Reaal qua reisverzekering. Voor mij heeft stapelkorting geen zin. Ik heb gemerkt dat als ik me overal los verzeker ik goedkoper uit ben.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers