Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Studieschuld

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Sep 2013 15:29

Re: Studieschuld

Ik heb helaas wel een studieschuld en alleen maar omdat ik zonodig nog een studie moest gaan doen. Ik heb op zich geen spijt van die tweede studie, maar ik doe er nu niks meer mee, dus dat is wel een beetje jammer. Ik betaal 80 euro per maand af en dat is wel prima te doen. Maar als ik of mijn man meer gaat verdienen wil ik wel iets sneller gaan afbetalen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem87

Bericht 16 Sep 2013 16:13

Re: Studieschuld

SarahKey schreef:Ik heb geen studieschuld en daar ben ik blij om. Ik ben thuis blijven wonen en had een bijbaantje. Mijn moeder betaalde ook veel studiekosten.


Bij mij ook (ouders dan). Maar ik kan me goed voorstellen dat dit niet altijd kan. Eigenlijk heb ik ook spijt dat ik niet verder ben gaan studeren, ik had makkelijk HBO kunnen doen. Maarja, ik wilde zonodig op mezelf wonen en je kunt nou eenmaal niet alles... Misschien komt het er ooit nog eens van.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 16 Sep 2013 17:10

Re: Studieschuld

Ik heb een schuld van 25.000 en moet vanaf januari iets van 200pm gaan afbetalen.

Ik had iets wel zuiniger kunnen doen maar ach, heb altijd mijn studie zelf betaald, op kamers gewoond en ben o.a naar Mexico, New York en Zuid Korea geweest. Dat was het wel waard. Overigens heb ik wel altijd een bijbaan gehad voor 15 u pw ongeveer.
Smile, it's free!
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Sep 2013 17:04

Re: Studieschuld

Elin_ schreef:
SarahKey schreef:Ik heb geen studieschuld en daar ben ik blij om. Ik ben thuis blijven wonen en had een bijbaantje. Mijn moeder betaalde ook veel studiekosten.


Bij mij ook (ouders dan). Maar ik kan me goed voorstellen dat dit niet altijd kan. Eigenlijk heb ik ook spijt dat ik niet verder ben gaan studeren, ik had makkelijk HBO kunnen doen. Maarja, ik wilde zonodig op mezelf wonen en je kunt nou eenmaal niet alles... Misschien komt het er ooit nog eens van.


Ik ben gaan samenwonen toen ik klaar was met mijn mbo en doe nu hbo. Het is zwaar om alles te combineren, maar heb er absoluut geen spijt van. Vind mijn studierichting erg interessant en ik heb straks de mogelijkheid om door te stromen naar betere banen (die ook beter bij mij passen).
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Sep 2013 19:42

Re: Studieschuld

Heb mijn papieren er even bijgepakt. Ik heb een studieschuld van €7.470 en moet (voorlopig) €46 per maand terug gaan betalen vanaf januari. Dat is wel te overzien voor mij. Ga nog wel even uitzoeken hoe het zit met oude & nieuwe regels want voor zover ik het nu snel bekeken heb kan ik nog kiezen via welke regels ik wil terugbetalen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 17 Sep 2013 20:25

Re: Studieschuld

Ik had ook een studieschuld 2500 euro omdat ik gestopt was met een HBO opleiding. Ik ben toen veel gaan werken, heel veel opgespaard en kon het na 2 jaar in 1 keer terug betalen
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 14:08

Re: Studieschuld

Mijn vriend heeft een torenhoge studieschuld omdat hij 8 jaar volledig heeft geleend. Sowieso duurde zijn studie 5 jaar, dus hij kreeg ook 5 jaar de basisbeurs en OV. Thuiswonen kon bij hem niet vanwege zijn ouders. Daarnaast heeft hij een jaar vertraging opgelopen omdat hij een commissie is gaan doen bij de studentenvereniging en omdat hij problemen had thuis. Daardoor heeft hij vanuit de universiteit wel extra basisbeurs gekregen. En tsja, toen liep zijn studie uit.. Dus hij moet héél véél terug gaan betalen, maar ik weiger mijn inkomen mee te laten rekenen.... het is ZIJN studieschuld, niet die van mij (die is al afbetaald)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 25 Sep 2013 09:21

Re: Studieschuld

Mijn man heeft ook een flinke studieschuld opgebouwd. Hij ging vanaf z'n achttiende uit huis en heeft toen maximaal geleend. Dit jaar zijn we begonnen met aflossen. Het vaste bedrag stond op €90, maar we losse nu maandelijks €300 af. Maar voorlopig zitten we er nog wel even aan vast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 25 Sep 2013 23:07

Re: Studieschuld

Wij hadden samen ongeveer 90.000 euro studieschuld. We betalen ongeveer 500 euro per maand terug. Daarnaast sparen we elke maand 750 euro speciaal om in de toekomst onze studieschulden af te lossen. Als alles goed gaat duurt dat in totaal ongeveer 6 jaar.

Ik vind het wel vervelend om zo'n hoge schuld te hebben, maar we hebben in elk geval meer dan genoeg financiele ruimte om dit terug te betalen.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 23:13

Re: Studieschuld

Gelukkig heb ik nog geen studieschuld. Mijn vriend heeft ook geen officiële studieschuld, maar hij wil wel zijn ouders terug betalen voor zijn studie. Dus dat wordt wel ongeveer 10.000 euro gok ik.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2013 07:59

Re: Studieschuld

Ik heb (gelukkig) geen studieschuld, mijn man ook niet. Beiden hebben we de eerste paar studiejaren nog wel thuisgewoond, maar daarna zijn we gaan samenwonen. Ook hebben we allebei onze studie volledig zelf betaald (het enige wat mijn ouders wel extra voor me betaalden toen ik nog thuiswoonde was mijn zorgverzekering).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Sep 2013 12:43

Re: Studieschuld

SarahKey schreef:Ik heb geen studieschuld en daar ben ik blij om. Ik ben thuis blijven wonen en had een bijbaantje. Mijn moeder betaalde ook veel studiekosten.


Jep, dit heb ik ook. Alleen dan met mijn vader.
We hebben tig keer op het punt gestaan, omdat het echt heel heel krap was, maar het is gelukkig niet nodig geweest.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Sep 2013 13:04

Re: Studieschuld

Kreeg toevallig deze week weer een brief van DUO over dat ik per 1 januari moet gaan betalen, en volgensmij iets over dat ik mag kiezen onder oude of nieuwe regels terugbetalen. Moet me er nog in verdiepen, denk niet dat het veel uitmaakt, want volgensmij moet ik het minimale bedrag per maand gaan betalen, 45 euro ofzo? Heb een kleine schuld van ongeveer 4200 euro.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers