Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor gaan?

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Sep 2013 13:56

Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor gaan?

Wat hebben jullie gedaan? Is het eerst beter om je lichaam te ontpillen of maakt het weinig uit? Ik heb in een boek (weet even de titel niet meer, kom er vanavond thuis op terug) gelezen dat je na het stoppen met de pil vruchtbaarder bent. Dus om er meteen voor te gaan zou beter zijn. Maar ik zou eigenlijk eerst wel willen weten wat mijn cyclus is.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem57

Bericht 24 Sep 2013 13:59

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Ik ben gestopt met de pil om inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Na een maand of 2/3 zijn we ervoor gegaan, maar dat was meer omdat we toen op het punt kwamen dat mijn vriend ook wel wilde.

Ik zou er gewoon gelijk voor gaan, waarom een aantal kansen missen?
<<

Anoniem66

Bericht 24 Sep 2013 14:08

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Ontpillen is een fabeltje. De pil is na 24 uur al uit je lijf. Het kan zijn dat je lichaam iets langer erover doet om de regie weer over te nemen, maar bij de meeste vrouwen is het snel weer op de rit. Dus waarom inderdaad wachten?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Sep 2013 14:09

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Luce schreef:Ontpillen is een fabeltje. De pil is na 24 uur al uit je lijf. Het kan zijn dat je lichaam iets langer erover doet om de regie weer over te nemen, maar bij de meeste vrouwen is het snel weer op de rit. Dus waarom inderdaad wachten?


eens.
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 24 Sep 2013 14:14

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

eens met luce!
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Sep 2013 14:15

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Wij zijn er direct voor gegaan.
Ontpillen is echt onzin. En eerst m'n cyclus op orde krijgen vond ik ook geen meerwaarde hebben.
Ik wilde liever geen maanden verspillen aan een cyclus die na een zwangerschap toch ook weer op gang moet komen.
En in de maanden dat je niet zwanger raakt merk je vanzelf wel hoe je cyclus is. Tenminste, zo stond ik er in.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Sep 2013 15:27

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Wij hebben wel aan ont-pillen gedaan.
Ongeveer een maand of drie. Ten eerste om inzicht in mijn cyclus te krijgen, maar ook om langzaam naar het 'we gaan er voor' moment toe te werken.

Ik heb uit mijn omgeving te horen gekregen dat ont-pillen echt een must is. Maar achteraf gezien, weet ik niet waarop dat gebaseerd is.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Sep 2013 15:55

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Ik ben gestopt omdat we er snel voor wilden gaan en ik compleet klaar was met de pil. In november ben ik gestopt en we zouden rond april beginnen. Maar we zijn er in januari al voor gegaan en eind maart was ik al zwanger.
Als ik nog geen genoeg van de pil zou hebben gehad was ik pas gestopt zodra we er voor wilden gaan.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Sep 2013 16:10

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Ik wilde zelf dat mijn lichaam 1 cyclus zelf deed. Dit omdat ik al 12 jaar ofzo aan pil was en ik wilde dat mijn lijf het ook zelf deed zonder al dat geregel. Puur gevoelsmatig, het voelde beter voor me.

Voor deze zwangerschap had ik een spiraaltje en geen pil, dus bij deze zwangerschap was hier geen sprake van ontpillen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 24 Sep 2013 16:24

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Wij zijn er direct voor gegaan
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Sep 2013 16:30

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Niet dat wij er nu meteen voor willen gaan. Wil eerst alles emotioneel weer redelijk op de rit hebben. Dus dat wordt toch 2014. Maar ben mij wel heel erg in alles aan het verdiepen. Een tijdje condooms gebruiken is ook niet erg. Maar als het niet nodig is om te ontpillen dan kunnen wij er tegen die tijd meteen voor gaan.
10-08-2017 ♥
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 24 Sep 2013 17:44

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Wij zijn er direct voor gegaan en was meteen de 1e ronde zwanger
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Sep 2013 17:55

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

mida4you schreef:Wij zijn er direct voor gegaan en was meteen de 1e ronde zwanger


Hier hetzelfde.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem73

Bericht 24 Sep 2013 18:03

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Happydobby schreef:
Luce schreef:Ontpillen is een fabeltje. De pil is na 24 uur al uit je lijf. Het kan zijn dat je lichaam iets langer erover doet om de regie weer over te nemen, maar bij de meeste vrouwen is het snel weer op de rit. Dus waarom inderdaad wachten?


eens.


Yep ook eens. Wij zijn er ook gelijk voor gegaan. 2e ronde zwanger!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Sep 2013 19:24

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Afbeelding
Dit is het boek wat wij hadden gekocht. Gewoon leuk om in te lezen voor dat wij er echt mee bezig gaan. :wink:
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem32

Bericht 24 Sep 2013 19:29

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Hier ook direct ervoor gegaan. 3e maand was ik zwanger. Ik had ook meteen een cyclus van 28 dagen na 10 jaar pil slikken.
<<

Anoniem2

Bericht 24 Sep 2013 19:35

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Zodra je met Anticonceptie stopt ben je ook vrijwel direct (per persoon verschillend) vruchtbaar, dus als je er voor wilt gaan, waarom wachten inderdaad?
<<

Anoniem25

Bericht 24 Sep 2013 19:39

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Bij Luuk ben ik in december gestopt met de pil en in mei zijn we er voor gegaan. Ik had meteen een cyclus van 28 dagen, maar vond het fijn om van te voren wat inzicht te krijgen in mijn cyclus.

Bij mijn tweede zwangerschap zijn we er vrijwel meteen voor gegaan. Dit vond ik eigenlijk helemaal niet prettig, omdat mijn cyclus een stukje langer en onregelmatiger bleek geworden, waardoor ik heel wat testen heb versleten en ook wel wat stress heb gehad.

Echt ontpillen is niet nodig, maar je lichaam kan gewoon van slag zijn door pilgebruik waardoor je eerste cyclus heel lang kan zijn. Ik vond het zelf gewoon prettig om daar de eerste keer wat inzicht in te hebben.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 24 Sep 2013 19:43

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Ik heb 1 maand gewacht om te weten hoe lang het zou duren voordat ik weer ongesteld zou worden. Toen werd ik na 46 dagen ongesteld. Daarna zijn we er voor gegaan. En werd ik ook niet meer ongesteld, haha! Deze keer heb ik ook 1 cyclus afgewacht. Daarna konden we er weer voor gaan. Maar vorige maand hadden we niet veel tijd, dus kwam het er eigenlijk niet zo van om kindjes te maken haha! En deze maand ben ik weer zwanger, gaat snel hier dus.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Sep 2013 19:53

Re: Stoppen met de pil: eerst ontpillen of er direct voor ga

Ik heb een maand afgewacht na hoeveel tijd ik ongesteld werd en toen zijn we er voor gegaan en was Ik meteen zwanger.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers