Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat van de buren

<<

Artemis

Bericht 23 Sep 2013 14:56

Re: Kat van de buren

Voor de goede orde: dit raam zít op de eerste verdieping, níet op de begane grond. Dus ik had er niet direct rekening mee gehouden dat er iets op zo'n hoogte binnen zou komen. Voor inbrekers ben ik niet zo bang, alles is goed beveiligd verder, en naar de eerste verdieping klimmen iemand slaapkamer in, nadat je over een poort geklommen bent, in het zicht van de bewegingslamp.....nee, ik zie dat niet direct gebeuren.
<<

Artemis

Bericht 23 Sep 2013 14:58

Re: Kat van de buren

Oh en een kat en een inbreker passen niet door hetzelfde gaatje hoor. De kat heeft 10 cm nodig, dan zit het raam nog op de knip, krijg je van buiten ook niet verder open zonder het raam te breken (dus dan maakt het weer geen ruk uit of het open staat of niet). De meeste inbrekers die ik ken zijn wat groter en minder lenig dan mijn kat.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Sep 2013 15:22

Re: Kat van de buren

Elliot schreef:Ja, achteraf gezien is dat natuurlijk makkelijk praten iloverochnroll1984 (kon je naam nog langer? :P )
Maar toen TO haar raam open had staan kon ze toch niet verwachten dat de kat van de buren zo'n herrie zou komen schoppen? Zou wat zijn, als je uit voorzorg je ramen dicht moet toen omdat er anders misschien wel een huisdier van een ander binnen zou kunnen komen die misschien wel schade aan zou kunnen brengen.


Dat zou ik ook van de zotte vinden, iedereen is verantwoordelijk en aansprakelijk voor alles wat zijn of haar eigen huisdieren doen. Is zelfs in het BW vastgelegd.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Sep 2013 15:24

Re: Kat van de buren

-ED- schreef:Ik zet haar over een paar weken wel weer gewoon 'aan', maar voor nu lijkt het me verstandiger om even afstand te nemen. Het is ook niet fijn wanneer iedere discussie uitmondt in een Luce tegen ED strijd. Het lijkt me ook niet fijn voor de Burgemeesters om steeds beslissingen te maken over topics en zich te moeten verdiepen wat er precies aan de hand is.

Daarom nu even deze oplossing.


:lol: :lol:
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 23 Sep 2013 15:30

Re: Kat van de buren

Aziraphale schreef:Fijn dat je aardige buren hebt, Artemis! Ik zou me ook echt rot schrikken. Hoe is het nu met jouw kat?
Als mijn kater dit had veroorzaakt, zou ik ook aanbieden om de kosten te betalen. Hij is immers mijn verantwoordelijkheid. Nu ben ik sowieso van mening dat huisdieren niet zomaar los horen te lopen, mijn katten kunnen alleen in de afgezette tuin. Juist om dit soort zaken te voorkomen. Ik wil bijv. al niet dat ze in de tuin van een ander poepen. En voor hun eigen veiligheid is het ook beter. Win-win dus.

ED, jou kan ik echt niet serieus nemen :nerd:. Echt hartstikke gezellig inderdaad, zo'n pissende buurtkat in je slaapkamer die de boel én je huisdier vernielt!


Helemaal met je eens! Mijn katten mogen ook niet uit de tuin, voor hun eigen veiligheid maar ook om andere mensen/dieren niet tot last te zijn. Als er een andere kat in mijn woning of tuin zou komen, vind ik dat de eigenaar daar wel voor aansprakelijk is. Ik heb een uit de kluiten gewassen kater en ik weet zeker dat als er hier een kat in de tuin komt, ik nu al weet dat het niet goed gaat aflopen met de vreemdeling. Dus ik hoop ook altijd dat andere mensen hun dieren binnen houden.

In dit geval vind ik het netjes van jullie buren opgelost Artemis! Hun kat, hun schuld.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Sep 2013 20:01

Re: Kat van de buren

-ED- schreef:Luce, ik heb je als vijand aangemerkt. Niet omdat ik je niet mag, maar omdat je de laatste dagen alleen maar zit te wroeten en ik niet langer zin heb om daar op in te gaan. Jouw berichten zie ik dus vanaf nu niet meer, dan weet je dat.

Ik dacht dat je hier zat voor de pittige discussies. Dat heb je zelf ooit gezegd. Best frappant dat je degene die op eenzelfde niveau met jou praat als dat jij met de rest van het forum praat, als vijand aanvinkt. Je hangt alwéér een stukje lager in die mand, nog even en je bent er vanzelf doorheen gevallen.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Sep 2013 20:45

Re: Kat van de buren

Even terug naar katten he. Mijn buren hebben 2 babykatten. Heel leuk, heel schattig, maar ze klimmen over de schutting en zitten de hele dag in mijn tuin, zitten in de zandbak, zitten het konijn op te jagen die in zijn ren zit op het gras, halen uit naar de hond die in zijn eigen tuintje lekker ligt te maffen, en tot overmaat van ramp komen ze doodleuk naar binnen en wandelen het hele huis door.

Ik vind het vervelend. Ik vind het niet vertrouwd om het konijn dan maar alleen in zijn ren te laten zitten als ik weg ben, en ik vind het ook een vervelend idee dat ik onze hond morgen buiten laat als ik ga werken. Weet ik veel hoe ik alles aan tref als ik weer thuis kom?
En nu?
Kattenluikje met chip is niet toereikend aangezien ik geen kat heb. Ik snap ook dat de buren de katten niet binnen kunnen houden, maar ik heb er niet om gevraagd om die 2 de hele dag in mijn tuin te hebben!
<<

Anoniem122

Bericht 23 Sep 2013 20:47

Re: Kat van de buren

Tangerine schreef:Even terug naar katten he. Mijn buren hebben 2 babykatten. Heel leuk, heel schattig, maar ze klimmen over de schutting en zitten de hele dag in mijn tuin, zitten in de zandbak, zitten het konijn op te jagen die in zijn ren zit op het gras, halen uit naar de hond die in zijn eigen tuintje lekker ligt te maffen, en tot overmaat van ramp komen ze doodleuk naar binnen en wandelen het hele huis door.

Ik vind het vervelend. Ik vind het niet vertrouwd om het konijn dan maar alleen in zijn ren te laten zitten als ik weg ben, en ik vind het ook een vervelend idee dat ik onze hond morgen buiten laat als ik ga werken. Weet ik veel hoe ik alles aan tref als ik weer thuis kom?
En nu?
Kattenluikje met chip is niet toereikend aangezien ik geen kat heb. Ik snap ook dat de buren de katten niet binnen kunnen houden, maar ik heb er niet om gevraagd om die 2 de hele dag in mijn tuin te hebben!


Iedere keer als ze in de tuin komen een emmer water (lauwwarm, geen ijskoud) over ze heen gooien. Kan weinig kwaad, maar de meeste katten vinden dat niet leuk en uiteindelijk zullen ze ook wel weg blijven.
<<

Anoniem7

Bericht 23 Sep 2013 20:48

Re: Kat van de buren

Emmer water, Tangerine. De buren van mijn ouders wilden de katten van mijn ouders ook niet in de tuin, mijn ouders hebben toen aangegeven dat ze dan maar een emmer water over de katten moeten gooien. Mijn ouders kunnen er namelijk weinig anders aan doen natuurlijk, katten gaan en staan toch wel waar ze willen. Ik denk dat ze 3x kletsnat gegooid zijn en sindsdien hoorden we de buren nergens meer over.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Sep 2013 20:52

Re: Kat van de buren

Dan moet ik dat maar eens proberen. Want hoe leuk ik katten ook vind, 2 katten van een ander de hele dag in je tuin is gewoon niet fijn.
Moet ik alleen de kinderen even instrueren dat ze de beestjes niet aan gaan halen!
<<

Anoniem28

Bericht 23 Sep 2013 21:44

Re: Kat van de buren

Tangerine, heb je het al aangegeven dat hun katten steeds bij jou in de tuin zitten en ook poepen in de zandbak en bij je binnen komen?
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers