Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 22 Sep 2013 09:22

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ja ik zou dat niet zo erg vinden voor een keer. Nu is w 7 en ligt regelmatig of vrijdag of zaterdag wat later naar bed. Moet kunnen vind ik
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 22 Sep 2013 09:55

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ik zou 21:00 de max vinden, dat houden wij zelf ook aan met verjaardagen.
Was een poos terug dan ook niet heel blij dat de kinderen om 21:45 nog wakker waren, maar heb er niks van gezegd.
Als ze een volgende keer oppassen zeg ik dat ze er op een bepaald tijdstip in moeten liggen.
December 2009
juli 2012
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 22 Sep 2013 10:04

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ik zou daar voor een keertje echt geen moeite mee hebben. Als ze laat in bed komt, slaapt ze ook langer en valt het reuze mee met het chagrijnig zijn gelukkig! Maar goed, dat geldt natuurlijk niet voor ieder kind.

Hier is dat trouwens bijna iedere vrijdagavond het geval, ik breng de kinderen dan bij mijn ouders als ik naar koorrepetitie ga en kan ze om half elf pas halen. De jongste haal ik dan uit bed, maar de oudste is 9 van de 10 keer nog wakker. Ze mag blijven logeren, dus als mijn moeder haar echt te moe vindt, brengt ze haar naar bed en haal ik haar de volgende ochtend op. Maar meestal houdt ze dat die ene keer per week prima vol en vindt ze het alleen maar leuk. Op zaterdag slaapt ze dan rustig tot 10 uur of langer, ik heb er echt geen probleem mee zolang zij dat ook niet heeft. Het is of dat of mijn (zowat enige) hobby opgeven, een oppas aan huis hebben we helaas nog niet gevonden hier in de buurt. Dat zou natuurlijk de ideale oplossing zijn, mijn man is zelf ook pas tegen 23.30 uur thuis van zijn werk op vrijdag...

Als ze naar school moet, let ik er wel altijd op dat ze tussen 19.00 en 20.00 uur in bed ligt.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 22 Sep 2013 10:13

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Als kindjes er geen moeite mee hebben en ook de volgende dag niet dan vind ik dat dat best een keertje kan. Het is wat anders als ze iemand tegen moe zijn op houden en hij of zij de volgende dag niet te genieten is. Dan gaat het gewoon niet
<<

Anoniem331

Bericht 22 Sep 2013 10:49

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Hier lagen ze laatst ook een keer om 22.45 uur. Zolang dat niet elk weekend gebeurt vind ik het prima. Er was feest, straten waren versierd, en er was zoveel te zien!
<<

Anoniem5

Bericht 22 Sep 2013 11:03

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ik ben daar niet zo moeilijk in zolang ze de volgende dag niet naar de psz of school moeten. Met de verjaardag van mijn broer hebben ze tot 23.30 buiten gespeeld en lagen ze rond 00.00 in bed. Maar dan hebben ze wel een middagdutje gedaan, wat ze normaal niet meer doen. Als we bij mijn ouders slapen een paar dagen gaan ze tussen 21.00-23.00 naar bed maar doen ze ook 's middags nog een dutje.
Afgelopen week waren we met de nieuwe buren in de tuin bezig bomen en heggen verwijderen en lagen ze rond 21.15 op bed zonder dutje, dat is toch wel echt de max, dat zouden ze normaal echt niet volhouden zonder dutje, meestal liggen ze dan om 18.00 wel knock out in bed, maar ze wilden nu echt niet, ze vonden het allemaal maar wat interessant wat ze wakker hield.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Sep 2013 12:42

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ik vind dat voor een keertje geen ramp. Ligt er trouwens wel aan wat verder de omstandigheden zijn. En of ze geslapen heeft 's middags. Dat doet ze soms nog en dan krijg ik haar sowieso pas vanaf 21u naar bed. Maar als ze niet geslapen heeft is het rond 19u ook echt wel bedtijd. Maar voor een keertje, en als ze niet moe is, mag ze best wat later naar bed als daar een gelegenheid voor is. Zolang het geen gewoonte wordt en ze niet terwijl ze moe is opgehouden wordt, heb ik er geen probleem mee.
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 22 Sep 2013 15:42

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ons zoontje ging op vakantie (lang weekend) ook elke avond pas rond 22 uur naar bed, het was gezellige en hij geeft zelf aan wanneer hij moe is, dus dat was prima.
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 22 Sep 2013 17:28

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

21.00 is de max. Vroeger ging ze nog veel later naar bed. Sinds de melatonine gaat het stukken beter.
<<

Anoniem2

Bericht 22 Sep 2013 17:40

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Echt te laat is als de kinderen van de buren (2 en 1) om 2300 's avonds nog tv zitten te kijken...en dat gebeurde meerdere keren per week..

Y. blijft ook wel eens op, maar dat komt voornamelijk dat ze dan eerder die middag dan echt een poos in bed heeft gelegen en dus niet moe is of dat het weekend is.
<<

Anoniem16

Bericht 22 Sep 2013 20:03

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Nou meneer kwam, zoals gedacht, doodmoe thuis en werd met het uur chagrijniger.. Huilen op niets, stomme mama, stomme papa dat doet hij echt nooit tenzij hij echt kapot is. We hebben hem lekker op tijd in bed gelegd, en hopelijk slaapt hij nu lekker door.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Sep 2013 20:13

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ik vind het ook liggen aan wat er de volgende dag is. Moeten ze naar het dagverblijf dan liggen ze er echt max 19.30 maar eigenlijk altijd rond 19:00 ze hebben hun slaap nodig en ik moet ze de dag zelf ook echt wakker maken.

Maar zouden ze de volgende dag kunnen uitslapen heb ik er minder moeite mee. Op vakantie werd het wel eens half 10 maar dan waren ze de volgende dag ook gewoon om 9 uur wakker dus dat was niet zo'n probleem.

Vaak is het hier ook wel dat ze van mij wel wakker mogen blijven maar zelf zo moe zijn dat ik hun er geen plezier mee doe.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem75

Bericht 22 Sep 2013 20:18

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Zelf gaat hij hier nooit na 20.15 naar bed. Hij ligt er eigenlijk altijd rond half 8 in. En als hij bij opa en oma slaapt (ongeveer 4x per jaar) mag hij opblijven tot half 9-9 uur en dat vind ik ook niet erg. 22.30 vind ik wel weer wat aan de late kant maar als dat anders nooit voor komt zou ik er geen probleem van maken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 22 Sep 2013 20:23

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Half 11 vind ik ook wel erg laat, al is het maar voor een keertje. In principe vind ik alles na 20.00 al laat, maar voor een keertje half 9 moet kunnen. Maar het negeren van moeheid vind ik inderdaad zo erg, ik zag dat laatst nog op ons familieweekend. Mijn neef + vrouw hielden hun dochter tot 12 uur 's nachts op, ze viel haast om van vermoeidheid "Ze is zo moe dat ze soms even druk doet om over de slaap heen te komen" zei mijn neef. Ik vond het echt zielig.
<<

Anoniem32

Bericht 22 Sep 2013 21:34

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Door de week vind ik na 20:00 uur echt te laat. S ligt hier tussen 18:30 en 19:00 uur standaard in bed.
In het weekend heb ik daar minder moeite mee, het is net hoe de dag ingepland is.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Sep 2013 21:47

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Ah hopelijk slaapt hij vannacht goed Printje!
S moet wel tegen 19:30 naar bed, tegen 19:45 valt ze in slaap op schoot. Ik merk wel dat ze wat te weinig slaapt op dagen dat ze naar het KDV moet. Ik moet haar dan rond 6:30 wakker maken tegenwoordig. Als ze kan blijven liggen slaapt ze wel tot 7:30. Per dec gaat ze naar een ander KDV en dan kan ze nog wel een kwartiertje/half uurtje langer blijven liggen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Sep 2013 22:02

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Hierthuis gaat ze slapen tussen 19u30 en 20u30. Afhankelijk van hoe moe ze is en of we een drukke dag hebben gehad. Als ze bij anderen gaat logeren moei ik mij er niet mee. Maar als ze moe is, moet ze wel naar bed. Of dat nu om 18u is, of om 23u kan me niet schelen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 23 Sep 2013 08:33

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

Hier ligt T meestal voor 20 uur in bed. Als ze opa's en oma's is kan het weleens 20.30 uur worden maar veel later niet. Als we een dagje uitgaan of hebben wat bijzonders kan het bij ons ook weleens later worden, maar dan hebben we de volgende dag niet wat op het programma staan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 23 Sep 2013 18:00

Re: Wat vind jij echt 'te laat' naar bed?

nillis schreef:Hier ligt T meestal voor 20 uur in bed. Als ze opa's en oma's is kan het weleens 20.30 uur worden maar veel later niet. Als we een dagje uitgaan of hebben wat bijzonders kan het bij ons ook weleens later worden, maar dan hebben we de volgende dag niet wat op het programma staan.


Ik sluit me hierbij aan. Ik zou het wel fijn vinden als het in overleg zou gaan als ze echt besluiten veel later te doen ivm bijzonder iets...
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers