Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Variabele kosten

<<

Anoniem28

Bericht 22 Sep 2013 20:42

Variabele kosten

Ik wil een aparte rekening openen om alle variabele kosten van te gaan betalen. De vaste lasten blijven van onze huidige betaalrekening gaan, maar alle variabele uitgaven wil ik een soort boodschappenrekening openen. Nu ben ik voor tanken sowieso 150 euro per maand kwijt. Boodschappen hebben we begroot op 300 euro per maand Welk bedrag zouden jullie reserveren voor kleding, cadeautjes, uitjes (dus ook sintcadeau's en verjaardagscadeau's) e.d. voor een gezin van twee volwassenen en twee kinderen?
Het is de bedoeling dat iedere maand hetzelfde bedrag overgemaakt wordt en dat goedkope maanden met dure maanden gecompenseerd zal worden.
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 20:55

Re: Variabele kosten

Poeh, da's lastig in te schatten. Ik hou zelf een excel sheet bij met onze uitgaven (gespecificeerd op categorie) en kan dus precies terugvinden wat we per maand aan bijv. cadeau's, kleding etc. kwijt zijn. Misschien is het een idee om ook een paar maanden zoiets bij te houden? Dan kun je daar op een gegeven moment wel een bedrag van afleiden.
<<

Anoniem20

Bericht 22 Sep 2013 21:10

Re: Variabele kosten

Ik pin elke maand 500 voor boodschappen, kleding, leuke dingen. Excl, bezine.
Ik haal het elke maand net niet, maar ben elke keer te eigenwijs en blijf 500 pinnen.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Sep 2013 22:24

Re: Variabele kosten

Wij hebben een aparte rekening waar iedere 1e van de maand 900 euro op wordt gestort.

350 voor boodschappen
200 voor benzine
350 voor uitjes, kleding, kadootjes en overige dingen
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 22 Sep 2013 22:41

Re: Variabele kosten

*
Laatst gewijzigd door sophiee op 25 Okt 2013 08:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem 42

Bericht 22 Sep 2013 23:09

Re: Variabele kosten

Hier is het (denk ik):

Kleding: 150 euro
Cadeautjes: 25 euro
Uitjes: 100 euro
<<

Anoniem17

Bericht 23 Sep 2013 14:52

Re: Variabele kosten

Toevallig zijn wij hier ook over aan het nadenken. Kun je niet in je afschriften terugkijken wat je de afgelopen 3-4 maanden hebt uitgegeven, en aan de hand daarvan een gemiddeld bedrag berekenen? Zo wil ik het iig gaan doen nu.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Sep 2013 14:54

Re: Variabele kosten

Wij hebben (2volwassenen) per maand begroot
Kleding ik 75 en vriend 50
Boodschappen Inc verzorging en schoonmaak 200
Uitstapjes ed 150 pp
<<

Anoniem28

Bericht 23 Sep 2013 17:55

Re: Variabele kosten

hmm.. dan lijken wij toch wat krap te zitten als ik dat zo lees.. Ik wil ook vooral de overige uitgaven wat beperken, er gaat nu ongemerkt zoveel uit, als je met een budget werkt heb je in de loop van de maand veel beter door hoeveel er al uitgegeven is denk ik.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers