Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Sep 2013 23:38

Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Het is zo goed als zeker....ik heb weer een huurder!
Ze gaat morgen nog even een rondje door het dorp doen om sfeer te proeven, als dat goed voelt komt ze per 1 Oktober.

Nu weten we allemaal dat ik de vorige keer een aantal niet al te slimme dingen in het contract had gezet, en een hoop dingen vergeten was. Ik heb hier veel van geleerd, en dat moet dus even anders bij deze huurder.

Misschien hebben jullie nog tips? Dingen die er zeker in moeten?
Ze blijft tot minimaal 1 Januari. Ze werkt in het onderwijs en wil een baan vinden in Drenthe, dit hoopt ze in de kerstvakantie te kunnen vinden (maar ze denkt niet dat dit lukt) en anders blijft ze tot de zomervakantie.

Ze huurt de zolder en een kamer op de 1e verdieping extra erbij, tegen meerprijs.

Alle tips zijn welkom! :)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 20 Sep 2013 00:49

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Je mag mij t huurcontract wel per pb sturen. Heb huurcontracten gemaakt bij een makelaar. Kijk even naar het ROV model, dan vind je als het goed is al wat opzetjes.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Sep 2013 09:18

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Oh wat fijn zeg!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 20 Sep 2013 17:51

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Maar het is nog niet helemaal zeker hoor, ik hoor het zondag defdinitief van haar.
Dus wie weet.... heb ik je toch nog wel even nodig Marin, met je buitenlandse collega's :)
Even afwachten....
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Sep 2013 12:04

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Wat spannend zeg!! Ik hoop het voor je!! Dat zou in bepaalde zin toch wel weer een stukje rust geven.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem198

Bericht 21 Sep 2013 20:48

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Fijn dat je zo snel iemand gevonden hebt! Ik hoop voor je dat het doorgaat!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 21 Sep 2013 20:49

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Ze laat net weten dat ze de kamer graag wil huren! :cheering:
<<

Nyx

Bericht 21 Sep 2013 20:52

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Super JD! Weer een beetje rust in de tent. :)
<<

Anoniem122

Bericht 21 Sep 2013 20:54

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Wat fijn!
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 21 Sep 2013 23:39

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Dat is goed nieuws! :D
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem7

Bericht 21 Sep 2013 23:41

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Fijn dat je zo snel weer een huurder hebt! Is het geen idee om met een notaris om de tafel te gaan? Of een via via via bevriende notaris?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Sep 2013 18:28

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Ik weet niet of het nog steeds voor een kortere periode is. Maar ik zou een huurcontract voor maximaal 6 maanden afsluiten en mocht ze dan langer willen blijven een nieuwe geven. Na 6 maanden veranderen de rechten nl van een huurder. Al weet ik derhalve niet of dit ook geldt in het geval van onderhuur.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 22 Sep 2013 21:18

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Jep dit heb ik ook gedaan, voor 6 maanden. Precies om de reden die jij noemt.

Ze gaat zich inschrijven op mijn adres, dus dan is het geen onderverhuur meer.
Ik heb me de hele dag verdiept in allerlei huurcontracten en heb er net eentje naar haar toegestuurd, nadat een goede vriend (werkt bij de woningbouw en heeft ervaring met contracten etc) ernaar gekeken heeft.
Heb er in die zin wel vertrouwen in dat het een goed contract is.

Maar inderdaad voor 6 maanden, want ik wil straks niet met een huurder zitten die ik niet weg krijg.....
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 22 Sep 2013 21:44

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Er bestaaaan geen tijdelijke contracten tenzij het een hospitaverhuur betreft. Dit heb ik eerder ook al gezegd. Je hoeft me niet te geloven hoor, ik heb alleen maar een jaar lang huurcontracten gemaakt en huurrecht gedaan.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Sep 2013 22:00

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Poppy schreef:Er bestaaaan geen tijdelijke contracten tenzij het een hospitaverhuur betreft. Dit heb ik eerder ook al gezegd. Je hoeft me niet te geloven hoor, ik heb alleen maar een jaar lang huurcontracten gemaakt en huurrecht gedaan.


Je kan toch een contract opstellen voor een x aantal maanden? Dat heb ik met mijn studentenkamer ook, en toen we anti kraak woonden en ze dit contract gingen omzetten naar een huurcontract (leegstandswet), kregen we ook gewoon een contract voor 6 maanden.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 22 Sep 2013 22:03

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

het is hospitaverhuur, dus dan kan een tijdelijk contract gewoon...
<<

Anoniem23

Bericht 23 Sep 2013 09:31

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Onder hospitaverhuur kan dat wel inderdaad. Maar let er wel echt goed op hoor! Want huurders zijn echt enorm goed beschermd, als het niet goed geregeld is en het meisje heeft kwaad in de zin dan kom je nooit meer van haar af.

Fijn dat je een nieuwe huurder hebt trouwens!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Sep 2013 09:33

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Wat fijn dat je een nieuwe huurder hebt gevonden
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Sep 2013 10:31

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

TukTuk schreef:
Poppy schreef:Er bestaaaan geen tijdelijke contracten tenzij het een hospitaverhuur betreft. Dit heb ik eerder ook al gezegd. Je hoeft me niet te geloven hoor, ik heb alleen maar een jaar lang huurcontracten gemaakt en huurrecht gedaan.


Je kan toch een contract opstellen voor een x aantal maanden? Dat heb ik met mijn studentenkamer ook, en toen we anti kraak woonden en ze dit contract gingen omzetten naar een huurcontract (leegstandswet), kregen we ook gewoon een contract voor 6 maanden.


Onder gewone huur kan dit enkel en alleen als het hospitaverhuur betreft, anders niet. Leegstandswetscontracten zijn weer een heel ander verhaal, dan kan het wel inderdaad.
Voor gewone studentenkamers in studentenhuizen geldt over het algemeen een normaal contract en daar kun je geen einddatum aan hangen als verhuurder zijnde.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem23

Bericht 23 Sep 2013 10:55

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Dat een huurcontract ook bepaalde tijd kan zijn is echt het grootste misverstand dat er bestaat. Het kan wel, maar de verhuurder kan je er niet uitzetten als je een goed huurder bent :P.
<<

Anoniem122

Bericht 23 Sep 2013 11:20

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Poppy schreef:
TukTuk schreef:
Poppy schreef:Er bestaaaan geen tijdelijke contracten tenzij het een hospitaverhuur betreft. Dit heb ik eerder ook al gezegd. Je hoeft me niet te geloven hoor, ik heb alleen maar een jaar lang huurcontracten gemaakt en huurrecht gedaan.


Je kan toch een contract opstellen voor een x aantal maanden? Dat heb ik met mijn studentenkamer ook, en toen we anti kraak woonden en ze dit contract gingen omzetten naar een huurcontract (leegstandswet), kregen we ook gewoon een contract voor 6 maanden.


Onder gewone huur kan dit enkel en alleen als het hospitaverhuur betreft, anders niet. Leegstandswetscontracten zijn weer een heel ander verhaal, dan kan het wel inderdaad.
Voor gewone studentenkamers in studentenhuizen geldt over het algemeen een normaal contract en daar kun je geen einddatum aan hangen als verhuurder zijnde.


Ah wist niet dat het bij een contract via de leegstandswet weer anders is. Excuses, dan heb ik niks gezegd! ;)
Mijn studentenkamer heeft wel een contract voor 10 maanden, puur alleen voor het studiejaar, maar dit is wel in België dan. Het voordeel is dat je dan wel maar 10 maanden betaald, en als je wilt blijven huren, krijg je juli / augustus in feite "gratis", en krijg je vanaf september weer een contract van 10 maanden.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 23 Sep 2013 11:30

Re: Wie wil mij helpen met mijn huurcontract?

Ik doelde met mijn 6 maanden inderdaad op de leegstandswet. Zoals ik al aangaf wist ik niet hoe het in dit geval zit. In België gelden er sowieso.andere regels omtrent huur. In nederland is de huurder inderdaad goed beschermd, hier zijn er dan ook particuliere verhuurders die geen rechtenstudenten als huurder willen. Dat zegt al genoeg, JD moet gewoon maar hopen dat de huurder geen kwaad in de zin heeft anders wordt het inderdaad lastig om haar eruit te krijgen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers