Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Balans werk en prive

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 16 Sep 2013 16:39

Balans werk en prive

Hoe is jullie balans tussen werk, tijd voor jezelf, tijd samen met gezin/vriend, vrienden, familie, sporten en allerlei andere dingen waar je graag tijd aan besteed?

Ik merk zelf dat ik het de laatste tijd best lastig vind om mijn tijd te verdelen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken!
Afbeelding
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 16 Sep 2013 18:46

Re: Balans werk en prive

Ik heb er soms wel moeite mee, maar dat komt en gaat met tijden. Nu heb ik een erg drukke periode en dan heb ik minder contact met bijv vriendinnen. Ik geef dat altijd eerlijk aan. Over een week heb ik het een stuk rustiger en dan plan ik weer meer leuke en sociale dingen!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Sep 2013 19:04

Re: Balans werk en prive

Als ik werk heb en weer voor de klas sta wil ik al mijn werk op school doen. Niks thuis. Als het betekend dat ik een avond pas om 6 uur weg ga dan is het zo. Meestal heb ik mijn vaste sport avonden en dan plan ik alles zo dat ik op tijd thuis ben.
Ik baalde ook echt toen ik vorig jaar op een school werkte zonder fatsoenlijke werkplek of vaste klas. Hierdoor werd ik deels gedwongen om thuis werk te doen. Dat vond ik echt niet relax.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2013 19:12

Re: Balans werk en prive

Doordeweeks wil ik eigenlijk niks plannen met vrienden. Toevallig gaan we morgen uiteten met iemand, maar dat is alleen omdat diegene vrijwel nooit in Nederland is, dus dat komt nu zo uit..maar liever plan ik dat soort dingen in het weekend. Maar ik ben ook niet zo'n enorm sociaal beest dat overloopt van afspraken.
Ik merk nu ik op kantoor werk, ik 's avonds eerst gewoon erg graag even op de bank zit te chillen, voor ik ga koken.
Maar uitgebreid koken vind ik ook wel lekker, dat werkt ook ontspannend en tijdens het koken kan ik direct bijkletsen met m'n vriend, dus dat kan ik wel combineren.
In de weekenden wil ik nu graag 1 dag echt compleet chillen en 1 dag eventueel dingen doen, zoals ergens heen of iets doen. Tot nu toe lukt dat nog wel goed.

Maar als ik eenmaal onregelmatige diensten draai, moet ik maar weer zien hoe het zal gaan, vast weer compleet anders.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 16 Sep 2013 19:23

Re: Balans werk en prive

Ik heb nu het voordeel van een kantoorbaantje.
Dat is 's ochtends die kant op, vlak voor 6'en thuis en vervolgens een heerlijk avondje niks, lekker lui op de bank.
Het weekend is dan voor leuke dingen doen met vrienden/vriend. Vrijdagavond en de zaterdag vind ik daar echt perfect voor. De zondag is vervolgens om een beetje in huis te rommelen en lekker te relaxen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2013 12:20

Re: Balans werk en prive

Qua tijd is het allemaal perfect in balans. Ik werk 4 dagen van half 9 tot 5 en daarnaast heb ik voldoende tijd om alles in goede banen te leiden.

Maar in de praktijk voelt dat al een paar maanden niet zo. Met het huishouden bijv. heb ik het gevoel dat ik enorm achter de feiten aan loop en sociale contacten kom ik niet echt aan toe.
Ik heb er de energie niet voor na mijn werk en hang liever op de bank. Nou ja, liever... Liever zou ik me wat fitter voelen en leuke en/of nuttige dingen doen. Ach, het komt vanzelf wel weer... Hoop ik...
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Sep 2013 13:27

Re: Balans werk en prive

Ik vind het wel lastig.

Ik moet om 6.15 uur beginnen wat betekend dat ik om 5 uur op moet staan. Oorspronkelijk zou het dan zou zijn dat ik rond een uur of 15.00 uur naar huis mag, maar in de praktijk lukte dat nooit met vergaderingen, collega's die me even aanschoten, de telefoon die ging en ga zo maar door. Meestal was ik dus blij als ik rond 17.00uur de deur uit ging.

Toen ik dat na een tijdje niet meer trok zijn we gaan zitten en ben ik overeen gekomen gewoon door te werken tot eind van de dag wat in de praktijk 17.30uur/ 17.45 uur is en dan 1 dag in de week vrij ben. Dat doe ik nu zo, maar 11 uur werken op een dag is gewoon echt pittig. Ik ga om 10 over half 6 de deur uit en ben rond 18.10 weer thuis. Dan moet er nog eten gekookt worden e.d. Mijn man is er meestal pas tegen 19.00uur dus dat doe ik ook nog allemaal. Daarna komt er nog maar weinig uit mijn vingers.

Doordat ik 1 dag in de week vrij ben is het er in geslopen dat ik op die dag het hele huishouden doe, dan ben ik de hele dag in de weer met boodschappen in huis sjouwen voor een hele week, eten koken voor donderdag, poetsen, wassen draaien en ga zo maar door. Dat moet veranderen want in de praktijk werk ik nu meer dan mijn man en doe ik ook nog eens het hele huishouden alleen.
Maar goed ik vind het ook vreselijk om het huishouden in het weekend te moeten doen.

Daarnaast wonen veel vrienden en familie van ons op twee uur reistijd en zien onze vrijdagen er regelmatig zo uit dat ik vanuit mijn werk de trein pak door naar een feestje en dan tegen een uur of 4 's nachts in bed lig. Dan komt er dus het rest van het weekend ook niks mijn uit mijn handen. Of we zijn weer het hele weekend aan het logeren bij ouders/ schoonouders en dan kom ik ook niet echt aan tijd voor mezelf toe.

Wij spreken ook door de week wel regelmatig met vrienden af maar meestal plan ik dat op dinsdag avond omdat ik woensdag vrij ben en dan niet zo vroeg mijn bed uit hoef.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Sep 2013 17:13

Re: Balans werk en prive

Ik ben een beetje erg uit balans op dit moment, maar daar ga ik nu wel aan werken. Deels door prioriteiten te stellen en bepaalde dingen te schrappen in mijn privéleven en deels door het qua werk wat rustiger aan te doen/beter in te plannen. Gelukkig denkt mijn baas heel erg mee met mij, dus dat gaat wel goed komen denk ik.

Het speelt bij mij ook mee dat ik weet dat ik in 2015 klaar ben met mijn studie en ik dan fulltime aan de slag kan. Dan krijg ik het wel een stuk rustiger. Als dit niet zo was geweest had ik mijn leven wel wat drastischer veranderd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Sep 2013 15:22

Re: Balans werk en prive

De afgelopen week was de balans weer een beetje weg. Ik moest zes dagen werken, was er eentje vrij en moest er toen weer twee. Heftige dingen meegemaakt in die diensten en een érg hoge werkdruk. Daardoor kon ik niet goed bijkomen en ben ik een week erg labiel geweest. Bedacht me toevallig vannacht nog dat ik van vorige week maandag tot afgelopen maandag drie reanimatie heb gedaan, waaronder die van een kind,best veel over een periode van zeven dagen.

Ik voel me nu weer redelijk maar heb, in overleg met mijn hoofd, besloten een paar gesprekken met een werkcoach te gaan voeren. Ik voel dat ik weer op het randje zit en wil niet weer thuis komen te zitten, zoals begin dit jaar. Met haar ga ik kijken hoe ik meer balans kan aanbrengen in mijn (werk)leven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem17

Bericht 18 Sep 2013 15:29

Re: Balans werk en prive

Marin schreef:Doordeweeks wil ik eigenlijk niks plannen met vrienden. Toevallig gaan we morgen uiteten met iemand, maar dat is alleen omdat diegene vrijwel nooit in Nederland is, dus dat komt nu zo uit..maar liever plan ik dat soort dingen in het weekend.


Dit heb ik dus ook, alleen vind ik het aan de andere kant ook weer 'zonde' om mijn weekend vol te plannen omdat ik dan het idee heb dat ik ook in mijn weekend 'geleefd' wordt door afspraken in plaats van vrij te zijn. Ik probeer af en toe dan ook een heel weekend helemaal niks te plannen en gewoon even de hele dag op de bank te zitten. Daar heb ik af en toe echt behoefte aan!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 18 Sep 2013 15:39

Re: Balans werk en prive

Ik werk fulltime, en ben op woensdag en een dag in het weekend vrij. De woensdag is mijn huishouddag, en mijn andere vrije dag doe ik niks. 'S morgens voordat ik ga werken, probeer ik nog wel altijd iets te doen. 4 dagen ben ik rond 23 uur klaar met werken, dus dan doe ik daarna niks meer. 1 dag in de week ben ik om 18 uur klaar, en dan komt er meestal wel iemand eten, of gaan we ergens op bezoek.
<<

Anoniem28

Bericht 19 Sep 2013 09:56

Re: Balans werk en prive

maandag dinsdag en woensdag zijn werkdagen en de avonden daarvoor plan ik niets in. De donderdag en vrijdag zijn voor mijn kinderen, dan doe ik in principe alleen dingen samen met de kinderen. IK spreek dan wel af met vriendinnen, maar ik weiger mijn kinderen weg te brengen op deze dagen. Weekenden zijn we met z'n allen thuis. Het liefst knooi ik dan in huis. De meeste sociale afspraken staan op vrijdag/zaterdagavond gepland of op de zondag.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Sep 2013 19:43

Re: Balans werk en prive

Ik heb nu een redelijke balans, maar ik merk dat ik echt gebaat ben bij regelmaat. Ik heb eigenlijk twee banen (één echte baan en een soort doorgegroeid bijbaantje) en natuurlijk is dat weleens lastig. Dan heb ik een belangrijke afspraak van het een, terwijl ik ook verplichtingen bij het ander heb. Maar als ik weet dat ik voor allebei genoeg uren maak (die regelmaat dus) kan ik het makkelijker naast me neerleggen als het een keer botst.
Sociale contacten heb ik doordeweeks nauwelijks tijd voor, die plan ik meestal in het weekend.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Sep 2013 10:34

Re: Balans werk en prive

ik vind het ook lastig om de balans te vinden. wat bij mij wel helpt is mijn werktelefoon uitdoen als ik niet werk, zo wordt de prikkel om te werken minder. Verder zeg ik steeds tegen mijzelf, niet aan denken...
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Sep 2013 19:24

Re: Balans werk en prive

Toen ik in het onderwijs werkte was die balans volledig weg. Nu ik op een kantoor zit gaat dit vele malen beter. Zodra ik de deur achter me dichttrek ben ik ook echt klaar, en met mijn hoofd ook niet meer bij werk. Wel ben ik helaas nog steeds veel moe, waardoor ik doordeweeks 's avonds niet veel plan.
<<

Anoniem30

Bericht 21 Sep 2013 19:31

Re: Balans werk en prive

Die balans is echt volledig verdwenen door mijn werk. Ik ben van 5.45 tot 17.00 weg gemiddeld nu vier dagen per week, en ik kan daarbuiten echt niks, want ben totaal gesloopt daarvan. Ook werk ik veel in het weekend, en gaat mijn vriend dus weg met zijn vrienden, en moet ik op tijd naar bed omdat ik dan om 6.00 of 7.00 op moet en het anders niet trek.

Ik wil héél erg graag een baan met vaste tijden, ritme, en tijd voor mezelf.
<<

Anoniem198

Bericht 22 Sep 2013 19:06

Re: Balans werk en prive

Ik zou iets meer flexibiliteit in mijn werk willen. Ik baal ervan dat ik elke dag van 8.30 tot 17.00uur moet werken.
Het zou fijn zijn als ik eerder kon beginnen met werken en eerder naar huis zou kunnen of later.
hierdoor vind ik dat ik doordeweeks in een sleur leef en eigenlijk alleen maar aan het werk ben. In het weekend moet ik alles plannen wat ik wil doen. Familiebezoek, boodschappen,shoppen,vrienden, mijn huishouden,etc.
<<

Anoniem44

Bericht 22 Sep 2013 19:12

Re: Balans werk en prive

Ik werk 2x 9 uur op kantoor + 10 uur flexibel voor mezelf, dit bevalt erg goed. De rest van de tijd breng ik graag met mijn dochter en man door. Voor de rest ben ik nu weer fanatiek aan het hardlopen, het fijne van hardlopen is dat je de deur uitstapt en 45 minuten later weer thuis bent, het kost me dus alleen de tijd die ik daadwerkelijk aan het trainen ben. Ik baal wel dat de dagen nu korter worden, want ik heb geen zin om in het donker te lopen en mijn man moet wel thuis zijn ivm dochter.

Verder komen er regelmatig vrienden hier eten/lunchen en gaan man en ik regelmatig samen uit eten zodat we ook tijd hebben om samen rustig te praten en van elkaar te genieten.

Als je moeite hebt om die balans te vinden, dan is het denk ik zaak om op een rijtje te zetten wat écht belangrijk voor je is en te snoeien in de zaken die je veel energie kosten en minder belangrijk voor je zijn. Klinkt simpel is heet niet altijd, maar dit op een rijtje zetten maakt vaak wel duidelijk waar het wringt.
<<

Anoniem 42

Bericht 22 Sep 2013 22:17

Re: Balans werk en prive

Werk en prive lopen bij mij erg in elkaar over. Ik werk als ik thuis ben en als ik op mijn werk ben, onderbreek ik dat voor privedingen zoals boodschappen doen. Dat is vooral heel fijn, omdat dat praktisch gezien gewoon het handigste is. Vanuit mijn werk ben ik snel bij de supermarkt, vanuit huis niet. Maar soms ook wel moeilijk omdat ik nooit het gevoel heb dat ik klaar ben met mijn werk. Dat komt ook omdat ik geen vast aantal uren werk, maar eerder een vaste taak moet verrichten met een wisselend aantal uren dat daarvoor nodig is.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron