Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Swiss Sense ervaringen

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 27 Sep 2014 22:33

Swiss Sense ervaringen

Heeft hier iemand ervaringen met Swiss Sense boxsprings. Vandaag op pad geweest om naar een nieuw bed (boxsprings) te gaan kijken. Eerst naar beter bed, waar we op een M-line hebben gelegen. Dit lag best goed. Maar werd totaal niet naar onze houding gekeken. Er werd min of meer gezegd. Dit is het topje van de zalm, het beste van het beste, er past bij iedereen en is het allerbeste. De prijs was hoog, maar zei de verkoopster dat betaalt zich zelf terug aangezien je 20 jaar met een matras kan doen. Binnen een kwartier stonden we buiten met een offerte.

Daarna naar de buurman. De Swiss sense. Die hadden echt een cursus ergonomisch liggen gehad en keek goed naar onze bekken en rug en wat bij ons past. Prettig gesprek en natuurlijk kwamen we ook op één van de duurste boxsprings uit, maar toch nog de helft van de M-line, na een ruim uur stonden we dus weer buiten. Vanavond dus ook even gaan zoeken op het internet aangezien de beste man begon over dat ze graag tevreden klanten hadden en slechte reclame nou eenmaal sneller de ronde doet als de goeie reclame (tja dan wek je mijn interesse). De kritieken op het internet zijn niet mis. Verkeerde aanbevelingen enz... enz... maar tevreden mensen kon ik eigenlijk niet snel vinden (terwijl je bij auping enz) wel snel tevreden klanten vind op het internet. Daarom ben ik benieuwd of hier tevreden Swiss sense gebruikers zijn of juist niet.
<<

Anoniem287

Bericht 28 Sep 2014 00:02

Re: Swiss Sense ervaringen

Ik heb geen ervaring met Swiss Sense maar ik moest wel even lachen om jouw ervaring bij BeterBed. Zelf verkoop ik o.a matrassen bij de grote blauw-gele blokkendoos en wij zijn een keertje 'undercover 'naar BeterBed gegaan en hadden dezelfde ervaring als jij. Mijn collega en ik deden alsof we een stel waren en vertelden dat we gingen samenwonen en dus een nieuw bed zochten. Net als jij kwamen we vrij snel uit bij het duurste M-Line matras (niet door onszelf maar door de medewerkster) met hetzelfde verhaaltje over dat die het beste is etc. en er werd niets gevraagd over onze slaaphouding, laat staan dat er iets over verteld werd. Het zal trouwens best goed zijn voor je lichaam dat matras, maar zelf vond ik het verschrikkelijk liggen. Ik ben fan van pocketvering en latex, en het soort foam waar dat M-Line matras uit bestaat vind ik echt vreselijk liggen. Je moet er echt van houden; de een vindt het geweldig liggen en de ander verschrikkelijk. Toen wij interesse toonden in de de latexmatrassen (die goedkoper waren dan dat M-Line matras) zat ze die echt af te kraken trouwens, haha. Deed ze dat bij jullie ook bij de goedkopere matrassen of andere soort matrassen?

Leuk verhaal trouwens over die 20 jaar, maar een matras is na 10 jaar echt niet zo fris meer van binnen als je nagaat wat er in 10 jaar tijd allemaal aan transpiratievocht, stof en huisstofmijt in is gaan zitten. Hij kan dus misschien nog wel lekker liggen na 10 jaar, maar echt heel gezond en hygiënisch zal het niet meer zijn. Wij zeggen dan ook altijd dat de levensduur van een matras ongeveer 10 jaar is, afhankelijke van of je nog en dekmatras/topper gebruikt en/of een goede matrasbeschermer.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 28 Sep 2014 08:49

Re: Swiss Sense ervaringen

Wij hebben vier jaar geleden ons bed gekocht bij Swiss Sense, prima bed. Wij hebben nog nooit problemen met ons bed of de matrassen gehad dus over de service kan ik verder niet zo veel zeggen.
Wij hebben een elektrisch verstelbare boxspring van 180x200 met twee losse matrassen en een topper er boven op. Wij hebben er destijds ruim 2500,- voor betaald.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 28 Sep 2014 10:38

Re: Swiss Sense ervaringen

Hahaha diezelfde ervaring hebben wij ook bij BeterBed... Stonden ook met 5 minuten weer buiten.
Eind van het jaar gaan we een boxspring (sense 405) bestellen bij Swiss sense.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 28 Sep 2014 11:53

Re: Swiss Sense ervaringen

Sowieso wil ik ook nog even bij auping langs gaan voordat ik een keuze maak. Het is behoorlijk wat geld... en ik wil wel de juiste keuze maken. Op zich hebben we nu goede matrassen (beste koop consumentenbond), maar hij ligt vrij hard. Dat heb ik altijd fijn gevonden, maar begin te merken dat ik aan iets zachters toe ben. Ik zit te denken om een goeie topper te kopen voor erop, de matrassen zijn pas 1,5 jaar oud. Siamsa, kan jij daar iets over vertellen? Is dat misschien een idee, om toch iets zachter te liggen?

Wat betreft beter bed, ik voel me daar nooit zo serieus genomen. Ondertussen heb ik ook goed onderzoek gedaan naar m-line. Maar dat schijnen echte zweet bedden te zijn. Mensen die het snel warm hebben, schijnen moeilijk hun warmte kwijt te kunnen omdat het bed slecht ventileer. Dat moeten we dus net niet hebben, want mijn man is echt een kacheltje. de andere bedden werden inderdaad afgekraakt.

Pfff moeilijk hoor een goed bed kopen/krijgen/creëren. ;-)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Sep 2014 13:03

Re: Swiss Sense ervaringen

Kijk ook zeker bij wat kleinere beddenzaken. Ik ben een tijdje terug mee geweest met het bed kopen van een van de vrienden van mijn vriend. Daarbij werd echt goed gekeken naar hoe het bed ligt en hij mocht ook vrij lang proberen. Zelf slapen we op een tempurmatras. Je moet het wel fijn vinden maar wij vinden het heerlijk slapen. Zeker niet goedkoop maar kon zo goed verschil merken met mijn matras bij mijn ouders. Ondanks dat we twee losse matrassen hebben merk je vrij weinig van de gleuf die er tussen zit. Een van ons twee ligt daar regelmatig op en je merkt het amper.
2015 💙
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Sep 2014 13:25

Re: Swiss Sense ervaringen

Haha en het leuke is, dat Swiss Sense gewoon van Beter Bed is....ik ken de constructie niet helemaal, maar ik zat met de dochters van de eigenaar van Beter Bed op school en zij runnen nu Swiss Sense....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem287

Bericht 28 Sep 2014 13:48

Re: Swiss Sense ervaringen

Wow als ze pas 1,5 jaar oud zijn is het wel heel erg zonde om nu dan al nieuwe matrassen te kopen. Een dekmatras/topper kan het matras inderdaad comfortabeler maken ja. Ook geeft het ook betere ondersteuning. Vind je het matras alleen wat hard aanvoelen of heb je ook echt pijn in je heupen en/of schouders omdat ze op het matras blijven liggen ipv dat ze iets wegzakken als je op je zij ligt bijvoorbeeld? Of is het echt puur dat je gewoon wilt dat het iets comfortabeler aanvoelt?

De winkel waar ik werk (A'foort) geeft trouwens de aankomende twee weken 8 keer de workshop 'compleet slapen' (zelf geef ik er 1 van). Alle soorten matrassen en materialen worden behandeld en verder alles wat erbij komt kijken als je een nieuw matras aan gaat schaffen (slaaphouding, postuur, gewicht, etc. maar ook kussens en dekbedden en de invloed daarvan op het slaapcomfort en het soort onderbodem waar je matras op komt te liggen). Sowieso houden wij geen verkooppraatjes zoals bij BeterBed als wij een klant aanspreken of als een klant ons aanspreekt, we kijken echt naar welk matras en/of dekmatras het beste bij de klant past die je voor je hebt (en dat is lang niet altijd het duurste matras). De workshop die we de komende 2 weken gaan geven is nog uitgebreider dan het advies dat je krijgt tijdens een verkoopgesprek. Tijdens een verkoopgesprek ga je natuurlijk filteren voor de klant aan de hand van de antwoorden die de klant op je vragen geeft, omdat de klant anders door de bomen het bos niet meer ziet natuurlijk. Niet alle informatie die je over de matrassen kan vertellen is op zo'n moment relevant voor de klant. Mocht je in de buurt wonen en interesse hebben, dan kun je je hier (gratis) opgeven: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... ubPageNr=1
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Sep 2014 14:44

Re: Swiss Sense ervaringen

Mijn matras is inmiddels een jaar of 8 oud en komt van Ikea. Ik heb alleen geen idee welke het is...er zit iig een binnenvering in. Alleen hij begint wel een beetje op te raken ook, heb het idee de veren veel beter te voelen. Zou een topper dan ook nog een uitkomst zijn? Ik heb echt absoluuuut geen geld voor een nieuw matras namelijk.

En ooit wil ik weer een boxspring. Ik had een eenpersoons van Pullmann, heeeerlijk bed. Voor dat merk kun je dus ook nog kijken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 28 Sep 2014 20:46

Re: Swiss Sense ervaringen

Wij zijn ook aan het bed-shoppen geweest en kwamen uit bij een lokale beddenzaak.
Beterbed vonden we niks, swiss sense zijn we ook geweest. Een erg goede service. Alleen vonden we de levertijd erg lang (12 weken) daarbij de recensies en verkeerde leveringen.
We hebben nu een eastborn boxspring gekocht, de nummer 10. Ook deze kun je zelf samenstellen.
Over 4 weken wordt hij bezorgd.
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Sep 2014 21:34

Re: Swiss Sense ervaringen

Wij hebben een bed besteld daar! Ben niet te spreken over de levering. We kregen vlak voordat hij geleverd zou worden een brief dat het later werd. Uiteindelijk een half jaar levertijd gehad. Hier blijft de topper niet echt lekker op de matrassen liggen. Verder wel tevreden over het ligcomfort. We hebben het bed nu twee jaar.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem286

Bericht 28 Sep 2014 21:39

Re: Swiss Sense ervaringen

Wij hebben een goede ervaring met Swiss Sense. Ook goed geadviseerd en goed geleverd, in elkaar gezet etc. Enige nadeel was de geur van het bed (door de insecticiden die gebruikt worden ivm de overtocht) en de lange levertijd. De insecticide ruik je erg goed en het duurde wel wat dagen luchten en dagelijks sprayen met febreze. Het bed ligt na 2 jaar nog steeds heerlijk.
We hebben een elektrisch verstelbaar bed gekocht, ik geloof van rond de 3000 euro.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Sep 2014 10:01

Re: Swiss Sense ervaringen

Wij hebben ons bed ook bij een lokale beddenzaak gekocht.
Wij vonden het personeel bij Swiss Sense niet vriendelijk en ze hebben een lange levertijd.
2014 2016
<<

jenj

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 31 Dec 2014 11:30

Bericht 31 Dec 2014 11:40

Re: Swiss Sense ervaringen

Sneeuwwitje schreef:Hahaha diezelfde ervaring hebben wij ook bij BeterBed... Stonden ook met 5 minuten weer buiten.
Eind van het jaar gaan we een boxspring (sense 405) bestellen bij Swiss sense.



Hoi Sneeuwwitje,

Al ervaring met sense 405?
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 03 Jan 2015 10:34

Re: Swiss Sense ervaringen

jenj schreef:
Sneeuwwitje schreef:Hahaha diezelfde ervaring hebben wij ook bij BeterBed... Stonden ook met 5 minuten weer buiten.
Eind van het jaar gaan we een boxspring (sense 405) bestellen bij Swiss sense.



Hoi Sneeuwwitje,

Al ervaring met sense 405?


Hoi, nee helaas nog niet... Wel gekocht, in week 10 krijgen we hem geleverd. Komt als beste uit de test bij de consumentenbond had je dat gezien?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem80

Bericht 03 Jan 2015 11:26

Re: Swiss Sense ervaringen

Mijnouders hebben een swiss sense, super fijn bed en goede service. Beter bedheb ik dezelfde ervaringen mee als jullie helaas.

Overigens is het wel waar wat de swiss sense verkoper zei: een negatieve ervaring met een bedrijf/product wordt aan gemiddeld 15 mensen doorverteld, goede ervaringen aan 2.

En al een keuze gemaakt?
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:08

Bericht 03 Jan 2015 21:53

Re: Swiss Sense ervaringen

Wij hebben afgelopen weekend ons bed bij swiss sense gekocht. Het bed word pas in week 6 geleverd dus we mogen nog even wachten (overigens eigen keuze ivm verbouwen slaapkamer)

Beter bed zelfde ervaring als hier boven, binnen enkele minuten weer buiten met een offerte.

Bij swiss sense zijn ze ook zeer netjes met kortingen vonden wij, kregen op het dekbed en 2 kussens 50% korting.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Jan 2015 09:22

Re: Swiss Sense ervaringen

Je zou ook kunnen kijken bij medicomfort.nl of energy-plus.info . Ik zelf, en later ook mijn vriend en inmiddels zijn ouders en vrienden van zijn ouders zweren bij het traagschuim matras van medicomfort. Hiervoor heb ik kosteloos het energy-plus matras uitgeprobeerd (met pocket veren en een laagje traagschuim) en ik vond dat zelf minder fijn waarop ik op dit matras ben gaan proef slapen (ook kosteloos) en slaap al jaren heerlijk!!!
En tis grappig, kwam er pas toevallig achter, dat mijn tante nu al ruim 2 jaar heerlijk op haar energy-plus matras ligt.
Ik heb overigens wel de verstelbare lattenbodem van energy-plus gehouden, superrr fijn ;-)
<<

Anoniem253

Bericht 14 Mrt 2015 07:31

Re: Swiss Sense ervaringen

Hoe bevalt het bed? Wij willen ook een nieuwe boxspring en ons oog is op swiss sense gevallen. Ben je blij met het bed?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 14 Mrt 2015 21:38

Re: Swiss Sense ervaringen

Afbeelding

Afbeelding

Ja! Wij zijn helemaal tevreden. Goed advies gehad, sneller geleverd als verwacht en het ligt heerlijk. Sinds lange tijd geen rugpijn meer en het ziet er daarnaast ook nog eens prachtig uit :-) Koste wel wat centen, maar dat hebben we er helemaal voor over gehad :-)

Let trouwens niet op de nachtkastjes, die zijn tijdelijk. Ik ben op zoek naar retro tweedehands opknappertjes (die ook nog eens hoog genoeg zijn), want dat is wel met deze boxsprings. Je bed is ongeveer 65/70 cm hoog (ik zou nooit meer anders willen) dus een standaard nachtkastje gaat er echt niet naast.
<<

Anoniem253

Bericht 14 Mrt 2015 21:50

Re: Swiss Sense ervaringen

Moooi! Is dit de Sydney?
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:08

Bericht 14 Mrt 2015 22:08

Re: Swiss Sense ervaringen

Zag het topic voorbij komen dus dacht zal nog even reageren.

Wij zijn super tevreden. Wij hebben het bed wat in September als beste uit de test kwam in de kleur zwart, 180/200.
Bed is keurig netjes in elkaar gezet en hebben een duidelijke uitleg gehad. Toen de chauffeurs weg waren kwamen we er achter dat er een vlek in het topdekmatras zat maar ook dit is met 1 telefoontje super opgelost.

Eindelijk zonder rugklachten s'morgens van bed af kunnen stappen, wat een heerlijkheid :banaan:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 14 Mrt 2015 22:13

Re: Swiss Sense ervaringen

Goed om te horen! Wij gaan volgend weekend even proef liggen ;). Hebben ons oog laten vallen op de 120E, ben benieuwd!
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 18 Mrt 2015 22:25

Re: Swiss Sense ervaringen

Ook wij hebben sinds een week ons bed! Ligt heerlijk!

Afbeelding
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem253

Bericht 19 Mrt 2015 07:14

Re: Swiss Sense ervaringen

Wat mooi! Welke kleur is het? Lichtgrijs?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers