Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

<<

Anoniem75

Bericht 04 Sep 2014 09:17

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Aagje! schreef:Ik heb gister de lasagna met brie gemaakt. Ik vond het echt heel veel saus dus ik zou de volgende keer minder saus maken, maar het was wel super lekker!

Hij gaat in mijn vers recepten boekje :)


Ja dat vond ik dus ook. Het had wat vaster gemogen. Maar hij was verder wel lekker! :ja:
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2014 10:09

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ik heb een heerlijk receptje voor Turkse kip.

Kip in water koken (kan kipfilet zijn, maar ook kippendijen ofzo) tot het gaar is. Af laten koelen en in stukjes trekken.

Afbeelding

Veel ui snipperen en veel paprika (en een paar teentjes knoflook) in stukjes snijden (en andere groente die je lekker vindt, ik had broccoli en wortel erbij). Ik mik alles in de keukenmachine, ook echt super handig.

Afbeelding

Boter of olie in een braadpan smelten en daar de ui en knoflook in doen. Even een poosje laten fruiten met wat sambal erbij.
Dan de paprika (en de rest van de groente) erbij
Poosje laten bakken.

Flink wat koftakruiden erbij (ik heb deze https://www.pit-pit.com/kofte.html), een Turk verkoopt het ook (of zelf samenstellen)
Wat peper en zout. Ik had er ook gerookte paprikapoeder bij gedaan.

Kipfilet en een fles passata erbij.

Afbeelding

Half uurtje zachtjes laten pruttelen. En klaar!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 04 Sep 2014 14:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Sep 2014 10:15

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Die Turkse kip wil ik ook een keer maken inderdaad, klinkt heel lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2014 10:37

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ja, hier vinden ze het ook allemaal heel lekker. En het is ook handig om overgebleven groente wat op moet in te verwerken.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 04 Sep 2014 11:05

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Oehhh, die lasagna :heart:

Hij staat hier op de planning voor volgende week!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Sep 2014 11:39

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Jans schreef:Ja, hier vinden ze het ook allemaal heel lekker. En het is ook handig om overgebleven groente wat op moet in te verwerken.

Klinkt goed! Maak je van de groente echt een soort puree in de keukenmachine? Of laat je het in stukjes?
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2014 14:28

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Soleil schreef:
Jans schreef:Ja, hier vinden ze het ook allemaal heel lekker. En het is ook handig om overgebleven groente wat op moet in te verwerken.

Klinkt goed! Maak je van de groente echt een soort puree in de keukenmachine? Of laat je het in stukjes?


Nee, wel gewoon stukjes. In had de broccoli er ook in gedaan, maar die was eigenlijk te fijn naar m'n zin, dus die kan je beter in stukken snijden.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 04 Sep 2014 15:35

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Dat ziet er heerlijk uit, Jans! En dat eet je zonder iets anders er bij?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2014 15:37

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ziet er heerlijk uit Jans. En die lasagna van de vorige pagina ook!

I
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2014 17:55

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Hope schreef:Dat ziet er heerlijk uit, Jans! En dat eet je zonder iets anders er bij?


Ik kook er wat rijst bij. Dat vinden ze hier lekker. Zelf eet ik het idd gewoon zo.
<<

Anoniem75

Bericht 05 Sep 2014 10:42

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ziet er lekker uit Jans. Ik lust alleen absoluut geen paprika. Maar zonder zal ook wel lekker zijn toch?
Hoeveel gram kipfilet heb je gebruikt?
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2014 10:52

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Oh ja hoor, je kan er in gooien wat je lekker vindt.
Ik had 400 gram kipfilet. En uiteindelijk een hele braadpan vol. Daar kunnen we 2 keer van eten. Dus er is een portie de vriezer in gegaan. Lekker makkelijk.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Sep 2014 11:03

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Nog een lekker receptje. Een variant op Marni's vega curry met mango.

In een vijzel een stuk gember stampen, 2 knoflooktenen erbij. Daarna wat citroengras (ik gebruik meestal poeder), lepel kurkuma, lepeltje kerrie, wat zwarte peper en zout. Klein beetje (kokos)olie erbij en stampen tot een pasta. (Marni doet er nog wat tomatenpuree bij, ik dit keer niet).

Wat ui in een wok met kokosolie fruiten. Even later de pasta mee bakken. Nog een dot sambal erbij.
Daarna een lading sperzieboontjes mee bakken (ik gebruik meestal diepvries) en daarna wat paprika en erwtjes (diepvries) (of prei of wat je ook maar lekker vindt).
Blik kokosmelk erbij (ik gebruik meestal een blok santen en gooi er heet water bij). Poosje laten pruttelen tot alles gaar is.
Als het klaar is stukjes mango erbij en eventjes mee laten verwarmen. Serveren met ringetjes bosui.

Wij aten er boekweit bij, rijst is ook lekker.

Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 06 Sep 2014 16:51

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ik heb net pilav gemaakt! Recept van mijn nichtje

Afbeelding

Ik weet niet of je het zonder pakjes of zakjes kan noemen heb namelijk perzik uit blik en ketchup moeten gebruiken. Maar het is wel erg lekker
<<

Anoniem85

Bericht 08 Sep 2014 22:12

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Vandaag ook de lasagne gemaakt van de vorige pagina. De brie wel achterwege gelaten. Hier was hij helemaal niet te dun, eindelijk een saus wat dikker is en de lasagne niet meteen uit elkaar valt.
Goed recept!

De kip van Jans ziet er ook heerlijk uit! Ga ik onthouden
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Sep 2014 08:27

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Razz, ik had je lasagne met brie genaakt, hij was lekker! We hebben nog de helft over (3 kleine eters en 2grote eters) dus maandag eten we t weer. Alleen viel de brie in t niet, dus die laat ik de volgende keer weg, en eet die lekker op m'n brood haha.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiene

Bericht 13 Sep 2014 21:34

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Jans, je moet een boek gaan schrijven. Al jouw recepten zijn hier iedere keer een succes hahaha
<<

Anoniem74

Bericht 13 Sep 2014 21:49

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Klinkt goed die turkse kip! Onthouden.

Die lasagne heb ik laatst ook gemaakt, met brie. Was erg lekker!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Sep 2014 07:35

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Fiene schreef:Jans, je moet een boek gaan schrijven. Al jouw recepten zijn hier iedere keer een succes hahaha


Leuk! Wat had je gemaakt?
<<

Anoniem313

Bericht 14 Sep 2014 09:10

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

De Turkse kip was lekker! Mn peuter vond het ook heerlijk, ik had zoveel dat hij er wel drie dagen van heeft gegeten.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Sep 2014 08:12

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Wraptaart

Met kant en klare wraps, je kan ze natuurlijk ook zelf maken, maar ik vind dat een pokke werk, dus dat doe ik zo min mogelijk.

- kip 10 minuten koken en helemaal uitpluizen in kleine stukjes

- plakjes wortel koken, paar minuutjes later broccoli roosjes erbij. Afgieten en een beetje af laten koelen.

- 2 grote uien en 3 tenen knoflook fijn snijden (ik gooi alles in de keukenmachine)

- uien en knoflook bakken met wat sambal en kruiden (ik deed kurkuma, peper en naderhand wat zout)
- kip aan het uimengsel toevoegen en een flinke scheut sojasaus erbij

- kaas raspen

- wrap op de bodem van een taartvorm doen en insmeren met wat creme fraiche
- laagje wortel en broccoli in stukjes erop
- kipmengsel erboven
- klein beetje geraspte kaas
- wrap er weer op en bovenstaande herhalen (3 of 4 keer), heel goed aandrukken.
- eindigen met een wrap met wat creme fraiche en daar wat kaas bovenop

20 minuutjes in de oven op 200 graden

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Sep 2014 10:42

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

DIE gaan we hier een keer proberen!

Ik hou alleen niet zo van creme fraiche, is philadelphia, of kruidenkaas ook een optie?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Sep 2014 11:02

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ja hoor, je kan er alles tussen smeren wat je lekker vindt. En andere groentes kunnen ook.
Tomatenpuree met gehakt, mais en andere groentes zullen ook wel lekker zijn.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Sep 2014 11:09

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Ik maak ook weleens een wraptaart, heerlijk.
Hier gebruik ik wraps, gehakt, groentepakket, tomatensaus en dan op iedere wrap kruidenkaas en geraspte kaas.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Sep 2014 11:10

Re: Het koken zonder pakjes/zakjes recepten topic

Elsa schreef:Razz, ik had je lasagne met brie genaakt, hij was lekker! We hebben nog de helft over (3 kleine eters en 2grote eters) dus maandag eten we t weer. Alleen viel de brie in t niet, dus die laat ik de volgende keer weg, en eet die lekker op m'n brood haha.


Klinkt lekker, heb je een recept?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers