Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke kaasfondue?

<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Sep 2013 14:43

Welke kaasfondue?

Vanavond willen we kaasfonduen.
Eerder kocht ik een kant en klaar pakje bij de Aldi, maar die hebben ze niet meer. Kwam met kerst wel weer in de winkel maar daar heb ik nu natuurlijk niks aan. :confused:
Gebruiken jullie een pakje of is zelf maken ook een goede optie?
En voor de zelfmakers; welk recept gebruik je?
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Sep 2013 07:03

Re: Welke kaasfondue?

Ik maak het altijd zelf. Ik haal verschillende soorten kaas volgens recept.
Teentje knoflook over de bodem en zijkanten van de pan witte wijnen kirch erij de kaas smelten.

Ik heb het eigenlijk nog nooit gegeten uit een kant en klaar pakje.

Deze kazen gebruik ik meestal, maar je kan het met zoveel kazen doen.
150g Gruyère
150g Emmenthal
150g Appenzeller
150g Vacherin Fribourg (Gruyere uit het gebied Fribourg )
3 ½ dl Witte Wijn
bindmiddel
1 theelepel citroensap
1-3 theelepel kirsch.
versgemalen zwarte peper
mespunt nootmuskaat
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Sep 2013 08:22

Re: Welke kaasfondue?

Ik maak meestal kaasfondue met bier ipv wijn. Ik hou van wijn maar vind het niet super lekker in de kaasfondue.
Ik gebruik altijd een recept van de site van de Ah met knoflook, chilipeper en bleekselderij ernaast, ik type op mijn telefoon en kan de link niet plaatsen maar zo moet je hem kunnen vinden (ik eet er overigens liever tomaatjes en reepjes paprika bij naast het brood ipv bleekselderij).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Sep 2013 17:29

Re: Welke kaasfondue?

Klinkt lekker allebei, die ga ik eens proberen.
Gisteren had ik een kant en klaar pakje van de ah, was te doen maar niet super lekker.
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers