Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

<<

Burgemeester Saar

Bericht 18 Aug 2014 08:28

Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Na succesvolle rubrieken in de pijlers Beauty & Mode, Reizen en Werk & Studie lijkt het ons leuk om vanaf half september te beginnen met rubrieken in de pijler Zwangerschap & Kinderen. Dit is de drukste pijler van het forum, dus deze pijler verdient zeker een eigen rubriek!

Het idee is om iedere drie weken een rubriek te plaatsen over uiteenlopende onderwerpen. Voorbeelden hiervan zijn:
- Unconditional Parenting (UP)
- Hypnobirthing
- Draagdoeken/Dragen
- Rapleymethode
- Tips van een fotograaf over het fotograferen van kinderen
- Uitgesteld vaccineren
- Het kiezen van een goede basisschool/verschillende soorten onderwijs
- Het aanschaffen van kinderschoenen
- Iets over verloskundigen
- Logopedie bij (jonge) kinderen
- Het opvoeden moeilijk opvoedbare kinderen/kinderen met een beperking
- Uitstapjes met kinderen
- Zindelijk worden
- Boeken voor/over kinderen
- Kraamzorg
- Zwangerschapscursussen
- Speelgoed
- Vlechten of andere haarcreaties
- Traktatie-ideeën
- Koemelkallergie/andere allergieën
- Het inrichten van kinderkamers
- Het inrichten van kasten/commodes

Natuurlijk zijn hele andere onderwerpen ook van harte welkom. Je mag de rubriek geheel naar eigen inzicht vullen, of dat nou met ervaringen vanuit je eigen gezin is of juist met kennis vanuit je studie/werk. Alles is welkom!

Lijkt het jou leuk om iets te schrijven over een zwangerschaps- en of kindgerelateerd onderwerp? Meld je dan aan door een mail te sturen naar zegmaaryes@gmail.com. Voor vragen over deze rubriek mag je ons ook een PM sturen of hieronder een berichtje achterlaten. Wij beantwoorden dan je vragen en leggen uit hoe het verder gaat.
<<

Burgemeester Saar

Bericht 19 Aug 2014 07:09

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

De eerste aanmelding is binnen, hartstikke leuk! Ik ben benieuwd wie er volgt :)
<<

Burgemeester Saar

Bericht 20 Aug 2014 09:09

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

En weer een aanmelding! :D

We hebben er nog veel meer nodig hoor, alle onderwerpen zijn welkom! :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Aug 2014 10:33

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Het lijkt me heel leuk maar ik zou niet weten wat ik bij kan dragen. Ik doe maar iets en kan het niet (genoeg) onderbouwen.
L2014 & H2017
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Aug 2014 10:37

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Dat heb ik dus ook Charlotte. Ik vind het ontzettend leuk om te schrijven, de traktatie-ideeën lijkt mij ontzettend leuk om te doen. Ben alleen bang dat het niet leuk genoeg is ofzo..
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Burgemeester Saar

Bericht 20 Aug 2014 10:39

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Daar hoeven jullie niet bang voor te zijn hoor meiden. Alle ideeën zijn welkom en ik denk ook dat andere forumsters jullie eventueel nog wel willen aanvullen als iets onduidelijk is of ontbreekt.
Ik vind zelf altijd bijna alles dat door anderen is geschreven heel leuk, omdat ik dan altijd net weer ideeën lees die ik zelf niet had bedacht.

En, wij geven als burgemeesters ook nog feedback over de stukken voordat ze online komen, dus als er echt iets mist dan kunnen we dat samen nog aanvullen.

Niet bang zijn hoor! :)
<<

Anoniem74

Bericht 20 Aug 2014 17:52

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Hoe bepalen jullie wanneer iets gepubliceerd wordt? Om de x weken of?
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 20 Aug 2014 18:00

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Ig-Nore schreef:Hoe bepalen jullie wanneer iets gepubliceerd wordt? Om de x weken of?

Om de drie weken gaat het waarschijnlijk worden. Op basis van aanmelding per mail plannen we mensen in. Dit is uiteraard wel in overleg. Als je liever later iets in wil sturen dan kan er in overleg een latere datum gekozen worden natuurlijk.
<<

Anoniem74

Bericht 20 Aug 2014 18:02

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Bedankt, ik heb een om gestuurd naar 1 van jullie.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Aug 2014 22:15

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Heel leuk idee! :) Ik heb niet echt iets toe te voegen, denk ik, maar ik zie er wel een paar onderwerpen tussen staan waar ik meer van zou willen weten.
Afbeelding
<<

Burgemeester Saar

Bericht 21 Aug 2014 07:21

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Leuk om te lezen Lana!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Aug 2014 09:51

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Ik wil best iets schrijven over kinderen opvoeden met een beperking, maar ben nu nog op vakantie. Kan iemand mij pm-en, heb maar heel beperkt WiFi hier.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Burgemeester Saar

Bericht 21 Aug 2014 10:00

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Ik ga je pm-en, leuk dat je mee wilt doen!
<<

Burgemeester Saar

Bericht 21 Aug 2014 14:34

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Inmiddels hebben we al vijf aanmeldingen binnen, hartstikke leuk!

Kom maar door met die mailtjes/PM's!
<<

Burgemeester Saar

Bericht 22 Aug 2014 07:16

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

En dat is zes! :D
<<

Anoniem61

Bericht 24 Aug 2014 07:48

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

ik zal ook even een pb sturen!

edit, geen pb maar email!
<<

Burgemeester Saar

Bericht 24 Aug 2014 10:32

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Hoi Joya,
Ik heb geen email van jou gezien, heb je het goede mailadres gebruikt?
<<

Burgemeester Saar

Bericht 29 Aug 2014 09:46

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Zijn er nog meer kandidaten? Er staan nog heel veel onderwerpen open! :)
<<

Anoniem272

Bericht 30 Aug 2014 19:59

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Niet vervelend bedoeld, maar ik vind een deel van de onderwerpen wat dufjes. Zou eerder iets willen lezen over omgaan met een kind met autisme, dan over kinderschoenen kopen.
<<

Burgemeester Saar

Bericht 30 Aug 2014 20:08

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Tja, dat kan natuurlijk. Daarover zal iedereen wel van mening verschillen denk ik. Weet in ieder geval dat de genoemde onderwerpen alleen als suggestie zijn bedoeld, het is niet bedoelt als lijst waaruit een onderwerp gekozen moet worden. Iedereen mag schrijven over een zelf gekozen onderwerp, de enige eis is dat het iets te maken heeft met zwangerschap en/of kinderen.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 30 Aug 2014 20:09

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Het zijn voorbeelden om mensen op ideeen te brengen. Zo hebben we dit onderwerp: - Het opvoeden moeilijk opvoedbare kinderen/kinderen met een beperking ertussen gezet als idee, wat op zich wel weer in verband staat met jouw idee. Alleen gaat het in ons geval om de opvoeding en in jouw geval in het omgaan met.. Allebei prima ideeen waar we graag mensen voor zoeken die daar iets over willen schrijven.

Het idee over kinderschoenen hadden wij geplaatst omdat er (vooral in het verleden) regelmatig adviezen werden gegeven door bepaalde forumster over waar je op moet letten als je kinderschoenen koopt. Wat voor een zool kun je het beste kopen voor kinderen die net zijn begonnen met lopen, hoe zit het met de maat etc.

Maar voel je vrij om met een totaal ander thema/onderwerp aan te komen waar je over wil schrijven. Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden. Zo hebben we ook al een aantal aanmeldingen ontvangen van onderwerpen die niet in ons lijstje voorkomen.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 30 Aug 2014 20:12

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Grappig trouwens, ik zie dat we inderdaad al een aanmelding hebben van een forumster over hoe om te gaan met een kind met een beperking. Dus je idee is op voorhand al ingevuld :wink:
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 21:00

Bericht 31 Aug 2014 21:08

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Ik zou wel wat kunnen vertellen over kraamzorg. Maar vind het altijd lastig om een stuk te schrijven. Vraag me dan ook af wat mensen erover zouden willen weten.
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 31 Aug 2014 22:43

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Penélope schreef:Ik zou wel wat kunnen vertellen over kraamzorg. Maar vind het altijd lastig om een stuk te schrijven. Vraag me dan ook af wat mensen erover zouden willen weten.



Wat de rechten/plichten zijn boor een kraamvrouw.
Zoals bv een ander vragen als het niet klikt en daar niet over moeten twijfelen. Damn, had ik dat maar eerder geweten, want de laatste kraamverzorgster was wel aardig, maar het klikte niet/we paste niet bij elkaar.
Wat een kraamverzorgster wel en niet mag (al is dat mss ook bureau gebonden/wisselend) etc etc.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Burgemeester Saar

Bericht 01 Sep 2014 07:27

Re: Oproep: zwangerschap & kinderen rubriek

Wat leuk Penelope! Als je wilt kan ik een soort vragenlijstje voor je opstellen met wat punten die mij interessant lijken om te weten? Stuur anders even een mailtje naar zegmaaryes@gmail.com, dan kan ik daarop reageren.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers