Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamkado

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2014 20:48

Kraamkado

Wat geven jullie als 'groter' kraamkado als het gaat om mensen die dichter bij je staan? Ik heb al die tijd gedacht dat ik voor mijn beste vriendin, als ze beviel, een hobbelpaard zou kopen, of een mooie houten loopwagen, maar omdat het kindje zo'n slechte start heeft (gehad) voelt dat een beetje cru. Het zal nog wel heel lang duren voor ze die kan gebruiken, dus dan is dat misschien wat confronterend. Vriendin zal nooit zelf zeggen wat ze echt wil hebben of nodig heeft (heeft ze nog helemaaaaal niet over nagedacht zegt ze, maar ik geloof dat ze gewoon niet zal durven zeggen wat ze wil :) behalve voorleesboekjes :)

Naast wat kleine kadootjes de afgelopen weken wil ik wel nog een echt kraamkado geven samen met vriend, iets dat ook wel wat meer mag kosten (50-100e). Wat is nou leuk/fijn om te krijgen? Ik dacht wellicht aan zo'n babygym, als je een beetje goed zoekt kun je daar ook wel mooie van vinden in plaatsen van die kermisattracties, maar ze blijven toch een beetje smaakgevoelig... Ik weet dat ze ook graag wil gaan dragen maar da's al helemaal superpersoonljk, en wat voor dragers wilde ze zich in haar verlof in gaan verdiepen. Maar daar is ze dus niet aan toegekomen. Of toch 'gewoon' kleertjes?

Ideeen?? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar daar kom ik vooral uit op wat kleinere kadootjes.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Aug 2014 20:51

Re: Kraamkado

Waarom is dat cru? Het zal inderdaad wel een tijd duren voor ze dat kan gebruiken, maar dat is bij baby's die met een normale termijn geboren zijn ook, die kunnen ook echt nog lang niet op een houten hobbelpaard of achter een loopwagen. Ik vind het nog steeds een mooi cadeau-idee, hoor. Wat je kan doen als je het nu toch nog niet fijn vindt is voor nu iets kleiners (kleertjes in een klein maatje, een doosje voor een haarlokje, een mooi babyboek) en dat hobbelpaard of dat loopwagentje cadeau geven als de baby van je vriendin naar huis mag. Volgens mij is dat vaak ook een heel mooi en feestelijk moment. Of, als ze al thuis is, het bijvoorbeeld als Sinterklaascadeau geven.

Als je het echt niet wil kun je ook een heel mooie draagdoek geven. Er zijn heel mooie, bijzondere geweven doeken van zijde of wol, met een mooi werkje erin. Die zijn vaak best duur om aan te schaffen, maar wel mooi en fijn om te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 28 Aug 2014 20:57

Re: Kraamkado

Wat ook leuk is is een speelgoedkist/bankje (met naam) of een tafeltje + stoeltje (met naam).

Ik vind een loopwagen of hobbelpaard ook erg leuk. Lang weg zetten is niet erg. Maar ik weet natuurlijk niet wat de vooruitzichten zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2014 20:57

Re: Kraamkado

Ja ik dacht gewoon dat dat misschien cru was :) misschien heb ik inderdaad wel ongelijk. Gewoon, omdat het inderdaad normaal sowieso al lang duurt voordat je zoiets kunt gebruiken, maar dan zet je zo'n ding gewoon voor de leuk in het kamertje. Maar als je het nu al geeft, nog een paar weken voor de uitgerekende datum, dat het dan zo'n reminder is van hoe klein ze nog is? Nouja, nu ik het zo typ denk ik misschien ook wel te moeilijk inderdaad :)

Wat betreft een draagdoek: ik heb altijd het idee gehad dat dat heel persoonlijk is, misschien wil ze wel geen doek, maar wel een drager? Of is een doek altijd voor zulke kleintjes veel fijner?? Dan is de keuze al wat makkelijker :) Bedankt voor het meedenken Susan. Jij had het een mooi kado gevonden, zo'n houten ding?

Kindje is sinds een week gelukkig thuis! Is nog steeds heel klein, en sterkt maar langzaam aan maar relatief gezien gaat het dus goed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2014 20:57

Oh Olivia, dat klinkt ook leuk, ga ik eens op googlen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 28 Aug 2014 20:59

Re: Kraamkado

Ik vind een geboortekist echt heel leuk, ik heb een hand beschilderde kist gekregen bij de eerste en heb er allemaal herinneringen in zitten van de eerste periode. (Mijn zoontje heeft ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen, en heb die spulletjes daar allemaal in bewaard)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Aug 2014 21:03

Re: Kraamkado

Ik vind het wel heel mooi, maar ik moet wel zeggen, nu ik erover nadenk, dat wij een houten hobbelpaard hadden gekregen (ik, voor mijn eigen verjaardag, toen Ezra nog baby van acht maanden was), zo eentje waar een heel klein kindje al in kan zitten zeg maar, maar Ezra moest er helemaal niks van hebben en Yrsa moest er later ook helemaal niks van hebben, ze hebben er geen van beiden ooit in willen zitten. Dus eigenlijk hebben we 'm nooit echt gebruikt en dat was wel zonde voor zo'n duur ding. Maar we hebben wel meerdere loopwagentjes gehad waar Ezra achter heeft gelopen. Yrsa dan weer minder, die was niet zo van de loopwagentjes en kroop liever tot ze zelfstandig kon lopen. Dus je weet niet van tevoren of het echt goed wordt gebruikt, maar ja, dat weet je eigenlijk nooit, tenzij je wacht tot het kind oud genoeg is en hem of haar meeneemt naar de winkel.

Een doek is, als je er eenmaal aan gewend bent, wel heel fijn, en als mensen eenmaal een doek hebben willen ze ook vaak wel meerdere doeken. Of een drager voor even snel/makkelijk en nog een doek of meerdere doeken erbij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 28 Aug 2014 21:11

Re: Kraamkado

Een zilveren plaatarmbandje voor de baby met de naam erin gegraveerd? Mijn dochter heeft hem nog nooit gedragen maar ik had er zelf vroeger ook 1 en heb hem nog steeds. Vind dat erg leuk. Misschien voor haar een mooie ketting/armband met ook de naam van het kindje ergens in gezet?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Aug 2014 21:14

Re: Kraamkado

Moeilijk hoor! Ik zal me iig eens orienteren op doeken :) Loopwagentjes klinken idd iets handiger, en als je sowieso een leuke/mooie kiest, dan is het ook niet zo erg dat 'ie in de weg staat.

Romee: ik heb even gegoogled en er zijn wel hele mooie en leuke kisten zeg! Heb jij dan ook echt zo'n kleinere geboortekist? Lijkt best klein eigenlijk, maar wel erg mooi idee. Denk dat ze dat ook mooi zou vinden...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 28 Aug 2014 21:18

Re: Kraamkado

Mijn geboorte kist is denk ik 30x30x30. Meer als groot genoeg voor bijvoorbeeld het eerste pakje, plukje haar, plakkertjes uit het ziekenhuis enz. Ik weet eigenlijk niet waar hij vandaan komt, of daar een site van is maar het is door iemand gedaan uit Eindhoven geloof ik.
<<

Anoniem84

Bericht 28 Aug 2014 21:24

Re: Kraamkado

Is het een jongetje of een meisje? Wij hebben een prachtig houten poppenhuis als kraamcadeau gehad. Daar speelt ze nu pas mee (2 jaar later), maar dat vond ik wel één van de mooiste cadeau's. Eventueel kun je daar ook direct poppen en accessoires bij kopen, Goki heeft echt hele mooie accessoires
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Aug 2014 22:13

Re: Kraamkado

Je kunt ook het geboortekaartje + naam laten schilderen op een houten stoeltje. Er zijn bedrijfjes die dat doen, dat maakt het heel persoonlijk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Aug 2014 06:49

Re: Kraamkado

Het is een meisje Rejoy, dus dat is ook een supergoed idee!! Oh leuk zeg, ga meteen even kijken!

Sterre, ik heb daarover zitten twijfelen, ook over zo'n kist obv het kaartje. Ze hebben het kaartje halsoverkop moeten kiezen omdat baby natuurlijk veel eerder kwam. Ik weet dat ze het kaartje op zich best ok vindt, maar ze heeft er niet lang en goed over na kunnen denken. Jeetje, ik klink wel in alles een beetje doordenkerig he?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Aug 2014 07:21

Re: Kraamkado

Een mooie zilveren spaarpot met haar naam en geboortedatum er op?
<<

Anoniem114

Bericht 29 Aug 2014 07:52

Re: Kraamkado

Een mooie sprei laten maken? Of een plaid.. Die kan dubbelgevouwen worden zolang ze klein is, maar kan wel langer mee.

*Edit; ik heb je een PM gestuurd!
<<

Anoniem97

Bericht 29 Aug 2014 08:40

Re: Kraamkado

Regenboog van grimm?

Afbeelding

Hobbelpaard vind ik ook een leuk idee, hier hebben ze er heel veel mee gespeeld.
Draagdoek is echt een tof cadeau vooral als ze zo inimini zijn is dat heerlijk.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 29 Aug 2014 13:38

Re: Kraamkado

Haha ik vind het juist lief dat je er zo goed over nadenkt! Maar ook al hebben ze er niet lang over het ontwerp kunnen nadenken, het kaartje is natuurlijk wel gewoon het geboortekaartje van hun kindje, en blijft dus voor hen speciaal. Denk ik ;-). Maar andere tips die hier staan vind ik ook goed! Er bestaat trouwens ook een knuffel met ingebouwd mp3 systeem, die geeft een vriend van mij altijd heel trots cadeau aan baby's :D
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem162

Bericht 29 Aug 2014 18:40

Re: Kraamkado

Een draagdoek/drager is een mooi cadeau, misschien kan je van een winkel/webshop een bon geven, zodat ze er zelf 1 uit kan zoeken omdat het persoonlijk is. Of een draagconsult zodat ze uitleg krijgt over het knopen/dragen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Aug 2014 09:29

Re: Kraamkado

Bedankt voor alle goede en leuke tips dames! Wow Sterre, ik denk dat ik daarmee iig vriend van vriendin heel blij maak haha!!

Mirthe, idd dat kan ook nog... poeh lastig hoor.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Aug 2014 10:28

Re: Kraamkado

Een knuffel met mp3-systeem is leuk als gadget, maar niet echt een mooi tijdloos kraamcadeau.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Aug 2014 14:21

Re: Kraamkado

Poeh superlang vandaag in mooie kadowinkels doorgebracht en uiteindelijk knoop doorgehakt en deze gekocht:

Afbeelding Denk dat ze deze echt supermooi vindt. Hij is er ook nog in blankhout, dus ze kan nog ruilen. Moeilijk was het hoor. Ik had gehoopt ook nog wat van die speelgoed/geboortekisten te zien maar die heb ik nauwelijks kunnen vinden. Hoop dat ze het mooi en leuk vinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem222

Bericht 30 Aug 2014 14:26

Re: Kraamkado

Jij bent echt een lieve vriendin Zora :-) weet zeker dat ze het heel leuk zal vinden!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Aug 2014 15:09

Re: Kraamkado

Oh die is heel leuk Zora!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Aug 2014 15:42

Re: Kraamkado

Ohh leuk dat jullie m leuk vinden!! Haha Harri :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers