Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen

<<

Anoniem255

Bericht 08 Aug 2014 08:23

Huis verkopen

We hebben de knoop eindelijk door gehakt.
Vanmiddag ga ik de makelaar bellen en gaan we ons huis te koop zetten.
Ik vind het zo spannend :)
De buurt gaat steeds verder achteruit, áltijd parkeer problemen en ondanks dat we bewust gekozen hebben voor de school waar onze dochter nu naar toe gaat, zou ik het toch wel fijn vinden om dichterbij de school te wonen.

Wie heeft er de laatste tijd ook haar huis te koop gezet/reeds verkocht?
Hoe lang staat het te koop/heeft het te koop gestaan?
Moest je veel zakken in prijs?
Zijn er veel kijkers geweest?
<<

Anoniem273

Bericht 08 Aug 2014 08:32

Re: Huis verkopen

Spannend, Mien!
Wij hebben ons huis eind maart te koop gezet, we konden nog net mee doen met de Open Huizen Dag van april. Daar kwamen toen vier kijkers op af, waarvan twee heel enthousiast. Eén stel maakte diezelfde week nog een afspraak voor een tweede bezichtiging, de ander die enthousiast was ging eerst met de hypotheekadviseur die bij onze makelaar werkte in gesprek over zijn mogelijkheden. Uiteindelijk was hij te laat (we hoorden weken later dat hij heel geïnteresseerd was en het zo jammer vond, hij belde nog regelmatig over de status toen het o.v.b. verkocht was) en zijn we eruit gekomen met het stel. Het is erg snel gegaan dus. We zijn niet veel gezakt, we hebben €5000 onder de vraagprijs gekregen. Als je de Open Huizen Dag mee telt zijn er vijf verschillende kijkers geweest, waarvan één stel dus twee keer.
Binnen 4 weken was het verkocht (er ging wat tijd overheen met het bieden). 7 juli kregen we de sleutel van ons nieuwe huis en 15 juli zijn we verhuisd.

Succes!
<<

Anoniem255

Bericht 08 Aug 2014 08:39

Re: Huis verkopen

Wow wat snel!!
In de straat hiernaast zijn ook twee huizen heel snel verkocht.
Ik hoop zo dat dat bij ons ook zo is al vrees ik dat ik iets meer geduld moet hebben ;)
In de straat staan al meerdere huizen vrij lang te koop.
Ik vestig mijn hoop op het feit dat wij een grote voor en achtertuin hebben, overal rolluiken, overal kunststof kozijnen, een ruime aanbouw aan de schuur en een open keuken hebben. Én op de hoek wonen en een vaste trap naar zolder.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Aug 2014 08:41

Re: Huis verkopen

Succes alvast Mien, spannend zeg! Azi heeft echt een droom-verkoop gehad eigenlijk.
Ik denk dat als je een gunstige prijs hebt, dat het wel snel kan gaan maar je moet altijd geluk hebben. Hoe zitten jullie qua vraagprijs/wat is jullie eigen idee? Houden jullie restschuld over?
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 08 Aug 2014 08:47

Re: Huis verkopen

Spannend! Ons huis staat sinds andere halve week te koop. Dinsdag aanstaande komen de eerste kijkers. Spannend!

Edit: onze vraagprijs is redelijk scherp. We hebben ook een bodemprijs, daaronder gaan we het niet verkopen. En ja we houden een restschuld over doordat we hier nog maar zes jaar wonen en destijds de k.k. mee gefinancieerd hebben. We moeten er dus spaargeld in steken. Maar dat is het ons waard. Door de lage rente stand wordt onze maand last niet hoger. Dus het gaat puur om een investering van spaargeld.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem255

Bericht 08 Aug 2014 08:52

Re: Huis verkopen

Green Pepper: we willen heel graag weg maar willen geen restschuld.
Dus we hebben een minimum in gedachte en lager willen we niet.
Twee jaar terug zei de makelaar dat we er wel 215 voor konden vragen.
Maar als ik kijk naar een huis hier in de straat denk ik dat 195/200 reëler is op dit moment.

Voor jullie ook spannend yes!
succes.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 08 Aug 2014 09:01

Re: Huis verkopen

Zeker spannend.

Dus nu kun je gaan poetsen voor de foto's van de makelaar haha. :smile: En ik heb persoonlijke spulletjes opgeruimd, zodat een eventuele koper zich gemakkelijk in het huis kan verplaatsen en het in gedachten al kan inrichten.

Morgen ben ik jarig en dat vier ik het hele weekend door. Dus dat zal maandag puin ruimen worden om het spik en span te krijgen voor de bezichtiging. Wil de ramen nog even wassen, de keukenkastjes even leeg. En onze kledingkast is een vaste kast, dus die moet ook op orde. Verder overal even een doek over en alles dweilen. Ik heb nog wat te doen :palm: maar het is voor een goed doel. :hulde:

Hebben jullie de vraagprijs al vastgesteld? Ik vond dat erg lastig!
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem273

Bericht 08 Aug 2014 09:07

Re: Huis verkopen

Wij hadden inderdaad een scherpe vraagprijs. Mijn man woonde er al vanaf z'n 20e (15 jaar alweer) en we hadden overwaarde. Maar we wilden ons huis niet té scherp prijzen. Lastig! We hadden ook erg veel geluk met onze makelaar, die is erg goed in z'n vak en een hele rustige, betrouwbare man maar wel heel duidelijk.
<<

Anoniem255

Bericht 08 Aug 2014 09:20

Re: Huis verkopen

Onze makelaar is ook de makelaar bij wie we dit huis gekocht hebben.
Hij heeft niet heel veel huizen in de verkoop maar alleen wat hij ook denkt te kunnen verkopen.
We hebben wel wat in gedachten maar willen ook zijn mening horen/weten.

Persoonlijke spullen hebben we niet echt.
1 foto in de kast en wat tekeningen op de koelkast maar dat is zo weg.
Dat poetsen en alles spik en span zie ik nog het meeste tegenop.
Ik wil kijkers dan niet te lang laten wachten maar om alles elke dag volledig aan kant te hebben is ook niet mijn ding.
Dus daar moet ik even doorheen bijten ;)
<<

Anoniem75

Bericht 08 Aug 2014 09:29

Re: Huis verkopen

Spannend Mien!

Ons appartement is na bijna 2,5 jaar verkocht. We zijn wel flink gezakt (maar thank god maar een restschuld van een paar 100) en we hebben een stuk of 12 kijkers gehad. Uiteindelijk is het verkocht aan een stel die tijdens de Open Huizen Route is wezen kijken.

Dat huis van een oud collega van mij (die bij jou zus in de straat) heeft tot nu toe nog geen kijkers gehad helaas. Dat staat nu een paar maanden te koop. Ik geloof dat ze het best voor een goede prijs hebben weg gezet. Er moet alleen wel veel aan gebeuren van wat ik het zo zag. Jullie huis niet toch? Die is instapklaar of niet?

Veel succes iig! En het is rete spannend i know maar uiteindelijk is het echt zo waard!
<<

Anoniem273

Bericht 08 Aug 2014 09:30

Re: Huis verkopen

Wij hebben onze fotolijsten gewoon laten hangen, vind dat eerlijk gezegd een beetje onzin. Alsof je een huis niet koopt omdat iemand foto's op heeft hangen :)
<<

Anoniem75

Bericht 08 Aug 2014 09:31

Re: Huis verkopen

Ja wij ook. Wel heb ik die voor de foto's die de makelaar kwam maken wel weg gehaald. We hadden een groot canvasdoek van onze oudste in de woonkamer hangen en die hebben we maar weg gehaald. Maar dat was meer voor ons zelf.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 08 Aug 2014 09:34

Re: Huis verkopen

Wij hebben ook niks van de muren gehaald hoor. Geen foto's en geen canvas doeken ofzo, die laten we mooi hangen. Maar wel J. zijn trein van de kast gehaald. Losse fotolijstje op een kast opgeruimd en de knutsels van de kinderen in een map gestopt. Een huis moet ook niet te kaal. Het moet wel huiselijk blijven. Maar ik heb wat dingen weggehaald zodat het rustiger oogt.
Laatst gewijzigd door yes1984 op 08 Aug 2014 09:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem273

Bericht 08 Aug 2014 09:34

Re: Huis verkopen

Ja, dat zou ik inderdaad wel doen, Razz. Ook voor de herkenbaarheid enzo en zeker als het je kindje is. Wij hadden allerlei kleine lijstjes met zwart/wit foto's boven een kastje hangen, die hebben we mooi laten hangen. Grappig is nu dat de nieuwe bewoners alle spijkertjes hebben laten zitten en er zelf ook allemaal kleine fotolijsten en een klok hebben opgehangen, haha. Ze vonden het zo gaaf!

Ik heb voor de fotograaf foto's de krabpaal weg gehaald en de kattenbakken en voerbakken ook even. Maar bij de OHD en bezichtigingen niet meer.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 08 Aug 2014 09:36

Re: Huis verkopen

Bij de foto's gemaakt door de makelaar heb ik de foto's en canvas wel laten hangen. Dus de kids staan nu ook funda haha. Maar heb daar geen moeite mee. Voor de foto's had ik wel de box uit de woonkamer. Die laten we nu wel staan. De kinderstoel opgeruimd en het grote speelgoed (trekker en fietsjes) uit de tuin. Dat ga ik dinsdag ook weer doen. Kinderwagen en duowagen uit de berging.... dat soort dingen.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem75

Bericht 08 Aug 2014 10:14

Re: Huis verkopen

Ik vond het gewoon geen fijn idee als S. zijn gezicht duidelijk op een van die foto's stond. Niet echt voor de herkenbaarheid maar hij hoeft gewoon niet met z'n hoofd op het internet wat iedereen kan zien. Maar dat is ieder voor zich hoor. Ik voelde mij hier gewoon fijner bij.

Voor de foto's hadden wij toen ook het een en ander opgeruimd. Geen bergen speelgoed of tierelantijntjes overal. Wel gewoon decoratie maar niet te overdreven. Als we kijkers kregen liet ik dat gewoon staan. Wel opgeruimd natuurlijk maar ik zette het niet weg.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 08 Aug 2014 15:43

Re: Huis verkopen

Hier is het afgelopen maandag na 2 jaar en 2 maanden door de makelaar uit de verkoop gehaald. Volgens hem was het niet te verkopen voor de prijs die we ervoor moeten hebben. Terwijl het niet megaduur stond, er staan er verschillende duurder. Maar de woningbouw verkoopt ze voor 24000 minder, daar konden we niet tegenop. Makelaar verstond zn vak ook niet maar dat isweer wat anders.

Hopelijk verkopen jullie het wel snel!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Aug 2014 17:14

Re: Huis verkopen

Ayla, wat vervelend zeg wat gaan jullie dan nu doen?
Andere makelaar zoeken? Zakken in de prijs? Of blijven jullie daar maar gewoon wonen?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem74

Bericht 08 Aug 2014 19:22

Re: Huis verkopen

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem74 op 28 Dec 2014 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem85

Bericht 08 Aug 2014 20:59

Re: Huis verkopen

Hier ook veel twijfels en hoogstwaarschijnlijk een restschuld van rond de 15000 euro minstens bij verkoop.
Mijn man heeft op een hogere functie gesolliciteerd, mocht hij dat krijgen laten we na de zomer alles berekenen wat de mogelijkheden zijn. Ik wil zo graag weg hier
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 08 Aug 2014 22:21

Re: Huis verkopen

Ons huis heeft op een weekje na precies 1 jaar te koop gestaan. Er zijn 4 kijkers geweest en helaaaas hebben we het met een restschuld van bijna 30.000 verkocht. :palm:

Ayla; Ga je nu een andere makelaar zoeken?
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 09 Aug 2014 08:06

Re: Huis verkopen

Wij hebben voor de brochure foto's ook alles leeggehaald. We hebben 2 foto's laten staan en nog een oaar dingen omdat het anders wel heel leeg en onhuizelijk oogde.

Link weer weg
Via bovenstaande link kan je de foto's zien.

Wij verkopen ons huis helaas ook met een flinke restschuld. We hebben het een kwartaal voor de crisis gekocht incl k.k.

Als we pech heb en dan hebben we een schuld van ruim 40.000 euro.. Hebben we geluk dan wordt dit 30.000 of minder.

Maar ja, ons huis is gewoon te klein en we nemen ons verlies. Enige wat heel zuur is dat we door de restschuld een veel lagere hypotheek kunnen krijgen voor ons volgende huis. Omdat we de restschuld kunnen financieren via de bank wordt je leenbedrag een stuk lager. Bij ons rond de 80.0000 euro dus hoe lager de restschuld hoe hoger onze nieuwe hypotheek en hoe lager de maandlasten. De lening voor de restschuld moet namelijk binnen 10 jaar worden afgelost.
Laatst gewijzigd door Anoniem113 op 09 Aug 2014 11:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem87

Bericht 09 Aug 2014 09:51

Re: Huis verkopen

Pfff Clapperdie, dat is een echte uitdaging! Er is zoveel nieuwbouw daar van rond die prijs, balen joh!
<<

Anoniem113

Bericht 09 Aug 2014 10:31

Re: Huis verkopen

Oh ik ben niet bang dat ons huis niet verkoopt hoor. Nieuwbouw is ook niet alles.

Wel grappig om te zien dat ons huis vandaag al vaak bekeken is :smile:
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 09 Aug 2014 14:46

Re: Huis verkopen

Geen huis in de verkoop, maar wat mij pas opviel bij een kennis die haar huis te koop heeft staan, was dat een grote foto bewerkt was zodat hij onherkenbaar was!
December 2009
juli 2012
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron