Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koop een koe

<<

Anoniem186

Bericht 05 Aug 2014 14:35

Koop een koe

Kennen jullie dat concept? Echt super leuk. Dat ga ik binnenkort eens doen.

http://www.koopeenkoe.nl/breed/#.U-DdYtkazCR
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Aug 2014 14:54

Re: Koop een koe

Het initiatief uit je link kende ik nog niet, maar wij doen dat hier al jaren zo. Een kennis van ons heeft een boerderij en slacht zelf. Zij verdienen er meer aan als ze het vlees rechtstreeks aan de consument kunnen verkopen en voor ons is het goedkoper dan bij de slager. Win-win dus. Van tevoren kun je aangeven of je een hele of een halve koe wilt kopen (of een kwart, kan ook) en dan word je wel geacht mee in te pakken op de dag dat 'jouw' koe geslacht wordt. Mijn moeder doet dat dan altijd, dus dat stukje blijft mij gespaard ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Aug 2014 15:03

Re: Koop een koe

Ja, wij doen dit al een aantal maanden. We hebben inmiddels 3x zo'n pakket gekocht.
Erg lekker vlees!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem151

Bericht 05 Aug 2014 16:01

Re: Koop een koe

Wat een leuk idee! Maar wij eten eigenlijk alleen maar rundergehakt, biefstuk ed houd ik niet zo van
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Aug 2014 16:03

Re: Koop een koe

Ja, dat kan een nadeel zijn, want je krijgt natuurlijk alle soorten vlees, ook waar je niet zo van houdt... maar wij doen het meestal samen met mijn moeder, dus er is altijd wel iemand die het lust :-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 05 Aug 2014 16:18

Re: Koop een koe

Er zijn best veel boeren die dat zo doen als je daar via via achter kan komen dan ben je nog voordeliger uit!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2014 16:25

Re: Koop een koe

Wij willen dat zo graag een keer doen. Juist die aparte stukken van de koe zijn zo lekker. (Schenkels, haas etc.).

Gehakt is gewoon het overgebleven vlees en vet (m.u.v. organen). Dus al het restvlees van de koe is gewoon rundergehakt. Ik vind het altijd zo gek als dan mensen het lekkerste stuk van de koe niet lekker vinden en het gehakt wel :P
<<

Anoniem119

Bericht 05 Aug 2014 16:27

Re: Koop een koe

Geweldig! Maar ik mis nog paar van de lekkerste stukjes vlees zoals bavette en onglet (weet even de Nederlandse namen niet), dat was nog leuker geweest, dan heb je nog meer de hele koe. Organen enzo was ook wel cool geweest, gewoon echt de hele koe haha (maar dan in stukken verpakt natuurlijk al) . Wel leuk initiatief.
<<

Anoniem147

Bericht 05 Aug 2014 16:34

Re: Koop een koe

Moet je dit stukje eens kijken trouwens (vanaf 1 minuut 15 ongeveer). Dat gaat over hoe gehakt gemaakt wordt en de Mc Donalds maakt/maakte zich daar ook schuldig aan.

Ze zetten het op de verpakking als 'bewerkt' product maar schrijven er niet bij dat er ammoniak gebruikt wordt. Echt zo erg dat dit gebeurt alleen om geld, geld en nog eens geld

http://www.youtube.com/watch?v=zbPK9mF4xqU
<<

Anoniem186

Bericht 05 Aug 2014 16:57

Re: Koop een koe

Marin schreef:Geweldig! Maar ik mis nog paar van de lekkerste stukjes vlees zoals bavette en onglet (weet even de Nederlandse namen niet), dat was nog leuker geweest, dan heb je nog meer de hele koe. Organen enzo was ook wel cool geweest, gewoon echt de hele koe haha (maar dan in stukken verpakt natuurlijk al) . Wel leuk initiatief.


Je kan ze een mailtje sturen en vragen naar orgaanvlees (staat op hun site). Wellicht ook voor dat vlees wat je noemt.
Ik heb ze vandaag ook een mailtje gestuurd.


Zij verkopen trouwens ook pakketten:
http://schotsehooglanders.nl/hetverhaal ... tuurvlees/
Echt heel goed vlees. Ik vind alleen het principe van koop een koe leuker.
<<

Anoniem114

Bericht 05 Aug 2014 17:02

Re: Koop een koe

Oh de koe vind ik wel interessant! De Schotse hooglander iets minder, omdat die vrij rondlopen in ons duin en ik ze dus heel vaak heb gezien... Heel stom, maar ik vind dat idee dan weer heel sneu!
<<

Anoniem178

Bericht 05 Aug 2014 18:10

Re: Koop een koe

Ja, dat willen mijn vriend en ik ook eens gaan doen als we samenwonen, nu is dat nogal veel vlees omdat we niet altijd samen eten. Goed initiatief.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Aug 2014 20:11

Re: Koop een koe

In de toekomst willen wij dit ook doen, maar op het moment is het een te groot bedrag in ons budget ineens
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 05 Aug 2014 20:48

Re: Koop een koe

Ik heb een tijdje terug een 'koopeenkoe' koe besteld. Heel erg lekker vlees! De entrecote..zo mals.
En de prijs valt ook erg mee als je het vergelijkt met de prijzen voor supermarkt vlees. De kwaliteit is zoveel beter.
<<

Anoniem125

Bericht 05 Aug 2014 21:14

Re: Koop een koe

Wat een goed initiatief, ik ga dit ook maar eens proberen, lijkt me wel wat!
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2014 21:21

Re: Koop een koe

Mijn vriend ziet het ook wel zitten. Wij kopen een koe binnenkort!
<<

Anoniem234

Bericht 05 Aug 2014 22:33

Re: Koop een koe

Oe dat lijkt je wek wat! Bedankt voor de link.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Aug 2014 05:55

Re: Koop een koe

Leuk idee! Vind het alleen nog best wel duur, of ligt het aan mij? Het komt op bijna 14 euro per kilo uit. Als je dan nagaat dat dingen als gehakt rond de 4/5 euro per kilo normaal is, worstjes rond de 8 euro per kilo etc, dan is dit wel erg duur.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Aug 2014 06:07

Re: Koop een koe

Ja, maar dat zijn prijzen van kiloknallers toch? Dat kan je kwalitatief gezien niet met elkaar vergelijken.
<<

Anoniem122

Bericht 06 Aug 2014 06:18

Re: Koop een koe

Volgens mij niet persee. Ok het is niet biologisch maar toch. Voor mij persoonlijk weegt die kwaliteit niet op tegen de hoge prijs.

Overigens kom ik nooit bij een slagerij, dus weet niet hoe de prijzen daar zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Aug 2014 06:27

Re: Koop een koe

4 a 5 euro per kilo is wel echt heel weinig voor gehakt, dat zijn denk ik wel echt kiloknallers.
Maar als je dat niet erg vindt, dan is dit inderdaad wel een heel stuk duurder. Hoewel er natuurlijk ook ander vlees in zit, wat sowieso duurder is.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2014 06:58

Re: Koop een koe

Er zit idd veel 'luxe' rundvlees in. Het is eigenlijk dus niet handig om prijs per kilo te rekenen, want dat geeft een vertekend beeld.

Tartaar of rundvleeshamburgers zijn bij de Lidl ook bijna 4 euro per 400 gram. Omgerekend is dat ook bijna 10 euro per kilo. Zo duur vind ik het dan niet.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Aug 2014 09:41

Re: Koop een koe

Ja, als je het zo bekijkt dan valt het wel mee.

Ik had ze gister een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen reactie.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Aug 2014 09:45

Re: Koop een koe

Wij kopen bij de slager ons gehakt, op woensdag-gehaktdag is dat 3,50 voor 500 gram (rest van de week is het een euro duurder geloof ik). Ik vind dat voor een slager goedkoop, dus 4-5 euro per kilo lijkt me een slechte vergelijking.

Het lijkt mij heel leuk om een keer te doen, maar dan moet het een keer aan het begin van de maand en moet ik er goed rekening mee houden qua maaltijden. Heel veel dingen zoals tournedos, rosbief, biefstuk, etc. vind ik heerlijk maar eten we normaal bijna nooit.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 06 Aug 2014 09:47

Re: Koop een koe

Superleuk idee! Als ik in Nederland zou wonen, zou ik dat zeker doen. Denk er wel aan dat het 2-4 weken duurt voordat je het vlees krijgt, dus echt tot op de dag plannen gaat niet lukken dan.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers