Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Warm bellen callcenter

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Sep 2013 16:56

Warm bellen callcenter

Wie heeft er ervaring met het warm bellen in een callcenter? Is het iets minder zieldodend als koud bellen of maakt het niet zo veel uit? Wat vond je verder voor- en nadelen?
<<

Anoniem119

Bericht 19 Sep 2013 17:18

Re: Warm bellen callcenter

Ik ga het af en toe moeten doen voor mijn baan. Ik behandel met name cases op Facebook maar zodra er creditcard gegevens moeten worden verstrekt moet ik warm bellen naar de klant.
Toevallig mis ik morgen de trainingsdag waar we de inbound calls krijgen. die nemen we niet aan in onze functie maar moeten we wel oefenen maar ik ben er toevallig niet. Dat lijkt me toch stuk enger nog dan warm bellen. Dat lijkt me wel ok. Maar nog geen echte ervaring zelf dus. Wel ben ik al een kei in alles met het NATO alfabet spellen ;-)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Sep 2013 17:36

Re: Warm bellen callcenter

Ik werk inmiddels alweer bijna 3 jaar in een callcenter maar warm bellen eigenlijk nog bijna niet gedaan. Alleen bij Z.iggo af en toe eens. Dan konden mensen hun telefoonnummer achterlaten met het verzoek contact op te nemen. Dat was eigenlijk bedoeld voor mensen die iets wilden bestellen maar er werd wel veel misbruik van gemaakt om dat het gratis was. Dan hadden mensen vaak allerlei vragen waar je geen antwoord op kon geven. Weet niet voor wat voor product/service je misschien gaat bellen? Maar vond het hierbij dus wel een nadeel dat het vaak gebruikt werd voor andere dingen. Het voordeel vond ik dat de mensen wisten dat ze gebeld gingen worden. Dan had ik niet het gevoel dat ik ze lastig viel en vond de gesprekken daardoor wel beter verlopen.

Verder nog 2 maanden koud bellen gedaan en dat was leuk om even te doen maar na die 2 maanden had ik het wel gehad. Voor de rest doe ik inbound en dat bevalt mij goed. De mensen die bellen mij omdat ze een vraag hebben en ik vind het leuk om ze dan zo goed mogelijk te helpen. Ben wel benieuwd waarom jij dat juist enger vind Marin?
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem173

Bericht 19 Sep 2013 17:50

Re: Warm bellen callcenter

Ja ik heb dat wel eens moeten doen. Werkte op een inbound klantenservice en af en toe kregen we de opdracht om offertes na te bellen. Was best prima.
<<

Anoniem23

Bericht 20 Sep 2013 12:49

Re: Warm bellen callcenter

Ik heb dat bij mijn vorige baan gedaan en dat was eigenlijk hartstikke prima.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Sep 2013 19:10

Re: Warm bellen callcenter

Hmm het is misschien wel iets fijner, als in minder boze mensen, maar mijn ervaring is dat als mensen boos zijn dan zijn ze zowel koud als warm boos :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 20 Sep 2013 19:14

Re: Warm bellen callcenter

Zora schreef:Hmm het is misschien wel iets fijner, als in minder boze mensen, maar mijn ervaring is dat als mensen boos zijn dan zijn ze zowel koud als warm boos :)
Haha, ja dat geloof ik ook wel. Bedankt voor alle ervaringen. Ik denk dat ik het maar gewoon moet proberen (is ook eigenlijk mijn enige kans op werk vrees ik) en dan zien we wel waar het schip strandt. Fjell, ik weet nog niet om wat voor product/dienst het gaat, heb alleen de vacature gezien.

Inbound lijkt me een stuk fijner, maar dat is haast niet te vinden. Dan was deze 'warme' vacature nog het beste wat ik kon vinden.
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 20:51

Re: Warm bellen callcenter

Ik zat continu te denken aan het warm doorverbinden naar collega's, maar het is natuurlijk gewoon mensen die interesse hebben in een product terugbellen.

Ik vond er niet zoveel aan. Wij kregen vaak verzoeken om te bellen en te verkopen, maar dat is alleen leuk als je de klanten niet na 48u nog eens gaat benaderen. De potentiele klanten hadden de vraag of we ze wel als klant wilden en ik had de vraag of de klant ons nog wel als provider wilde, niet heel erg geslaagd. Maar nu ben ik ook geen verkoper, vind het verschrikkelijk om te doen en was daarom ook blij de verkoopafdeling werd afgesplitst met echte verkopers.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 20 Sep 2013 20:55

Re: Warm bellen callcenter

Voor een leek: wat is warm bellen? en wat is koud bellen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 21:09

Re: Warm bellen callcenter

rapa nui schreef:Voor een leek: wat is warm bellen? en wat is koud bellen?


Warm bellen is klanten bellen die zelf aan hebben gegeven interesse te hebben in een product, informatie willen en eventueel gelijk tot koop over willen gaan.

Koud bellen is een potentiele klant van de telefoongids.nl halen en dus als het ware outbound bellen.

Mijn verwarring kwam door het inbound bellen in de topictitel. Want inbound bellen is dat mensen jou bellen. Outbound bellen, warm of koud, is mensen bellen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Sep 2013 06:47

Re: Warm bellen callcenter

Nyx, warm bellen is ook het bellen van al bestaande klanten. Ik vind dat eigenlijk altijd 'lauw' bellen :D Want die mensen hebben net zo hard geen behoefte gebeld te worden als 'koude' klanten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Sep 2013 07:53

Re: Warm bellen callcenter

Zora schreef:Nyx, warm bellen is ook het bellen van al bestaande klanten. Ik vind dat eigenlijk altijd 'lauw' bellen :D Want die mensen hebben net zo hard geen behoefte gebeld te worden als 'koude' klanten.
Dat zei mijn man ook al en gelijk hebben jullie, maar dan is het in ieder geval nog een beetje hun eigen 'schuld' dat ze gebeld worden. Daar voel ik me denk ik iets (niet veel :P) prettiger bij.
<<

Anoniem170

Bericht 21 Sep 2013 09:50

Re: Warm bellen callcenter

Doe ik ook weleens. Dan krijgen we brieven van klanten dat ze uitstel willen of een betalingsregeling ofzo. Soms bel ik ze dat het kan en soms ook dat niet kan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Sep 2013 10:55

Re: Warm bellen callcenter

Lonely Goatherd schreef:
Zora schreef:Nyx, warm bellen is ook het bellen van al bestaande klanten. Ik vind dat eigenlijk altijd 'lauw' bellen :D Want die mensen hebben net zo hard geen behoefte gebeld te worden als 'koude' klanten.
Dat zei mijn man ook al en gelijk hebben jullie, maar dan is het in ieder geval nog een beetje hun eigen 'schuld' dat ze gebeld worden. Daar voel ik me denk ik iets (niet veel :P) prettiger bij.


Haha is ook zo hoor, zo voelde ik het ook altijd. Als mensen dan boos werden, had ik altijd zoiets van ja maar u bent klant bij ons hoor! Zo gek is het niet dat ik bel! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron