Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2014 14:22

Re: Gescheurde voetzolen

Ja dat lijkt me ook lastig, dat alles zo op elkaar lijkt.
Ik betwijfel zelf of het nou besmettelijk is want m'n vriend heeft inderdaad niets. Nou passen we wel goed op dat ik niet met m'n voeten tegen 'm aan lig, wassen we het beddengoed en mijn sokken op 90 graden en heb ik een apart handdoekje om na het douchen op te staan. Dus proberen zo min mogelijk te besmetten.

Pfff ik ga maar niet meer verder googlen, word helemaal naar van al die plaatjes.

Dit zijn de plekjes op m'n been, let niet op het haar, want ik durf niet te scheren er om heen ;) Geen blote benen dus voor mij.

Spoiler: weergeven
Afbeelding


Niet zo heel schokkend op zich, maar het jeukt wel (en het zijn geen muggebulten, het is ook plat, droog en schilferig). Ik heb nooit huidproblemen gehad, dus dat vind ik dan vreemd en doet me vermoeden dat het wel hier iets mee te maken heeft.


Whatever, dat kaarsvetfenomeen had ik in het begin echt heel erg. Nu is het te gebrokkeld en doet het te veel pijn om te krabben dus kom ik er maar zo min mogelijk aan, maar soms jeukt het en dat brokkelen helpt dan niet mee.
<<

Anoniem130

Bericht 22 Mei 2014 14:45

Re: Gescheurde voetzolen

Echt moeilijk dit. Zie het op de foto van je voetzolen niet, maar zijn het ook pusblaasjes? Dat is wel weer zo'n typische vorm van psoriasis op hand en voetzolen (heet ook letterlijk: psoriasis pustulosa palmoplantaris), maar komt eigenlijk alleen bij rokers voor (jij rookt niet toch?) en dan is het weer gek dat je ook plekken hebt op je benen.

Snap ook niet echt dat je geen second opinion krijgt, of denkt de dermatoloog wel te weten wat het is en wat is het dan volgens hem/haar?
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2014 15:03

Re: Gescheurde voetzolen

Een schimmel :laughcry:

Het zijn geen pus blaasjes trouwens. Het voelt af en toe wel alsof er iets echt in de huid zit, een soort vloeistof dat zo jeukt, maar ik heb nog geen pus gezien.

Nou ik ga idd vragen of er niet ergens nog een gaatje te vinden is bij een andere dermatoloog. Vind het toch wel van de zotte dat je niet terecht kan als de arts op vakantie is een maand lang.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mei 2014 18:19

Re: Gescheurde voetzolen

't lijkt me echt naar Marin, ik heb de foto's bekeken. Ik vind het niet ranzig, het ziet er gewoon naar uit en als je dan ook nog verteld dat het jeukt en zo'n pijn doet en hoe zeer je er door beperkt wordt dan denk ik dat het helemaal niet zo gek is om toch de huisarts te bellen, misschien dat die vind dat het meer spoed is dan wat ze bij de dermatologie vinden en dan kan hij er wellicht voor regelen dat je wel eerder bij iemand anders terecht kunt. Zo is het toch ook geen doen!?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mei 2014 18:21

Re: Gescheurde voetzolen

Ik heb trouwens een keer een schimmel gehad op mijn voeten en daarbij werd mijn huid gewoon weggevreten in kringetjes, steeds een beetje dieper, was heel apart, niet pijnlijk, jeukte een heel klein beetje. Ik denk niet dat dit het is, maar schimmel kan echt rare dingen doen, dat wilde ik er mee zeggen.

Misschien moet je toch maar eens naar dr. House :wink: .
<<

Anoniem287

Bericht 22 Mei 2014 19:50

Re: Gescheurde voetzolen

Marinnetje, die plekjes op je been lijken heel erg op mijn psoriasis-plekjes. Ook plat, droog en schilferig.
<<

Anoniem126

Bericht 22 Mei 2014 21:17

Re: Gescheurde voetzolen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Mei 2014 21:27

Re: Gescheurde voetzolen

May schreef:Ik heb de zalf helaas niet meer. Sorry. Heb zelfs mijn moeder nog gevraagd of hij daar niet toevallig lag maar zij kon ook niks vinden. Ik ga nog eens heel goed nadenken of ik toch niet op de naam kan komen, maar ben er bang voor.


Is het lang geleden dat je dat gehad hebt? Je moet er natuurlijk maar zin in hebben, maar bij de apotheek kun je ook medicijnoverzichten opvragen.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 23:57

Re: Gescheurde voetzolen

Ik heb ook schurft gehad (dankzij een ex) en dat jeukte als de neten, gestoord werd ik er van. Zat vooral tussen mijn vingers en in mijn liezen, binnenkant elleboog en knieholtes. Nouja het zat eigenlijk overal maar daar jeukte het 't meeste. En als ik zo'n bultje openkrabde kwam er vocht uit. Dat van Marin doet me eigenlijk ook niet aan schurft denken.
<<

Anoniem126

Bericht 23 Mei 2014 07:05

Re: Gescheurde voetzolen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jun 2014 19:28

Re: Gescheurde voetzolen

Oh voor wie t ook nog maar enigszins interessant vindt:

Net weer bij de dermatoloog geweest. Ze vond t niet zo goed om te zien dat t toch niet beter is geworden. Ze zijn weer compleet opengebarsten en heb nu weer een bacteriële infectie. De plekjes bij m'n been en handen zijn hetzelfde. Weer een antibiotica kuur van zes weken plus weer een antibacteriële zalf gekregen plus een zachte zalf voor de droge huid tegen t scheuren. Weer met boterhamzakjes en een cold pack in bed dus.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jun 2014 19:30

Re: Gescheurde voetzolen

he jakkes wat vervelend dat het nog niks beter geworden is. Sterkte ermee
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 17 Jun 2014 19:33

Re: Gescheurde voetzolen

Wat ontzettend naar dat je er nog steeds last van hebt. En dit komt dus van de vakantie? Of heeft het een andere oorzaak? Sterkte :hug:
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jun 2014 19:38

Re: Gescheurde voetzolen

Ja dit is dus al sinds februari. Echt niet normaal. De arts denkt dat Myanmar de trigger is geweest maar dat m'n huid daarna gewoon compleet kapot is gegaan. Die plekjes op m'n been zijn bijv van de laatste maanden pas. Maar m'n hele huid heeft gewoon een klap gehad. Het is in die zin niet echt besmettelijk naar anderen toe maar m'n huid is schijnbaar extra vatbaar nu zei ze.
<<

Anoniem156

Bericht 17 Jun 2014 19:57

Re: Gescheurde voetzolen

Jeetje Marin dat het maar niet over gaat!
Hopelijk slaat de kuur nu wel aan. Sterkte!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Jun 2014 20:42

Re: Gescheurde voetzolen

Misschien zeg ik iets heel raars hoor, maar is het geen idee om er eens naar te laten kijken bij een tropen(ziekte)centrum ofzo? Dat het een voor in NL/Europa onbekende 'ziekte' is? Dat schiet me ineens zo te binnen.


Maar wat vervelend dat het nog niet over is na een dikke 4 maanden. Hopelijk slaat deze kuur nu wel aan.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jun 2014 19:56

Re: Gescheurde voetzolen

He bah Marin, wat super naar! Lijkt me heel vervelend en dat je je er heel onzeker door kunt gaan voelen.

Idee van Dora vind ik zo gek nog niet. Zeker even overwegen, al is dat wel weer een eindje reizen natuurlijk...
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Jun 2014 20:47

Re: Gescheurde voetzolen

In het AMC heeft de poli dermatologie een speciaal tropen spreekuur. Misschien is dat een idee?
<<

Anoniem113

Bericht 19 Jun 2014 20:51

Re: Gescheurde voetzolen

Jeetje dit blijft ook maar doorgaan. Zo'n second opinion klinkt zo gek nog niet.

Sterkte!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jun 2014 19:44

Re: Gescheurde voetzolen

Ja m'n moeder is advies gaan vragen bij een bevriende dermatoloog en hij heeft de naam van een tropenarts in het amc gegeven dus moet maar even kijken of ik daar een afspraak kan krijgen.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jun 2014 19:45

Re: Gescheurde voetzolen

Blue schreef:In het AMC heeft de poli dermatologie een speciaal tropen spreekuur. Misschien is dat een idee?

Een speciale derma tropen spreekuur klinkt ook wel goed ja! Bedankt voor de tip.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Jul 2014 21:17

Re: Gescheurde voetzolen

Ben je nog naar de tropen-arts geweest?
En hoe gaat het nu?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 21:34

Re: Gescheurde voetzolen

Hee wat lief dat je er naar vraagt. M'n handen zijn echt bijna helemaal over, maar hebben wel een groot soort van litteken en rare soort huid achter gelaten. M'n voeten zijn ook stukken beter geworden. Of dat nou door de antibiotica komt of door de zalf weet ik niet. Op het moment zijn ze wel heel erg gescheurd en flaky, maar dat komt meer door dat ze zo droog zijn. Maar in elk geval niet meer zo ontzettend geïnfecteerd en die hele rare harde witte plekken zijn zo goed als weg. Maar nog niet hélemaal dus ik wil nog wel een keer terug. Twijfel of ik nog naar die tropenarts zal gaan. Een vriendinnetje van me is tropenarts trouwens en vond het wel vreemd klinken, niet echt iets herkenbaars.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Jul 2014 21:37

Re: Gescheurde voetzolen

Wat fijn dat het al een stuk beter gaat.
Hopelijk geneest het nog verder. Ik denk dat dat nog wel wat tijd nodig zal hebben (het vernieuwen van de cellen).
Goed dat je nog wel een keer terug gaat.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 21:42

Re: Gescheurde voetzolen

Ja ik wil het zeker laten zien en kijken of zij weet wáárom het beter is geworden. Ik denk dat ik nog zo'n kuurtje wil dan namelijk want het is nog niet 100% over maar zeker beter.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers