Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


niet mee kunnen komen..

<<

visje

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 18 Sep 2013 13:55

Bericht 18 Sep 2013 14:31

niet mee kunnen komen..

Hoi allemaal,

Ik weet ff niet waar ik moet beginnen maar ik zit al een hele tijd in de put en ben dagelijks verdrietig. Ik ben nu 30 jaar en vijf jaar geleden kreeg ik de diagnose van een chronische en mogelijk progressieve aandoening. Ik heb daardoor mijn universitaire studie niet kunnen afronden omdat ik deze door vermoeidheid en ziekteverschijnselen niet kon afronden en heb dus geen diploma.
Ik begin dit jaar gesolliciteerd op een baan, werd aangenomen en na drie weken werd ik weer ziek. Ik heb nu vanaf maart dit jaar geen baan meer en geen uitkering. Dat ik moest stoppen door mijn ziekte is nu al bij vier banen gebeurd. Momenteel solliciteer ik op alle kantoorbanen onder HBO-niveau maar ik word steeds afgewezen (zoals zovelen momenteel). In mijn omgeving heeft iedereen een goede baan, is getrouwd en heeft kinderen, ik heb t gevoel ook daarin behoorlijk achter te lopen en merk vaak dat die mensen waar ik eerst bevriend mee was nu geen interesse meer in mij tonen vanwege mijn situatie.

Ik woon samen met mijn vriend, we redden het prima van alleen zijn inkomen, maar ik voel me zó ontzettend overbodig en afhankelijk. Ik wil dolgraag weer werken, maar ben tegelijk erg onzeker of ik het wel aan kan wegens mijn ziekte. Ik heb zelf geen spaar- of lopende rekening meer en voel dat ik elke dag meer in een depressie zak. Ik probeer die gevoelens een beetje in de hand te houden door 3x per week hard te lopen en dat helpt redelijk.

Wie herkent zich hierin en/of heeft tips?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Sep 2013 14:34

Re: niet mee kunnen komen..

IK herken me er niet in, maar is het geen idee om ergens vrijwilligers werk te gaan doen. Een paar uur per week.
Op deze manier kan je ook ervaren wat je misschien qua druk wel aan kan en wat niet. Hoeveel uur je dan wel kan werken.
Verder kom je op deze manier nog onder de mensen en zit je niet doelloos thuis.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Sep 2013 14:36

Re: niet mee kunnen komen..

Misschien een beetje "simpel" antwoord, maar kun je geen vrijwilligerswerk gaan doen?
Je zegt dat jullie prima rond kunnen komen van het inkomen van je vriend, dus het gaat je denk ik vooral om je weer wat nuttiger te voelen en misschien uit huis te komen?
Je leert op die manier ook weer wat andere mensen kennen, je netwerk wordt wat groter en mocht je weer ziek worden dan is dat misschien een wat minder groot probleem dan bij een betaalde baan.
<<

visje

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 18 Sep 2013 13:55

Bericht 18 Sep 2013 14:36

Re: niet mee kunnen komen..

Hey, dank voor je reactie! Ja heb me al opgegeven voor vrijwilligerswerk in een ziekenhuis :-)
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 20:07

Re: niet mee kunnen komen..

Of solliciteren op functies voor minder uur 16/18/24 etc. Dan breng je toch wat geld binnen maar je put jezelf niet uit.

Natuurlijk blijft het dan nog een kwestie van aangenomen worden, maar ik zou niet solliciteren op functies van meer dan 32 uur als je dat niet aankunt. Dan kan het alleen maar tegenvallen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio