Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gooi jij veel eten weg?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 18 Sep 2013 11:51

Gooi jij veel eten weg?

Net weer even de koelkast opgeruimd en dan baal ik er weer van dat ik af en toe zo veel eten in de groene container gooi. Ik ben helemaal geen datumfreak dus gebruik houdbare dingen en net ook weer een pakje gerookte zalm echt wel (lang) na de houdbaarheidsdatum en vertrouw daarbij vooral op mijn zintuigen.

Maar goed net toch weer verse spinazie weggegooid omdat ik die maandag vergeten was en gisteren spontaan bij mijn ouders bleef eten, perziken die ik in een aanbieding bij de supermarkt had gekocht maar te melig waren/echt niet smaakten, een restje rode bessen en een stukje kaas met schimmel (snij ik er normaal wel af maar dit was te klein).

Gaat toch weer tegen mijn principes in om zo veel te verspillen.

Overkomt jullie dit vaak? met wat voor dingen vooral? Houd jij bij houdbare dingen vooral de datum aan of vertrouw je ook vooral op je zintuigen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2013 12:07

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ja en nee. Ik probeer er zoveel mogelijk van tevoren rekening mee te houden en verse dingen niet te lang van tevoren te kopen en snel op te maken zodat het niet blijft liggen, als ik bijvoorbeeld zin heb in filet americain dan laat ik precies genoeg voor twee boterhammen in een bakje scheppen zodat ik niks weg hoef te gooien, maar als iets toch blijft liggen gooi ik het zonder problemen weg. Verder ben ik wel een datumfreak, ik eet dus niks wat over de datum is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 18 Sep 2013 12:17

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik gooi veel te veel weg. Maar dat komt vaak omdat ik dan geen zin heb om te koken, dus het over datum gaat. Of de verpakking is al een tijdje open. Ik ben alleen en veel groente/vlees krijg je alleen maar in verpakkingen voor meerdere personen. Ik probeer wel in te vriezen, maar vaak gooi ik het dan ook weer weg, omdat ik niet weet hoe lang het al in de vriezer ligt.

Vroeger was ik echt een datumfreak, tegenwoordig wat minder. Dan kijk ik of het nog goed is. Maar als ik twijfel gooi ik het weg.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Sep 2013 13:15

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik probeer daar wel echt op te letten. Vlees gooi ik sowieso niet weg. Dat vries ik redelijk snel in. Ik vind het te ver gaan om een dier weg te gooien omdat ik te laks ben om het op tijd op te eten.

Melk/zuivel gooi ik wel vaker weg omdat ik die pakken niet altijd alleen op krijg. Daar voel ik mezelf wel wat minder schuldig over haha.

Fruit vind ik ook echt zonde. Daar maak ik dan meestal smoothies van als dat nog wel te doen is. Ik zit nu weer in een periode dat ik niet zoveel zin heb in fruit en dan haal ik dus alleen appels en perssinasappels die beide langer te bewaren zijn.

Qua fruit vind ik het vooral zonde omdat het zoveel geld is wat ik dan weggooi. Ik gooi ook wel eens een halve zak snoep o.i.d. weg omdat ik gezonder wil gaan doen. Met die 0.70 cent heb ik veel minder moeite. En er zitten toch geen voedingsstoffen in. Dus daarbij geen spijt.
<<

Anoniem100

Bericht 18 Sep 2013 13:23

Re: Gooi jij veel eten weg?

Sinds wij op de porties zijn gaan letten met vooral het avondeten, gooien we een stuk minder weg. Vlees waar we vaker van kunnen eten vries ik in en qua fruit en zuivel probeer ik heel bewust in te kopen. Kwam nog wel eens voor dat ik te veel haalde en dan niet op ging....en kon het dus weg. Dingen die net aan over de datum zijn check ik altijd nog wel even of het bruikbaar is voor het weggaat.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2013 13:34

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik gooide eerst best veel weg, maar ben er meer op gaan letten. Ik koop nu elke zaterdag fruit voor een week en niet meer veel verschillende soorten. Ik kocht vooral veel meloenen die ik dan weg kon gooien omdat het beschimmeld was. Andere dingen vries ik in als ik het over heb. Het gebeurt nog wel eens dat ik wat weg moet gooien, maar lang niet zo veel meer als het geweest is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 18 Sep 2013 13:45

Re: Gooi jij veel eten weg?

Wij gooien ook teveel eten weg.
Vooral als ik voor meerdere dagen boodschappen doe komt dit voor. Juist dan komt het vaak voor dat we ineens buiten de deur eten en de groente (van AH van slechte kwaliteit), na een paar dagen niet meer goed is.
Bij houdbare dingen mag iets wel een beetje over de datum zijn (als het bijv een jaar houdbaar is en het is een week over datum, en bij rijst/pasta e.d. kijk ik überhaupt niet naar de datum.

Vaak hebben we ook net iets teveel eten voor ons tweeën, dan blijft er een half portie over. Soms eten we dat de volgende dag maar het wordt vaak ook weg gegooid. Best zonde.
Make happy memories
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 18 Sep 2013 16:54

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik gooi ook best wel vaak wat weg en vind dat erg zonde.
Het gebeurt vooral als ik boodschappen voor meerdere dagen doe en m'n plannen wijzigen en ik niet thuis eet of toch iets anders eet.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 20 Sep 2013 10:16

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik gooi helaas als ik alleen eet ook vaak eten weg. Ik hou er absoluut niet van, maar ik heb altijd te veel (en niet alles valt nog een keer op te warmen natuurlijk).
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem12

Bericht 20 Sep 2013 10:19

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik doe mijn best om niet teveel weg te gooien en ik vries heel veel in. Vers producten haal ik met een verre datum en voor groente en fruit ga ik meestal door de week nog een keer naar de super.

Voorheen gooiden we echt heel veel weg, zonde.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Sep 2013 10:48

Re: Gooi jij veel eten weg?

Nee, heel weinig. Ik vries veel in en ik verzin altijd wel iets om een overgebleven paprika o.i.d. in te verwerken. En anders voer ik het wel op aan mijn vriend.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 20 Sep 2013 10:53

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik probeer zo weinig mogelijk weg te gooien.
Vaak hebben we een dag restjes dag of dat ik 1 of andere saus/gerecht maak met de restjes erin en natuurlijk vries ik ook dingen in.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 20 Sep 2013 12:34

Re: Gooi jij veel eten weg?

Ik probeer zo min mogelijk weg te gooien en doe ook niet moeilijk over de datum. Maar ik ben alleen en ik merk dat ik er soms niet aan ontkom om dingen weg te gooien, anders moet ik de hele week hetzelfde eten. Keer met aanbiedingen is soms een grote hoeveelheid een stuk goedkoper dan een eenpersoonsportie. Maar ik baal er dan wel van als een deel in de vuilnisbak belandt, zo ben ik ook helemaal niet opgevoed.
Ik vries trouwens ook wel veel in, als het kan.
<<

Anoniem5

Bericht 20 Sep 2013 14:30

Re: Gooi jij veel eten weg?

Echt veel te veel, let er de laatste tijd wat meer op en dat was ook echt wel nodig, maar helaas gaat er nog steeds teveel de kliko in.
<<

Anoniem36

Bericht 20 Sep 2013 16:05

Re: Gooi jij veel eten weg?

Zo min mogelijk! Ik eet nu sinds een maandje suikervrij en alle groenten die ik haal komen eigenlijk wel steeds op. Heb wel heel veel suikerproducten moeten weggooien, wel jammer.
<<

Anoniem178

Bericht 20 Sep 2013 16:41

Re: Gooi jij veel eten weg?

Zo min mogelijk, vind het echt zonde. Van het geld, de moeite en de smurrie in de vuilnisbak. Sommige dingen zijn goedkoper als je er veel van koopt. Vandaag bijvoorbeeld één wortel nodig, maar een kilo is goedkoper. Dan eet ik ergens komende week nog een keer hutspot.
<<

Anoniem123

Bericht 20 Sep 2013 18:20

Re: Gooi jij veel eten weg?

Nee, wij gooien niet veel weg. Alleen broodkosten van S gooi ik weg, al kunnen we die straks weer aan de vogeltjes voeren.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 20 Sep 2013 18:25

Re: Gooi jij veel eten weg?

Wij gooien bijna niks weg. Ik vries producten in of als ik nog van een aantal dingen een beetje heb probeer ik daar nog een lekker gerecht van te maken (lunch of diner). Lukt bijna altijd wel. Vanuit huis uit geleerd dat eten weggooien ontzettend zonde is, dit vind ik zelf nu ook.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 20 Sep 2013 19:14

Re: Gooi jij veel eten weg?

ik gooi haast nooit iets weg, ik kijk ook nooit naar een datum wel ruik en kijk ik goed, en snij ik eventueel iets weg. Wat ik heb weggesneden gaat dan naar de wormenbak, dan eten de wormen het op :-)
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 20 Sep 2013 20:10

Re: Gooi jij veel eten weg?

Nee, eigenlijk niet meer.

Waar ik nog wel steeds van baal is dat ik groente kook met een sausje en dat ik mezelf beloof de volgende dag hetzelfde te eten, maar dat ik het vervolgens niet doe. Dat gooi ik dan ook standaard weg.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers