Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koudbloedig

<<

Anoniem21

Bericht 16 Sep 2013 19:51

Koudbloedig

Zodra de temperatuur onder de 20 graden komt, heb ik het koud. Zowel binnen als buiten. Gaan we bij mensen op bezoek, heb ik het ook altijd standaard koud. Op mijn werk, koud. Onderweg van en naar werk, koud. 's Avonds in bed, koud. 's Morgens bij het opstaan, ik blauwbek mij een ongeluk. Lekker op de bank liggen, moet altijd onder een deken, met badjas/fleece trui aan. Gevolg: warm lijf maar ijskoude handen en neus.

Ik ben net verhuisd, van een nieuwbouwhuis (zeer goed geïsoleerd, in de winter was de verwarming zelfs nauwelijks nodig) naar een oud huis. Waar ik al bang voor was, wordt nu al werkelijkheid: ik kleum me helemaal een ongeluk hier.

Ik word er zo moedeloos van, ik vind het zo'n akelig gevoel. Qua gezondheid ben ik helemaal in orde. Ik heb wel dunne armen en benen, maar wel wat vet om me warm te houden. Voeding is ook in orde, ik sport.

What to do? Ik wil zo echt niet verder, het idee alleen al bleh...
Wie herkent dit?
Tips?
<<

Anoniem173

Bericht 16 Sep 2013 20:03

Re: Koudbloedig

En als je binnen naar 21 graden stookt heb je dan nog steeds last?
<<

Anoniem21

Bericht 16 Sep 2013 20:09

Re: Koudbloedig

't lekkerst is 22 graden :) Liefst nog warmer.
Maar dan stook ik mij een ongeluk en ik heb het niet al te breed.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Sep 2013 20:18

Re: Koudbloedig

Herkenbaar. Ik heb het als eerste koud. Zit altijd met een dekentje, slaap met sokken ect, altijd een hemd aan, dikke sokken en thuis op sloffen.
Ik stook ook veel, mijn man draait de verwarming altijd weer laag.
Ben het wel gewend en iedereen weet het wel dat ik het altijd koud hem.
Ik heb het zelfs koud in Griekenland met 35 graden als de zin weg is.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Sep 2013 20:20

Re: Koudbloedig

Niks aan te doen denk ik, behalve warm kleden. Hier thuis is het ook altijd een discussie, mijn man heeft het heeeel snel warm en ik heel snel koud, gezellig hoor haha
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 21:02

Re: Koudbloedig

Ik heb altijd precies hetzelfde. Het enige wat helpt is in de huiskamer gaan springen (maar daar heb ik ook geen zin in).

Wat bij mij helpt is in plaats van water drinken is lekker warme (kruiden)thee drinken. Ik drink dan wel een glas of 4/5 per avond maar ik krijg het heerlijk warm (m.u.v. mijn voeten). Maar ik ben al heel gelukkig als mijn handen en neus warm zijn.

Vorig jaar luste ik nog geen thee, dus het is voor mij nu echt een uitvinding. Ohja en een pittenzak!

In de winter stook ik ook tot 21.5 en dan lekker het dekbed van mijn bed om die alvast op te warmen zodat hij ook lekker warm is als ik naar bed ga.

Haha, ja meer tips heb ik niet.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Sep 2013 21:06

Re: Koudbloedig

Ik herken het ook. Ik heb het bij andere mensen ook altijd ijskoud en thuis stoken we vaak tot 21/22 graden en dan moet ik nog met een dikke trui en een fleecedeken zitten om het warm te blijven.
Als ik het eenmaal echt koud heb help alleen een warm bad nog. En ik heb sinds een paar jaar magnetronpantoffels (zitten pitten in dus blijven een poosje lekker warm) en dat helpt ook wel.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Sep 2013 22:44

Re: Koudbloedig

Voor in bed een elektrische deken om je bed alvast (een beetje) op te warmen.
Verder gebruik ik in de winter vaak warme voeten crème van hansaplast. In de ochtend warme douche, afdrogen met een handdoek die op de verwarming al wat heeft voorgewarmd en dan de crème op je voeten en gelijk je sokken aan.
30-04-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Sep 2013 07:16

Re: Koudbloedig

Ik heb het ook vaak koud en als ik het eenmaal koud heb vind ik het moeilijk om op temperatuur te komen. Als ik in de winter 's avonds thuis ben ga ik vaak even goed warm douchen, dan kom ik dampend uit de douche en kan ik er weer even tegen aan en inderdaad lekker warme dingen drinken.

In de winter draag ik eigenlijk standaard thermosokken, want ik vind vaak dat als mijn voeten koud zijn, die kou zo optrekt en dan krijg ik het helemaal koud.

Verder probeer ik er niet te veel over te zeuren. Ik heb een tante die het werkelijk altijd koud heeft, dan zit de halve familie nog buiten en dan zit zij binnen te roepen dat de schuifpui dicht moet onder een dekentje. Mijn ouders willen gastvrij zijn en zetten dan de verwarming omhoog dan zitten mijn broer en vader te zweten in een t-shirtje en heeft zij het nog steeds koud, mateloos irritant vind ik dat, kleed je er dan wat beter naar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Sep 2013 09:29

Re: Koudbloedig

Hier ook een koukleum.. Vooral koude ledematen. En ook al voel ik van buiten warm, toch kan ik het van binnen nog koud hebben.. Terwijl ik met een deken en dikke sloffen op de bank zat, kwam ex in een tshirt naar beneden.
Ik vraag me af of je zo geboren wordt of dit een aanwensel is. Vooral gekeken naar mn dochter. Hoe weet je of ze ook zo'n koukleum ís. En als ik haar te warm aankleed, gaat ze dit dan makkelijker worden?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem321

Bericht 17 Sep 2013 13:08

Re: Koudbloedig

Tja, warm aankleden en 's avonds met een dekentje op de bank. Is misschien een dooddoener, maar wat doe je er idd aan..
Ik ben een selectieve koukleum. Op mijn werk heb ik het nooit koud. Als mijn collega's zich 's winters hullen in dikke truien zit ik het liefst nog in een t-shirt, maar thuis heb ik het ook altijd koud. Maar wij wonen dan ook in een redelijk oud huis en het kantoor waar ik werk is nieuw.
In bed heb ik het dan weer niet koud. Ik heb ook nooit het winterdekbed op mijn bed liggen, veel te warm. Ik gebruik als het heel koud is het herfstdekbed en hooguit nog een sprei er overheen als het echt onder de -10 graden is.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 13:33

Re: Koudbloedig

Ik ben ook zo'n koukleum, maar bij mij bleek/blijkt het te komen doordat ik te weinig energie in mijn lijf heb om te verbranden. Nu probeer ik, als ik thuis ben, gewoon iets meer te eten en heb ik het wat warmer.
Oh, en nu heb ik het ook koud binnen, maar dat komt doordat er een raampje open staat ter ventilatie. Dus die luchtstroom maakt het erg koud!
<<

Anoniem173

Bericht 17 Sep 2013 13:45

Re: Koudbloedig

Mss draag je het altijd al maar ik heb altijd (behalve als het 30 graden is buiten) een hemdje omder mijn kleding. Zodat iig lekker mijn rug warm is.
Zou thermo ondergoed iets voor je zijn?
<<

Anoniem21

Bericht 17 Sep 2013 19:39

Re: Koudbloedig

De tips over hoe het warm te krijgen, heb ik zo ongeveer allemaal al in gebruik.
In de winter heb ik altijd een thermo legging onder mijn broek.
Hemdjes en longsleeves altijd standaard aan.
Pittenzak, check.
Electrische deken in bed, check.
Warme thee drinken, check.
Springen in de woonkamer, geen check, dan ben ik de hele dag aan het springen haha.

Ik vrees dat het een onoplosbaar kwaaltje is als ik het zo lees. Ik had gehoopt dat er een leuk pilletje voor was ofzo :D
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 17 Sep 2013 20:55

Re: Koudbloedig

Herkenbaar. Warme douche of bad helpt ook wel
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Coco Chanel

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:41

Bericht 17 Sep 2013 21:11

Re: Koudbloedig

Zwanger worden ;-). Voor de zwangerschap had ik het ook altijd koud, koude handen,voeten, neus. Tijdens de zwangerschap had ik het bloedheet en nu (2 jaar na dato) ben ik nog niet zo warmbloedig als mijn man, Maar lig niet meer met plaidjes oid op de bank.
14-08-2011

02-12-2014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Sep 2013 22:08

Re: Koudbloedig

Coco Chanel schreef:Zwanger worden ;-). Voor de zwangerschap had ik het ook altijd koud, koude handen,voeten, neus. Tijdens de zwangerschap had ik het bloedheet en nu (2 jaar na dato) ben ik nog niet zo warmbloedig als mijn man, Maar lig niet meer met plaidjes oid op de bank.


In mn zwangerschap was dit idd minder, maar ik merk nu al dat m koudbloedigheid gewoonnalweer terug is hoor..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Sep 2013 11:01

Re: Koudbloedig

Coco Chanel schreef:Zwanger worden ;-). Voor de zwangerschap had ik het ook altijd koud, koude handen,voeten, neus. Tijdens de zwangerschap had ik het bloedheet en nu (2 jaar na dato) ben ik nog niet zo warmbloedig als mijn man, Maar lig niet meer met plaidjes oid op de bank.


Ik heb het juist nu ik zwanger ben veel sneller koud en kan ook moeilijker opwarmen. Ik vind het erg vervelend want ik loop de hele tijd met dekentjes, vestjes en truien te slepen en het is pas september. Ik hoop dat ik het nog warm ga krijgen haha!
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 18 Sep 2013 11:50

Re: Koudbloedig

Ik herken het ook wel. Nu zit ik ook onder een dekentje op de bank omdat ik het niet warm kan krijgen. Ik lig ook al weer sinds een paar nachten met sokken aan en een kruik in bed, omdat ik anders echt niet kan slapen. In de winter kan ik voor een kachel gaan staan omdat ik het koud heb, ik zou bijna m'n benen verbranden, maar van binnen ben ik nog steeds ijskoud.
Bij anderen heb ik er inderdaad ook last van, ik zorg dan dat ik een extra vest bij me heb.

Aan de andere kant, kan ik het ook weer heel warm hebben. Zeker op m'n werk, ik denk dat dat komt omdat ik dan druk bezig ben, ook al doe ik geen lichamelijk werk.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Sep 2013 14:15

Re: Koudbloedig

Ik heb daar ook wel last van, ben een echte koukleum. Ik buig het tegenwoordig wat meer om in een positief iets. Lekker mezelf inpakken, onder een dekentje, thee'tje erbij. Eigenlijk heerlijk als ik thuis kom in een warm huis en dan even snel onder de warme douche spring om vervolgens onder mijn dekentje te kruipen. Vind het wel iets gezelligs hebben.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers