Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe geniet je optimaal van je vakantie?

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 17 Jun 2014 23:00

hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Mijn vakantie vlliegt vaakongemerkt voorbij.
Of ongemerkt, maar ik heb eerst moeite met loskomen vd dagelijkse dingen. Als ik eenmaal in de moed ben (meestal 2-3dgn) vliegen de dagen voorbij. Ik ben ook vaak bezig met dagen aftellen onbewust. Heel stom eigenlijk. ..
Niet omdat ik naar huis wil, maar om het vast te houden. ..

Lekker wazig, toch herkenbaar?
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:35

Bericht 18 Jun 2014 03:44

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Ik begrijp het wel hoor! Ik moet wel altijd even 'ontstressen' maar hebben erna ook echt xxl vakantiegevoel.
We gaan ook eigenlijk nooit korter dan twee weken waardoor er tijd genoeg is nog. Wel probeer ik vanaf het parkeren op Schiphol al vakantiegevoel te hebben en volgens mijn man lukt dit aardig want vanaf dan vind ik alles leuk haha.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Jun 2014 04:41

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Zorg dat je de dag er voor en de dag erna ook al vrij bent. Dat scheelt een hoop stress. Ik heb het zelf eigenlijk nooit zo, maar ik herken wel dat aan het begin van je vakantie de tijd super langzaam lijkt te gaan, en halverwege dat ineens om slaat en voor je 't weet is het voorbij.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jun 2014 06:54

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Ja zorg dat je ervoor en erna nog een dag hebt idd!

Wat voor mij ook erg goed werkt is veel ondernemen tijdens vakantie. Ik vind het vaak verleidelijk HELEMAAL niks te doen en lekker boekje te lezen enzo, maar op de vakanties waarop ik veel heb gezien en gedaan kijk ik het vaakst terug alsof ik weken ben weggeweest en alsof de vakantie eeuwen heeft geduurd. Komt omdat je meer herinneringen creeert dus meer hebt om op terug te kijken :) Aanrader!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem147

Bericht 18 Jun 2014 07:09

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Ik vind het altijd fijn om 's avonds een bepaalde plek te hebben waar ik even ga staan en denk 'who, heerlijk hier' en gewoon even tot rust kom. Wij hadden een keer een appartement met een hoekbalkon, en dan keek je zo uit over het dorpje en de wind vloog door mij haar. Als ik daar stond voelde ik mezelf echt de gelukkigste op de wereld.

Haha, nou ja. Zoiets probeer ik elke avond dan even te doen :D
<<

Anoniem119

Bericht 18 Jun 2014 07:25

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Zora schreef:Ja zorg dat je ervoor en erna nog een dag hebt idd!

Wat voor mij ook erg goed werkt is veel ondernemen tijdens vakantie. Ik vind het vaak verleidelijk HELEMAAL niks te doen en lekker boekje te lezen enzo, maar op de vakanties waarop ik veel heb gezien en gedaan kijk ik het vaakst terug alsof ik weken ben weggeweest en alsof de vakantie eeuwen heeft geduurd. Komt omdat je meer herinneringen creeert dus meer hebt om op terug te kijken :) Aanrader!


Ja dat is echt zo waar! Dan doe je zoveel indrukken op!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 18 Jun 2014 08:12

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Het wordt voor mij nog een uitdaging om optimaal te genieten komende vakantie. Net voor dat we weg gaan wil ik mijn scriptie inleveren en de dag nadat we terug zijn hoor ik of het voldoende is om mijn afstuderen te plannen. Spannend!!

We moeten zo'n 2 uur reizen naar het vliegveld, dus dat is mijn tijd om tot rust te komen haha! Hopelijk lukt dat :) en inderdaad iedere dag wel iets ondernemen, zodat je dagen wat langer lijken dan alleen maar op het strand/bij het zwembad liggen.
<<

Anoniem321

Bericht 18 Jun 2014 08:31

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Met een vakantie naar een bestemming waar ik nog niet eerder ben geweest lukt het me sowieso om direct los te komen van de dagelijkse dingen. Omdat je dan zoveel nieuwe indrukken opdoet en gewoon geen tijd hebt om aan thuis te denken.
Zoals afgelopen 2.5 week zijn we op reis geweest naar Amerika. Nou, ik heb het gevoel alsof we minstens dubbel zo lang weg zijn geweest.

En inderdaad als je in de gelegenheid bent om de dag ervoor (en het liefst ook erna) vrij te nemen, dan is dat ook zeker aan te raden.

En wat hier boven ook al is gezegd: lekker veel ondernemen en bewust genieten.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 11:08

Bericht 18 Jun 2014 09:04

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Waar ik het meeste vakantiegevoel vandaan haal is 's ochtends vroeg eventjes buiten staan. Als ik wakker ben ga ik vaak eventjes op het balkon of in de tuin staan, naar de omgeving kijken en bedenken hoe mooi het is. Eigenlijk hetzelfde wat Marni doet, alleen doe ik het 's ochtends. Echt eventjes een geniet-momentje!

Dit jaar blijven wij in Nederland, gewoon een weekendje weg. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
<<

Anoniem104

Bericht 18 Jun 2014 10:48

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 27 Aug 2014 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jun 2014 10:57

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Dina schreef:Waar ik het meeste vakantiegevoel vandaan haal is 's ochtends vroeg eventjes buiten staan. Als ik wakker ben ga ik vaak eventjes op het balkon of in de tuin staan, naar de omgeving kijken en bedenken hoe mooi het is. Eigenlijk hetzelfde wat Marni doet, alleen doe ik het 's ochtends. Echt eventjes een geniet-momentje!

Dit jaar blijven wij in Nederland, gewoon een weekendje weg. Ben benieuwd hoe het dan gaat.

Dat doe ik thuis altijd als ik vakantie heb haha. Ik krijg daar echt vakantie gevoel van.

Wij gaan nooit op vakantie, dus daarom thuis.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Jun 2014 11:52

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Ik leef al helemaal naar mijn vakantie toe. De dag dat ik vakantie krijg kom ik uit de nacht, daarna is het meteen dorpsfeest hier en de maandags na dorpsfeest gaan wij weg. Ben al echt aan het aftellen, want het schiet nu op.

Ik ben onbewust altijd met thuis bezig. Alleen hoop ik zo dat het niet zo gaat als 2 jaar terug, omdat ik toen al overwerkt met vakantie ging, na de vakantie was ik 3 weken aan het werk en ik zat dan overspannen thuis.

De eerste week, heb altijd 3 weken vakantie, dacht ik steeds, nog 2 weken geen verplichtingen, de 2de week dacht ik nergens aan, was ontspannen, de laatste week was ik druk met de week erna alweer bezig, volop werken etc. Ik kwam dan ook niet uitgerust thuis.
Wel doen we altijd actieve dingen in de vakantie, maar thuis neem ik altijd mee in mijn gedachten.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 20 Jun 2014 19:40

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Bedankt voor de tips. Nog 2 dagen werken en dan heerlijk weg!
<<

Anoniem253

Bericht 20 Jun 2014 21:06

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Heerlijk! Fijne vakantie.. Geniet!!
<<

Anoniem168

Bericht 20 Jun 2014 22:30

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Niet aan je werk denken en je dan ook niet druk maken erom. Dat komt daarna wel weer. Het werk gaat ook wel door zonder jou. En ook niet teveel aan andere verplichte dingen denken. Loslaten en gaan..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jun 2014 22:33

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Ik ben ook altijd veel teveel bezig met aftellen. Als we bijvoorbeeld twee weken gaan dan zit ik op dag 5 van de eerste week al te denken dat het zo ontzettend snel gaat en dat het zo snel voorbij gaat. Ik zou daar liever helemaal niet bij stilstaan en pas ergens in de tweede helft van de tweede week me willen realiseren dat het bijna om is.
Ik ben ook soms 's avonds nog wel bezig met werk, maar de laatste keer, toen we een weekje gingen, heb ik wel bewust dingen niet gedaan omdat ik me van de keer ervoor herinnerde dat het al mijn avonden in beslag nam en dat ik er soms nog gestrest door was ook. Ik ben wel heel erg aan het brainstormen geweest voor het schrijven en het lezen van boeken met schrijftips, maar dat vind ik juist wel fijn en ontspannend (tenzij ik ergens niet uitkom).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 21 Jun 2014 07:53

Re: hoe geniet je optimaal van je vakantie?

Ik heb dat ook, maar als ik denk: shit t gaat veel te snel, denk ik meteen: zodra ik thuis ben boeken we weer (doen we nooit, maar het stel gewoon gerust) en de laatste dag wil ik eigenlijk altijd weer naar huis! Home is best.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers