Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben zo geschrokken!

<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 09:46

Ik ben zo geschrokken!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 05 Jan 2014 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 09:50

Re: Ik ben zo geschrokken!

Ah wat sneu! Dat is nooit leuk. Ik hoop dat de katten snel rustig worden en uiteindelijk weer onder de bank vandaan komen!
<<

Anoniem103

Bericht 17 Sep 2013 09:52

Re: Ik ben zo geschrokken!

Ah wat zielig zeg. Heb je ook de verloskundige gebeld als je op je buik bent gevallen?
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 09:55

Re: Ik ben zo geschrokken!

Waarom moet je dan naar de dierenarts? Ik bedoel: even een paar uur laten gaan en bijkomen en er is niets meer aan de hand waarschijnlijk.

Ik geloof niet dat het in me op zou komen om daarvoor de dierenarts te bellen, er is feitelijk niets gebeurt, behalve dat je kat ontsnapte en jij hem probeerde vast te grijpen. Wat al niet nodig is, want ze zijn heus niet opeens weg of verdwaald lijkt me, ook als het binnenkatten zijn.

Ik snap dat je schrikt, maar je hebt de paniek wel zelf veroorzaakt volgens mij, want er was niet zo gek veel aan de hand. Heb jij de verloskundige al gebeld omdat je op je buik terecht kwam?

Ik geloof dat ik de paniek even niet snap, sorry. Maar sterkte. Je kat gaat vanzelf eten, en jij rustig even bijkomen ofzo.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 10:00

Re: Ik ben zo geschrokken!

Artemis schreef:Waarom moet je dan naar de dierenarts? Ik bedoel: even een paar uur laten gaan en bijkomen en er is niets meer aan de hand waarschijnlijk.

Ik geloof niet dat het in me op zou komen om daarvoor de dierenarts te bellen, er is feitelijk niets gebeurt, behalve dat je kat ontsnapte en jij hem probeerde vast te grijpen. Wat al niet nodig is, want ze zijn heus niet opeens weg of verdwaald lijkt me, ook als het binnenkatten zijn.

Ik snap dat je schrikt, maar je hebt de paniek wel zelf veroorzaakt volgens mij, want er was niet zo gek veel aan de hand. Heb jij de verloskundige al gebeld omdat je op je buik terecht kwam?

Ik geloof dat ik de paniek even niet snap, sorry. Maar sterkte. Je kat gaat vanzelf eten, en jij rustig even bijkomen ofzo.



De voordeur stond open en binnen een paar stappen zijn ze dan buiten. Ze zijn nog nooit buiten geweest en ik denk niet dat ze de weg terug vinden. Omdat zij al problemen met haar hart heeft vind ik het persoonlijk wel verstandig om naar de dierenarts te gaan! Ze is overigens in paniek geraakt door het drama die de andere kat maakte. Misschien ben ik wel over bezorgd maar ze is erg gevoelig en heeft gezondheidsproblemen daarom neem ik liever geen risico's meer.

De dierenarts vond het trouwens wel verstandig dat we waren langsgekomen.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Sep 2013 10:00

Re: Ik ben zo geschrokken!

Artemis schreef:Ik geloof niet dat het in me op zou komen om daarvoor de dierenarts te bellen, er is feitelijk niets gebeurt, behalve dat je kat ontsnapte en jij hem probeerde vast te grijpen. Wat al niet nodig is, want ze zijn heus niet opeens weg of verdwaald lijkt me, ook als het binnenkatten zijn.



Hangt denk ik heel erg van je kat af? Een van onze katten was ontsnapt en mooi dat ze de weg terug naar huis niet meer kon vinden. Ik ben de halve wijk af gegaan en waar zat ze? Bij een straat hierachter, voor het raam van die mensen, te miauwen als een gek want ze wilde naar binnen.... :nopompom:
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 10:08

Re: Ik ben zo geschrokken!

Snap ik. Onze kat was ook een binnenkat en wij zijn pas verhuisd. Moest ook 6 weken binnenblijven van de dierenarts. Maar ze ontsnapte bij het klussen. Tja, ik heb haar de eerste keer met wat brokjes naar binnen gelokt. De tweede keer lukte dat niet maar ze bleef in de buurt. Vond ik eng, maar ze is gechipt, en ik kon nou eenmaal niets aan doen. Kwam vanzelf weer terug. Er was geen binnenhouden aan met al dat klussen.

En een kat die wat geschrokken is doordat jij in paniek raakt zou ik gewoon even met rust laten, die van mij is ook weleens in paniek geraakt omdat er iets in de fik stond en alles onder de rook stond. Kroop onder een kastje. Mijn redenatie was: komt er vanzelf wel weer uit als ze vindt dat de kust veilig is. Een kat in paniek die zich verstopt zou ik niet zo snel gaan zoeken.

En natuurlijk vind de dierenarts dat goed, wat kosten die kalmeringsspuiten?
Ik denk eerder dat je eigen paniek het probleem is dan de rest van het verhaal.
Feitelijk is er niets gebeurt: de kat ontsnapte bijna.

Niet om je belachelijk te maken hoor, maar ik vind het een vrij heftige reactie op iets wat eigenlijk niet zó erg is. Dikke kans dat een kat zich beter laat vangen als je niet zelf in paniek raakt.

Maar vervelend is het wel, dat snap ik.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 10:29

Re: Ik ben zo geschrokken!

Artemis, ik snap je redenatie wel hoor! Maar als je de geschiedenis van de kat zou weten zou je het misschien beter begrijpen. Ze heeft al gezondheids problemen en omdat ze niet meer reageerde vond ik het wel verstandig om met de dierenarts te overleggen die ook haar geschiedenis kent. Ik moest 18 euro afrekenen voor consult en spuit. De spuit was 7 euro! De kat van mijn schoonouders is pas ook nog gestorven aan een hartstilstand. Dit zal misschien ook wel meespelen samen met wat hormonen...

Overigens ging de ontsnappoging meer om de andere kat. Ze is geschrokken van het drama dat zij maakte!
Fijn dat jij meer geduld en vertrouwen hebt als je kat buiten komt maar ik heb dat helaas niet!
We wonen in een appartementencomplex onderaan. En daarbij is het geen katvriendelijke buurt. Ik heb raskatten daarom vind ik het ook een risico.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Sep 2013 11:03

Re: Ik ben zo geschrokken!

Van naar de dierenarts gaan word de paniek over het algemeen niet minder. Ik snap dat je schrikt als je katten ontsnappen tegen je bedoeling in, maar ik denk inderdaad ook dat je katten daar op reageren. Ik zou zelf ook eerder mijn kat gewoon even laten, mocht hij dan een paar uur later nog zo apatisch zijn dan zou ik wel even bellen misschien.

Maar ik snap wel dat je in de hele situatie en met de omstandigheden zo gereageerd hebt hoor.

Overigens is mijn kat een buitenkat maar die is zo scheel als het maar kan, hij is ondanks dat we hier al jaren wonen en hij al jaren buiten komt toch wel eens zoek geweest. Werd hij aan het einde van de dag teruggebracht door een mevrouw met de auto. Hij had een wijk verder een hele dag staan mauwen en toen had ze maar eens gekeken en zag het adres staan en heeft hem in de achterbak gestopt en teruggebracht.
Ik raak er niet van in paniek als hij weg is, maar ik maak me heus ook wel even zorgen.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 11:13

Re: Ik ben zo geschrokken!

Nogmaals als de dierenarts had gezegd kijk het nog even aan had ik dat gewoon gedaan hoor. I.v.m haar gezondheid heb ik even overlegd! Als de andere kat zo had gedaan was ik denk ik ook wel minder geschrokken omdat haar gezondheid in orde is. Ik denk dat dat zeker verschil maakt.
Maar goed iedereen gaat natuurlijk anders met situaties om en iedere kat is anders! Ik wilde alleen even mijn hart luchten.

Overigens heb ik net wel overleg gehad en heb ik een tetanusspuit gehad. Baby is lekker actief dus ik vond het zelf niet nodig om nog langs te komen voor naar het hartje te luisteren.
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 11:21

Re: Ik ben zo geschrokken!

Dat is het idd, ik vind de reactie wat buitensporig.

En ik krijg mijn kat niet gestressder dan wanneer ik hem naar de dierenarts breng. Laat ik hem gewoon zitten waar hij zit, dan is er niets aan de hand. Ze zoekt toch zelf een veilig plekje op? Ik denk dat ze dat zelf beter kan oplossen dan een spuitje van de dierenarts .

Ik kreeg 2 weken geleden een buurvrouw aan de deur die kwam vragen of ik een lapjeskat had, en die heb ik. Nou, dan lag de kat dood in haar tuin, of ik even mee wilde komen. Dus ik daarheen, dode kat leek idd verdacht veel op de mijne, zo stijf als een plank, onder de vliegen, dus niet meer zo héél goed te herkennen. Tja, die heb ik in een vuilniszak gestopt, meegenomen en ja, ik schrok wel en ja, ik was wel van de kaart, en bij thuiskomst stond mijn eigen kat me op te wachten. Bleek het de kat van iemand anders te zijn.

Maar zo in paniek raken? Nee, ik geloof dat ik dan toch eerst afhandel wat gedaan moet worden, dus kat inpakken ,buurvrouw bedanken, teruglopen, en dán pas reageren. Net als met ontsnappen, het klinkt alsof je echt bovenop je kat gedoken bent en dat is natuurlijk niet effectief: kat schrikt en raakt in paniek, andere kat schrikt daarvan en raakt in paniek en je land zelf op je buik terwijl je zwanger bent en moet een tetanusprik vanwege het krabben.

Terwijl als je er gewoon achteraan was gelopen, wat lekkers of wat voer gepakt had, dan waren ze heus niet meteen 3 straten verder gerend. De meeste katten kijken toch eerst even waar ze beland zijn.

Nogmaals: niet om je af te branden, maar als je vaker zo heftig reageert zou ik daar wel even naar kijken: met een baby wordt dat nog veel erger. Die krijgen koorts, krijgen het benauwd, verslikken zich in dingen, vallen van meubels, enzovoorts. Je hoofd een beetje koel houden is écht nodig dan.
beetje bijgekomen inmiddels?
<<

Artemis

Bericht 17 Sep 2013 11:22

Re: Ik ben zo geschrokken!

Kun je iets doen aan een hartaanval bij een kat dan?
<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 11:37

Re: Ik ben zo geschrokken!

Artemis, Je zal het vast goed bedoelen maar ik krijg de hele tijd het gevoel dat jij het veel beter weet en ik mij moet verdedigen.
Nee je kan bij een hartstilstand niks doen maar nogmaals mijn kat heeft al gezondheidsproblemen. Jij refereert de hele tijd vanuit je eigen kat dat is ook allemaal prima maar niet alle katten zijn te vergelijken!
Overigens hebben ze de kat een homeopathisch middel gegeven.
"knap" dat je zo nuchter reageerde op de buurvrouw over de lapjeskat gelukkig ging het niet om die van jou! Misschien hebben wij ook wel een andere band met de kat of denk jij gewoon anders over dingen dat is verder ook niet erg lijkt mij.

En nee ik reageer niet altijd zo! Ik ben van mijzelf heel nuchter en geduldig en maak mij niet zo heel snel druk om dingen! Zoals ik al 5 keer heb gezegd komt het door de geschiedenis die we met de kat hebben bij de andere had ik vast niet zo gereageerd en gedacht dit trekt zo wel bij.

Wel wat bijgekomen van de schrik maar wel een schuldgevoel gekregen door mijn blijkbaar aparte reactie.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Sep 2013 12:02

Re: Ik ben zo geschrokken!

Ik snap het wel hoor. Maar gelukkig zijn jullie nu weer allemaal in orde toch? Natuurlijk had ze anders kunnen reageren, maar misschien was haar kat dan van schrik naar buiten gerend en niet meer terug gekomen, dan moest ze nu nog heel de buurt afzoeken en zich druk maken. Ik denk niet dat het nu nog zin heeft om te zeggen hoe onverstandig ze heeft gereageerd.
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:11

Bericht 17 Sep 2013 13:43

Re: Ik ben zo geschrokken!

Je maakt zelf een keuze in welke acties je onderneemt en daarin hoef je je nooit te verdedigen toch? :)
Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben en de dierenarts gebeld hebben!
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 17 Sep 2013 13:50

Re: Ik ben zo geschrokken!

Ah arme poes! Hopelijk is ze inmiddels wat bijgekomen van de schrik, en jij ook :)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 17 Sep 2013 14:49

Re: Ik ben zo geschrokken!

Goed dat je gewoon naar je DA hebt gebeld voor advies. Jij kent je kat en je DA kent je kat. Verder heb ik niet veel verstand van katten dus daarover kan ik niks zeggen. Ik snap wel dat je geschrokken bent, lijkt me ook niet zo vreemd.

Even offtopic want ik begrijp niet zo goed waarom er nou zo doorgehammerd wordt op de reactie van Penelope. Wat is het doel daarvan? Ze heeft al een paar keer uitgelegd hoe de vork in de steel zat, ze heeft gehandeld hoe zij dacht dat het het beste was, wat kan ze daar nu nog aan doen dan (als daar überhaupt iets aan had willen veranderen)?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 17 Sep 2013 16:28

Re: Ik ben zo geschrokken!

Inmiddels gaat het al iets beter met de kat. Is een uurtje geleden onder de bank uitgekomen en heeft wat gegeten.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers