Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe baan!

<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 17 Sep 2013 07:40

Nieuwe baan!

Ik heb sinds begin dit jaar de baan die ik altijd al wilde. Helemaal goed, zou je denken, maar wat me toch wel erg zwaar viel waren de werkdagen van gemiddeld meer dan 12 uur in combinatie met 2x een uur reistijd, waardoor ik letterlijk maar een uurtje per dag had om te koken, eten en iets voor mezelf te doen. We waren dus al aan het kijken om iets meer in de buurt te gaan wonen, maar een geschikte locatie vinden was lastig omdat mijn vriend en ik vrij ver bij elkaar vandaan werken.

Nu werd ik een aantal maanden geleden benaderd voor exact dezelfde baan, maar dan in mijn eigen woonplaats, letterlijk op 5 minuten fietsen van ons huis. Het duurde even voordat ik op gesprek kon komen vanwege de vakantie en omdat ik lastig vrij kon nemen, maar een week of 3 geleden heb ik een heel erg leuk en goed sollicitatiegesprek gehad. Daarna werd het afwachten natuurlijk, hoe langer het duurder, hoe spannender ik het vond. In m'n hoofd werkte ik er stiekem al, het was wel echt een klap geweest als ik niet aangenomen zou worden omdat het gewoon perfect zou zijn.

Maar gelukkig komt net een verlossende email: ik ben aangenomen en mag per 1 januari gaan beginnen! Ik ben echt zo blij, ik kan wel janken, er valt een enorme last van me af. Ik krijg super leuke collega's, weet dat de werktijden iets normaler zijn, win sowieso anderhalf uur permanent qua reistijd en ook voor mijn eigen ontwikkeling is het super. Man, wat een opluchting is dit zeg.. Ik begon echt te twijfelen of ik m'n andere baan wel vol zou gaan houden en voor m'n relatie was het ook alles behalve goed. Dit was echt zo'n beetje de allerlaatste mogelijkheid om dit werk te kunnen blijven doen en tegelijkertijd genoeg tijd voor mijn relatie en privéleven te creëren. Het is voor mij echt een lot uit de loterij.

Sorry trouwens dat ik het een beetje vaag hou, ik heb echter een baan die weinig voor komt en wil pas ontslag nemen in november. Ik kan niet eerder dan januari beginnen bij mijn nieuwe baan en kan het me niet veroorloven om een paar maanden zonder inkomen te zitten. Ik heb bij mijn huidige baan niets verteld over deze sollicitatie. Ik heb ook nog 3,5 week vakantie in die periode dus ik ben bang dat ik direct ontslagen zou worden. Maar ik moest dit wel even kwijt!
<<

Anoniem66

Bericht 17 Sep 2013 08:02

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd!!

Maareh, waarom zou je meteen ontslagen worden? Ik neem aam dat je tenminste gewoon een jaarcontract hebt?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Sep 2013 08:12

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd.
Maar waarom kan je geen ontslag nemen met de aantekening dat je in pas januari vertrekt? Je geeft de huidige werkgever ook de kans om iemand anders te zoeken. Zodra je contract is getekend zal ik ontslag nemen. Eerder niet. Dus waarom tot november wachten?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem122

Bericht 17 Sep 2013 08:13

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Maar je kan sowieso niet zomaar ontslagen worden en het is toch juist ook fijn voor een bedrijf als ze nu al op tijd iemand kunnen zoeken voor die functie?
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 17 Sep 2013 08:15

Re: Nieuwe baan!

Luce schreef:Gefeliciteerd!!

Maareh, waarom zou je meteen ontslagen worden? Ik neem aam dat je tenminste gewoon een jaarcontract hebt?

Helaas is het binnen mijn vakgebied zo dat de ego's vaak zo groot zijn dat een dergelijke overstap niet geaccepteerd wordt. Verder heb ik een jaarcontract maar ben ik zo ontslagen, daar maak ik me geen illusies over. Ik zou niet de eerste zijn hier.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Sep 2013 08:54

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd! Wat fijn zeg! Wat zal jij opgelucht zijn.

Ik snap het inderdaad wel dat je nog niets zegt. Geen risico lopen nu.
<<

Anoniem 47

Bericht 17 Sep 2013 09:42

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd! Ik hoop dat het snel januari is, zodat je snel daar kan beginnen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Sep 2013 09:45

Re: Nieuwe baan!

Wat super zeg, gefeliciteerd!
<<

Anoniem73

Bericht 17 Sep 2013 09:45

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd ben benieuwd wat je gaat doen!
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 17 Sep 2013 10:01

Re: Nieuwe baan!

Wat fijn zeg, gefeliciteerd!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Sep 2013 11:06

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan :)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 17 Sep 2013 11:11

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je dichter bij huis een soortgelijke baan kon vinden.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 17 Sep 2013 11:21

Re: Nieuwe baan!

Bedankt allemaal!

Ik had de vorige keer de reacties van TukTuk en Silly-One nog niet gezien, daarom nog even over het in november ontslag nemen: de vorige collega die in dezelfde situatie zat werd direct ontslagen. Ze zeiden dat ze geen tijd en geld meer in hem wilden investeren als hij toch weg zou gaan. Hij heeft toen hals over kop een tijdelijke baan moeten regelen en heeft in zijn opleiding een paar maanden vertraging opgelopen. Die situatie wil ik voorkomen.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2013 12:13

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd, wat fijn voor je!
<<

Anoniem173

Bericht 17 Sep 2013 12:43

Re: Nieuwe baan!

Heel fijn gefeliciteerd! Hopelijk kun je de overbrugging goed doorkomen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Sep 2013 15:35

Re: Nieuwe baan!

:cheering: O wat fijn voor je zeg!! Een uur per dag om te koken, eten en vrije tijd te hebben is gewoon echt belachelijk weinig!! Succes alvast bij je nieuwe baan!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Sep 2013 16:28

Re: Nieuwe baan!

Feli en succes! Wat ga je doen voor werk?
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Sep 2013 17:19

Re: Nieuwe baan!

Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Ik las op het vorige forum al verhalen over je huidige baan en toen leek het mij ook erg zwaar. Dus echt fijn dat je zo een beetje verlichting krijgt en toch door kan gaan met je dreamjob. Ik kan mij enerzijds wel voorstellen dat ze je direct zouden ontslaan als je het nu al zou vertellen. Wat dat betreft is het echt een apart wereldje ;-).
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Sep 2013 17:23

Re: Nieuwe baan!

Ontzettend goed. Het lijkt me ontzettend moeilijk om je mond nog dicht te houden, maar ik begrijp zeker dat het een opluchting is om aangenomen te zijn. Wat een (tijds)winst ook!
L2014 & H2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Sep 2013 18:11

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 17 Sep 2013 19:22

Re: Nieuwe baan!

Wat ontzettend fijn zeg, gefeliciteerd!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 17 Sep 2013 19:45

Re: Nieuwe baan!

Gefeliciteerd! Klinkt echt goed! :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 17 Sep 2013 22:28

Re: Nieuwe baan!

Nogmaals bedankt allemaal! Inmiddels kan ik het allemaal een beetje bevatten en ben ik er ook niet meer zo hyper onder als vanmorgen. Ik laat het deze week nog even rustig bezinken maar denk toch wel dat ik het eerder vertel. Het zit gewoon niet in mijn aard om zoiets verborgen te houden, ik voel me er beter bij als ik eerlijk en open ben. Daarnaast is het een klein wereldje en heb ik liever niet dat ze er via via achter komen, dat blijft me dan nog jaren achtervolgen.

Moira, ik heb inderdaad op het oude forum er wel eens over verteld. Ik stond toen echt in de overlevingsstand denk ik nu, achteraf is het gewoon onrealistisch of in elk geval ongezond om zo door te gaan als hoe ik bezig was. Mijn leven bestond alleen maar uit werken. Ik hoop nu meer een balans te gaan vinden.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 17 Sep 2013 22:38

Re: Nieuwe baan!

Ik vind het trouwens ook heel vervelend en lastig om hier vaag te blijven, dat kan ik eigenlijk gewoon niet haha :nerd:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Sep 2013 05:30

Re: Nieuwe baan!

Wat fijn, gefeliciteerd! We worden niet toevallig collega's nu? :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers