Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote blog topic #1!

<<

Anoniem187

Bericht 09 Jun 2014 18:04

Het grote blog topic #1!

Ik loop al weken te fantaseren over een eigen blog (liefst een website want dat vind ik 'echter' lijken haha, maar dat kost (veel?) geld.

Waar het over moet gaan weet ik al precies, ik heb al ideeën voor artikelen maar dan.. Een passende naam vind ik heel lastig, alles is het net niet. En waar begin je? Hoe krijg je bezoekers? Ik ben er ook nog niet over uit of het via mijn eigen fb bijvoorbeeld bekent wil maken.. Vrienden/familie vinden het misschien gek of raar en als het niets wordt weten zij het ook direct.

Oftewel: Hoe hebben jullie het aangepakt?

Edit: Vanaf nu is dit het grote Blog topic! Ik ben door de eerste opstart problemen heen. Dus: blog jij ook? Deel je ervaring, geef tips, vraag hulp waar nodig. Er is vast iemand die je kan helpen. Nieuwe bloggers: welkom in de blogwereld! Heb je vragen of wat dan ook.. Gooi het in de groep!
Laatst gewijzigd door Anoniem187 op 21 Sep 2014 21:26, in totaal 4 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Jun 2014 18:18

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik heb dat ook! Ik had al een blog, maar die heb ik een beetje laten verslonzen en ik vond de naam ook niet pakkend genoeg. Maar het bloggen an sich vind ik wel erg leuk, dus ik wil gewoon een nieuwe, mét pakkende naam, maar wat... Of toch maar m'n oude blog weergekregen en helemaal overnieuw beginnen? Ik weet het nog niet.

Ik heb hem in elk geval via blogspot, die vond ik wel erg fijn werken. Geen eigen domeinnaam verder.
<<

Anoniem187

Bericht 09 Jun 2014 18:42

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik wil trouwens geen blog over ditjes en datjes.. Het gaat echt over 1 bepaald onderwerp :)

Ja Dundas, dat is inderdaad een groot gevaar dat je het laat verslonzen. Dat is echt zonde!
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 09 Jun 2014 18:52

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Blogspot of wordpress. Een domeinnaam en hosting is niet zo duur hoor. Voor het eerste jaar heb je vaak nog aanbiedingen. Ik betaal voor verlenging van domeinnaam en hosting 32 euro per jaar.
<<

Anoniem187

Bericht 09 Jun 2014 19:41

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

En domeinnaam en hosting regel je via? Ik zie zoveel voorbij komen op internet. Geen idee wat wel en niet betrouwbaar is..
<<

Jip

Bericht 09 Jun 2014 20:57

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Webreus daar heb ik ooit wat geregistreerd. Ik blog nu via blospot, zonder domeinnaam.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 09 Jun 2014 21:19

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik heb het bij starthosting maar yourhosting is ook wel goedkoop geloof ik.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 10 Jun 2014 08:23

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Gewoon beginnen :). Ik zat al een tijdje te denken dat het me leuk leek om een eigen kookblog te beginnen, en uiteindelijk heb ik een wordpress account gemaakt en ben ik begonnen. Ik heb nu ook mijn eigen domeinnaam, die heeft een vriendin voor me geregeld via Webreus (8 euro per jaar). Met Wordpress kan je gratis beginnen.

En wat betreft lezers en dergelijke: je moet het doen omdat JIJ het leuk vindt. Ik zie mijn blog ook als iets van mezelf, het is een soort online receptenboek van mezelf. Als een ander het ook leuk vindt en wat maakt vind ik dat super leuk, maar zo niet: ik ben er in ieder geval wel blij mee.

Succes!
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 10 Jun 2014 10:21

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik heb mijn blog gehost bij One.com. Ik denk dat je gewoon moet beginnen. Met natuurlijk je onderwerp in je achterhoofd. Zelf ben ik ook 'zomaar' begonnen met bloggen omdat het me leuk leek. En doe het nu nog steeds. Ik blog nog steeds wat ik leuk vind en dat is het aller belangrijkste, jij moet er plezier in hebben.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem187

Bericht 10 Jun 2014 10:47

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Jules, het klopt wat je zegt.. Ik moet het doen omdat ik het leuk vind. Maar als niemand het leest, heeft het geen zin :) Het is ook wel echt informatief wat ik wil gaan doen.
Maar ik moet het sowieso doen omdat IK het wel, dat realiseer ik mij ook wel heel goed.

Ik hoor vele over Wordpress, dat lees ik ook veel terug op internet. Hier ga ik mij vanavond of morgen eens goed in verdiepen. Qua kennis van HTML kan ik hopelijk terugvallen op mijn collega's. Hier werken meerdere met een eigen website en zij hebben deze ook echt compleet zelf opgezet.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, heel fijn. Hier kan ik absoluut wel wat mee!
Tips, ideeën, informatie etc. is allemaal van harte welkom!
<<

Anoniem51

Bericht 10 Jun 2014 17:32

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Natuurlijk vind ik het erg leuk om te doen en haal ik uit het schrijven alleen al veel positieve energie, daar doe ik het deels ook wel voor. Maar het geeft pas echt voldoening als je ook leuke reacties op je blogverhalen krijgt en je ziet/weet dat ze ook gelezen worden :D
Ik vind het ook wel een soort lastig trouwens om een blog bekendheid te geven. Ik had de mijne destijds gelinkt aan m'n Twitteraccount en ook als onderschrift hier op het forum gezet, maar verder wist ik het ook niet. Ik durfde hem niet aan m'n Facebook te linken omdat ik op Twitter geen familie en collega's als volgens heb en op Facebook wel, dus dat voelde een beetje teveel buiten m'n comfort zone.

Waarover wil je gaan bloggen Serendipity?

Wat me trouwens ook erg leuk lijkt om te doen, vooral ook om te bewaren voor later, is een mamablog.
<<

Jip

Bericht 10 Jun 2014 17:41

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik blogde eerst voor mezelf. Daarbij zag ik dat mijn blogs goed gelezen werden. Vooral via Facebook. Nu blog ik ook weleens voor een openbare site en daarbij zie ik dat mijn blogs ook veel gedeeld worden. Daarbij wordt hetcvia Twitter en facebook verspreidt. Erg leuk!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 12 Jun 2014 18:22

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Mocht je je blog extra publiciteit willen geven, dan is het altijd mogelijk om je aan te melden bij ons: jouw-blog-pagina-uitgelicht-op-zmy-facebook-t641.html

Wij zullen dan je blog/website (zolang die geen commerciële doeleinden heeft) op onze Facebook en Twitterpagina zetten.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jun 2014 18:58

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Dundas schreef:Natuurlijk vind ik het erg leuk om te doen en haal ik uit het schrijven alleen al veel positieve energie, daar doe ik het deels ook wel voor. Maar het geeft pas echt voldoening als je ook leuke reacties op je blogverhalen krijgt en je ziet/weet dat ze ook gelezen worden :D
Ik vind het ook wel een soort lastig trouwens om een blog bekendheid te geven. Ik had de mijne destijds gelinkt aan m'n Twitteraccount en ook als onderschrift hier op het forum gezet, maar verder wist ik het ook niet. Ik durfde hem niet aan m'n Facebook te linken omdat ik op Twitter geen familie en collega's als volgens heb en op Facebook wel, dus dat voelde een beetje teveel buiten m'n comfort zone.

Waarover wil je gaan bloggen Serendipity?

Wat me trouwens ook erg leuk lijkt om te doen, vooral ook om te bewaren voor later, is een mamablog.


Ja, als er niemand mijn blog leest, hoeft het voor mij niet. Ik moet het wel voor iemand doen..
Ik wil hem ook niet aan mijn facebook linken, dat durf ik niet. Stom eigenlijk hahahaha.

De blog moet gaan over iets wat wij beide gedaan hebben ;) Ik wil het niet letterlijk erop zetten, er bestaan er namelijk nog geen in Nederland.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jun 2014 18:59

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Burgemeester Nicky schreef:Mocht je je blog extra publiciteit willen geven, dan is het altijd mogelijk om je aan te melden bij ons: jouw-blog-pagina-uitgelicht-op-zmy-facebook-t641.html

Wij zullen dan je blog/website (zolang die geen commerciële doeleinden heeft) op onze Facebook en Twitterpagina zetten.


Leuk Burgemeester Nicky, ik zal het zeker in gedachte houden!
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jun 2014 18:59

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik heb besloten dat ik eerst ongeveer 10 plogs uitwerken, gewon word. Als ik er dan nog enthousiast over ben, wil ik ze gaan publiceren.
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 20:10

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Serendipity schreef:
Dundas schreef:Natuurlijk vind ik het erg leuk om te doen en haal ik uit het schrijven alleen al veel positieve energie, daar doe ik het deels ook wel voor. Maar het geeft pas echt voldoening als je ook leuke reacties op je blogverhalen krijgt en je ziet/weet dat ze ook gelezen worden :D
Ik vind het ook wel een soort lastig trouwens om een blog bekendheid te geven. Ik had de mijne destijds gelinkt aan m'n Twitteraccount en ook als onderschrift hier op het forum gezet, maar verder wist ik het ook niet. Ik durfde hem niet aan m'n Facebook te linken omdat ik op Twitter geen familie en collega's als volgens heb en op Facebook wel, dus dat voelde een beetje teveel buiten m'n comfort zone.

Waarover wil je gaan bloggen Serendipity?

Wat me trouwens ook erg leuk lijkt om te doen, vooral ook om te bewaren voor later, is een mamablog.


Ja, als er niemand mijn blog leest, hoeft het voor mij niet. Ik moet het wel voor iemand doen..
Ik wil hem ook niet aan mijn facebook linken, dat durf ik niet. Stom eigenlijk hahahaha.

De blog moet gaan over iets wat wij beide gedaan hebben ;) Ik wil het niet letterlijk erop zetten, er bestaan er namelijk nog geen in Nederland.

Haha, dan zit ik even te denken want we hebben werktechnisch iets hetzelfde gedaan, maar ook in onze vrije tijd :) Al denk (hoop!) ik dat je het laatste bedoelt.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jun 2014 20:12

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Vrije tijd ;) Niet over de kinderopvang hahaha.
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 20:15

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ah hoe leuk! Je hebt bij deze alvast één volger :thumbup:
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jun 2014 20:19

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Als het wat wordt kun je een gast-blog schrijven! ;) Majira kan dat ook. Hoe handig :D
<<

Anoniem51

Bericht 15 Jun 2014 20:26

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Oh leuk, die hou ik in gedachten!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 15 Jun 2014 22:21

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Ik ben nu in ieder geval zo nieuwsgierig dat ik sowieso je eerste blog wil lezen. :)
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem187

Bericht 16 Jun 2014 08:43

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen?

Meneer de Uil schreef:Ik ben nu in ieder geval zo nieuwsgierig dat ik sowieso je eerste blog wil lezen. :)



Hahaha dat is leuk om te horen Meneer de Uil. Het gaat alleen nog wel even duren, wil eerst een stuk of 10 blogs schrijven voordat ik ze publiceer.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Jun 2014 18:25

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen? EEN NAAM...

Edit: Hoe ik het ga aanpakken weet ik nu ongeveer.. Ik schrijf eerst een stuk of 10 blogs om te kijken hoe het gaat. Stel dat gaat goed, ga ik met Wordpress aan de slag. Maar dan.. Een naam! Ik vind het rete lastig! Iemand zin om mee te denken?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Jun 2014 18:44

Re: Je eigen blog/website, waar te beginnen? EEN NAAM...

Aangezien je niet zegt waar het over gaat is het vrij lastig mee te denken. Ik weet je echte naam ook niet, dus eigenlijk is het onmogelijk om met een goed idee te komen.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers