Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fietsplan

<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Sep 2013 07:30

Fietsplan

Mijn man wil graag via zijn werk gebruik maken van het fiets plan, nu weet ik dat het van je brutoloon ingehouden wordt.
Maar ik meen me te herinneren dat er ook nog iets gebeurd met je reiskostenvergoeding ? Heb je daar nog recht op?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Sep 2013 08:11

Re: Fietsplan

Ik weet alleen dat toen ik vorig jaar bij een school werkte en die daar aan mee deden, dat ik van mijn eindejaarsuitkering een bedrag van ongeveer 100 euro netto kreeg uit betaald i.p.v. bruto. De rest van het bedrag was wel bruto. Daarvoor moest ik wel minimaal de helft van mijn werkdagen met de fiets naar school komen. Bij ons hoefde je niet per se een nieuwe fiets o.i.d. gekocht te hebben. Het was gewoon een bedrag om kosten van je fiets te kunnen 'dekken'. Dus eventuele reparaties.
Ik denk wel dat het CAO afhankelijk is, dus als ik je man was ik het even bij PO navragen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem178

Bericht 17 Sep 2013 08:20

Re: Fietsplan

Ik heb het overwogen bij mijn vorige baan, maar had daar een jaarcontract. Mocht dat contract dan niet verlengd worden (wat inderdaad gebeurd is), zou mijn WW ook omlaag gaan. Omdat dat plan niet over 3, maar 1 jaar uitgesmeerd werd zou dat best wat schelen.
Reiskostenvergoeding kreeg ik daar niet.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Sep 2013 08:22

Re: Fietsplan

Maar als je fietst heb je toch geen reiskostenvergoeding nodig? Hier mogen we alleen gebruik maken van het fietsplan als je minimaal een aantal dagen in de week op de fiets naar het werk komt.
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 17 Sep 2013 08:27

Re: Fietsplan

Ik heb een fiets via fietsplan en krijg ook gewoon onkosten woon-werk verkeer. Nuis dit maar iets van 11 euro netto in de maand omdat ik wel erg dichtbij woon, maar alles is meegenomen. Ik zou het even navragen bij HR, want volgens mij kunnen de regels wel per bedrijf verschillen.

Ik kon trouwens kiezen tussen een inhouding van m'n bruto salaris, uren van m'n verlof opnemen of uren van m'n adv.
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Anoniem173

Bericht 17 Sep 2013 10:30

Re: Fietsplan

Als je met de fiets naar een station grof bushalte gaat kun je vaak ook gebruik maken van het fietsplan! Sommige werkgevers hebben een andere regeling, bij ons bijv voor mensen die binnen 7 km van het werk wonen. Die krijgen sowieso geen reiskostenvergoeding. Maar als ze dan 5 jaar lang daar ook geen gebruik van maken mogen ze voor 750 euro een fiets uitzoeken. Los van het fietsplan.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers