Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flying blue

<<

Anoniem147

Bericht 03 Jun 2014 19:40

Flying blue

Ik ben gisteren lid geworden van het flying blue programma van KLM (en partners). Ik snap er alleen nog vrij weinig van en dan met name hoeveel je spaart bij bepaalde vluchten.

Ze hebben op de website wel een soort van bereken dingetje, maar die doet het bij mij via Chrome nou weer net niet.

Ik zag ook dat je miles kunt sparen als je aankopen doet bij Bol.com of Redcoon. Allemaal best leuk dus en als instap member is je account gratis.

Maar goed, wie is er nog meer lid en legt mij alles uit? :P

Wanneer kan ik gratis Businessclass naar Sydney vliegen bijvoorbeeld ;) hahaha.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 03 Jun 2014 22:43

Re: Flying blue

Ik ben wel lid maar heb mij er nooit echt goed in verdiept.. dus hoe het allemaal werkt weet ik eigenlijk ook niet. Volgens mij vlieg ik ook veel te weinig om er echt wat aan te hebben. Maar het is nu volgens mij wel zo dat als je lid bent je bagage gratis is en dat je anders moet betalen? Dat is in ieder geval wel een mooi voordeel.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jun 2014 04:34

Re: Flying blue

Haha dat duurt nog wel even.

Ok, kleine korte uitleg:

Bij Flying blue spaar je elke keer dat je vliegt Miles. Lekker sparen dus. Nou hebben ze twee soorten Miles:
Award Miles spaar je door te vliegen, aankopen te doen bij inderdaad sommige webshops, bijv als je een Flying Blue American Expres kaart hebt, en je kunt zelfs Award Miles kopen. Deze Miles kun je sparen om te gebruiken. Gebruiken om inderdaad dat business class ticket naar Sydney te betalen (nou vliegen wij niet op Sydney, maar ok). Wel leuk om bijvoorbeeld je verdiende Miles te gebruiken naar een Economy Comfort upgrade, toegang tot de lounge, of een lekkere a la carte maaltijd. Deze Miles zijn dus leuk om te sparen, want je hebt er zelf nog wat aan. Al duurt t erg lang voordat je beetje wat gespaard hebt hoor, even onder ons gezegd. ;-)

Dan heb je daarnaast nog Level Miles. Deze kun je alleen sparen door te vliegen, status kun je immers niet kopen. Deze Miles bepalen je niveau binnen het loyaliteitsprogramma. Je begint als ivory lid, de laagste klasse. De meeste mensen, zoals ik, dromen van platinum lidmaatschap maar zijn gedoemd tot 'ivory for life'. :laughcry:
Je moet namelijk echt heel wat vliegen voordat je een niveau omhoog gaat. Ik geloof dat je 15 vluchten of 30.000 Miles gevlogen moet hebben in 1 jaar om van ivory naar silver te gaan. Vrijwel alleen weggelegd voor de zakenmannen in pak dus. Per jaar wordt je niveau bepaalt. Je Level Miles worden in januari dus weer op 0 gezet om opnieuw te tellen. Ben je wel Silver, Gold of Platinum (Elite dus) member? Dan heb je allerlei voordelen. Zo heb je voorrang bij het boarden, krijg je korting of gratis Economy Comfort stoelen, extra bagage mogelijkheden, en heb je toegang tot de lounge.
Maar ook als ivory heb je al enig voordeel hoor! Wanneer je binnen Europa vliegt, zorg dan dat je je Flying blue nummer in je boeking hebt staan (gewoon invullen via MijnReis op de KLM.com) pagina, en dan heb je recht op gratis bagage. Tegenwoordig heb je namelijk op Europese vluchten geen standaard bagage stuk (voor check in) meer, maar moet je hier voor betalen. Indien je Flying blue lid bent, is dit gratis! Moet wel je nummer in je boeking staan dus.

Enfin, hoop dat het zo een beetje duidelijk is! Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust, ik weet er niet zoveel vanaf als mijn dedicated Flying Blue collega's, en ik kan momenteel óók niet binnen een uur antwoorden zoals op m'n werk want ik ga naar de bruiloft van Lejow (vandaar dat ik om 4.30 dit typ) maar vraag gerust!
<<

Anoniem54

Bericht 04 Jun 2014 06:52

Re: Flying blue

Ik vlieg vaak met klm/airfrance naar Nederland en wou daarom ook deze kaart. Maar eigenlijk zitten er geen voordelen aan voor mij. Ik vlieg meestal met airfrance mini prijs en daarbij heb je zelfs met een flying blue kaart geen recht op gratis bagage. Ook heb je met de goedkoopste tickets geen recht op miles. (met airfrance dan, klm weet ik niet)
<<

Anoniem285

Bericht 04 Jun 2014 09:14

Re: Flying blue

Goede uitleg Marin, het is inderdaad heel verwarrend met alle frequent flyer programs - het heeft bij mij een paar maanden geduurd voordat ik er een beetje overzicht in had, vooral ook welke airline samenwerkt met welke airline en wanneer je nu eindelijk eens iets van de voordelen begint te zien... Heb ook een tijdje zo'n Flying Blue American Express gehad, maar daar had ik niet echt veel aan uiteindelijk.

Marni, Business Class naar Sydney vliegen blijft volgens mij voor de meesten van ons een droom, haha! Ik heb na 2 jaar redelijk intensief vliegen (meerdere keren per jaar intercontinentaal, gemiddeld 1 vlucht per 2 weken) enkel Silver bij FlyingBlue maar genoeg airmiles bij KLM en American om een paar hotelovernachtingen van te betalen, dus dat is mooi meegenomen. Maakt mijn reis deze zomer een stuk budgetvriendelijker.
<<

Anoniem147

Bericht 04 Jun 2014 12:35

Re: Flying blue

Haha, Sydney was natuurlijk sarcastisch ;)

Bedankt voor de uitleg. Ik vind gewoon kleine dingetjes al leuk (bijv. gratis bagage) of gewoon je punten langzaam aan te zien stijgen (ook al wordt het dus in januari weer op 0 gezet, lekker handig haha).

Ik vlieg meestal ook maar 1x per jaar, dus zal het wel niet veel aan hebben. Maar vooral omdat je toch een paar Miles spaart bij Bol e.d. leek het mij wel leuk om er gewoon eens mee te beginnen. Ik ga eens kijken of ik nog meer vragen heb.

Will be back ;)
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jun 2014 21:09

Re: Flying blue

Alleen je level Miles worden dus op 1 jan op 0 gezet om je niveau voor komend jaar te bepalen. Je award Mikes behoud je gewoon. Alleen als je exht 20 maanden niet vliegt vervallen ze.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jun 2014 22:04

Re: Flying blue

Thanks Marin! Ik heb het nu ook geloof ik, omdat het langskwam als automatische optie van meld je nu aan, kost niks, dan is je bagage gratis als ik volgende week weekendje naar Stockholm vlieg.. :)
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jun 2014 22:16

Re: Flying blue

Ja ideaal!
<<

Anoniem147

Bericht 05 Jun 2014 12:58

Re: Flying blue

Ik wil weten hoeveel miles je verdient per vlucht.

Op de website kan ik dat dus wel invullen bij de Miles finder, maar dan kom ik steeds op de site van de KLM als hij wil gaan berekenen. Of verdien je echt een mile per gevlogen mile?
<<

Anoniem119

Bericht 05 Jun 2014 16:29

Re: Flying blue

Nee dat hangt van je boekingsklasse af. Wat hierboven ook al stond, op de goedkoopste tickets ontvang je minder Miles. Bij business class tickets des te meer. Air France heeft inderdaad mini fares waar je geen Miles op verdiend. KLM heeft die niet maar bij de goedkoopste klasse (G) verdien je 25% van het aantal Miles dat je vliegt.

Moet je even op tarief structuur zoeken op de KLM website.
<<

Anoniem285

Bericht 06 Jun 2014 13:00

Re: Flying blue

Haha, weet ik, dat het sarcastisch bedoeld was ;-)
De kleine voordelen zijn inderdaad ook al leuk! En ik ben helemaal enthousiast dat ik nu gratis dingen kan gaan regelen met mijn miles, super relaxt.

Ik krijg trouwens meestal het minimale aantal miles, ik heb mijn Silver status dan ook behaald door middel van het aantal qualifying flights, en niet het aantal miles. Maar hoe dat precies zit, pfff... Is een gedoe om uit te zoeken.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jun 2014 13:09

Re: Flying blue

Polly Dot schreef:
Ik krijg trouwens meestal het minimale aantal miles, ik heb mijn Silver status dan ook behaald door middel van het aantal qualifying flights, en niet het aantal miles. Maar hoe dat precies zit, pfff... Is een gedoe om uit te zoeken.


Hier is een handig overzichtje hoeveel Miles of qualifying flights je moet hebben om naar een hoger niveau te gaan:

Afbeelding

Valt best mee hoe ingewikkeld. Alleen zijn 15 vluchten voor je naar Silver gaat best veel nog steeds! Ain't never gonna happen for me! ;)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 06 Jun 2014 13:21

Re: Flying blue

Dat vind ik ook nog best veel ja. Dan moet je gemiddeld meer dan 1x per maand vliegen. Dan moet je wel echt bijna een baan hebben waarbij je veel moet reizen en dan vind ik het nog steeds vrij veel.

Maar ik ben toch blij dat ik lid ben. Al is het nu alleen maar voor de gratis bagage. En ik vind KLM wel een 'leuk' bedrijf en dan vind ik het leuk om er 'lid' van te zijn!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem285

Bericht 06 Jun 2014 13:24

Re: Flying blue

Ja, maar hoe weet je of je miles level miles zijn? Want ik heb dus meer dan 25000 award miles maar mijn deelnemersniveau werd pas verhoogd naar aanleiding van de 15 kwalificerende vluchten - en ik kon ook in het overzicht zien dat het verschillende 'soorten' miles zijn, maar hoe dat precies berekend wordt weet ik dus niet. Maakt ook niet uit verder, ik zie het allemaal als een leuke bonus, maar ik heb verder toch geen invloed op wanneer ik met welke airline vlieg dus ik maak me er niet druk om.
<<

Anoniem285

Bericht 06 Jun 2014 13:26

Re: Flying blue

Ik was trouwens nieuwsgierig en heb dus ingelogd op mijn FlyingBlue pagina, maar ik kan het niet meer zien omdat ik dit jaar nog niet met KLM gevlogen heb.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jun 2014 13:38

Re: Flying blue

Bij het boeken van een vlucht zie je wel hoeveel Miles je gaat verdienen op die vlucht. En ik denk ook wel in my trip. Maar heel veel meer weet ik er ook niet vanaf, ben geen Flying blue expert!
<<

Anoniem285

Bericht 06 Jun 2014 16:18

Re: Flying blue

Ahhh, ok! Ik boek mijn eigen vluchten niet, dat verklaart veel :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers