Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


" ergernissen" marktplaats (verbazing)

<<

Anoniem106

Bericht 14 Mei 2014 19:43

" ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb iets op marktplaats te koop staan en daarvoor had ik vandaag een bod op gekregen. Ik was tevreden met het bod dus aangegeven dat het opgehaald mag worden. Koper zou het vanavond op komen halen en daarom een tijd afgesproken.
Krijg ik vijf minuten daarna een mailtje dat de koper er toch van af ziet...

Ik weet dat er van alles gebeurt op marktplaats, maar ik vind dit wel stom. Vanaf akkoord gaan met bod en het laatste mailtje zit een half uur. Bedenk dan eerder dat je het niet wilt.

Wie heeft er ook een (recent) verhaal over marktplaats?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Mei 2014 19:52

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik wilde iets kopen en was even aan het mailen over de prijs en wanneer ik het op zou halen. De verkoper eindigde elk mailtje met "Wil je verder nog iets kopen?? Heb je al bij mij andere advertenties gekeken??". Terwijl ik gelijk al had gezegd dat ik verder niks wilde omdat alles roze was en ik een jongen heb. Maar toch echt 8 mailtjes met die vraag :palm:
R. 2013
D. 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Mei 2014 19:53

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Hadden wij met 2 hanen op marktplaats. Tijd met die mensen afgesproken, hele avond zitten wachten, maar er kwam dus helemaal niemand. Had mijn man voor jan met de korte achternaam die hanen voor niks uit hun hok gehaald (ok voordeel was wel het was winter en lekker warm in huis maar toch).

Nooit meer wat van gehoord. Ikzelf denk dat ze dachten dat het hennen waren, als je het verkeerd gelezen hebt, laat het dan even weten en laat ons niet een hele avond voor niks wachten. We hadden onze tijd wel beter kunnen besteden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mei 2014 19:53

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Carool schreef:Ik wilde iets kopen en was even aan het mailen over de prijs en wanneer ik het op zou halen. De verkoper eindigde elk mailtje met "Wil je verder nog iets kopen?? Heb je al bij mij andere advertenties gekeken??". Terwijl ik gelijk al had gezegd dat ik verder niks wilde omdat alles roze was en ik een jongen heb. Maar toch echt 8 mailtjes met die vraag :palm:

Misschien was dat wel een speciaal marktplaats-mailadres en had hij z'n handtekening zo ingesteld :wink:
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 14 Mei 2014 20:02

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had een bod van 1 persoon op 4 jurkjes. Ze wilde ze graag hebben, dus ik gewogen, verzendkosten uitgerekend, wat emails heen en weer gestuurd. En toen gaf ik mijn rekeningnummer en zei dat het op de post zou gaan zodra het geld binnen was. En daarna bedacht ze zich gelijk. Ik kreeg alleen een berichtje terug van 'ik zie er toch vanaf'.
Echt zo stom, hoe kun je je nou ineens binnen een paar minuten bedenken als je eerst nog enthousiast was?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Mei 2014 20:06

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Whoop! schreef:Ik had een bod van 1 persoon op 4 jurkjes. Ze wilde ze graag hebben, dus ik gewogen, verzendkosten uitgerekend, wat emails heen en weer gestuurd. En toen gaf ik mijn rekeningnummer en zei dat het op de post zou gaan zodra het geld binnen was. En daarna bedacht ze zich gelijk. Ik kreeg alleen een berichtje terug van 'ik zie er toch vanaf'.
Echt zo stom, hoe kun je je nou ineens binnen een paar minuten bedenken als je eerst nog enthousiast was?


Misschien dacht diegene dat je ze eerst op de post zou doen en wilde ze dat geld gewoon niet storten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2014 20:07

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

ik vind het altijd zo vervelend als de mensen niet komen opdagen en dan ook niet het fatsoen hebben om te mailen
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Mei 2014 20:08

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

sarah1985 schreef:ik vind het altijd zo vervelend als de mensen niet komen opdagen en dan ook niet het fatsoen hebben om te mailen


Inderdaad, heb ik vorig jaar gehad voor een dakraam. Was gebeld, zou de volgende dag komen kijken, nooit op komen dagen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 14 Mei 2014 20:12

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Linnie schreef:
Whoop! schreef:Ik had een bod van 1 persoon op 4 jurkjes. Ze wilde ze graag hebben, dus ik gewogen, verzendkosten uitgerekend, wat emails heen en weer gestuurd. En toen gaf ik mijn rekeningnummer en zei dat het op de post zou gaan zodra het geld binnen was. En daarna bedacht ze zich gelijk. Ik kreeg alleen een berichtje terug van 'ik zie er toch vanaf'.
Echt zo stom, hoe kun je je nou ineens binnen een paar minuten bedenken als je eerst nog enthousiast was?

Misschien dacht diegene dat je ze eerst op de post zou doen en wilde ze dat geld gewoon niet storten.

Ja, dat denk ik ook, maar wie doet dat nou? Ik ken echt niemand die verstuurt voordat het geld binnen is.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Mei 2014 20:13

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Whoop! schreef:
Linnie schreef:
Whoop! schreef:Ik had een bod van 1 persoon op 4 jurkjes. Ze wilde ze graag hebben, dus ik gewogen, verzendkosten uitgerekend, wat emails heen en weer gestuurd. En toen gaf ik mijn rekeningnummer en zei dat het op de post zou gaan zodra het geld binnen was. En daarna bedacht ze zich gelijk. Ik kreeg alleen een berichtje terug van 'ik zie er toch vanaf'.
Echt zo stom, hoe kun je je nou ineens binnen een paar minuten bedenken als je eerst nog enthousiast was?

Misschien dacht diegene dat je ze eerst op de post zou doen en wilde ze dat geld gewoon niet storten.

Ja, dat denk ik ook, maar wie doet dat nou? Ik ken echt niemand die verstuurt voordat het geld binnen is.


Ik doe dat ook niet, en laat ook liever mensen hierheen komen ipv opsturen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 14 Mei 2014 20:37

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Zo ja, ik verbaas me daar ook altijd over op marktplaats. Hoe moeilijk is het om iets even fatsoenlijk af te handelen? Momenteel ben ik zo ook alweer 3 dagen aan het wachten op antwoord. Meisje wilde mijn schoenen overnemen en we hadden al wat heen en weer gemaild (extra foto's e.d.) dus ik mail m'n rekeningnummer en vraag haar adres, reageert ze niet meer. Apart.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Mei 2014 20:45

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Dat vind ik niet vreemd reactie,maar u doet zelf begonnen. Niemand zal het ophalen dan is ook kosten voor benzine. Ik hoef het niet nodig. Wat ben u onvriendelijke klanten.


Dit is wat ik laatst terug kreeg toen ik iemand terug mailde dat ik de volgende dag even zou kijken hoeveel de verzendkosten zouden bedragen.

In een mail eerder beschuldigde hij mij er van dat ik er dan snel pakketpost van ging maken, en dat hij dan duur moest betalen. :wtf:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 14 Mei 2014 22:05

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb mijn kinderwagen via Marktplaats verkocht, de vriend van het meisje waarmee ik heb gemaild zou hem op komen halen.
Hij heeft de kinderwagen uitvoerig bekeken, rondje mee gelopen en besloot hem mee te nemen. Kreeg ik 10 minuten nadat hij weg was ( hij had een uur reistijd met OV) een mail van zijn vriendin met hoe ik het in mijn hoofd haalde om een kapotte kinderwagen te verkopen, ze beweerde dat er 3 stangen waren afgebroken en dat de zitting krom was?? Haar vriend zou er wel mee naar huis komen maar ze wilde dat ik haar geld terug zou storten.
Heb vol verbazing het mailtje zitten lezen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem73

Bericht 14 Mei 2014 23:12

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had met mijn scooter. Kreeg allemaal van die rare mailtjes. Voor 50 kom ik hem wel halen en dat mailtje heb ik misschien wel 10x gehad.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Mei 2014 08:24

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Van 't winter had mijn vriend een auto op marktplaats gezien die hij kopen wou.
Moest uit brabant komen wij komen zelf uit het noorden.
Dus wij op zaterdag ochtend vroeg in de auto. Vriend had nog geen adres maar dacht dit onder weg wel te krijgen via de mail. Tot we ongeveer bij Hilversum waren mailt die man ineens dat hij geen tijd meer had. Mijn vriend hem op gebeld dat we al onder weg waren ed. maar dat hielp niet. Nooit weer iets van gehoord waarschijnlijk had die man de auto al verkocht aan een ander.
2014 2016
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 08:29

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Laatst had ik een stoel te koop, bij mijn account staat duidelijk m`n woonplaats etc.
Ik kreeg een mailtje of ik meer foto`s wilde maken op woensdag, die foto`s kon ik pas op zaterdag maken, want hij stond bij m`n moeder. Mevrouw vond het geen probleem. Dus ik de foto`s gemaakt en opgestuurd, die vrouw helemaal blij, ze wilde de stoel heel graag. Inmiddels hadden we al een prijs afgesproken, krijg ik ineens in de e-mail de vraag; Waar woon je eigenlijk? Dus ik mijn woonplaats terugsturen. Krijg ik terug; Dat is bijna 100km rijden.

Had ze in haar enthousiasme niet op gelet. Jemig ik vond het zo stom!

:palm:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Mei 2014 08:34

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

bosjesvrouw schreef:Van 't winter had mijn vriend een auto op marktplaats gezien die hij kopen wou.
Moest uit brabant komen wij komen zelf uit het noorden.
Dus wij op zaterdag ochtend vroeg in de auto. Vriend had nog geen adres maar dacht dit onder weg wel te krijgen via de mail. Tot we ongeveer bij Hilversum waren mailt die man ineens dat hij geen tijd meer had. Mijn vriend hem op gebeld dat we al onder weg waren ed. maar dat hielp niet. Nooit weer iets van gehoord waarschijnlijk had die man de auto al verkocht aan een ander.


Je man! ;)

Ik probeerde een keer een fiets via marktplaats te kopen en die man was nogal heetgebakerd. Als ik niet binnen 5 minuten reageerde, dan kreeg ik weer een mail met 'wil jij fiets kopen nog?????????' of 'ik wil het nu weten!!!!!!!!'. :eyes:

Wat ik ook irritant vind, zijn mensen die iets kopen maar het zelf niet naar buiten willen/kunnen dragen (bijvoorbeeld een zwangere vrouw meenemen of een vrouw met gebroken been). Als je een 3-zits bank koopt snap je toch wel dat je dat niet in je eentje kunt tillen?! Ik heb uiteraard wel geholpen, maar ja, ik ben ook niet zo sterk dus had ik weer last van mijn rug.
Goed detail: die mensen die de 3-zits bank kochten, hadden een peugeot 206 (heel klein dus). De bank stak meer uit de auto dan dat die er in zat, prachtig gezicht!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Mei 2014 08:36

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Green_Pepper schreef:
bosjesvrouw schreef:Van 't winter had mijn vriend een auto op marktplaats gezien die hij kopen wou.
Moest uit brabant komen wij komen zelf uit het noorden.
Dus wij op zaterdag ochtend vroeg in de auto. Vriend had nog geen adres maar dacht dit onder weg wel te krijgen via de mail. Tot we ongeveer bij Hilversum waren mailt die man ineens dat hij geen tijd meer had. Mijn vriend hem op gebeld dat we al onder weg waren ed. maar dat hielp niet. Nooit weer iets van gehoord waarschijnlijk had die man de auto al verkocht aan een ander.


Je man! ;)

Oja, ik vergeet dat steeds :palm:
2014 2016
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 15 Mei 2014 09:11

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had mijn auto te koop staan voor 3000 euro. Toen kreeg ik ook een mail met 'voor 1500 kom ik hem morgen ophalen'. Zo raar dat mensen denken de helft van de prijs te kunnen afdingen. Uiteindelijk heb ik m voor 2750 kunnen verkopen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Mei 2014 09:13

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Nou dit vind ik nogal meevallen (geen interesse meer hebben binnen 5 minuten). Ik heb tegels en stenen op marktplaats staan, gratis af te halen, en zondag heb ik zitten wachten op iemand die er blijkbaar toch vanaf zag maar het blijkbaar toch te veel moeite vond om me dat even te laten weten. Daar word ik dan wel goed chagrijnig van!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 15 Mei 2014 09:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 15 Mei 2014 09:14

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Marktplaats wordt steeds minder interessant, mensen willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. De eerste reacties die je krijgt zijn meestal van oplichters. Als je dan eenmaal een geïnteresseerde hebt dan hoor je op eens niets meer.

Ik moet zeggen vind het vaak voor kleine dingen niet meer de moeite waard en breng het dan nog liever naar de kringloop dan dat ik dagen bezig ben om iets kwijt te raken met alle frustraties die erbij komen kijken.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Mei 2014 09:18

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb (net als hier) een kinder-autostoel op mp staan.
Krijg ik net een mail met vragen erin, maar de antwoorden staan duidelijk in de advertentie! Gewicht, wel of geen isofix etc.
Als je interesse hebt, dan lees je toch gewoon goed?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Mei 2014 13:57

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Wij hadden het met een fietsje voor onze dochter. De fiets was van een man zijn kleindochter. Hij had contact gehad met zijn zoon, die zou de fiets voor ons achterhouden. Toen mijn man 's middags belde on langs te komen was de fiets al weg, want die kerel dacht dat wij de fiets niet wilden?! Blij gemaakt met een dooie mus :thumbdown:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 15 Mei 2014 14:30

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Nou ik ben dus iemand die wel netjes mailt van 'Joh, ik ben al voorzien, excuus voor het ongemak en succes met verkopen!'

En dan krijg ik terug; "Stijlloos!!!!!!!!!!!!" of van de week nog "Kankerwijf"

Euh. Ok.
<<

Anoniem166

Bericht 15 Mei 2014 14:39

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Nou handel ik niet heel vaak via Marktplaats, maar over het algemeen gaat het altijd goed. Ik heb nu wat te koop staan en iemand wilde het wel kopen, maar reageerde niet meer nadat ik de betaalgegevens heb gegeven.
En een paar jaar terug kreeg ik een paar weken nadat ik het pakketje verstuurd had, ineens een mailtje dat het nooit ontvangen was en dat deze persoon het stijlloos van me vond dat ik het niet opgestuurd had. Dat was een beetje dom, want ik had het het met pakketpost verstuurd en mevrouw had zelf getekend voor ontvangst :palm:
Dat heb ik haar gemaild en toen heeft ze niet meer gereageerd.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron