Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groentesoep maken

<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 21:05

Groentesoep maken

Vandaag besloten dat ik morgen Groentesoep wil eten. Er is niets lekkerder dan mijn eigen gemaakte Groentesoep (Lekker ego :P). Maar ik vraag me af of het nog lekkerder kan dan dat het nu is.

Vanavond rond half zeven water met eigen gedraaide gehaktballetjes, rundvlees, mergpijp, ui en scheut ketjap opgezet. Nu staat het dus al ruim twee uur te koken. Mixjes (Honig en goedkope soort van 35 cent) en de zak met Boerensoepgroente horen morgen pas. Maar zou het lekkerder zijn als ik het nu allemaal al klaar maak en de nacht laat trekken en morgen opwarm? Of gewoon laten zoals het nu is en ik het van mijn pap heb geleerd?

Hoe doen jullie het?
<<

Anoniem123

Bericht 13 Sep 2013 21:11

Re: Groentesoep maken

schenkel paar uur laten trekken met een zakje vleesbouillon van maggi in het water.

Schenkel er uit halen als die gaar is, mix voor groentesoep erbij en laten koken.
Ondertussen balletjes gedraaid en dat doe ik er dan bij, net zoals de schenkel die ik heb klein gesneden.
Wat vermicelli en een zak soepgroenten en 2 bouillonblokjes van maggi.
Het liefst laat ik de soep dan nog een halve dag opstaan op het oliestelletje dat vind ik het allerlekkerst.
<<

Anoniem286

Bericht 13 Sep 2013 21:12

Re: Groentesoep maken

Heel simpel bouillon met balletjes (zelf gedraaid of zelfgekocht) verschillende groente erbij (wat over is) en even laten pruttelen. Beetje vermicelli erbij en klaar. De dag erna wel altijd lekkerder.
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 21:21

Re: Groentesoep maken

Helden! Ik was helemaal de bouillonzakjes vergeten! Die ga ik gelijk even toevoegen.

Schenkel, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik heb het nu niet in huis. Maar ga het eens proberen. Want iets in mijn zegt dat het heel lekker gaat zijn.

Soep de volgende dag is altijd lekkerder, hoe dom.
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 21:23

Re: Groentesoep maken

Zo, bouillon zakjes erbij gedaan. En ik vond ook nog een paar blaadjes Laurier, dus jeej! :thumbup:
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 15 Sep 2013 21:01

Re: Groentesoep maken

Avond van de tevoren; Mergpijpje met soepvlees en bouillonblokjes opzetten, zachtjes laten pruttelen.
S'ochtends maak ik het weer warm en de hele dag zachtjes laten pruttelen. In de middag haal ik het mergpijpje eruit en voeg ik de verse gehaktballetjes toe, daarna de soepgroente (lekkerst is zelf vers gesneden) en half uur voordat we gaan eten de vermicelli. Zooo lekker! Nu heb ik al zin in een kom groentesoep :-)
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Sep 2013 21:11

Re: Groentesoep maken

Ik gebruik meestal zo'n pot bouillon, dan doe ik er courgette en paprika doorheen en waar ik verder nog zin in heb of wat ik nog heb liggen, meestal broccoli, bloemkool of boontjes, verder maak ik zelf soepballetjes en voor de smaak gebruik ik gewoon zo'n afmaakpakket. Ik neem meestal het afmaakpakket voor kippensoep omdat ik die smaak net wat lekkerder vind.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Sep 2013 21:20

Re: Groentesoep maken

Ik maak altijd boullion en doe daar gehaktballetjes en groenten door. Dit laat ik een poosje staan en op het laatst gaat de vermicelli er nog bij. Schenkel en mergpijp doe ik er nooit doorheen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers