Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 28 Apr 2014 09:54

Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Wij willen tijdens onze zomervakantie eigenlijk wel heel graag op vakantie maar toch durf ik niet helemaal. Ik ga binnen 2 weken weer beginnen met m'n hormoonbehandelingen en we hopen natuurlijk weer snel zwanger te zijn. Maar aangezien ik nu 2 miskramen heb gehad, zou ik niet zwanger op vakantie durven te gaan.

Ze verklaren me voor gek dat ik dit ervan af laat hangen en dat we zeker op vakantie moeten gaan. En ergens hebben ze ook wel gelijk, want we willen wel graag. Maar na 2 miskramen is de positiviteit op een volgende zwangerschap die wel goed gaat erg klein.

Nu mijn vraag, kan ik dan het beste een kort of doorlopende annuleringsverzekering afsluiten? Zodat ik zanger ben we eventueel de reis kunnen annuleren?
<<

Anoniem103

Bericht 28 Apr 2014 10:01

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Ik denk niet dat zwangerschap een reden is voor je annuleringsverzekering om je geld terug te betalen.
Als je echt niet zwanger op vakantie wilt dan zou ik gewoon nog niet boeken maar wachten tot vlak voor je vakantie.
<<

Anoniem85

Bericht 28 Apr 2014 10:03

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Wij hadden destijds begin februari geboekt, 2 weken Rome met de auto. Half februari had ik een positieve test. Mijn gedachten was; meteen annuleren, aangezien ik op vakantie dan 32 weken zou zijn.
Tijdens de intake meteen overlegd met de verloskundige; zei adviseerde gewoon af te wachten en tegen die tijd wel te zien. Mocht ik niet willen gaan omdat ik mij er niet prettig bij zou voelen zou zij hoe dan ook een verklaring schrijven voor de annuleringsverzekering. Omdat wij eerder geboekt hadden dan dat we van de zwangerschap af wisten hadden we ook toen kunnen annuleren.
Ik zou als ik jou was gewoon boeken met een annuleringsverzekering voor de reis die je gaat boeken. Doorlopend kan ook maar is voordeliger als je vaker op reis gaat. Maar ik heb geen ervaringen met miskramen dus als je daar bang voor bent is het misschien anders, maar mocht dat zo zijn, heb je recht op je annuleren.

Wij zijn wel gewoon gegaan, alles verliep goed en ik vertrouw de medische zorg in Italië wel.
<<

Anoniem85

Bericht 28 Apr 2014 10:09

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Tania schreef:Ik denk niet dat zwangerschap een reden is voor je annuleringsverzekering om je geld terug te betalen.
Als je echt niet zwanger op vakantie wilt dan zou ik gewoon nog niet boeken maar wachten tot vlak voor je vakantie.



Als je eerder boekt dan dat je zwanger bent mag je je reis annuleren zodra je weet dat je zwanger bent. Tenminste bij onze verzekering ( ik geloof Europeesche) maar let er wel op dat de annulering dan voor jou geldt, als er andere meegaan, kunnen de regels voor hen anders zijn. (Dat weet ik niet)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Apr 2014 10:39

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Wij hebben getwijfeld om een vakantie naar een vriend van mijn man op Aruba te boeken en hebben dat niet gedaan omdat we bezig waren voor een kindje. De voornaamste reden was dat het toch best veel geld is en ik het zonde zou vinden als ik dan daar heel beroerd ben en er niet van kan genieten. Nu ben ik zwanger en echt behoorlijk ziek. Wij kijken van de zomer gewoon hoe ik me voel en boeken dan eventueel last-minute iets. Dit geeft mij gewoon rust.

In jou situatie, met de twee miskramen in het verleden begrijp ik het al helemaal dat je niet (pril) zwanger op vakantie wil. Ik zou in dat geval dus ook last-minute iets boeken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2014 10:54

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Wij zitten ook in de medische molen ivm onze kinderwens en wij hebben een rondreis geboekt door Afrika. Bij een goede annuleringsverzekering kun je gewoon annuleren als je na het boeken van je reis zwanger raakt.
Korte of doorlopende verzekering maakt verder niet uit, je moet gewoon kijken wat het voordeligst is.
Voor ons was een doorlopende verzekering nog goedkoper dan een korte, omdat wij een grote en dure reis gaan maken, dus wij hebben natuurlijk voor doorlopend gekozen. Mocht ik zwanger raken voor die tijd, dan ga ik absoluut annuleren, want ik wil geen risico's lopen, zeker gezien het feit dat we naar Afrika gaan.

Shally ik zou echt wel boeken als ik jou was meid! Je hebt echt iets nodig om naar uit te kijken. Zo fijn als je je ook op iets anders kunt richten dan alleen maar het zwanger worden. Maar natuurlijk moet je zelf de keuze maken waar je achter staat!
<<

Anoniem123

Bericht 28 Apr 2014 10:59

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Het heeft ons in al die jaren nooit tegengehouden om te boeken voor een vakantie. Nu zijn we in 2008 naar Mallorca geweest maar de jaren erna gewoon in Nederland of Duitsland. Dat durfde ik nog wel aan.

Voor dit jaar durfde ik het nog niet aan om ver van te voren te boeken. Wij wouden rond juni naar Menorca gaan, maar ik ben erg blij dat we niet geboekt hebben. Want ik moet er niet aan denken om met 24/28 weken zwangerschap nog te vliegen met peuter. Dus die vakantie hebben we nu uitgesteld.

In jullie geval zou ik wat last minute boeken. Dan heb je niet zo die stress van: straks ben ik zoveel weken zwanger.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Apr 2014 12:09

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Ik had net een wintersportvakantie geboekt toen ik een week of wat later erachter kwam dat ik zwanger was van de oudste. Ik kon toen gewoon annuleren en kreeg de volledige reissom terug. Moest toen wel een zwangerschapsverklaring aanleveren en verder werd het snel en zonder problemen geregeld.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Apr 2014 13:32

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Waarom zou je niet op vakantie willen als je zwanger bent?
Was je de vorige keren misselijk tijdens je zwangerschap?
Als je die onzekerheid vervelend vindt, zou ik voor een lastminute gaan.

Wij hebben ons nooit tegen laten houden door de behandelingen. We hebben dan gewoon een pauze ingelast.
We zijn in die tijd juist vaker op vakantie geweest onder het mom van 'nu kan het nog, lekker met z'n tweeën'.

Maar bij twijfel gewoon lekker lastminute?
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 28 Apr 2014 14:58

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Ik ben 2x pril op vakantie geweest, geen goede ervaringen mee.

Eerste keer was al snel na een mk, was 5 weken zwanger en we zaten in Egypte. Was de hele tijd bang dat het weer mis zou gaan. Ik durfde niets geks te eten of te doen.

Tweede keer was ik wederom pril zwanger, en ook weer heel kort na een mk. Ik was 6 wkn en we gingen naar Amerika. De eerste nacht begon ik heftig te bloeden, dagen erop volgend bleef ik bloed verliezen (mindere mate) en heb de gehele vakantie (3wkn) niet geweten of het nog goed zat.

Ik doe het dus nooit weer, maar dat is achteraf.....

Geen idee hoe het zit met verzekeringen.
Laatst gewijzigd door Anoniem74 op 28 Apr 2014 15:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Apr 2014 15:08

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 07 Mei 2014 10:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2014 15:17

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Maar je kunt toch boeken en dan annuleren mocht je zwanger zijn?
Ik zou ook niet zwanger ver op reis willen, maar helemaal niet boeken of alleen een last minute aandurven is niet nodig dankzij de annuleringsverzekering.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2014 15:21

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Olijfje schreef:Maar je kunt toch boeken en dan annuleren mocht je zwanger zijn?
Ik zou ook niet zwanger ver op reis willen, maar helemaal niet boeken of alleen een last minute aandurven is niet nodig dankzij de annuleringsverzekering.

Je kunt toch niet annuleren wegens zwangerschap? Ik denk niet dat dat als geldige reden wordt gezien eerlijk gezegd.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2014 16:12

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Elliot schreef:
Olijfje schreef:Maar je kunt toch boeken en dan annuleren mocht je zwanger zijn?
Ik zou ook niet zwanger ver op reis willen, maar helemaal niet boeken of alleen een last minute aandurven is niet nodig dankzij de annuleringsverzekering.

Je kunt toch niet annuleren wegens zwangerschap? Ik denk niet dat dat als geldige reden wordt gezien eerlijk gezegd.


Ja zeker wel. Als jij bij het boeken van je reis nog niet zwanger was, en dus later wel, dan mag jij gewoon annuleren. Mits dat bij jouw verzekering natuurlijk in de voorwaarden staat, maar volgens mij is dat bij bijna iedere verzekering zo. Ik heb namelijk ook zo'n annuleringsverzekering afgesloten, omdat ik absoluut niet op safarireis door Afrika wil mocht ik toch zwanger zijn tegen die tijd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2014 16:32

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Nou ik heb net even random wat voorwaarden van annuleringsverzekeringen gelezen en bij allemaal stond zwangerschap juist als uitsluitsel. Dus dat er NIET werd uitgekeerd in geval van zwangerschap. Wellicht dat dit afhankelijk van de reis anders is, ik kan me voorstellen dat je bij een safari andere voorwaarden hebt dan bij een strandvakantie.

♥♥
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Apr 2014 16:38

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Ik heb het ook even nagekeken en onze doorlopende reisverzekering vergoedt ook de annuleringskosten als jij of je partner zwanger bent/is. Het zal dus per verzekering verschillen.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Apr 2014 16:56

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Elliot schreef:Nou ik heb net even random wat voorwaarden van annuleringsverzekeringen gelezen en bij allemaal stond zwangerschap juist als uitsluitsel. Dus dat er NIET werd uitgekeerd in geval van zwangerschap. Wellicht dat dit afhankelijk van de reis anders is, ik kan me voorstellen dat je bij een safari andere voorwaarden hebt dan bij een strandvakantie.


Bij onze verzekering maakt het niets uit of we nou op safari gaan of naar de ardennen of naar het strand. Wij mogen gegarandeerd annuleren en de volledige som wordt vergoed.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 28 Apr 2014 21:11

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

_Lana_ schreef:Waarom zou je niet op vakantie willen als je zwanger bent?
Was je de vorige keren misselijk tijdens je zwangerschap?
Als je die onzekerheid vervelend vindt, zou ik voor een lastminute gaan.

Wij hebben ons nooit tegen laten houden door de behandelingen. We hebben dan gewoon een pauze ingelast.
We zijn in die tijd juist vaker op vakantie geweest onder het mom van 'nu kan het nog, lekker met z'n tweeën'.

Maar bij twijfel gewoon lekker lastminute?


Ik zou niet op vakantie durven omdat ik 2 miskramen heb gehad dus dan weer bang zal zijn voor een miskraam.
We wachten nog even met boeken en kijken in juni of er nog iets leuks is waar we heen kunnen, denk dat dit het verstandigste is.

Vorig jaar hebben we ook een pauze ingelast om op vakantie te gaan en stanza's nu wel weer zo zijn.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 29 Apr 2014 13:54

Re: Niet op vakantie durven om eventuele zwangerschap

Er zijn annuleringsverzekeringen waarbij het wel degelijk vergoed wordt, durf alleen niet te zeggen welke maatschappijen dit zijn, ik dacht ook De Europeesche. Belangrijk is wel dat je niet zwanger bent op het moment dat je boekt. Maar ik zou anders even contact opnemen met een maatschappij voor de zekerheid. Zij kunnen je altijd informeren hoe zij met zo'n situatie om zouden gaan. En iemand zei wat over je reisgenoten. Die zijn in principe gewoon meeverzekerd. Kort- of doorlopend maakt in zo'n geval echt niet uit.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers