Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Shoestring, Djoser of andere organisatie?

<<

Anoniem328

Bericht 10 Mrt 2014 12:06

Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Hallo,

Wij zitten ons te oriënteren op een groepsreis in Tanzania, Kenia en Zanzibar.
Nou is Shoestring iets goedkoper ten opzichte van Djoser, maar bij Djoser zitten meer excursies bij de reissom in en ook de maaltijden tijdens het kamperen. Dus al met al maakt het denk ik weinig uit.

Hebben jullie hier ervaringen met deze twee reisorganisaties?
Shoestring lees ik wisselende verhalen over. Nou zijn wij niet heel veeleisend, maar voor het bedrag wat je neertelt voor zo'n reis verwacht je toch wel iets. De meeste mensen zijn overigens erg enthousiast over Shoestring maar je leest ook wel wat negatieve ervaringen.
Djoser lees ik over het algemeen alleen maar goede verhalen over.
Of zijn er nog andere organisaties die aan te bevelen zijn?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Mrt 2014 12:12

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik ben ben in het najaar met Djoser naar Jordanië geweest en ik vond het tegenvallen. Ik denk dat het vooral had te maken met onze reisBEGELEIDSTER. Als we klachten hadden deed ze weinig, want het hotel zou er toch niks aan doen. Ze deed er weinig aan om de reis voor ons leuker te maken. Ze zat voornamelijk voor in de bus en als er wat gezegd moest worden over de pot o.i.d. dan was dat het. Ondanks dat Djoser een 'goedkope' organisatie is had ik er meer van verwacht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 10 Mrt 2014 20:33

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik was zeer tevreden over Shoestring (ook naar Jordanië was dat), maar inderdaad, je gids kan je reis maken of breken, dus dat blijft toch afwachten. Vaak wordt er namelijk toch alleen een lokaal bureau ingeschakeld die een gids beschikbaar stelt, dus het is dan puur hopen dat de Nederlandse reisorganisatie een goede lokale organisatie gebruikt. Wij hadden een fantastische gids in Jordanië bijvoorbeeld, maar dat is gewoon mazzel of pech hebben.
Zou ook misschien kijken naar groepssamenstelling en reisdata. Let er in ieder geval op of de reis wel een gegarandeerd vertrek heeft, want er gaan best vaak reizen niet door als dat aantal niet gehaald wordt en dan moet je weer op zoek naar iets anders of een andere datum.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Mrt 2014 21:27

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ze zijn beide goed. Djoser ben ik zelf altijd wel tevreden over, Shoestring heb ik van horen zeggen. Shoestring is inderdaad vaak wat goedkoper, groepen zijn volgens mij vaak ietsje groter (2-4 personen meer). Wat ik zelf vaak doe is inderdaad datums en reisprogramma's vergelijken in combinatie met de prijs. En dan kijken wat mij het beste uitkomt. En ik zou in deze tijd ook echt kijken waar de grootste kans is dat de reis doorgaat. Ik wou vorig voorjaar met Koning Aap naar Moskou en St. Petersburg omdat die iets in het programma hadden dat ik wel graag wilde zien. Helaas hadden er bij hun amper mensen geboekt (uiteindelijk is de reis op die datum ook niet doorgegaan) dus heb ik bij Djoser geboekt op het moment dat die garandeerden dat de reis doorging. Als je eenmaal geboekt hebt zit je er aan vast en heb je kans dat je pas ca. 5-6 weken van te voren hoort dat een reis niet doorgaat.

En als hierboven ook al genoemd: een reisleider maakt je reis of juist niet. Die heeft een behoorlijk toegevoegde waarde en dat kun je van te voren niet inschatten/is ook heel persoonlijk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 10 Mrt 2014 21:32

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Sawadee heb ik nooit mee gereisd maar moet ook wel goed zijn. Ik zou ook vergelijken hoeveel nachten kamperen er bv bij inzit. Hou je van wandelen of niet? De ene organisatie heeft iets meer wandelingen er in zitten maar dat is wel in de reisomschrijvingen te lezen. Shoestring heeft soms een iets jongere groep omdat ze ook iets goedkoper zijn. Djoser heb ik meestal gemengde groepen gehad van allerlei leeftijden en was altijd wel leuk. Bij kampeerreizen heb je denk ik meer kans op een jongere groep (ivm iets goedkoper) dan bij een hotel/lodge reis door hetzelfde gebied. Leeftijden staan vaak op de site of zijn op te vragen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem328

Bericht 11 Mrt 2014 09:35

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Bedankt voor jullie antwoord!
Ja de reisbegeleiding is inderdaad van groot belang en dat kun je van tevoren niet weten.
De groepssamenstelling had ik al naar gekeken en is bij beide organisaties vrij jong, waarschijnlijk inderdaad omdat het om een kampeertrip gaat. Bij Shoestring zijn de data die ons wat lijken gegarandeerd, dus dat is een groot voordeel. Ik moet er niet aan denken dan de reis een paar weken van tevoren wordt afgezegd. Ik heb Djoser al gemaild om te vragen of hun reizen in die periode ook gegarandeerd zijn. Zo niet, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik zal de reizen bij beide organisaties nog eens goed vergelijken, maar volgens mij zijn ze op een paar kleine dingen na nagenoeg hetzelfde.
Spannend hoor, we zijn nog nooit op een groepsreis geweest, dus het is wel een beetje een gokje wat we nemen, maar dit lijkt ons echt de mooiste manier om Afrika te zien.
<<

Anoniem 42

Bericht 11 Mrt 2014 22:52

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik ben eenmaal op reis geweest met Shoestring en ik was om meerdere redenen ontevreden. Er zijn spullen van me gestolen tijdens de reis en hotels waren soms verre van in orde. En dan ben ik echt wel wat gewend, want ik heb in veel hostels geslapen en veel rond gereisd in wat minder luxe landen.

Ik heb daar een klacht over in gediend, ik hoefde echt geen geld terug of iets dergelijks maar ik wilde ze wel meegeven dat het voor de prijs ook wel wat beter kan. Nooit een reactie op gehad. Daarna een enquete die ze me stuurden erg negatief ingevuld met het verzoek contact op te nemen, ook nooit wat van gehoord. Daarna bleven ze tot in den treure reclamemailtjes sturen en heb ik het verzoek gedaan daarmee op te houden. En jawel, zes jaar later lopen ze nog te spammen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 12 Mrt 2014 12:11

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Oh dat is echt niet netjes van ze zeg! Ik heb nu een keer dan gereisd met ze, maar kreeg keurig en snel antwoord steeds op mijn vragen per mail (over bijv. landarrangement boeken, visum etc).
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Mrt 2014 22:31

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Heb geen ervaring met Shoestring maar heb wel van verschillende mensen ervaringen gehoord. Shoestring heeft meestal geen Nederlandstalige reisleider / begeleider. Djoser volgens mij wel.

Toen wij met Baobab een reis door Marokko maakten kwamen we een Shoestring groep tegen en zaten op de heen- en terugvlucht in hetzelfde vliegtuig. Wat was ik blij dat ik niet voor die reis gekozen had omdat er voor mijn gevoel nogal wat aso's in die groep zaten. Maar ik ken ook iemand die al 4 keer met Shoestring op reis is geweest en het iedere keer geweldig vond.
We hebben een keer met Djoser een reis gemaakt en die is prima bevallen. Met Baobab zijn we twee keer op reis geweest en het is twee keer ontzettend goed bevallen. Fox vind ik te georganiseerd met vrij weinig tijd om zelf dingen te doen.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

JackyO

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 31 Mrt 2014 12:59

Bericht 31 Mrt 2014 13:46

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik heb vorig jaar de kampeerreis Kenia, Tanzania en Zanzibar met Djoser gedaan. Was geweldig! Reisleidster was Engelstalig en Keniaans maar dat vond ik juist extra leuk omdat ze dan nog meer inside information heeft. Het kamperen in de parken was echt super vet, nijlpaarden naast je tent enz. De groep maakt echter wel voor een groot deel je reis, dus ik zou van te voren wel informeren wat de leeftijden zijn enz.
Enige nadeel van deze reis was het lange rijden tussen Arushna en Dar Es' Salaam. Bij sommige trips kun je dit stuk ook vliegen, dat zou wel wat beter, maar ook wel weer duurder zijn.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 31 Mrt 2014 19:30

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een vakantie en ik zit nu tussen een reis van Shoestring en Fox te twijfelen. Heeft iemand ervaring met Fox?
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 31 Mrt 2014 19:43

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Jep ik, maar alleen met de singlesreizen, niet met de "gewone" groepsreizen
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 31 Mrt 2014 20:03

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik ben ook van plan om met een singlesreis mee te gaan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 31 Mrt 2014 20:49

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Haha ok dan typ ik even verder. Ben 4x met Fox geweest en 1x met Shoestring, dus kan wel wat meer zeggen over Fox dan over Shoestring sowieso, maar bij beiden is het me goed bevallen. Fox is duidelijk duurder en beter (lees ook: strakker) georganiseerd dan Shoestring, dat merk je bijvoorbeeld in de kwaliteit van hotels, lokaal vervoer en wat de reisleider op excursies doet (des te meer de reisorganisatie betaalt, des te vaker de reisleider ook meegaat op wandelingen, een lokale gids inhuurt etc.). Nadeel is meteen aan die goede organisatie weer dat je in verhouding minder vrije tijd hebt om zelf je dag(deel) in te delen tov Shoestring, daar zit wat meer ruimte in. Qua mensen vond ik het eigenlijk weinig verschillen, er zijn altijd mensen met wie je meer of minder een klik hebt, maar over het algemeen zal iedereen het doel hebben met z'n allen er een leuke vakantie van te maken. De singlesreizen zijn ook duidelijk niet bedoelt als datingreis, al heb ik wel paar keer meegemaakt dat er een stelletje ontstond. Ik heb mijn reizen altijd uitgekozen op vertrekdatum, of het vertrek gegarandeerd wel was en op de groepssamenstelling. Wilde niet in m'n eentje tussen de 50-plussers zitten. De ene reis was de gemiddelde leeftijd wat lager dan de andere, maar heb altijd topvakanties gehad en heb ook nog best veel contact met mensen van de diverse reizen.

Waar zou je eventueel heen willen? Misschien dat ik die reis toevallig ook wel gemaakt heb :-)
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 31 Mrt 2014 21:42

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Thanks voor je reactie.

Ik ben zelf ook echt aan het kijken naar het tijdstip. Bij Shoestring kan ik nog niet zien wie zich er aangemeld hebben. Bij Fox is het wel mijn leeftijdscategorie voornamelijk. Ik neig wel wat meer naar Fox momenteel, vooral ook gezien het programma. Worden meer locaties aangedaan.

Ik wil een reis maken naar Maleisië.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Apr 2014 09:28

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Je kan Shoestring altijd een mailtje sturen als je daarover meer informatie wilt, dan kunnen ze aangeven of er al boekingen zijn en van wie (alleenreizend of samen, leeftijdscategorie en geslacht). Ik heb de Singapore-Maleisië-Thailand reis gedaan en mensen die ik kende van de Costa Rica reis hebben een maand voor mij de Maleisië reis met Borneo erbij gedaan en wij waren allemaal zeer tevreden. Vond Maleisië een mooi en leuk land om te bezoeken met veel afwisseling.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Apr 2014 14:29

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

JackyO wat gaaf dat je die reis ook hebt gemaakt! Juist het kamperen lijkt mij supergaaf maar ook wel zwaar. IK heb er zo'n zin in. Wij gaan vanavond boeken :banaan:

Alhoewel ik nog wel een beetje twijfel gaan we denk ik toch voor Shoestring. Ik heb veel op internet gezocht en over Djoser lees je evenveel klachten als bij Shoestring. Op de site reisorakel met vele reiservaringen krijgt Djoser slechts een 6,4 waar Shoestring toch een 7,3 krijgt. Nou heb je altijd mensen die klagen en niet tevreden zijn dus wij doen niet zo veel uit op de slechte ervaringen en gaan gewoon bij 1 van de 2 boeken.
Bij Shoestring komt de reisdata ons beter uit en er is een gegarandeerd vertrek. De gemiddelde leeftijd ligt bij Djoser en bij Shoestring rond de 35 jaar dus dat is heel fijn.
Als je de datum die je in gedachten hebt aanklikt, dan krijg je meteen een overzicht van de leeftijd en het geslacht van de medereizigers.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Apr 2014 14:56

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Gewoon doen inderdaad Olijfje, leuk! Het is inderdaad ook een beetje wat je er zelf van maakt. Er zullen altijd klagers zijn en tuurlijk kan het gebeuren dat bijvoorbeeld een accommodatie wat minder is dan je verwacht of dat er wat dingen niet helemaal vlekkeloos lopen, maar het is maar net hoe je daar mee omgaat. Ik heb toen een prima verzorgde reis gehad met Shoestring, hopelijk jullie ook! Ben wel benieuwd hoe je het vindt, ik wil graag ooit ook eens een dergelijke safarireis met kamperen doen!
<<

Anoniem130

Bericht 28 Apr 2014 16:38

Re: Shoestring, Djoser of andere organisatie?

Ik weet niet of je erover hebt nagedacht, maar ik ben zelf aan het kijken naar groepsrondreizen... en toen sprak ik een vriendinnetje die met een internationale reis was geweest! En toen bedacht ik me: waarom zou ik met een Nederlandse organisatie willen? Juist leuk om internationaal mensen te leren kennen! Dus nu kijk ik op sites als "onthegotours.com" en "contiki.com". Wel meer iets voor jonge mensen, dus ik weet niet of je met een vriend(in) wilt of met een kennis.. Maar just saying..

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers