Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 13 Sep 2013 09:25

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind het ook behoorlijk asociaal. Ze zullen vast een stuk meer inkomsten krijgen, doordat er genoeg mensen zijn die te lui zijn om te bellen.
Maar anderzijds, kijk naar de reacties in dit topic alleen al van mensen die niet eens een brief hebben gehad en het alsnog opzeggen uit protest. Terecht hoor, zou ik ook doen!
Ik vind het trouwens ook apart dat ze juist mensen uit het lagere segment ( bedrag van de donatie) hebben gekozen om aan deze proef mee te laten doen. Dit zijn, denk ik, juist donateurs die niet veel te besteden en toch een goed doel willen steunen.

Ik doneer al een paar jaar aan Oxfam NOVIB, die bellen ook wel gemiddeld eens per jaar met de vraag of ik mijn bijdrage wil verhogen. Nou nee dus, maar hoeveel argumenten ik daarvoor moet opbrengen voor ze het accepteren... Heel frustrerend!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Sep 2013 09:30

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind dat ook een nare manier van doen, ik denk dat veel mensen toch een drempel voelen om te bellen dat ze dat niet willen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn voor wie het een reden is om het helemaal stop te zetten. Natuurlijk hoop je op meer geld, maar dit is niet de manier.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 13 Sep 2013 14:04

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind het zoals als vragen om een groter cadeau. Belachelijk dus.
<<

Anoniem335

Bericht 13 Sep 2013 15:32

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Belachelijk..
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 13 Sep 2013 16:45

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik zou er niet van gediend zijn en mijn donatie stopzetten. Een mooi moment om eens een ander doel te steunen. Uiteindelijk zal dit ze meer donateurs gaan kosten denk ik. Geen slimme zet.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Sep 2013 16:51

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik zou ook opzeggen om zoiets
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Sep 2013 16:59

Re: Donatieverhoging automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Silly-One schreef:Kansloos en het zou voor mij een rede zijn om te stoppen met doneren. Jij ben baas van jou portemonnee en jij bepaald hoeveel je kan missen/wilt geven aan een goed doen.


Dit dus.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem91

Bericht 13 Sep 2013 17:01

Re: Donatieverhoging automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Lady schreef:
Silly-One schreef:Kansloos en het zou voor mij een rede zijn om te stoppen met doneren. Jij ben baas van jou portemonnee en jij bepaald hoeveel je kan missen/wilt geven aan een goed doen.


Dit dus.


Ook eens!
<<

Anoniem100

Bericht 13 Sep 2013 17:51

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik zou echt not amused zijn, dat is toch niet aan hun om te bepalen?! Zou echt meteen mijn donatie stopzetten!

Heb het wel eens gehad bij een andere organisatie dat ik netjes via opzegformulier donatie stopgezet heb (kon het financieel niet meer missen), netjes bevestiging kreeg dat alles rond was etc. en ook mailadres uit het bestand laten verwijderen. Maar ben daarna nog maandenlang gebeld en gemaild over hoe zonde het was dat ze me kwijt waren als donateur en of ik niet weer donateur wilde worden. Heb toen netjes een mail gestuurd dat ik niet voor niets had opgezegd en het niet op prijs stelde dat ik nog benaderd werd. Mocht ik later weer willen doneren dan zou ik mezelf wel weer aanmelden... Was prima, zou uit het bestand gehaald worden. Maar zelfs daarna ging het gewoon door. Heb toen ook wel even gebeld en nogmaals uitgelegd, kwam niet helemaal binnen volgens mij...gelukkig uiteindelijk wel opgelost.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 13 Sep 2013 20:17

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik zou dat ook niet kunnen waarderen en geneigd zijn om mijn donaties stop te zetten!

Ik geef 1x per jaar wat aan KiKA en toevallig lag er vandaag ook weer een brief. Heb hem niet eens open gemaakt want dit gaat niet over de jaarlijkse bijdrage en dat extra "geschooi", daar hou ik niet van!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 13 Sep 2013 20:42

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 13 Sep 2013 20:48

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind het asociaal. Ik snap best dat ze donaties nodig hebben en het lijkt me ook niet heel gemakkelijk om aan (voldoende) donaties te komen. Ze hadden beter een mail gestuurd, zoals SunnyFlower ook al zei. Nu hebben ze grote kans dat ze donaties kwijtraken.

Ik steun regelmatig goede doelen maar niet via automatische incasso of maandelijks ofzo. Ik vind het fijner om te doneren als het mij uitkomt en zo kan ik ook verschillende goede doelen steunen ipv altijd dezelfde.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem 53

Bericht 13 Sep 2013 20:51

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind dit geen stijl. Denk ook dat ze hier veel donateurs mee kwijt gaan raken.
<<

Anoniem9

Bericht 13 Sep 2013 21:30

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Zoiets heeft de Kankerstichting laatst bij mijn schoonmoeder geflikt. Mijn schoonmoeder steunt meerdere doelen, en ze krijgen allemaal een bepaald bedrag. Belde de Kankerstichting of ze de donatie niet even wilde verhogen met 5 euro? Nou, dat wilde mijn schoonmoeder niet. Vervolgens ging dat meisje aan de telefoon telkens maar door; 4 dan? 3? 2? 1? Gewoon ronduit asociaal. Ik had het direct stopgezet.
<<

Pie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 08 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Sep 2013 09:49

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind het ook belachelijk. Vraag me dan ook af hoe veel mensen hun donatie stop zetten en of het dus wel echt geld oplevert...
I don't exactly know what it means to be ready. A cake when the oven timer goes off? Am I fully baked, or only half-baked?
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 14 Sep 2013 09:57

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Typisch weer Greenpeace vind ik. Die hebben wel vaker van die rare acties. Sowieso vind ik hun acties niet altijd ethisch verantwoord, dus dat is al een reden om niet lid van ze te worden. Soms doen ze wel eens goede dingen, maar dat vind ik niet opwegen tegen de rest.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Sep 2013 10:22

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik zou ook direct opzeggen. Ik bepaal waar ik mijn geld aan uit geef en ik ben zeker niet te lui om er wat aan te doen. Overigens vraag ik me af of het niet ook een stunt is om nieuwe mensen te laten doneren. Negatieve publiciteit is natuurlijk ook publiciteit.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 14 Sep 2013 11:13

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik vind het ook erg raar en het zou voor mij zeker een reden zijn om een donatie op te zeggen.
Ik bepaal toch zeker zelf wel hoeveel ik wil en kan schenken?
Wees blij dat mensen wat doneren, hoeveel het ook is, in plaats van meer te gaan eisen.
Als je meer geld wilt hebben kan je beter met goede acties komen waardoor meer mensen gaan doneren, op deze manier gaan er alleen maar mensen weg lijkt me.
<<

Anoniem 63

Bericht 14 Sep 2013 11:43

Re: Donatie automatisch verhogen: hoe reageer jij?

Ik hoorde het pas op de radio ja en vind het erg ehmm apart... Ik zou er klaar mee zijn als donateur. Zelf geven we sowieso niet periodiek aan één goed doel.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers