Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wisselende vriendjes van single vriendin

<<

Anoniem44

Bericht 09 Sep 2013 17:27

Wisselende vriendjes van single vriendin

Een jaar of zes geleden ontmoette ik een superleuk meisje. We werden eigenlijk direct goede vriendinnen, omdat we een enorme klik hadden. Nu heb ik in de tijd dat ik haar ontmoette ook mijn man ontmoet en al die tijd dat we nu vrienden zijn heb ik een relatie gehad, terwijl zij single was en wisselende vriendjes had.

Ik merk nu aan mezelf dat ik het soms lastig vind om nog enthousiasme op te brengen voor haar verhalen. Ze heeft in de tijd dat we nu vrienden zijn een stuk of acht vriendjes gehad waar ze verliefd op was en aan wie ze me heeft voorgesteld. Uiteraard sta ik dan open voor contact, maak ik lekker eten voor ze en ben ik benieuwd wat voor een jongen het is.

Helaas verdwijnen al deze vriendjes net zo snel als ze gekomen zijn. Steeds opnieuw vind ik het natuurlijk leuk voor haar en hoop dat het een blijvertje zal zijn, ook afgelopen maanden weer, maar ook nu blijkt hij het toch niet voor haar te zijn. Het zijn echt leuke jongens, maar volgens mijn vriendin is er altijd iets mis met ze, waardoor ze toch niet verder met hen kan. Tussen deze zeer korte 'relaties' door, heeft ze ook nog regelmatig scharrels en heeft ze seks met een paar exen, waarvan sommigen inmiddels een nieuwe vriendin hebben.

Afgelopen week sprak ik weer met haar af en toen ik aan haar vroeg hoe het met W. haar vriend ging met wie ze zou gaan samenwonen, keek ze me eerst wat glazig aan en toen zei ze: 'oh, dat is over, we benauwden elkaar teveel'. Terwijl ik haar een week daarvoor nog sprak en ze toen heel verliefd en enthousiast vertelde dat ze plannen hadden om te gaan samenwonen.

Ik merk aan mezelf dat mijn enthousiasme en inlevingsvermogen wat op begint te raken. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 09 Sep 2013 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Sep 2013 17:29

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Oeps, twee keer!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Sep 2013 17:33

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Gewoon belangstelling en enthousiasme blijven tonen. Waarschijnlijk had zij het ook liever anders gezien. Het laatste waar ze op zit te wachten is een vriendin die al ruimschoots gesetteld is en die haar verhalen wegwuift onder het mom van 'ja, dat dacht je de vorige keer ook'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2013 17:43

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Ik had dat op een gegeven moment ook bij een vriendinnetje van me, zeker omdat ze elke keer weer hotel de botel werd en het nooit op iets uitdraaide (niet eens tot een relatie zeg maar). Ik vond dat ook best lastig, maar ik realiseerde me ook dat ze ook naar mijn verhalen luistert, die misschien niet zozeer elke keer over een nieuw vriendje gaan, maar ook wel vaak ongeveer dezelfde dingen. Dus ik probeerde gewoon toch interesse te blijven tonen. Maar ik vond dat soms wel moeilijk, vooral omdat ik zag dat ze zichzelf er zo in verloor. Nou is dat typisch een karaktertrek die ik ook van mezelf ken/herken, dus ik probeerde maar te accepteren dat zij ook zo was en probeerde ik interesse te blijven tonen.
Ik zou als ik jou was, haar misschien eens prijzen met dat je het bewonderingswaardig vindt dat ze zo hoopvol blijft en blijft proberen. Dat vind ik wel een positieve benadering en iets wat je kunt zeggen.
<<

Anoniem198

Bericht 09 Sep 2013 18:00

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Susan schreef:Gewoon belangstelling en enthousiasme blijven tonen. Waarschijnlijk had zij het ook liever anders gezien. Het laatste waar ze op zit te wachten is een vriendin die al ruimschoots gesetteld is en die haar verhalen wegwuift onder het mom van 'ja, dat dacht je de vorige keer ook'.


Dit dus!
Wellicht dat ik na verloop van tijd een keer een serieus gesprek met haar hierover zou aangaan wat er steeds mis gaat en of dat van hem uit komt of dat het steeds haar beslissing is. Uit belangstelling en 'bezorgdheid'.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Sep 2013 18:28

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

We praten vaak wel serieus door over de dingen, het is één van mijn beste vriendinnen. Het is eigenlijk steeds haar eigen beslissing om met die jongens te breken. Steeds denk ik, jeetje wat een leuke jongen en net wanneer ik vertrouwen begin te krijgen dat ze hiermee wel een lange relatie zou kunnen opbouwen, dan komt ze met het verhaal dat het over is. Het duurt echt maar twee of drie maanden. Vandaar dat ik het moeilijk vindt om bij de volgende opnieuw hetzelfde enthousiasme op te brengen. Natuurlijk wil ik dat wel en ik ben ook steeds weer blij voor haar en later verdrietig, alleen omdat er zo'n duidelijk patroon in zit, begint het wel wat lastig te worden. Ik merk ook aan mezelf dat - wanneer ik zo'n jongen nu ontmoet - ik het moeilijk vindt om direct de deur voor hem open te gooien. Natuurlijk ben ik vriendelijk en wil ik meer over hem weten, maar ik merk dat mijn échte interesse wat dalende is, omdat ik hem na een paar maanden toch weer zie verdwijnen.

Snapt iemand wat ik bedoel?
<<

Anoniem1

Bericht 09 Sep 2013 18:31

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Heb je het er ook wel eens met haar over waarom ze het steeds afkapt na een paar maanden?

Kan me trouwens wel voorstellen dat het met zo'n terugkerend patroon lastig is om leuk en geïnteresseerd te blijven doen. Maar besef dat het voor haar nog lastiger zal zijn om in dat patroon ast te zitten.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 10 Sep 2013 08:36

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

-ED- schreef:Ik merk aan mezelf dat mijn enthousiasme en inlevingsvermogen wat op begint te raken. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?


Bovenstaande precies zo uitspreken naar haar toe. Wat ze vervolgens met jouw opmerking doet is aan haar. Bovenstaand stuk is van jou, maar dat mag je zeker naar haar uitspreken en daar eerlijk over zijn. Het is dan nog niet gezegd dat ze zal veranderen, of er iets mee zal doen, maar dan ben jij het wel kwijt en kun jij er voortaan eerlijk over zijn. Daardoor hoef je niet geforceerd meer te reageren en je vriendin weet waar ze aan toe is.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Sep 2013 10:57

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Kijk, haar leven is gewoon anders. En ik weet zeker dat zij het ook weleens beu is om naar jouw herhalende verhalen te luisteren. Ik snap dat het lastig is om je in te leven, jij bent immers gesetteld. Het is niet makkelijk om telkens van vriendje te wisselen. Al heb ik mijn bedenkingen bij het woord "vriendje" aangezien het na max. 3 maanden weer voorbij is... je gaat dan toch ook zeker niet al met iemand samenwonen. En ook al vind jij het een toffe gast, zij moet het ermee doen. Misschien wilt ze gewoon graag eenzelfde liefde hebben als jou. Ik zou het in elk geval niet waarderen als mijn bezette vriendinnen mijn emotionele wisselingen zouden afdoen of zouden zeggen "Jaja/vast/weer al/ben je deze na een week ook weer beu." Dat zou mij echt wel pijn doen eerlijk gezegd.
<<

Mystique

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:21

Bericht 14 Sep 2013 00:54

Re: Wisselende vriendjes van single vriendin

Eens met de rest. Ik zou zelf ongetwijfeld ook denken ''dit is nu nummer zoveel die voorbij komt'' (bij wijze van), maar ondanks dat mijn eigen gedachtes voor mezelf te houden en blij voor haar proberen te zijn. Wat hebben jullie er beiden aan als dit jullie vriendschap in de weg komt te staan? Ik denk dat acceptatie heel belangrijk is plus het besef dat geen mens gelijk is op het gebied van liefdesrelaties.
Maybe the reason why all the doors are closed, so you could open one that leads you to the perfect road

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers