Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe leg ik dit nou netjes uit?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 11 Sep 2013 13:50

Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ik heb al sinds mijn 5e ongeveer dezelfde beste vriendin. Ik hou van haar alsof ze mn zusje is. Sinds ik verhuisd ben zie ik haar natuurlijk veel minder, maar ze doet wel echt veel moeite om mij regelmatig te zien, echt superlief.

Nu ik alleen woon, wil ze nog veel vaker komen. Ze vind het hier geweldig. Hartstikke leuk vind ik dat! Er is echter 1 probleem: en dat is haar hond. Dat is haar kind en ook dat begrijp ik, heb er zelf immers ook een. Alleen haar hond is gewoon echt niet opgevoed. Nou is het ook een lastig ras, maar goed. Hij breekt gewoon mijn huis af en kent geen nee. Daarnaast is hij of incontinent of niet zindelijk (zij zegt dat hij bij haar thuis nooit plast de ene keer en de andere keer zegt ze dat het komt omdat hij gedeeltelijk incontinent is, verhaal wisselt nogal) dus hij plast hier in huis. Ik heb een tuin, maar dan nog plast hij hier in huis. Hij springt overal op mn meubels, wil niet uit mijn bed komen, en daarnaast heeft hij ook nog voedselnijd, dus hij grijpt mijn hond bijna als ik die eten geef, ook al heeft hij zijn eigen bak eten. Ik kan mijn hond eigenlijk niets geven zonder dat haar hond dus echt lelijk doet. Zij vind dat ik mijn hond dan ook niks mag geven, ik vind dan weer dat het probleem bij haar hond ligt en dus niet bij mij.

Daarnaast blaft hij als een malle als zij weggaat. Daar heeft ie nu een blafband voor. Als hij dingen doet die niet mogen, moet zij steeds lachen en voelt die hond zich natuurlijk aangemoedigd. Mijn hond is 13 jaar en af en toe zo dement als een stokkie, heeft ook net een hersenbloeding gehad, en mag geen stress hebben.

Kortom: ik maak me druk om mijn hond en zij om de hare. Ze vat alleen alles persoonlijk op als ik oplossingen probeer aan te dragen om de situatie hier wel houdbaar te maken zodat ik me niet hoef te ergeren. Zij vind het namelijk wel vreselijk om te merken dat ik me erger, we hebben verder nooit ruzie, alleen hierom. Ik probeer gewoon grenzen te stellen voor mij en mijn hond. Hele normale regels eigenlijk, ik wil hem niet in mijn bed, op mijn bank of zitzak hebben en ik wil dat hij mijn hond rust gunt dus soms in een andere kamer in de bench gaat en daar ook eet, om die voedselnijd te voorkomen. Zij voelt zich meteen persoonlijk aangevallen en roept dan dat ze helemaal niet meer komt. Dan voel ik me schuldig, vergoelijk de hele situatie weer en na 3 dagen barst hier de bom...
Zonder hond komt ze niet trouwens. Als ik naar haar ga laat ik de mijne wel bij mijn moeder.

Wat een verhaal, sorry. Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Sep 2013 13:56

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ik vind haar eerlijk gezegd behoorlijk asociaal. Ze wil zich op geen enkele manier aanpassen, ze corrigeert haar hond niet, ook niet als hij jouw spullen sloopt of als jouw hond er last van heeft, jij moet de verzorging van jouw hond maar aanpassen aan haar, zonder hond afspreken wil ze niet.

Ik zou er toch gewoon iets van zeggen en me niks aantrekken van het feit dat ze alles persoonlijk opvat. Het is jouw huis en het huis van jouw hond, het is niet normaal dat jij je zo in een hoekje laat drukken. Ik denk ook niet dat ze echt nooit meer komt als jij gewoon je grenzen stelt, dat zegt ze nu omdat ze weet dat jij toch elke keer wel weer inbindt. Maar je hebt het grootste gelijk van de wereld.

En anders zou ik alleen nog bij haar afspreken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 11 Sep 2013 18:44

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ik vrees dat er maar 1 oplossing is: PRATEN! Echt... we hebben dat beest een tweetal jaar terug op jouw verjaardag gezien (toen E. per ongeluk een speeltje in mijn gezicht gooide :D) en O. vond het een nerveus en irritant beest. Dat ras kan echt wel opgevoed worden, alleen is zij daar blijkbaar niet zo goed in. Ik zou het beest de deur weigeren in jouw geval, sorry... Het is JOUW huis, JOUW regels. Anders geen hond. Snap dat ze dat niet wil, zonder hem komen. Maar jammer dan. Nu maakt ze er jouw probleem van, terwijl het echt wel haar probleem is!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 11 Sep 2013 18:49

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Praten heb ik al geprobeerd. Ze corrigeert hem wel bij mij, maar dan kun je en de hele dag bezig blijven en ze geeft het gewoon op op een gegeven moment. Of ze moet er om lachen. Ik corrigeer hem ook hoor, en ik probeer hem ook positief te benaderen door hem dan iets te geven waar hij wel mee mag spelen. Ik ben overigens ook niet de enige die er zo over denkt, dat is waarschijnlijk ook waarom ze hem wel mee moet nemen. Haar zus wordt ook knettergek van hem en geeft mij gelijk, dat ie beter opgevoed had moeten worden.
Ze is nu pissig dat ik hem dus niet op mijn meubels wil hebben en dat mijn hond dat wel mag. Ja, de mijne gebruikt mijn bank niet als trampoline en is bovendien 3 keer zo klein en 13 jaar.

Het is echt de duivel dat beest. Ik zeg het niet graag maar men...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Sep 2013 18:53

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

dan gewoon de deur weigeren als ze dat beest bij zich heeft? Of hem alleen maar buiten laten? Of een hondenschool in de stad zoeken waar ze heen kan gaan.. Of Cesar Milan mailen :D
<<

Pie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 20

Geregistreerd: 08 Sep 2013 20:14

Bericht 12 Sep 2013 09:38

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ik vind het ook erg asociaal van die vriendin. Ik snap dat ze voor haar hond op komt, maar het lijkt me wel duidelijk dat dit geen handige situatie is!

Ik zou indd nog een keer proberen te praten. Aangeven hoe jij er onder bent en dat er anders niks op zit dan niet meer te komen. Hoe vervelend het ook is (ik snap dat dit makkelijk gezegd is...).
I don't exactly know what it means to be ready. A cake when the oven timer goes off? Am I fully baked, or only half-baked?
<<

Anoniem12

Bericht 12 Sep 2013 10:00

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Oreo schreef:dan gewoon de deur weigeren als ze dat beest bij zich heeft? Of hem alleen maar buiten laten? Of een hondenschool in de stad zoeken waar ze heen kan gaan.. Of Cesar Milan mailen :D

Dat kan echt toch? Op TLC Nederland? :thumbup:
<<

Anoniem66

Bericht 12 Sep 2013 10:12

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ze kan dat beest toch gewoon thuislaten? Ik neem mijn honden nooit mee als ik bij een vriendin op visite ga. Nog nooit in me opgekomen eigenlijk. Het is een hond, geen kind.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Sep 2013 10:14

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Duidelijker zijn! Gewoon uitleggen dat je blij bent met je eigen plek en dat graag een beetje schoon en netjes houdt en haar hond daar niet bepaald aan bijdraagt. Ik zou benadrukken dat je het heel leuk vindt dat ze je vaak opzoekt en haar hond ook welkom is als 'ie zich weet te gedragen. Misschien kan je met haar meedenken over een oplossing in de vorm van training?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Sep 2013 13:18

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Luce schreef:Ze kan dat beest toch gewoon thuislaten? Ik neem mijn honden nooit mee als ik bij een vriendin op visite ga. Nog nooit in me opgekomen eigenlijk. Het is een hond, geen kind.


Mee eens
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem58

Bericht 12 Sep 2013 14:21

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Fearie schreef:
Luce schreef:Ze kan dat beest toch gewoon thuislaten? Ik neem mijn honden nooit mee als ik bij een vriendin op visite ga. Nog nooit in me opgekomen eigenlijk. Het is een hond, geen kind.


Mee eens

Ook eens!
<<

Anoniem205

Bericht 12 Sep 2013 15:45

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Bolletje schreef:
Fearie schreef:
Luce schreef:Ze kan dat beest toch gewoon thuislaten? Ik neem mijn honden nooit mee als ik bij een vriendin op visite ga. Nog nooit in me opgekomen eigenlijk. Het is een hond, geen kind.


Mee eens

Ook eens!


Geen optie voor haar...
<<

Roos

Bericht 12 Sep 2013 16:16

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ik snap het niet waarom mensen altijd maar hun hond mee moeten nemen op visite. Hij krijgt er toch niets van als ie paar uurtjes alleen thuis is?
Ik ben stapel gek op onze hond en heb hem het liefste altijd om me heen, maar als ik ergens op visite gaat blijft hij maar lekker thuis.

Is het geen optie om de komende tijd gewoon bij haar af te spreken ipv bij jou als praten niet helpt?
<<

Anoniem131

Bericht 12 Sep 2013 16:21

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Jammer maar dan blijft ze maar thuis. Ik zou gewoon trouw aan mijn eigen hond blijven. Daarnaast snap ik niet dat je zo'n beest meesleept naar een ander huis. Daar wordt zo'n beest ook niet blij van. Misschien plast ie juist wel bij jou omdat hij zenuwachtig wordt van al dat gesleep.
<<

Anoniem66

Bericht 12 Sep 2013 16:34

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Oreo schreef:
Geen optie voor haar...


Want? Neemt ze haar hond ook mee naar haar werk?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 12 Sep 2013 16:50

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ze komt ivm de afstand altijd meteen een paar dagen. Hond thuislaten gaat dan niet, want niemand is meer zo gek om op dat beest te passen.

Het is echt een soort Gucci van Barbie maar dan groter, hahahaha.

Bij haar afspreken is financieel gezien voor mij gewoon heel lastig. Daarnaast komt ze juist graag hierheen omdat ze graag naar het strand wil hier etc. Ze woont 120 km verderop en die rijdende pisbakken van de NS zijn zo duur....

Na een paar dagen ga ik alleen zo over de emmer, dan is mijn limiet zo bereikt, dat het echt huilen en schreeuwen wordt en dan wil ze meteen naar huis, dan voel ik me klote want zo emotioneel laat je niemand in de auto stappen, dus bind ik weer in...ik wil het dus voor zijn door her gewoon netjes aan te geven. Ik word echt niet snel boos en ik ben echt heel chill, maar dit beest....deze duivel....help. Haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Sep 2013 16:53

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Jouw huis, jouw regels, gewoon grenzen stellen, want dit kan zo echt niet.
<<

Anoniem1

Bericht 12 Sep 2013 16:53

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

maar hoe lang blijft ze dan? De meeste van mijn vriendinnen wonen ook verder weg, maar als ze langer blijven is het hooguit 1 of 2 nachten.
<<

Anoniem162

Bericht 13 Sep 2013 20:25

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Toch zou ik haar dan vragen de hond thuis te laten en dan kunnen jullie rustig een paar dagen in jouw huis doorbrengen.
Misschien is er wel iemand die de hond wil uitlaten en af en toe wat gezelschap wil houden, ik neem aan dat zij ook moet werken en de hond overdag best alleen kan blijven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Sep 2013 20:35

Re: Hoe leg ik dit nou netjes uit?

Ze blijft meestal een dag of 5. Soms nog langer. Ze werkt nooit heel lang vanwege de hond, ze deelt haar eigen uren in.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers