Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf jam maken!

<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 13 Sep 2013 12:36

Zelf jam maken!

Maak jij wel eens zelf jam? En zo ja, wat voor soorten maak je dan?
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 13 Sep 2013 13:17

Re: Zelf jam maken!

Dit jaar voor het eerst, van rode bessen uit eigen tuin. Ik heb halfzoete geleisuiker gebruikt en gewoon de aanwijzingen op het pak suiker gevolgd, ging prima! Uiteindelijk bleek de oogst wel wat tegen te vallen, want ik had maar net genoeg voor 2 kleine potjes ;-) Maar hij was wel lekker!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem17

Bericht 13 Sep 2013 13:43

Re: Zelf jam maken!

Ja, lekker! Ik heb aardbeienjam, bramenjam, frambozenjam, abrikozenjam... Volgens mij was dat 't. Bijna alles met fruit van eigen tuin, behalve de abrikozenjam.
<<

Anoniem123

Bericht 13 Sep 2013 18:08

Re: Zelf jam maken!

Ik maak al jaren zelf jam, wij eten geen andere meer. Wel alleen aardbeienjam omdat andere smaken gewoon niet worden gegeten.
<<

Kate

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 99

Geregistreerd: 03 Sep 2013 20:44

Bericht 13 Sep 2013 18:16

Re: Zelf jam maken!

Dat is zo lekker,
Dit jaar pruimenjam en bramenjam gemaakt! Heerlijk
aardbeien met rabarber is ook heerlijk!
<<

Anoniem286

Bericht 13 Sep 2013 20:15

Re: Zelf jam maken!

Nee nog nooit, ik wil wel graag een keer bananenjam maken, dat lijkt me erg lekker.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 16 Sep 2013 09:47

Re: Zelf jam maken!

Hier heb ik ook voor het eerst pruimenjam gemaakt! Echt heel erg lekker. Wil het zeker vaker gaan doen. Zag al een aantal lekkere jam smaken voorbij komen. :thumbup:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Sep 2013 10:25

Re: Zelf jam maken!

Ja ik maakte toen ik nog thuis woonde elk jaar voor zeker een heel jaar aan voorraad druiven jam. Heerlijk voor door de yoghurt.
Het nadeel aan druiven is alleen dat je moet zorgen dat je het velletje en de pitjes niet in de jam hebt zitten, dus je moet de druiven even koken en daarna door een zeef doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 16 Sep 2013 20:01

Re: Zelf jam maken!

Ik maak ook regelmatig zelf jam. Dit jaar bosbessen en pruimenjam. Ik vind alleen die potjes schoonmaken zo veel werk.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 17 Sep 2013 08:34

Re: Zelf jam maken!

minoessepoes schreef:Ja ik maakte toen ik nog thuis woonde elk jaar voor zeker een heel jaar aan voorraad druiven jam. Heerlijk voor door de yoghurt.
Het nadeel aan druiven is alleen dat je moet zorgen dat je het velletje en de pitjes niet in de jam hebt zitten, dus je moet de druiven even koken en daarna door een zeef doen.


Is dat met pruimen ook zo? Had het me anderen gemaakt en zij hebben de velletjes erom gelaten, die haal ik er nu dus uit in de jam. Had ze liever zonder velletjes gehad (dacht nl dat dat ook zo hoorde). Verder is de jam heerlijk. :yes:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Sep 2013 11:39

Re: Zelf jam maken!

Ik maak ook bijna elk jaar wel jam. Meestal bramenjam, de bramen pluk ik dan in het bos. Dit jaar heb ik daarnaast ook pruimenjam gemaakt, en van ons kleine blauwebessenstruikje had ik een bakje vol bessen, daarvan heb ik blauwe bessen-bramenjam gemaakt (en die vond ik het lekkerste). Alles met halfzoete geleisuiker. Inderdaad heerlijk door de yoghurt, zo eten wij de jam ook het liefst :-)
Potjes doe ik trouwens voor gebruik gewoon in de vaatwasser, dan zijn ze toch wel heet genoeg schoon gemaakt of moet je ze echt uitkoken?
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 19 Sep 2013 17:52

Re: Zelf jam maken!

Ik kook ze altijd uit, maar ik denk dat de vaatwasser ook prima is.
<<

Anoniem123

Bericht 20 Sep 2013 09:18

Re: Zelf jam maken!

Je moet ze echt uitkoken met soda wil je ze steriel genoeg krijgen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers