Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Product over datum

<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 13 Sep 2013 15:44

Product over datum

Ik heb vandaag bij de supermarkt een potje creme fraiche gekocht. Toen ik thuis kwam zag ik pas de datum, juni 2012! :thumbdown:

Iemand enig idee wat ze doen als ik terugga? Want voor alleen geld terug ga ik niet, potje was maar 70 cent. Ik heb al geprobeerd te bellen maar de winkel is niet bereikbaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Sep 2013 15:47

Re: Product over datum

Oh, dat is wel heel extreem. Juni 2013 had ik al raar gevonden op zo'n vers product.

Ik weet niet wat ze precies doen als je teruggaat, maar ik zou ze in ieder geval wel inlichten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 12:04

Bericht 13 Sep 2013 15:48

Re: Product over datum

Dat is wel heel slordig. Maar wat denk je dan, dat je een extra vergoeding o.i.d krijgt? Je krijgt gewoon je geld terug of een nieuw potje lijkt mij.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Sep 2013 15:56

Re: Product over datum

Bij de jumbo krijg je bij één rotte aardbei in het hele bakje gelijk een nieuwe tas vol fruit gratis mee.

Ik zou het wel zeggen, bij de supermarkt waar ik werkte had iedereen een eigen vak waar hij/zij de verantwoording over had. En dan kwam het dus ook voor dat sommigen veel klachten kregen en anderen niet, en werd er achter de schermen zeker wat meegedaan.
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 13 Sep 2013 16:04

Re: Product over datum

Lune schreef:Dat is wel heel slordig. Maar wat denk je dan, dat je een extra vergoeding o.i.d krijgt? Je krijgt gewoon je geld terug of een nieuw potje lijkt mij.


Eerlijk gezegt wel ja. Als je dit eet kan je een flinke voedselvergiftiging krijgen lijkt mij.
<<

Anoniem 52

Bericht 13 Sep 2013 16:07

Re: Product over datum

Euh ze maken een fout. Ze zetten geen pistool op je hoofd of zo, je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor of je 't eet of niet... Je kan je geld terug krijgen of een nieuw potje en verder zijn ze je niks verplicht.
<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 13 Sep 2013 16:33

Re: Product over datum

Bazinga schreef:Euh ze maken een fout. Ze zetten geen pistool op je hoofd of zo, je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor of je 't eet of niet... Je kan je geld terug krijgen of een nieuw potje en verder zijn ze je niks verplicht.


Ik was benieuwd of mensen hier ervaring mee had. Dat ze niks verplicht zijn snap ik ook wel.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Sep 2013 16:35

Re: Product over datum

Loveturn schreef:
Lune schreef:Dat is wel heel slordig. Maar wat denk je dan, dat je een extra vergoeding o.i.d krijgt? Je krijgt gewoon je geld terug of een nieuw potje lijkt mij.


Eerlijk gezegt wel ja. Als je dit eet kan je een flinke voedselvergiftiging krijgen lijkt mij.


Beetje overdreven, je moet sowieso altijd de datum checken. Denk dat je je geld terug krijgt en nieuw potje gratis hooguit. Wat verwacht je dan qua vergoeding?
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 13 Sep 2013 18:43

Re: Product over datum

Ik zou het wel even melden. Niet om een vergoeding te krijgen, maar zodat ze het schap kunnen checken en andere mensen er niet ziek van worden
Afbeelding

Afbeelding
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Sep 2013 19:00

Re: Product over datum

Inderdaad wat Schism zegt. Ik zou er ook niet meteen voor terug gaan (tenzij ik het product echt nodig heb) en gewoon de volgende keer dat ik er ben even melden.
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 19:02

Re: Product over datum

Dat zoiets nog mogelijk is. Juni 2013 kan eens voorkomen, maar juni 2012? Vroeger was dat bij ons mogelijk in kleine buurtsupers, maar een grote supermarkt bijna ondenkbaar. Zou er trouwens niet gelijk iets mee doen. Zou als ik terug ging om boodschappen doen wel melden dat ik een bakje Creme fraiche had die al ruim een jaar over datum was.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Sep 2013 19:04

Re: Product over datum

Wij kwamen vorige week thuis met een zakje aardappels dat al een aantal dagen over datum was.. En zagen in de winkel verschillende pakken zuivel staan die ook over datum waren.. Wordt echt niet goed op gelet de laatste tijd!

Als ik toch weer naar de super moet neem ik het mee terug, heb er nu niks mee gedaan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Sep 2013 16:59

Re: Product over datum

Zou het geen drukfout zijn?
Ik koop ook weleens iets wat over de datum is en ben dan te lui om er mee terug te gaan, melden doe ik ook niet want wat heb je daar later aan als je het bewijs al weggegooid hebt?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 14 Sep 2013 20:18

Re: Product over datum

Sorry maar dit kan toch bijna niet. De koeling wordt enkele keren per week bijgevuld en dan de producten ook op datum teruggezet. Kan me niet voortellen dat er 15 maanden lang 4 keer per week daarover heen is gekeken.
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:15

Bericht 15 Sep 2013 11:14

Re: Product over datum

Alibi schreef:Bij de jumbo krijg je bij één rotte aardbei in het hele bakje gelijk een nieuwe tas vol fruit gratis mee.

Ik zou het wel zeggen, bij de supermarkt waar ik werkte had iedereen een eigen vak waar hij/zij de verantwoording over had. En dan kwam het dus ook voor dat sommigen veel klachten kregen en anderen niet, en werd er achter de schermen zeker wat meegedaan.


Vrijdag heb ik de weekend-boodschappen gedaan bij de Jumbo, gisteravond wilde ik gaan koken en 2 van de 3 paprika's waren rot van binnen! (het stonk ook)
Morgen ga ik wel eventjes terug (is toch ook één van de 7 zekerheden die ze bieden; altijd verse producten)
Ik ben benieuwd of ik alleen 2 nieuwe paprika's krijg of toch ook iets extra's.
Daar is het me niet om te doen hoor, ik ben benieuwd!

Bloemen ben ik we al eens mee terug gegaan, ze zeggen dat de bloemen een week mooi moeten blijven, na 4 dagen hing de helft al slap... Ik ben terug gegaan en ik mocht een nieuw bosje bloemen pakken!
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers