Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

<<

Anoniem119

Bericht 24 Feb 2014 14:33

Gescheurde voetzolen: update anderhalf jaar later

Drie weken op reis hebben wel hun tol geëist zeg. M'n voeten zijn compleet gesloopt en gescheurd. Ik had van te voren keurig m'n voeten bij laten werken door de pedicure, eelt netjes bijgewerkt etc. Wat ik me niet had gerealiseerd is dat je overal bij tempels en pagode's je schoenen uit moet. En dat je dan dus met 35 graden op je blote voeten op gloeiend hete tegels loopt. Au! Al op de derde dag scheurden m'n voeten compleet aan de onderkant, al die kleine nerfjes, allemaal kleine scheurtjes met bloed, plekjes tussen m'n tenen die lekker gingen ontsteken en een grote scheur achterop m'n hiel. Heerlijk met al dat vuil en zand daar op de grond, echt een bron van smerigheid. M'n voeten waren ook elke dag zo smerig (of ik ze nou in teenslippers of goed ingepakt in bergschoenen had (van dat laatste gingen ze alleen zó jeuken)... Echt volledig gesloopt zijn ze.

Ik heb steeds maar met Sterilon proberen te ontsmetten, en maar iets van een blikje Nivea gekocht (het enige vettige potje zalf wat ik herkende bij zo'n straatstalletje), maar het is nog steeds niet over en het jeukt als een malle.

Nu ik weer in Nederland ben, vraag ik me dan ook af wat ik het beste kan doen. Gewoon maar vet blijven houden met Nivea en hopen dat het gauw herstelt? Toch even langs de huisarts ivm al het vuil wat er in is gekomen? Die wonden zijn gewoon vies, ik krijg ze met geen mogelijkheid schoon (zitten boenen tot het echt letterlijk bloedde, al is dat niet zo moeilijk met al die scheurtjes ;)), of wachten tot het geheeld is en langs de pedicure? Ik ben zelf niet zo van voor die kleine dingen naar de huisarts gaan, maar gezien er wel vuil in zit wat ik er zelf niet uit krijg, misschien wel slim? Sinds eergisteren zit er nu ook echt een open wond op de onderkant van m'n voet, dus ik loop ook echt als een debiel om pijn te vermijden. Wat zouden jullie doen? Huisarts om even te controleren op ontstekingen of maar even aankijken en hopen dat het snel herstelt?

Overigens heb ik ook gewoon eelt op m'n hand, tot bloedens toe, van het drie weken dagelijks dragen van m'n camera. Ook niet helemaal normaal, maar dat is een sacrifice die ik graag heb gemaakt ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 05 Aug 2015 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Feb 2014 14:39

Re: Gescheurde voetzolen

Ik had dat vroeger altijd na een zomer zeilles geven. Ik ging elke avond met mijn voeten in zo'n voetenbad met soda en smeerde daarna met nivea. En vooral geen teenslippers meer dragen maar katoenen sokken in luchtige schoenen. Tegen de kerst waren mijn voeten pas weer schoon en heel.

(Ohh die branderige pijn, ik kan het me zo herinneren. En ik was gewoon in Zeeland)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2014 14:42

Re: Gescheurde voetzolen

Ik zou er toch even door de dokter naar laten kijken.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Feb 2014 14:42

Re: Gescheurde voetzolen

Oh ja shit, dát had ik net even bij de supermarkt willen kopen.. Van die Biotex soda. Goede tip Carool! Dat ontsmet toch goed? Ik wil er echt zo snel mogelijk vanaf, omdat de jeuk echt heel vervelend is en ik niet nog maanden telkens alles weer open wil krabben, maar dat kost wat wilskracht ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Feb 2014 14:52

Re: Gescheurde voetzolen

Ja ik moest vroeger met blaren er altijd ook in van mijn moeder. En goed afdrogen he, na het douchen! En geen zweetpantoffels aan in huis!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem112

Bericht 24 Feb 2014 14:54

Re: Gescheurde voetzolen

Marin is het geen voetschimmel?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Feb 2014 14:55

Re: Gescheurde voetzolen

Toch even naar laten kijken, je wil ook niet straks met een ontsteking zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 24 Feb 2014 14:55

Re: Gescheurde voetzolen

Annemijn schreef:Marin is het geen voetschimmel?

Kan dat ontstaan door zo'n vakantie dan? Ik bedoel, iedereen loopt daar wel op blote voeten inderdaad, dus hygiënisch was het niet bepaald, maar dat scheuren lijkt me eerder door de hitte komen, toch? Wel zijn ze super droog inderdaad.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 24 Feb 2014 21:27

Re: Gescheurde voetzolen

Volgens mij kan dat wel een voetschimmel. En zeker in een badje biotex zitten, is echt goed voor ontsmetten.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 24 Feb 2014 21:34

Re: Gescheurde voetzolen

Voor de zekerheid zou ik wel even langs de huisarts gaan, die kan t ook ontsmetten.
Staan er geen tips op een oma weet raad site? Staat me iets van bij dat sodabadjes nie altijd goed zijn voor je voeten. Heb t jaren geleden eens op gezocht voor een client met veel wondjes op zijn voeten. Maar weet niet meer hou t nou zit.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 18:12

Bericht 25 Feb 2014 15:30

Re: Gescheurde voetzolen

Poeh, klinkt heftig Marin!
Ik zou zeker even de huisarts er naar laten kijken!
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 25 Feb 2014 19:34

Re: Gescheurde voetzolen

Met die open wond zou ik misschien wel even naar de huisarts gaan. Ik heb er zelf op vakanties ook wel last van maar niet zo erg als het bij jou lijkt. Ik heb op vakantie meestal een blikje Purol bij me en smeer daar 's avonds mijn voeten mee in en wat extra op die kloven. En dat doe ik thuis dan ook nog. Dus ik zou vanavond op bed denk ik ook mijn voeten flink gaan insmeren met vette zalf. Er is ook wel speciale klovenzalf te koop.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Feb 2014 23:13

Re: Gescheurde voetzolen

Je hebt ook van gehwohl klovenzalf, dat zou ik op de niet open wondjes smeren. En ik zou er inderdaad eventueel toch even mee naar de huisarts gaan. In elk geval even bellen voor advies! Heb je een tetanusinjectie gehad voor je op reis ging?
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 06:16

Re: Gescheurde voetzolen

Tetanus, tetanus... Ehh ik heb alle nodige vaccinaties gehad voor ik weg ging maar die weet ik even niet meer. Zal m'n medische paspoort er even op na slaan.

Het heelt nog steeds niet echt (ja wel beetje natuurlijk) dus ik ga toch maar even langs de HA voor de zekerheid. Dat t daar zo vies was staat me toch beetje tegen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Feb 2014 06:54

Re: Gescheurde voetzolen

Tetanus is toch onderdeel van de DTP? Die zou je zeker wel moeten hebben Marin.
Verder zou ik het lekker dik insmeren met vaseline.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 08:04

Re: Gescheurde voetzolen

AH ja! Dan heb ik die wel gehad ja.
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2014 08:23

Re: Gescheurde voetzolen

Jeetje! Wat moet jij een last hebben. Ik zou wel naar de huisarts gaan want voetschimmel kan je wel krijgen als je voeten wondjes hebben, maar wondjes aan je voeten zijn vreselijk. Wat je niet moet doen is vaseline of purol ofzo smeren(te vet, legt de huid dicht en doet helemaal niets voor je huid) je moet ook geen speciale voet creme smeren. Wat jij moet kopen is uierzalf. Uierzalf ontsmet, en zorgt ervoor dat je huid herstelt (het heet ook zo omdat boeren het op de kapotte uiers van koeien smeerden zodat de kloven etc sneller herstelden) en daarna wanneer je wondjes dichtgaan een creme voor voetschimmel. 2x per dag een voetbadje met soda. En loop op katoenen sokken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Feb 2014 09:25

Re: Gescheurde voetzolen

Mijn moeder heeft dit al jaren. Het is bij haar soort vorm van eczeem geloof ik. Wat bij haar het beste werkt is naar een warm lans gaan en dan naar het strand.
Klovenzalf helpt ook wel wat bij haar geloof ik.
30-04-2017
<<

Anoniem119

Bericht 26 Feb 2014 11:37

Re: Gescheurde voetzolen

AH bedankt voor die tips van klovenzalf of uierzalf!
ChiQ, ik had daar maar een blikje Nivea gekocht omdat dat t enige zalfje was wat ik herkende haha. Maar ik zal daar dan nu wel mee stoppen, dacht dat t juist wel goed was om t vettig te houden.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Mrt 2014 21:34

Re: Gescheurde voetzolen

Nou intussen dus drie weken verder en zijn de open wonden wel zo'n beetje dicht, maar zijn m'n voetzolen echt keiharde plakaten geworden, met daaronder een soort ontsteking die verschrikkelijk jeukt maar ik mag er niet aan zitten (doe het af en toe toch, en dan scheurt het weer, slecht, I know, niet doen niet doen). Zit al een week aan de antibiotica, want de huisarts vond dat toch wel verstandig tegen de ontsteking, en een zalfje tegen de jeuk. Het lijkt wel iets minder te worden, maar ik zal blij zijn als dit over is, want ik waggel echt als een pinguin op m'n zachte Uggs. :palm:
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 18 Mrt 2014 21:37

Re: Gescheurde voetzolen

Klinkt echt pijnlijk! Meestal is antibiotica wel snel werkend, maar blijkbaar werkt het nog niet goed genoeg!
Zal vaseline je misschien helpen om alles wat zachter te laten worden?
<<

Anoniem119

Bericht 18 Mrt 2014 21:40

Re: Gescheurde voetzolen

Ja op 't moment houd ik me maar even strikt aan de middeltjes van de huisarts. Vaseline (of althans, Nivea vette creme wat ik gekocht had in Myanmar) hielp eigenlijk niet echt. Ik vind het inderdaad nu niet echt leuk meer, elke stap die ik zet doet gewoon pijn, niet het meest leuke souvenir van de vakantie :P
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 18 Mrt 2014 22:23

Re: Gescheurde voetzolen

Je hebt in elk geval bij iedere stap die je zet een aandenken van je reis ;)
Snap dat je het bij de middelen van de huisarts laat. De reden waarom ik vaseline opperde is dat dat zo'n neutrale zalf is.. Zit geen parfum oid in, alleen maar vet. Soms wordt je huid daar wat zachter van.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Mrt 2014 22:37

Re: Gescheurde voetzolen

Ja das wel waar inderdaad. Denk dat ik maar veel vaseline in sla zodra de ontsteking over is ;-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Mrt 2014 00:54

Re: Gescheurde voetzolen

Ik zou een pedicure laten doen tegen die tijd! Of in overleg met de huisarts eerder! Mijn mieder had een ontsteking die masr niet wilde en echt een rare plek op hasr voet en dat heeft de pedicure een stuk beter gemaakt!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers