Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/studie )

<<

Burgemeester Bo

Bericht 16 Mrt 2014 11:42

Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/studie )

Hallo forummers van Zeg maar Yes,

Voel jij een enorme passie voor je werk? Wil je nooit meer iets anders? Of is er juist een aspect van je werk waar niemand iets van begrijpt? Zo kan de gemiddelde verpleegkundige de 'grap' "Nou, doe mij maar een jonge jenever!" niet meer horen en worden veel studenten gek van de vraag '"Maar wat wil je dan met je studie gaan doen?".

Voor een nieuwe rubriek zijn we op zoek naar forummers die iets over hun werk en/of studie willen vertellen. Inspireer anderen door te vertellen waarom jij jouw baan zo fantastisch vindt of behoed je medeforummer voor het stellen van domme vragen aan iemand met jouw baan/studie. Wat zou iedereen over jouw baan/studie moeten weten? En welke anekdote had je eigenlijk al veel eerder met het forum moeten delen? Of heb je juist een hekel aan je werk terwijl iedereen altijd een klein vreugdegilletje slaakt bij het horen wat je doet? Maak iedereen wijzer en deel het!

Zou je het leuk vinden om ook iets over jouw baan of studie te vertellen mail dan naar zegmaaryes@gmail.com. Voor vragen over deze rubriek mag je ons ook een PM sturen of hieronder een berichtje achterlaten. Wij beantwoorden dan je vragen en leggen uit hoe het verder gaat.

We kijken uit naar jullie aanmeldingen!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 16 Mrt 2014 17:41

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Nog geen halve dag verder, maar de eerste aanmelding per mail is een feit! Hartstikke leuk.
Schroom niet en meld je ook aan als je iets leuks over je studie of werk wil delen met ons!
<<

Burgemeester Bo

Bericht 17 Mrt 2014 10:42

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Aanmelding twee is er ook al! Word jij de derde? We willen ook alles over jouw baan weten!
<<

anoniem213

Bericht 17 Mrt 2014 14:21

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Leuk, ik wil wel meedoen! Ik heb genoeg leuke verhalen en ergernissen, maar eigenlijk van zowel mijn studie als mijn baan :smile:
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 17 Mrt 2014 14:47

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

June schreef:Leuk, ik wil wel meedoen! Ik heb genoeg leuke verhalen en ergernissen, maar eigenlijk van zowel mijn studie als mijn baan :smile:

Super leuk! Dat wordt vast een gezellige rubriek met al die aanmeldingen.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2014 18:19

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Leuk initiatief! Helaas kan ik met mijn baan niet meedoen.. Mijn baan is zeer zeldzaam in Nederland dus dan ben ik direct erg herkenbaar.. Dat moet ik niet willen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 17 Mrt 2014 18:24

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Ik wil ook wel iets over mijn vak uitleggen!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 17 Mrt 2014 18:32

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Jammer, Serepdipity, maar logisch dat je het liever niet hebt.
Huppekee, leuk! Wat voor een werk doe je? Kun je ons een mailtje sturen met je werk wat je doet? Dan nemen wij contact met jou op over hoe nu verder.
<<

Anoniem130

Bericht 17 Mrt 2014 18:55

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Bah, wat is het soms toch jammer om beroepsgeheim te hebben. :p
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 17 Mrt 2014 19:05

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Haha, dat is het zeker.
Maar misschien kun je alsnog dingen vertellen zonder je beroepsgeheim te schenden?
<<

Anoniem130

Bericht 17 Mrt 2014 19:07

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Ga ik even heel serieus over na denken, maar ik ben niet echt anoniem hier natuurlijk en naast het beroepsgeheim heb ik als werknemer van het ziekenhuis sowieso een hoop regels over wat ik mag zeggen of doen. Daar hebben ze hele verklaringen en regelingen voor. Denk dat ik een mega writers block krijg van wat ik wel en niet mag zeggen haha! Ik ga het eens nakijken, maar denk van niet.
<<

Anoniem51

Bericht 17 Mrt 2014 20:05

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Ik vind het ook wel leuk om over mijn beriep te vertellen, maar ene kwart van het forum heeft hetzelfde beroep als ik, dus niks nieuws aan de horizon :)
<<

Anoniem130

Bericht 17 Mrt 2014 20:39

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Maar dan is het voor de andere driekwart toch wel leuk?
<<

Burgemeester Bo

Bericht 17 Mrt 2014 21:04

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Dundas schreef:Ik vind het ook wel leuk om over mijn beriep te vertellen, maar ene kwart van het forum heeft hetzelfde beroep als ik, dus niks nieuws aan de horizon :)

Voor een heel groot deel is het wel nieuw en zeker nuttig. Denk eens aan al die moeders die eigenlijk helemaal niet precies weten wat er bij jouw baan hoort. Ik zou het in ieder geval ontzettend leuk vinden als je ook een stuk wil schrijven voor deze rubriek! Ik kijk uit naar je mail ;).
<<

Burgemeester Bo

Bericht 17 Mrt 2014 21:06

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Whatever schreef:Ga ik even heel serieus over na denken, maar ik ben niet echt anoniem hier natuurlijk en naast het beroepsgeheim heb ik als werknemer van het ziekenhuis sowieso een hoop regels over wat ik mag zeggen of doen. Daar hebben ze hele verklaringen en regelingen voor. Denk dat ik een mega writers block krijg van wat ik wel en niet mag zeggen haha! Ik ga het eens nakijken, maar denk van niet.

Je zou ook de focus kunnen leggen op wat je allemaal tijdens je studie geleerd hebt waarvan je niet begrijpt dat je zonder al die tijd hebt kunnen leven bijvoorbeeld? Dat zijn ook allemaal dingen die heel interessant zijn om te lezen voor anderen en je beroepsgeheim staat daarbij niet op het spel.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 17 Mrt 2014 21:06

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Ja, ik wil ook wel mee doen, aangezien ik volgens onderzoeken het beste en het meest onbegrepen beroep van Nederland heb ;-).
<<

Burgemeester Bo

Bericht 17 Mrt 2014 21:07

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Leuk Pippin! Om je aan te melden, moet je eventjes een mailtje sturen naar zegmaaryes@gmail.com. Dan geven we je alle verdere informatie :D.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Mrt 2014 21:10

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Burgemeester Bo schreef:
Dundas schreef:Ik vind het ook wel leuk om over mijn beriep te vertellen, maar ene kwart van het forum heeft hetzelfde beroep als ik, dus niks nieuws aan de horizon :)

Voor een heel groot deel is het wel nieuw en zeker nuttig. Denk eens aan al die moeders die eigenlijk helemaal niet precies weten wat er bij jouw baan hoort. Ik zou het in ieder geval ontzettend leuk vinden als je ook een stuk wil schrijven voor deze rubriek! Ik kijk uit naar je mail ;).


Ik zou dat ook juist heel interessant vinden wat er allemaal bij jouw baan komt kijken, zeker een stukje verantwoordelijkheid dat je draagt! Zeker omdat het waarschijnlijk niet mijn keuze zou zijn voor die soort opvang te kiezen, maar des te interessanter om te kijken of het beeld wat ik daarbij heb klopt. Want eigenlijk heb ik gewoon geen idee! Dus ja graag, zou jouw beroep zeker uitgelicht willen zien!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 17 Mrt 2014 21:14

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Mail is verstuurd :)
<<

Burgemeester Bo

Bericht 17 Mrt 2014 23:55

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Wat leuk dat er zoveel enthousiaste mails zijn zeg!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mrt 2014 07:11

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Whatever schreef:Bah, wat is het soms toch jammer om beroepsgeheim te hebben. :p

Ik heb ook beroepsgeheim maar heb me wel opgegeven. Zolang je geen persoonsgegevens noemt en niet al te specifieke details noemt, moet dat kunnen. Hoeveel boeken zijn er niet geschreven door (ambulance)verpleegkundigen, artsen, etc, over hun ervaringen en bijzondere casussen.

Ik denk niet het een probleem is. En ben wel benieuwd naar jouw verhalen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem23

Bericht 18 Mrt 2014 14:37

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Mijn zus is arts in het VU en die mag echt best wel veel vertellen zolang ze maar geen persoonsgegevens noemt en details waaraan iemand heel herkenbaar is oid. Dus ik denk dat het best kan Whatever!
<<

Anoniem130

Bericht 18 Mrt 2014 18:11

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Maar wij mogen als student echt vrij weinig hoor, ook geen ziekenhuis ervaringen buiten beroepsgeheim. Denk dat je als volwaardig arts nog meer mag.

Ik ga het eens nalezen, maar er is vanuit het UMC een hoop gedoe om geweest. Ik moet me dan echt distantiëren van hen (oftewel het overal nadrukkelijk bijzetten) en de uitspraken echt alleen vanuit mijn persoonlijke ervaring doen en zelfs dan loop ik het risico erop aangesproken te worden. Ik twijfel.. :P En straks als co-assistent val ik weer onder een ander ziekenhuis, dus dan zou ik moeten uitzoeken in hoeverre het van hen mag. Ook vraag ik me zelf af hoe leuk ik het nog kan maken met die beperkingen zeg maar..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mrt 2014 19:25

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Als je zo erg twijfelt, dan zou ik het niet doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Mrt 2014 19:38

Re: Wat iedereen zou moeten weten over... (Rubriek werk/stud

Is het de bedoeling om via de mail alleen te laten weten wat voor baan je hebt? Of moet je gelijk al een heel verhaal mee sturen?
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers