Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


BraintrainerPlus ervaringen?

<<

Anoniem331

Bericht 10 Sep 2013 21:03

BraintrainerPlus ervaringen?

Omdat er hier best veel zorg/welzijnswerkers zijn was ik benieuwd of iemand van jullie ook werkt met de BrainTrainenPlus.
Wij hebben deze sinds deze week in huis, en mogen het een maand testen. Ik ben er best enthousiast al over, maar hoor graag ook van anderen ervaringen. Ik kijk er gewoon naar uit om morgen weer te gaan werken, en er mee aan de slag te gaan!
Het gaat dus om deze computer http://www.btp.nl/home
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 12 Sep 2013 09:46

Re: BraintrainerPlus ervaringen?

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Sep 2013 19:40

Re: BraintrainerPlus ervaringen?

Wij hebben er 1 binnen ons zorgcentrum. En bij mij op de pg afdeling maken we er regelmatig gebruik van. We hebben de vrijwilligers door de dagbestedingscoach hiermee in laten werken en nu gaan ook de leerlingen ermee beginnen zodat zij op dit als activiteit kunnen doen (bijv. wanneer er iemand in doktersvisite of andere afspraken zit zodat de bewoners bezig gehouden worden).

Onze bewoners vinden het erg leuk. Wat ik erg positief vind is dat er een muziekdeuntje komt bij de goede en foute antwoorden. Bij pg bewoners is het natuurlijk niet handig om te benadrukken dat een antwoord niet goed is, en op deze manier kan je er een draai aangeven door uitleg over het antwoord te geven en waar het wel bij hoort of te zeggen dat er ook nog een ander antwoord mogelijk is.

Trouwens ook leuk dat er verschillende quizen zijn. Hierdoor word het ook niet eentonig voor de medewerker.
Bij ons word er niet zo vaak gebruik van gemaakt als we zouden willen (het team is nog niet gewend aan het uitvoeren van activiteiten met cliënten en is vooral gericht op de basis zorgbehoeften).
<<

Anoniem331

Bericht 12 Sep 2013 19:44

Re: BraintrainerPlus ervaringen?

Het fout + rode balkje blijft maar een seconde staan, wist je dat? Dat is met opzet omdat het in zo'n korte tijd niet opgeslagen word in je geheugen. Dus zal je niet het idee hebben dat je het fout hebt gedaan.
Ik vind het echt een super ding. Heb er gisteren zo'n verscheidenheid aan mensen achter gehad. En het is zo leuk om te zien hoe snel deze mensen door hebben hoe een Touch screen werkt. Terwijl de meerderheid van deze mensen geen idee hebben dat het überhaupt bestaat. Er was gister iemand die me zocht, want ze had gehoord dat ik computerles gaf :)
Het gave is dat we de Braintrainer op de begrotingslijst mogen zetten, en er dus niet zelf actie op te hoeven ondernemen! Echt heel fijn.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Sep 2013 19:48

Re: BraintrainerPlus ervaringen?

Super zeg dat het zo goed ontvangen word! Ja vind dat echt heel goed dat je geheugen niet de kans krijgt op te slaan dat je een fout antwoord hebt gegeven. Mensen worden daar altijd zo onzeker van.
Helaas begrijpen onze bewoners niet hoe touch screen werkt dus ik denk niet dat dat gaat werken.

Hier hadden ze er een tijd al 1 liggen maar werd nooit gebruikt en nu sinds een maand of 2 word hij minstens 2x per week gebruikt.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Sep 2013 19:51

Re: BraintrainerPlus ervaringen?

Ik hoefde het maar even voor te doen, of ze namen het over. Nu hebben wij niet een pg afdeling, dus dat zal het verschil zijn.
Ik ben nog steeds wel benieuwd wat het nu kost, dat weten we nog niet.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers