Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Azië! Welke landen zijn aanraders?

<<

Anoniem185

Bericht 10 Mrt 2014 14:56

Re: Azië! Welke landen zijn aanraders?

Ik las het inderdaad net in je andere topic, over die slowboat dat je die beter andersom doet. Dat ga ik zeker in mijn planning overwegen... We weten gewoon nog niet zo goed wat we precies met de tijd willen gaan doen. Sowieso willen we wel Chiang Mai ook zien, maar dat kan natuurlijk ook andersom.

Gelukkig hebben we nog veel tijd om de uiteindelijke invulling van de reis te bepalen
<<

Anoniem108

Bericht 10 Mrt 2014 15:06

Re: Azië! Welke landen zijn aanraders?

Zoals in eigenlijk alle Aziatische landen heb je niet zoiets als 'Jan Modaal'. Het contrast is enorm tussen arm en rijk, maar vaak zijn de wijken ook best wel gescheiden van elkaar. In India leeft het echt door elkaar heen en is het kastenstelsel formeel afgeschaft, maar bestaat het stilzwijgend nog steeds. Je ziet dus veel verkapt racisme, mensen die idd op straat liggen te creperen en de hygiene is echt heel ver te zoeken op veel plaatsen. Van de paar stewardessen en piloten die ik ken, zijn ze het eigenlijk allemaal met me eens; terwijl zij echt een aanzienlijk deel van Azie hebben gezien. India: either you hate it or you love it - zo staat het bekend. De contrasten zijn echt enorm, dus ook idd kleurrijk maar ook doffe ellende. De stad waar ik geboren ben is geschikt voor 9 miljoen inwoners; het dubbele aantal woont er. Dat zegt genoeg, denk ik. De voorzieningen ontbreken en het verkeer is chaos.

In Manilla heb ik 1 rat zien lopen in een tuin, in India zag ik ze regelmatig op straat inclusief open riolen (als je het al zo kan noemen) en de stank was overweldigend. Het went op een gegeven moment, maar de shock die ervan kan krijgen is best heftig. Daardoor vond ik de Filipijnen geheel niet shockerend in sloppenwijken, terwijl dit volgens ook best heftig is als je daar doorheen gaat. De stank was er niet, de hygiene was (behalve toiletten) veel beter, de voorzieningen in algemene zin waren niet te vergelijken met India.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Mrt 2014 23:03

Re: Azië! Welke landen zijn aanraders?

M'n vriend noemde India inderdaad ook Azië voor gevorderden en het leek hem niet verstandig om met mij daar als eerste keer Azië voor mij heen te gaan. Nu ik in Myanmar geweest ben, kan ik me daar iets bij voorstellen. Die drukte op straat en de markten duizelden me af en toe echt, werd er letterlijk duizelig van zo intens. Ik wil absoluut een keer naar India maar kan me voorstellen dat het net nog even wat heftiger over kan komen op mensen.
<<

Anoniem40

Bericht 10 Mrt 2014 23:06

Re: Azië! Welke landen zijn aanraders?

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen en dat is misschien niet zo goed voor mijn vriend omdat hij hooggevoelig is. Maar hij wil er juist wel graag naartoe. Eventueel kunnen we het proberen en als we het niks vinden kunnen we zo weer verder naar een volgend land en daar langer blijven. We gaan toch niks van te voren boeken behalve de grote intercontinentale vluchten.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers