Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moedervlek verwijderen

<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 08:26

Re: Moedervlek verwijderen

Ik bedacht me toevallig van de week dat ik vorig jaar een moedervlek heb laten weghalen, en dat ik me er gewoon bijna niets meer van kan herinneren. Zoveel indruk heeft het dus gemaakt ;) Volgens mij is er toen ook zo'n verdovingscreme op gesmeerd en toen is de moedervlek er met een soort kaasschaafje af geschraapt. Hechtingen waren niet nodig.

Ik heb nu nog een paar vrij grote moedervlekken op mijn buik, die moet ik ook eens weg laten halen.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 08:53

Re: Moedervlek verwijderen

Kan je dan gewoon de huisarts bellen voor een afspraak, of moet je eerst langskomen om 'm te laten checken en dan weer opnieuw voor het verwijderen?
<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 09:29

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb volgens mij eerst de moedervlek laten checken en toen een afspraak gemaakt. Ja, dat weet ik zeker trouwens, want de moedervlek zat precies op de plek van m'n bhbandje dus ik had nog van die voorgevormde hemdjes gekocht toen ik wist wanneer de vlek weggehaald zou worden.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Sep 2013 16:24

Re: Moedervlek verwijderen

Bij mij werden ze in dezelfde afspraak gecheckt en weggehaald. Maar ze waren dan ook niet kwaardaardig ofzo.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 02 Sep 2013 17:12

Re: Moedervlek verwijderen

Ik denk dat het een beetje afhangt van de grootte/dikte en plaats waar de moedervlek zit. Of die zo weggeschaaft kan worden of dat het echt verdoofd en weggesneden moet worden. En dan kan de huisarts denk ik alleen beoordelen door het te zien en dan kan hij beslissen of die hem gelijk kan weghalen of dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem162

Bericht 02 Sep 2013 18:25

Re: Moedervlek verwijderen

Rush schreef:Kan je dan gewoon de huisarts bellen voor een afspraak, of moet je eerst langskomen om 'm te laten checken en dan weer opnieuw voor het verwijderen?


Ik heb het eerst laten kijken met de vraag wat (of) er aan gedaan moest worden. Ik heb er meerdere weg laten halen dus ben wel een keer terug gekomen daarvoor, dat paste niet in het spreekuur namelijk.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Sep 2013 13:36

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb heel wat jaren geleden op mijn rug een moedervlek weg laten halen omdat die groter werd.
Die moest echt in het ziekenhuis weggesneden worden en is ook gehecht.
Het is nu een groot litteken, een stuk groter dan de moedervlek was (ongeveer onder mij bh bandje) omdat je op je rug niet veel vel over hebt is dat moeilijker om mooi te hechten zeiden ze.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 13:38

Re: Moedervlek verwijderen

Fjell schreef:Ik denk dat het een beetje afhangt van de grootte/dikte en plaats waar de moedervlek zit. Of die zo weggeschaaft kan worden of dat het echt verdoofd en weggesneden moet worden. En dan kan de huisarts denk ik alleen beoordelen door het te zien en dan kan hij beslissen of die hem gelijk kan weghalen of dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden.

Okay! Binnenkort maar eens een afspraak maken. Ik heb zo`n flubbertje in m`n nek en zit er vaak met m`n haarborstel 'aan' en dan doet het pijn.
<<

Anoniem4

Bericht 03 Sep 2013 14:00

Re: Moedervlek verwijderen

Ik ben vanochtend bij de ha geweest, ik moet er de 24e aan geloven. Hij vertelde dat deze moedervlek te groot was om met een soort appelboor weg te halen, het moet dus gesneden worden en gehecht. Hij heeft het helemaal voor me uitgetekend haha.
En ik krijg verdovende zalf zodat ik de verdoving niet zal voelen.
<<

Google

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:45

Bericht 03 Sep 2013 15:50

Re: Moedervlek verwijderen

Lieke schreef:Ik heb er een aantal weg laten halen, op mijn armen/hals/nek. Ze zijn weggebrand.
Je krijgt dan wel een verbrande vleeslucht :| maar dat vond ik niet zo'n ramp. Prettig was het niet maar pijnlijk ook niet.

+1 maar bij mij is het wel een lelijk litteken geworden, groter dan de moedervlek zelf.
<<

Amber

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:54

Bericht 03 Sep 2013 17:17

Re: Moedervlek verwijderen

Ja, ervaring volop! In totaal zijn er nu zo'n 20 weggehaald, variërend van snijden en hechten, tot wegbranden en een korstvorming.

Misschien is het omdat ik er zo aan gewend ben (bij mij zijn melanomen erfelijk belast en dus jaarlijks op controle), maar het is wat mij betreft een no brainer. Je krijgt een verdovend prikje en de rest voel je dus niet.

Alleen opletten als er gehecht wordt, dat je het goed laat helen.
<<

Mouse10

Noob

Berichten: 25

Geregistreerd: 03 Sep 2013 18:54

Bericht 03 Sep 2013 19:21

Re: Moedervlek verwijderen

Ik wil twee moedervlekken op mijn rug laten verwijderen, omdat ik ze niet mooi vind. Ze zijn niet bijzonder groot, maar ik voel ze, als ik me bijvoorbeeld insmeer. Ik kijk wel tegen het litteken en de prik op. Zou een huisarts alle soorten moedervlekken weghalen of alleen die waar iets medisch mee aan de hand kan zijn?
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Sep 2013 21:09

Re: Moedervlek verwijderen

Die van mij haalt alles weg wat ik wil, ook omdat ze 'in de weg' zitten of omdat ik ze gewoon lelijk vind.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Sep 2013 21:14

Re: Moedervlek verwijderen

Pfff ik moet eigenlijk ook maar ik zie er zo tegenop! Ik heb er 1 op mijn onderrug en die is vrij dik. Hij is tijdens de zwangerschap ook wat groter geworden lijkt het dus ik moet er echt even naar laten kijken.
Morgen de huisarts maar eens bellen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Sep 2013 21:45

Re: Moedervlek verwijderen

Toevallig heb ik er nu ook eentje op mijn rug die er ineens op blijkt te liggen. Ik merkte het al wel met mijn bh, soms voelde ik iets raars. Moet er binnenkort ook aan geloven denk ik maar ik ben er ook niet zo happig op :)
<<

Anoniem4

Bericht 11 Sep 2013 17:00

Re: Moedervlek verwijderen

Joehoe ik heb er vanmiddag weer 1 weg laten halen!
De verdovende zalf hielp erg goed, haalde de scherpe randjes van de verdovende prik af.
Tijdens het snijden zelf ging het even wat minder, werd draaierig en voelde mezelf wegzakken, maar dat kwam gewoon doordat ik mezelf gek zat te maken denk ik. HA had een muziekje voor me opgezet. Het hele gebeuren heeft anderhalf nummer geduurd.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers